Wie wordt de nieuwe trainer?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe trainer worden?

Peter Bosz
11
34%
John Van den Brom
2
6%
Louis Van Gaal
11
34%
Jaap Stam
0
Geen stemmen
Claudio Ranieri
0
Geen stemmen
Frank de Boer
1
3%
Anders
7
22%
 
Totaal aantal stemmen: 32

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 09, 2016 8:19 am

In een poging om de onwerkelijk pijnlijke schandaal van gisteren uit het systeem te krijgen, gaan we een beetje vooruit denken...

Wie moet volgend seizoen voor de groep staan??
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door WP_Legend » ma mei 09, 2016 8:31 am

Louis is toch nog altijd erg goed als hij voor een groep jonge honden komt te staan, zolang hij zich maar niet met de aankopen gaat bemoeien.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Cluijffert » ma mei 09, 2016 8:49 am

Dan nog maar eens hier:

Naast tactische missers en een wisselbeleid waar hij vaker mee mis zit dan iets goed forceert, weet De Boer het team maar niet te prepareren als het gaat om do-or-die wedstrijden.

Maar ik zie het een andere trainer niet veel beter doen bij Ajax hoor. Fundamenteel dingetje dat overigens weinig tot niets te maken heeft met die veelbesproken geloofsstrijd en gesuggereerde beeldenstorm die nu plaats schijnt te vinden in de jeugd en andere rangen binnen de organisatie, maar veel meer met de mensen die een paar jaar geleden als apostelen op de verschillende sleutelplekken binnen de organisatie zijn gemanoeuvreerd zonder dat kwaliteit en geschiktheid daar ook maar iets meer vandoen hadden.

Dus eigenlijk boeit het me allemaal niet zo of De Boer blijft of vertrekt.
Iets met lood en ijzer en zo. Maar puur op basis van amusement en speciaal voor Joey en Wimpey gun ik Ajax wel een paar jaar Van Gaal.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Marillion » ma mei 09, 2016 8:56 am

WP_LeGeNd schreef:Louis is toch nog altijd erg goed als hij voor een groep jonge honden komt te staan, zolang hij zich maar niet met de aankopen gaat bemoeien.
En hoe groot schat je die kans zelf in?

De Boer gaf gisteren aan dat de beslissing al voor zondag was genomen. Het zal dan wel niet lang meer duren voor er duidelijkheid is. Ik schat zo in ergens in de loop van deze week. Het seizoen zit er op en je kunt maar weten waar je aan toe bent.

Van de kandidaten die de afgelopen tijd zijn genoemd als eventuele opvolgers vond ik het werk van Bosz bij Vitesse wel aardig. Hij wist iedere keer weer het elftal aan het voetballen te krijgen. Je ziet het na zijn vertrek ook een stuk minder gaan. Daar staat zijn mislukte avontuur als Technisch Manager in Rotterdam tegenover. En het feit dat er sowieso nogal een Feyenoord luchtje aan hem zit. Dat helpt niet als je een keer één of twee potjes verliest.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 09, 2016 9:20 am

Eens voor wat betreft Bosz. Heeft het nog niet laten zien op een niveau waar we met Ajax naartoe willen. Blijft dus een gok. Daarnaast is het teveel een feyenoorder.

Ik wil een keertje een trainer die tactisch wat kan uitdokteren. Die niet blijft hangen in een soort voetbal wat twee decennia geleden relevant was. Die innoveert, die durft. In Nederland vind je ze niet, want ze bestaan simpelweg niet. Behalve, heel misschien Ten Hag - maar dat accentje zal hier inderdaad nooit geaccepteerd worden. Daarnaast heeft ie het ook nog niet op een hoog niveau laten zien.

Nogmaals, ik zou echt in Duitsland gaan kijken. Misschien wel bij Mainz. Die kunnen het wel.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

GangstaRiB
Berichten: 16757
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door GangstaRiB » ma mei 09, 2016 9:31 am

Wat is wijsheid? Verschillende Nederlandse opbouw-trainers (Rutten, Verbeek) doen het aardig bij subtoppers, maar falen bij 'topclubs'.
Rainieri was nooit een bijzondere trainer, maar wordt ineens kampioen met Leicester.
Van Gaal goed met talenten, minder goed met vedetten.

