Wie wordt de nieuwe trainer?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe trainer worden?

Peter Bosz
11
34%
John Van den Brom
2
6%
Louis Van Gaal
11
34%
Jaap Stam
0
Geen stemmen
Claudio Ranieri
0
Geen stemmen
Frank de Boer
1
3%
Anders
7
22%
 
Totaal aantal stemmen: 32

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Bert » di mei 17, 2016 4:49 pm

Passen via het centrum, lopen op de flanken. Zo moet het (idealiter) zijn.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door wimpey » di mei 17, 2016 4:56 pm

Bert schreef:Passen via het centrum, lopen op de flanken. Zo moet het (idealiter) zijn.
De backs als bliksemafleiders en als aanspeelpunt. Om mensen uit dat overvolle centrum weg te trekken en ruimte te creëren.

Het extreem statische voetbal van Ajax is natuurlijk juist niet de norm. Ik had ook afg. seizoen weer regelmatig het gevoel dat goede ploegen een andere tak van sport bedreven. Die bewogen, sloegen een keten in de ketting over enzo... Gechargeerd gesteld natuurlijk, maar Ajax was extreem slecht en gespeend van inventiviteit.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di mei 17, 2016 5:32 pm

Dat zinnetje "2e wordt Ajax in Nederland toch wel" heb ik al een paar keer (althans dan toch in soortgelijke bewoordingen) voorbij zien komen op het forum. Ik mag het hopen, maar het is een érg kortzichtige gedachte. Als er een nieuwe trainer komt die niet meteen leuke resultaten neerzet én Ajax ook niet beter laat voetballen, begint de achterban binnen de kortste keren te morren, komt men in de media op de proppen met teksten als "haalt hij de kerst?", komt Ajax in een neerwaartse sportieve spiraal en zijn we verder van huis.

Of herinneren jullie je het verval niet meer na het vertrek van Koeman? Van een kwartfinale CL (op de rand van de halve finale nota bene) tot met hangen en wurgen 5e in de competitie na een record aantal nederlagen van 10 op 34 wedstrijden onder leiding van onze huidige bondscoach ligt bij mij nog vers in het geheugen. (Dat hij vervolgens via de play-offs nog de voorronde CL wist te behalen doet daar niets aan af).

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door raymon » di mei 17, 2016 6:31 pm

Dat lag toch meer aan de toenmalige trainer denk ik.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Andriy Demchenko » di mei 17, 2016 6:55 pm

Raymon schreef:Dat lag toch meer aan de toenmalige trainer denk ik.
Mja en de selectie natuurlijk, al had de toenmalige trainer daar ook een grote vinger in de pap in. Maar we dwalen af...
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58798
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door 999 » di mei 17, 2016 8:51 pm

Zou leuk zijn als AJAX b.v met een Michael Laudrup op de proppen kwam. Liet zijn ploegen altijd goed positiespel spelen.Zit natuurlijk wel wat oud zeer ...

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di mei 17, 2016 9:00 pm

Raymon schreef:Dat lag toch meer aan de toenmalige trainer denk ik.
Dat is dus preciés mijn punt. Een nieuwe trainer kan er net zo'n debacle van maken. De stelling dat elke trainer met deze selectie hoe dan ook tweede zal worden is mijns inziens te kort door de bocht.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door wimpey » di mei 17, 2016 9:08 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: Dat is dus preciés mijn punt. Een nieuwe trainer kan er net zo'n debacle van maken. De stelling dat elke trainer met deze selectie hoe dan ook tweede zal worden is mijns inziens te kort door de bocht.
Ik schat Bosz als trainer hoger in dan Blind. Maar je hebt gelijk: ook 2e kun je niet for granted nemen. Hoewel je het in de eredivisie wel heel bont moet maken om lager te eindigen als Ajax zijnde.