Het moet allemaal net goed vallen. Maar het is voor Ajax misschien wel eens goed om over de grens te kijken. Ajax is een karikatuur van zichzelf geworden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Marillion » ma mei 09, 2016 9:32 am

Ik zou Ten Hag een nog veel grotere gok vinden dan Bosz. Heeft zijn ploeg overigens ook niet weten te prepareren op het moment dat het er op aan kwam.

Van trainers in het buitenland heb ik geen beeld. Ik kan die vent van AA Gent wel noemen maar het enige dat ik weet is dat hij met die club kampioen heeft gespeeld en een keer de CL poule is doorgekomen. Op welke manier ze daar spelen? Geen flauw idee.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door peter » ma mei 09, 2016 10:22 am

Jullie denken echt dat we een vakman binnenhalen? De Boer neemt Spijkerman en Trustful lekker mee naar het buitenland en bij Ajax schuiven we Stam door.
Bij een club waar je Kluivert voor de groep zet voor de A1 en waar Winter wordt genoemd voor Jong Ajax hoef je echt niet te verwachten dat je 'naar buiten' kijkt. We hebben een vijvertje met vdBrom, Stam of Rijkaard. Daar gaan we uit vissen.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 09, 2016 10:23 am

Overigens ben ik voor Van Gaal, terwijl hij eigenlijk niet aan 'mijn' eisen voor een nieuwe trainer voldoet. Is namelijk al een tijdje niet echt een 'vernieuwer' te noemen. De risico's die Marillion opnoemt spelen ook mee. Maar toch vind ik dat, mocht hij een seizoen of twee de kans krijgen, dat hij wel in staat is om iets neer te zetten met zo'n groep. In de tussentijd moet je in eigen gelederen kijken of er iemand 'klaargestoomd' kan worden om het eventueel over te nemen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Marillion » ma mei 09, 2016 10:34 am

Ik ben niet zo voor dat klaarstomen. Waarom zou je nou niet gewoon een bewezen vakman aanstellen? Een trainer die heeft laten zien dat hij een elftal goed neer kan zetten, bekend is met werken onder druk. Iemand die fouten heeft gemaakt en daarvan heeft geleerd.

Als ik er geld op moet inzetten denk ik overigens inderdaad dat Ajax er voor kiest om Stam door te schuiven. Dat is, voor de duidelijkheid, niet iets waar ik op hoop.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door 999 » ma mei 09, 2016 11:14 am

Mijn idee, alleen zal zo'n trainer moeilijk te vinden zijn en aankopen eisen denk ik ..

GangstaRiB
Berichten: 16757
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door GangstaRiB » ma mei 09, 2016 11:34 am

Zullen Van der Sar en Overmars een bewezen vakman dulden? Ik bedoel, die twee zijn ook nog zo groen als gras. Kans is groot dat een sterke trainer een loopje met ze neemt (en terecht overigens). Zouden die twee het inzicht hebben om de toekomst van Ajax te bepalen? Ik geloof er niks van.
Het lijkt een amateuristische bende, vergelijk dat toch eens met profclubs in het buitenland en PSV in Nederland.

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Lionel » ma mei 09, 2016 11:38 am

Als Ajax gewoon wint van De Graafschap hoor je niemand over PSV :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Mano » ma mei 09, 2016 11:42 am

Je laat de keuze voor een vakman aan vak-onbekwame mensen (Marc O & vd Sar)

Je hoeft geen helderziende te zijn om te weten dat het een kansloze en/of doorzichtige keuze wordt.
Er wordt een 'mattie' gekozen die mag aan prutsen met aankoopjes die op youtube zijn gescout.