Maar eerlijk gezegd: ik hoop op een seizoen met een elftal dat vertrouwen uitstraalt o.l.v. een trainer die aanvallend voetbal propageert. 2e, 3e boeit me niet zo. Ajax heeft in de CL niets te zoeken. Probeer maar dichterbij enkele voormalige kernwaarden te komen als club, dat lijkt me belangrijker.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40876
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Marillion » di mei 17, 2016 9:38 pm

Ik wil eigenlijk wel gewoon 1e worden hoor. We zijn inmiddels al twee seizoenen geen kampioen. Aantrekkelijk voetbal is absoluut belangrijk. Maar wat mij betreft gaan we niet geheel vrijblijvend lekker aanvallend voetballen om ondertussen de titelstrijd op het tweede plan te stellen. Goede prestaties en aantrekkelijk voetbal moeten samen kunnen gaan.
wimpey schreef:
Bert schreef:Passen via het centrum, lopen op de flanken. Zo moet het (idealiter) zijn.
De backs als bliksemafleiders en als aanspeelpunt. Om mensen uit dat overvolle centrum weg te trekken en ruimte te creëren.

Het extreem statische voetbal van Ajax is natuurlijk juist niet de norm. Ik had ook afg. seizoen weer regelmatig het gevoel dat goede ploegen een andere tak van sport bedreven. Die bewogen, sloegen een keten in de ketting over enzo... Gechargeerd gesteld natuurlijk, maar Ajax was extreem slecht en gespeend van inventiviteit.
Wat mij betreft moet dat met het huidige defensieve materiaal mogelijk zijn. In ieder geval binnen de context van de Nederlandse competitie.

Dat het er nog even iets anders uit ziet als bij de Europese top is geen bezwaar. Dat is inderdaad een andere tak van sport. Laten we eerst maar eens gewoon weer echt de beste van Nederland worden.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Mr. Ajax » wo mei 18, 2016 10:02 am

Israelische media berichten al dat Bosz rond is met Ajax. Gaat over een 3-jarig contract. Gemengde gevoelens...


Ben het overigens eens met Marillion. Natuurlijk wil ik net als iedereen, eens mooi, modern, aanvallend, 'ballsy' voetbal zien. Maar dat we even niet zo nodig als eerste hoeven te eindigen, zoals sommige hier suggereren, vind ik echt absurd. Vooral omdat het vrijwel dezelfde geluiden zijn die steeds lopen te mekkeren (en 100% terecht!) dat het bij Ajax aan een topsport-mentaliteit ontbreekt. We lopen de titel al 2 jaar op rij mis. Volgend seizoen moet je hem gewoon pakken, klaar.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Lionel » wo mei 18, 2016 10:05 am

Frank heeft de laatste vier jaar gebouwd aan wat? Aan helemaal niks. Er is totaal geen systeem, iets om op terug te vallen. Laat een trainer daar eerst voor zorgen. Dan ben ik er ook gewoon van overtuigd dat we bovenin meedraaien. PSV speelt CL en zal ook dan weer punten laten liggen. De rest in Nederland is prut.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11881
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Sandro » wo mei 18, 2016 10:22 am

Marillion schreef:Ik wil eigenlijk wel gewoon 1e worden hoor. We zijn inmiddels al twee seizoenen geen kampioen. Aantrekkelijk voetbal is absoluut belangrijk. Maar wat mij betreft gaan we niet geheel vrijblijvend lekker aanvallend voetballen om ondertussen de titelstrijd op het tweede plan te stellen. Goede prestaties en aantrekkelijk voetbal moeten samen kunnen gaan.
Hoeveel tijd zou Bosz moeten krijgen om te 'bouwen'? Bouwen heeft over het algemeen tot gevolg dat het niet meteen draait. Mogelijk loop je dan de titel mis en word je tweede, maar als je dan wel iets neergezet hebt voor volgend seizoen dan is dat wat mij betreft acceptabel.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Demosthenes » wo mei 18, 2016 10:33 am

Ajax mag van mij gewoon kampioen worden, ik heb niet zo veel met een tweede plaats. Ik weet wel dat als Nederland tweede wordt op een wk, er een triomftocht door Amsterdam is (2010, was gelukkig met vakantie, je schaamt je toch dood als sporter), de handballers werden tweede en werden geprezen, waarom, het is sport, het gaat om winnen (en verliezen).

Ajax heeft kampioenschappen lang kunnen koppelen aan aanvallend, risicovol spel, dat tegenstanders hun opstelling aanpasten aan Ajax en niet, zoals de laatste jaren (zeker vanaf najaar 2012), Ajax aan de tegenstander. dat laatste past niet bij Ajax. Een nieuwe trainer kan van dat principe uitgaan en dan komen de resultaten wel. Ik wil een trainer die kiest voor dat spel i.p.v. restverdediging en hardlopers op het middenveld, Ajax miste vaak vijf of zes opgelegde kansen, de laatste jaren werden die niet eens gecreëerd.

Er zijn toch genoeg trainers die uitgaan van druk zetten, individuele kwaliteiten? Ik volg de competities buiten Nederland niet, maar op AT zijn er, gezien de berichten, genoeg die dat wel doen, die zien misschien wel een team zo spelen. Zo'n trainer ziet Ajax als een opstap naar een grotere competitie, die wil misschien wel. Nee, er komt geen trainer uit een van de toplanden (Spanje, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italië), maar misschien iemand uit een lagere divisie? Iemand uit Oostenrijk, Zwitserland?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11881
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Sandro » wo mei 18, 2016 10:52 am

Dan kom je toch bij Adi Hütter uit. Lijkt dat je wat? (met zo'n naam word je het sowieso niet maar vergeet even dat hij Adolf H heet).

http://www.vi.nl/web/nieuws/zes-kandida ... nnel=phone

(even naar beneden scrollen).
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Demosthenes » wo mei 18, 2016 10:58 am

Sandro_Calaaabro schreef:Dan kom je toch bij Adi Hütter uit. Lijkt dat je wat? (met zo'n naam word je het sowieso niet maar vergeet even dat hij Adolf H heet).

http://www.vi.nl/web/nieuws/zes-kandida ... nnel=phone

(even naar beneden scrollen).
Ik heb de naam gelezen, zo kom ik op Oostenrijk en Zwitserland, maar nogmaals, voordat die naam op vi.nl, of las ik het op AS?, werd genoemd, had ik nog nooit van die man gehoord, m.a.w. ik bedoel hem niet persoonlijk, maar de naam bracht me wel op het idee. Ik had ook Slovenië en Roemenië kunnen schrijven.

Weet je dat de naam Adolf in Nederland direct na de Tweede Wereldoorlog (1946 en 1947) populairder werd dan in de periode ervoor? https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/Adolf
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Mr. Ajax » wo mei 18, 2016 1:05 pm

Lionel schreef:Frank heeft de laatste vier jaar gebouwd aan wat? Aan helemaal niks. Er is totaal geen systeem, iets om op terug te vallen. Laat een trainer daar eerst voor zorgen. Dan ben ik er ook gewoon van overtuigd dat we bovenin meedraaien. PSV speelt CL en zal ook dan weer punten laten liggen. De rest in Nederland is prut.
Je doet het voorkomen alsof de nieuwe trainer een groep van 22 5-jarigen krijgt die nog moeten leren wat je met dat rond dingetje moet. Dit zijn gewoon profvoetballers, waarvan het meerderheid gewoon al een aantal jaar samen speelt. Ik verwacht geen Barca-clone vanaf de aller eerste wedstrijd, maar hou toch op met nog zo'n 'opbouwjaar' die ten koste van de titel mag komen. Hopeloos.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11881
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Sandro » wo mei 18, 2016 1:11 pm

Ik zou nog een keer extra nadenken als ik Bosz was :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door InnerHarbour » wo mei 18, 2016 1:12 pm

'Ajax heeft principeakkoord met Bosz'

Mr. Ajax, kunt u even vertalen? :biggrin.gif:
מודל הזרים של גולדהאר וקרויף אמנם הוכיח את עצמו בהישגים, אבל הפך את עמדת המאמן בקריית שלום לטיילת פעילה במיוחד, כשהשרביט עובר מיד ליד בכל שבעה חודשים בממוצע. גם האחרון ברשימה פיטר בוס נראה בדרך הבטוחה החוצה, האם זה הזמן של הצהובים לשנות את הגישה?
YNWA

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Mr. Ajax » wo mei 18, 2016 1:13 pm

Er wordt trouwens beweerd dat hij Hendrie Kruzen met zich meeneemt als assistent. Wat gebeurt er dan met Dennis en Hennie? En wellicht andere leden van de technische staf?

Krijg je straks een technische staf die weinig tot niks met Ajax te maken heeft... Krijg ik geen warm gevoel van hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Lionel » wo mei 18, 2016 1:15 pm

Wat hadden we aan Dennis Bergkamp dan?
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Cruijff » wo mei 18, 2016 1:26 pm

Lionel schreef:Wat hadden we aan Dennis Bergkamp dan?
Wij? Ajax? Niet veel.
Madame Tussaud? Een hoop!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Jöhnk » wo mei 18, 2016 1:39 pm

Als De Boer een nieuwe club heeft gevonden zal hij Spijkerman wel ophalen. Bergkamp blijft.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Demosthenes » wo mei 18, 2016 3:13 pm

Cruijff schreef:
Lionel schreef:Wat hadden we aan Dennis Bergkamp dan?
Wij? Ajax? Niet veel.
Madame Tussaud? Een hoop!
Zou kunnen, ik zit niet bij de besprekingen en (ook) ik vind hem op de bank niets uitstralen, maar als hij in december in een groot interview zijn mening geeft, lees ik wel iets, is hij concreter dan ik verwachtte, heeft hij het niet over die 'luchtfietserij', waar zo vaak over wordt verteld, kortom hij heeft wel een (eigen) mening.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Mr. Ajax » wo mei 18, 2016 4:23 pm

InnerHarbour schreef:'Ajax heeft principeakkoord met Bosz'

Mr. Ajax, kunt u even vertalen? :biggrin.gif:
מודל הזרים של גולדהאר וקרויף אמנם הוכיח את עצמו בהישגים, אבל הפך את עמדת המאמן בקריית שלום לטיילת פעילה במיוחד, כשהשרביט עובר מיד ליד בכל שבעה חודשים בממוצע. גם האחרון ברשימה פיטר בוס נראה בדרך הבטוחה החוצה, האם זה הזמן של הצהובים לשנות את הגישה?
Voor ons niet zo relevant... Gaat over het 'vreemdelingen-model' van Jordi Cruijff en Mitch Goldharr (eigenaar), die het de laatste jaren alleen maar met buitenlandse coaches hebben gedaan, en daar ook successen mee hebben geboekt. Alleen zijn ze na 1 seizoen (of minder, in het geval van Bosz) meteen weer weg. Lekker boeiend allemaal :ajaxsmiley.gif: .
Lionel schreef:Wat hadden we aan Dennis Bergkamp dan?
Dat weet ik niet, en jij ook niet neem ik aan. Wat we wel sowieso aan hem hebben is dat het een Ajacied en Amsterdammer is. De enige straks, in een Achterhoekse/Brabo technische staf (geen idee waar die Kruzen vandaan komt). Daar hecht ik wel waarde aan hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door InnerHarbour » wo mei 18, 2016 4:37 pm

Ik verwachte dat er iets van Bosz naar Ajax zou staan. :drecul.gif:
YNWA

Plaats reactie