Zolang je de structuur niet veranderd...

vd Brom/Bosz/Laudrup/Rijkaard

denk dat dat het lijstje is....
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

GangstaRiB
Berichten: 16757
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door GangstaRiB » ma mei 09, 2016 11:57 am

Lionel schreef:Als Ajax gewoon wint van De Graafschap hoor je niemand over PSV :excited.gif:
Niet waar. PSV heeft het veel beter op een rijtje. Bestuurstechnisch en voetbaltechnisch. Sinds PSV de bezem door haar organisatie heeft gehaald, is PSV nu 2x kampioen geworden en hebben een aardige Europese campagne neergezet.
Frank heeft Ajax door roerige tijden heen geloodst, maar je ziet geen progressie onder zijn bewind. Dat heeft te maken met Frank, maar ook met de mensen boven hem. Dus met het vervangen van Frank alleen is het probleem nog niet opgelost, vrees ik.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Marillion » ma mei 09, 2016 12:25 pm

Heel veel beter is het daar toch niet gegaan. Als Ajax één van die kansen op de 0-2 wel maakt is het namelijk gewoon gedaan en grijpt PSV overal naast. Ik weet wel dat we daar niets voor kopen. Het gaat er in de sport om dat je wél toeslaat. Maar als het allemaal op dat laatste moment moet aankomen weet ik niet of het beleid en de selectie nu zoveel beter was.

Als de selectie van PSV zoveel beter was heeft De Boer het ten opzichte van Cocu nog niet zo slecht gedaan. Als de selecties elkaar niet veel ontlopen zie ik niet waarom het beleid daarachter in Eindhoven nu zoveel beter is. Dit overigens in beide gevallen zonder Ajax een veer in de reet te steken want ik ben alles behalve tevreden.

Ze hebben wel een uitstekende Europese campagne achter de rug. Daar hebben ze wel echt meer laten zien dan Ajax.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door 999 » ma mei 09, 2016 12:29 pm

Marillion schreef:Heel veel beter is het daar toch niet gegaan. Als Ajax één van die kansen op de 0-2 wel maakt is het namelijk gewoon gedaan en grijpt PSV overal naast. Ik weet wel dat we daar niets voor kopen. Het gaat er in de sport om dat je wél toeslaat. Maar als het allemaal op dat laatste moment moet aankomen weet ik niet of het beleid en de selectie nu zoveel beter was.

Als de selectie van PSV zoveel beter was heeft De Boer het ten opzichte van Cocu nog niet zo slecht gedaan. Als de selecties elkaar niet veel ontlopen zie ik niet waarom het beleid daarachter in Eindhoven nu zoveel beter is. Dit overigens in beide gevallen zonder Ajax een veer in de reet te steken want ik ben alles behalve tevreden.

Ze hebben wel een uitstekende Europese campagne achter de rug. Daar hebben ze wel echt meer laten zien dan Ajax.
Maar het is de laatste jaren wel heel veel ALS.Ook bij de kampioenschapen was het heel veel ALS ( de concurrent punten verliest ) ... Maar dan nog, tegen de Graafschap kom op zeg ...

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Sandro » ma mei 09, 2016 12:36 pm

Die Cocu is toch een lulletje rozenwater(in ieder geval voor de buitenwereld.) Mocht psv drie keer op rij verliezen dan komt dat aspect van Cocu meteen boven drijven.

Wie wordt de nieuwe trainer? Tja, goede opties zie ik niet dus het zal de minst slechte moeten worden...
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door 999 » ma mei 09, 2016 12:40 pm

Als de Boer weggaat ... Maar misschien moet de vraag zijn, Wie WIL er trainer worden van dit AJAX ( en de andere bobo's ) ...

GangstaRiB
Berichten: 16757
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door GangstaRiB » ma mei 09, 2016 12:52 pm

Marillion schreef:Heel veel beter is het daar toch niet gegaan. Als Ajax één van die kansen op de 0-2 wel maakt is het namelijk gewoon gedaan en grijpt PSV overal naast. Ik weet wel dat we daar niets voor kopen. Het gaat er in de sport om dat je wél toeslaat. Maar als het allemaal op dat laatste moment moet aankomen weet ik niet of het beleid en de selectie nu zoveel beter was.

Als de selectie van PSV zoveel beter was heeft De Boer het ten opzichte van Cocu nog niet zo slecht gedaan. Als de selecties elkaar niet veel ontlopen zie ik niet waarom het beleid daarachter in Eindhoven nu zoveel beter is. Dit overigens in beide gevallen zonder Ajax een veer in de reet te steken want ik ben alles behalve tevreden.

Ze hebben wel een uitstekende Europese campagne achter de rug. Daar hebben ze wel echt meer laten zien dan Ajax.
De selectie van PSV is meer uitgebalanceerd. Toegegeven, Frank heeft het in de Eredivisie niet zo slecht gedaan. Het is niet om aan te zien en heel veel wedstrijden zijn op het nippertje gewonnen, maar dat terzijde. Er is gewoon geen progressie te zien.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Sandro » ma mei 09, 2016 12:57 pm

en heel veel wedstrijden zijn op het nippertje gewonnen,
Het doelsaldo van Ajax was beter toch?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Marillion » ma mei 09, 2016 1:10 pm

Het gaat mij er niet om dat Ajax zo geweldig was. Absoluut niet zelfs. Ik ben erg ontevreden over wat ik dit seizoen heb gezien. Het gaat er om dat het bij PSV allemaal zoveel beter zou zijn. Als die club dan vervolgens op de slotdag de titel pas weet veilig te stellen heb ik daar zo mijn vraagtekens bij.

PSV heeft net als Ajax onnodig punten laten liggen tegen kleine tegenstanders. Ze wonnen in Amsterdam maar wij wonnen in Eindhoven. Bij beide clubs zijn er goede transfers geweest maar ook slechte. En we zijn allebei vroegtijdig uit het bekertoernooi verdwenen. Het enige echte verschil in het voordeel van PSV is de Europese campagne. Dat is echt een dag en een nacht verschil. In de Eredivisie is het verschil gewoon marginaal geweest. In die zin doet Cocu het ook niet veel beter of slechter dan De Boer.

Maar goed, terug naar de vraag wie de nieuwe trainer moet gaan worden als De Boer inderdaad vertrekt. Voor dat kleine verschil kopen we immers toch niets meer.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Lionel » ma mei 09, 2016 1:20 pm

Helemaal mee eens.

Dat gelul dat PSV de titel meer verdiende... Op basis waarvan? Prestaties in de CL doen er toch niet toe?
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Mano » ma mei 09, 2016 1:20 pm

Marillion schreef:Het gaat er om dat het bij PSV allemaal zoveel beter zou zijn. Als die club dan vervolgens op de slotdag de titel pas weet veilig te stellen heb ik daar zo mijn vraagtekens bij.

PSV heeft net als Ajax onnodig punten laten liggen tegen kleine tegenstanders. Ze wonnen in Amsterdam maar wij wonnen in Eindhoven. Bij beide clubs zijn er goede transfers geweest maar ook slechte. En we zijn allebei vroegtijdig uit het bekertoernooi verdwenen. Het enige echte verschil in het voordeel van PSV is de Europese campagne. Dat is echt een dag en een nacht verschil. In de Eredivisie is het verschil gewoon marginaal geweest. In die zin doet Cocu het ook niet veel beter of slechter dan De Boer.

Precies, boeren blindheid.
Daarnaast, ze hebben de CL niet gewonnen he? gewoon 1 ronde verder gekomen dan Ajax.
Niets meer en niets minder.

Als 'we' (nederland) de poule fase overleven, hebben we het al goed gedaan. pure broodvoetbal gedachte. (toch weer 2 mio gevangen)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Sandro » ma mei 09, 2016 1:28 pm

Lionel schreef:Helemaal mee eens.

Dat gelul dat PSV de titel meer verdiende... Op basis waarvan? Prestaties in de CL doen er toch niet toe?
Dan gooien we deze er even in: de ploeg die aan het eind van het seizoen bovenaan staat is terecht kampioen :smallgrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie