Lings luchtkastelen

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13395
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door Arthur » vr okt 16, 2015 3:47 pm

Demosthenes schreef:Sanogo zo maar als voorbeeld, ik heb hem nooit zien spelen
Het is niet onaannemelijk dat dat ook nooit gaat gebeuren. De Boer heeft inmiddels ook wel door hoe weinig deze jongen er van kan.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33420
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door zeux » vr okt 16, 2015 5:10 pm

Interview in VK. Nou ja, interview, 'rectificatie' noemt Ling het zelf:
Wat is er waar van de Slowaakse jubelverhalen?

Interview Tscheu la Ling, Ajax-adviseur en clubeigenaar

Wie met oud-voetballer Tscheu la Ling een interview heeft, krijgt er een advocaat bij. Want Ling houdt zich bezig met gevoelige zaken. Hij moest het Plan Cruijff vlottrekken bij Ajax. Donderdagavond stapt hij onverwachts op, nadat hij eerst nog met de Volkskrant heeft gesproken.

Door: Tom Kreling, Huib Modderkolk 16 oktober 2015, 02:00

Tscheu la Ling heeft geen zin in een gesprek. De oud-voetballer leunt achterover in een kantoorstoel aan de tafel bij zijn advocaat. Ling - blauw jasje, spijkerbroek - kijkt nadrukkelijk op zijn horloge, gluurt dan over zijn leesbril heen en zegt: 'Ik moet echt over een uur, anderhalf uur weg.'

Sinds deze zomer is Ling de belangrijkste persoon om het Plan Cruijff bij Ajax vlot te trekken. Vijf jaar na de revolutie is onenigheid ontstaan over de koers van de club. Oud-voetballers die op voorspraak van Cruijff het bewind voeren bij de Amsterdamse club liggen met elkaar overhoop. Aan Ling de taak om aanbevelingen te doen. Donderdag stapte hij onverwachts op. Hij zou een rapport schrijven, maar het is onduidelijk of dat ook is gebeurd. Ling, en ook Cruijff, zwijgen er publiekelijk over. Interviews geven ze sowieso nooit.

Ook nu niet, zegt Ling meteen aan het begin van het gesprek. 'Ik geef dus geen interviews.' Nou, vooruit dan, hij zal één keer duidelijk antwoord geven op vragen die de Volkskrant hem eerder heeft gesteld. Bijvoorbeeld over zijn verleden als vastgoedondernemer in Slowakije waar hij eerder over vertelde. Nu is hij minder stellig: 'We hebben het geprobeerd.'

Lang was Ling een oud-voetballer die na zijn carrière in de vergetelheid was geraakt. Bekend van knipselmappen en wat korrelige filmpjes op YouTube, zoals het de meeste gepensioneerde voetballers vergaat. Ling en Cruijff speelden begin jaren tachtig samen bij de Amsterdamse club. Collega's waren ze; vrienden werden ze nooit.

Weerstand
Als ik met een clubje bezig ben in Slowakije is dat voor niemand interessant. Maar als ik iets met Ajax te maken heb, zijn de rapen gaar

Maar in 2010 schuift Cruijff zijn oud-ploeggenoot Ling ineens naar voren als de man die bij Ajax directeur moet worden. Hij zou de Amsterdammers weer aanvallend kunnen laten spelen en Europese successen kunnen brengen. Om dat te bewijzen, wees Cruijff naar de zieltogende Slowaakse voetbalclub AS Trencin die Ling in 2007 had gekocht en die goede resultaten boekte.

En toen begon het. Weerstand. Gedoe. Hij zou een Ajax-bestuurder geld hebben aangeboden voor het overnemen van spelers van zijn Slowaakse club. Kinnesinne en onzin, volgens Ling. 'Ik ben onafhankelijk en voor bepaalde mensen is dat, zeker in het corporate wereldje, onhandig', zegt hij nu. Directeur werd hij uiteindelijk niet.

Ach, zegt Ling, als ik met een clubje bezig ben in Slowakije is dat voor niemand interessant. 'Maar als ik iets met Ajax te maken heb, zijn de rapen gaar. Ajax ligt op een weegschaal.'

Het zoveelste bewijs kreeg hij afgelopen zomer. In een artikel in de Volkskrant werden zijn zakelijke activiteiten onder de loep genomen. Wat was er eigenlijk waar van al die jubelverhalen uit Slowakije? Lings luchtkastelen, luidde de kop. Over geschillen met oud-zakenpartners en vastgoedprojecten in Slowakije die niet bleken te bestaan. Het stuk verscheen kort nadat hij bij Ajax speciaal adviseur was geworden, opnieuw op voorspraak van Cruijff. Zie je wel, dacht hij. 'Bij Ajax is er altijd strijd.' En blijkbaar moeten ze hem hebben. Want waar komen die verhalen anders vandaan?

Hij zet zijn leesbril af. 'Worden jullie aangestuurd door iemand?'

Daarom zit de 59-jarige Ling nu hier, achter een kopje thee op het kantoor van zijn advocaat. Hij wil nog iets duidelijk maken. 'Ik geef dus geen interviews.' Hij wil alleen wat zeggen over zijn zakelijke activiteiten. Nou ja, een lijst vragen beantwoorden. 'Als een soort rectificatie', verduidelijkt zijn advocaat die naast hem zit, op het verhaal van afgelopen zomer. Eigenlijk is het vooral de bedoeling dat zijn advocaat het woord doet. En Ling reikt de stukken aan, waarmee zijn advocaat vragen kan beantwoorden.

Een kwartier lang vist Ling stukken uit een paar dikke mappen die voor hem op tafel liggen. Die geeft hij aan zijn advocaat. De documenten gaan over zijn relatie met voormalig zakenpartner Henk ter Braack, met wie hij in 2007 AS Trencin kocht. Ze raakten gebrouilleerd. En over en weer claimen ze nu geld. Ter Braack eist ruim 2 miljoen van Ling, volgens Ling heeft hij nog zeker 1,5 miljoen van Ter Braack tegoed. Hij laat een document uit 2008 zien waarin Ter Braack erkent 1,5 miljoen euro aan Ling schuldig te zijn. Ook toont hij een handgeschreven briefje waarin Ter Braack nog eens 120 duizend euro belooft.

Kom, laat hij er ook iets over zeggen. Ling: 'Ter Braack had allemaal plannen en beloften die hij niet is nagekomen. Nou, dan neem je afscheid.' Volgens Ling is zijn oud-zakenpartner daarom nooit echt bij AS Trencin betrokken geweest en ook geen aandeelhouder geworden.

Waarom stond Ter Braack dan wel geregistreerd als bestuurder van AS Trencin, tot oktober 2009?
'Bestuurder?'

Ja, bij de Kamer van Koophandel.
'Ik weet niet hoe dat zit.'

U zei in interviews dat u al jaren actief was als vastgoedondernemer in Slowakije. Klopt dat wel?
'Ik heb het geprobeerd.'

Hebt u nog met anderen vastgoed ontwikkeld in het Oostblok?
'Ja, met de CEG Groep in Roemenië en Bulgarije. Dat deed ik samen met Thomas Laftsis, oud-keeper van Panathinaikos. Ik was aandeelhouder. Daar zijn echt grote projecten uitgekomen, hoor. Dat is geen sigarenboerwerk.'

De CEG Groep was een vastgoedbedrijf dat met zo'n 170 miljoen euro van particuliere beleggers vastgoed ontwikkelde in met name Oost-Europa. Met oud-doelman Laftsis had Ling 30 procent van de Roemeense en Bulgaarse tak. In 2010 ging het bedrijf failliet en liet het een miljoenenschuld achter.

Dus als u in interviews zegt dat u al jaren actief was als vastgoedondernemer, dan slaat dat op uw aandelen CEG?
'Ja, dat sloeg daarop. Ik was dus aandeelhouder van een heel groot vastgoedbedrijf en ik had grondposities.'

Maar als u aandeelhouder van Philips bent, maakt u toch ook geen televisies?
'Nee, maar ik ging daar geregeld naartoe om te zien wat er met die projecten gebeurde.'

Ling wil er eigenlijk niet over praten. Gedoe uit het verleden. Hij is gewoon bezig met zijn bedrijfjes en zijn 'jongensboek' in Slowakije. Een voetbalclubje laten opbloeien met bepaalde ideeën over voetbal. 'Dat gaat gewoon heel erg goed. Fantastisch. Zowel sportief als financieel.'

De club maakte vorig jaar voor het eerst een bescheiden winst van 66 duizend euro. AS Trencin probeert de komende jaren een nieuw stadion uit de grond te stampen. Het project kost rond de 15 miljoen euro. Nee, dat heeft hij niet op de plank liggen. De club ook niet, die kampt met een negatief eigen vermogen van 3,4 miljoen euro. Daarom zoekt Ling nu investeerders. 'Misschien hebben jullie nog ideeën of opties?', lacht hij. En als de financiering van het stadion niet rondkomt, dan blijven ze gewoon in het oude, half afgebroken stadion spelen, zegt Ling.

Als dat stadion een keer af is, zal dat een geweldig effect hebben op het stadje Trencin, meent Ling. Hij pakt een Telegraaf uit zijn stapel papieren - volgens Ling 'het huisblad van Ajax' - en houdt het even omhoog. In het stuk staat dat het nieuwe stadion een 'vliegwiel' is voor een grote projectontwikkeling eromheen, ter waarde van 350 miljoen euro.

Maar de burgemeester van Trencin zegt dat er geen ruimte om het stadion is voor bijvoorbeeld een winkelcentrum.
'Dat is niet waar.'

We hebben hem gesproken.
'Dan heeft de burgemeester daar misschien andere ideeën over. Normaal is het zo dat als je een voetbalclub hebt die presteert en je hebt een nieuw stadionnetje, dan gebeurt er omheen van alles.'

Maar is dat een project ter waarde van 350 miljoen euro?
Hij reageert korzelig. 'Nee, dat heb ik ook nooit gezegd. Er is een plan voor een ander project, iets verderop. Maar daar heb ik niets mee te maken. Ik ben met mijn voetbalclubje bezig, het stadion en een academie. Meer niet.'

Waarom wordt juist u elke keer genoemd bij Ajax?
Toen Van Persie 30 was, dacht hij dat de hele wereld om hem draaide. Nu weet hij echt wel dat dat niet zo is

Ling ontspant zichtbaar. Hij staat op en gaat aan de andere kant van de tafel zitten. Uit de zon. Nu gaat het over voetbal. Dat is vertrouwd terrein. Laat hij dan toch wat over Ajax zeggen en de weerstand die hij blijkbaar oproept. Dat heb je altijd in de voetballerij. 'De ene helft vindt Van Persie geweldig, de andere vindt hem niks.' Kijk, hij heeft natuurlijk altijd iets ongrijpbaars en onafhankelijks gehad. En toen hij 30 was, dacht hij dat de hele wereld om hem draaide. Nu weet hij echt wel dat dat niet zo is. 'Maar ik heb nog wel hetzelfde karakter.'

Bent u een moeilijke man?
'Mijn derde vrouw zegt van niet.'

Ik, een moeilijke man? Mijn derde vrouw zegt van niet

Waarom duikt u toch weer bij Ajax op terwijl u weet dat het weerstand oproept?
'Dat moeten we misschien in een groot interview doen, dat kan ik niet zomaar beantwoorden.' Hij is even stil. 'Nou ja, in het kort dan: ik heb veel te danken aan Ajax. Ik kwam er als jonge jongen, overleefde en ging Europa in. Het heeft veel impact op mijn leven gehad. Nu zie ik dat het beter kan bij de club. Ik zou Ajax kunnen helpen, dat is voor mij de uitdaging.'

Wat kunt u bijdragen?
'Dan moet je eens gaan kijken in Slowakije wat onze werkwijze en visie zijn. Ik heb het idee dat ik een model heb voor Ajax voor de lange termijn. Dan gaat het niet om personen die eruit moeten, maar om de organisatie verder brengen.'

Hij vertelt dat voetbal is veranderd van een creatieve sport naar een explosieve sport. Fysieke training is van groot belang. In Trencin heeft Ling met behulp van wijlen fysiotherapeut Dick van Toorn een speciaal trainingsprogramma ontwikkeld. Hij maakt de spelers sneller en fitter. De oude, handgemaakte apparaten van Van Toorn staan nu in Trencin.

Hebt u eigenlijk moeten betalen voor die apparaten?
'Ja.'

Is dat afgehandeld of staat er nog een rekening open?
Ling mompelt: 'Afgehandeld'

Wij begrijpen dat de familie Van Toorn nog geld van u eist.
'Mwah. Dat weet ik niet.' Twee weken na dit gesprek laat de advocaat weten dat Ling die dag net een mail van de familie Van Toorn heeft gekregen dat de kwestie is afgehandeld.

Gedoe met geld is een terugkerend thema bij Ling. Gemakzucht noemt hij het zelf. Het zit nu eenmaal in zijn karakter. In november 2013 vertrok hij op een vrijdagmiddag uit het kantoor van Fitshape, zijn bedrijf dat voedingssupplementen maakt, in Wateringen. Op zaterdag kreeg hij een telefoontje: het hele pand staat in de fik. Hij was slecht verzekerd. 'Weer de bekende gemakzucht.' Hij wijt het aan een matige verzekeringsadviseur. Hij heeft een doorstart gemaakt. 'Het zit soms wel even tegen. Dan kun je op je rug gaan liggen of doorpakken.'

Zijn advocaat bladert door oude stukken. Ling vertelt verder over Ajax. Hoe Cruijff in 2010 mensen naar Trencin stuurde om rapport op te maken over de situatie daar. Ze waren kennelijk onder de indruk. 'Daarom werd vijf jaar geleden mijn naam genoemd.' Een aantal keer is hij naar eigen zeggen gepolst voor een functie bij Ajax. Zo werd hij afgelopen zomer adviseur van de raad van commissarissen. Hij zou een rapport gaan schrijven over 'voetbaltechnische zaken' en de vervolgstappen bij de invoering van het Plan Cruijff. Maximaal anderhalve dag werkt hij aan het rapport. Pro deo.

Hoe staat het met rapport?
'Daar kan ik geen mededelingen over doen, ik heb een geheimhoudingsverklaring getekend.'

Wordt het gepubliceerd?
'Dat is aan de raad van commissarissen.'

Hebt u het alleen geschreven?
'Er zijn mensen die mij geassisteerd hebben, want het is echt een enorme pil. Ik heb een analyse gemaakt van de speelwijze, het aan- en verkoopbeleid, de scouting en de jeugdopleiding. Ik heb nu tot en met het aankoopbeleid ingeleverd.'

Dus er komt nog een deel twee?
'Ik lever het in fases aan. Het grootste gedeelte is al ingeleverd.'

Kunt u nu wel met Cruijff samenwerken? Vroeger wilde u hem nog weleens te lijf gaan met een biljartkeu.
'Ik ging mijn eigen gangetje. Cruijff was toen al een fenomeen en wilde alles naar zijn hand zetten. Mij moest hij met rust laten. De hele voetballerij liep achter Johan aan. Vedetten veranderden in schoothondjes.' Maar het heeft ook met hemzelf te maken. Hij is dertig jaar verder. 'De scherpe randjes zijn er wel af.'

Hij weet welke richting het op moet bij Ajax. Kijk maar naar zijn Trencin: geld hoeft geen rol te spelen. Opleiden, een beetje handig zijn en wat geluk hebben. Jonge spelers haalt hij bijvoorbeeld uit Nigeria. Of hij kijkt naar voetballers die het niet hebben gehaald. Spelers met een krasje noemt Ling hen. Vorig jaar verkocht hij voor 2,8 miljoen euro aan spelers. 'Heel veel geld voor een club met zo'n laag budget.' Pure noodzaak, legt Ling uit. Want Trencin heeft geen geld en geen infrastructuur. Al haast hij zich het belang van geld te nuanceren. 'Het gaat niet alleen over geld, sociaal is dat voor die jongens natuurlijk ook mooi.'
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40886
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door Marillion » zo okt 18, 2015 6:35 pm

Ik heb op basis van dit interview niet de indruk dat we veel aan deze man missen als hij buiten de deur blijft.

Als je een reactie wil geven op zo'n stuk dan ga je toch niet naast je advocaat zitten bij een gesprek met een journalist? Dat is echt een vreemd uitgangspunt voor een gesprek. En als je advocaat er dan naast zit verwacht je dat er in ieder geval naar de feiten kan worden gekeken maar dan weet hij niet dat iemand als bestuurder stond ingeschreven?

Dit is niet het verhaal van iemand die even vol overtuiging verteld hoe het zit om vervolgens met daadkrachtig advies te komen.
Nil volentibus arduum

Skampie
Berichten: 410
Lid geworden op: di mar 10, 2015 5:18 pm

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door Skampie » zo okt 18, 2015 8:49 pm

Die kerel kwam op aandringen van ome johan... Daar had je toch sowieso geen goed beeld van dat hij zou helpen?

Fratsenmakers allemaal daar die zich stuk voor stuk veel te belangrijk vinden, maar niks waard zijn

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door Duke » zo okt 18, 2015 9:15 pm

Vage verhalen allemaal van en rond Ling. Hetzelfde geldt voor dat rapport van hem, dat voor het af is blijkbaar al richting prullenbak is gegaan.

Maar goed, het zal allemaal wel een complot zijn, om hem zwart te maken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door Cruijff » zo okt 18, 2015 10:26 pm

Duke schreef:Vage verhalen allemaal van en rond Ling. Hetzelfde geldt voor dat rapport van hem, dat voor het af is blijkbaar al richting prullenbak is gegaan.

Maar goed, het zal allemaal wel een complot zijn, om hem zwart te maken.
Hmm. Bij Ajax is het al jaren een patroon om een rapport uit te brengen, in dat rapport de vinger op de zere plek te leggen. Vervolgens wordt met een heleboel mensen afgesproken dat nu duidelijk is wat beter moet en om het vanaf nu volgens het rapport te doen...

Wat doet men vervolgens? Keer op keer gaan ze totaaaaaal andere dingen doen. Sanogo's halen bijvoorbeeld wat volgens de nieuwe richtlijnen een doodzonde is. Echt, iedereen kloot gewoon maar wat aan bij Ajax hoor. Echt al 20 jaar.

Skampie
Berichten: 410
Lid geworden op: di mar 10, 2015 5:18 pm

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door Skampie » zo okt 18, 2015 10:48 pm

Ho ho... Sanogo is een noodgreep... Ze wilden eigenlijk Lens hebben

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door Monkey Tonk » vr nov 13, 2015 9:26 am


Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door raymon » vr nov 13, 2015 12:20 pm

Ik vind het een grote schande dat de Telegraaf dit publiceert. Ze beschadigen namelijk ook actieve spelers. Hoe denk je dat Gudelj en Younes zich nu voelen?

Tevens, in het staatje eronder staat 1st helft 14-15 balbezit 53%, 2de helft 14-15 balbezit 54% en over heel 14-15 balbezit 55%? Ben ik nu gek of kan dit niet?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door Cruijff » vr nov 13, 2015 12:46 pm

Raymon schreef:Ik vind het een grote schande dat de Telegraaf dit publiceert. Ze beschadigen namelijk ook actieve spelers. Hoe denk je dat Gudelj en Younes zich nu voelen?
Die voelen zich ook al vaak kut als ze op AjaxLife.nl of op de officiële Facebook reacties mee lezen.

Waarom denk je dat Van der Hoorn en al zijn teamgenoten zo uit hun plaat gingen vorig jaar december bij Mike's doelpunt Excelsior uit? Vlak voor de Kerstvakantie kwamen alle pijn en de opgekropte baalmomenten er in één keer uit.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door Yopi » vr nov 13, 2015 12:58 pm

Raymon schreef:Ik vind het een grote schande dat de Telegraaf dit publiceert. Ze beschadigen namelijk ook actieve spelers. Hoe denk je dat Gudelj en Younes zich nu voelen?
Nou zeg, wat zijn die beschadigd. :biggrin.gif:

Wist iedereen toch al?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door raymon » vr nov 13, 2015 1:08 pm

Yopi schreef:
Raymon schreef:Ik vind het een grote schande dat de Telegraaf dit publiceert. Ze beschadigen namelijk ook actieve spelers. Hoe denk je dat Gudelj en Younes zich nu voelen?
Nou zeg, wat zijn die beschadigd. :biggrin.gif:

Wist iedereen toch al?
Ik was even vergeten dat het niet uitmaakt als je mensen beschadigt zolang het maar niet om Cruijff gaat want dan is het meteen huilie huilie.

Sommige dingen hou je intern. Het was niet nodig om deze passage er in te houden voor publicatie door de Telegraaf. Je kan die punten in z'n algemeenheid stellen zonder de namen erbij te zetten. Er is ook nog zoiets als fatsoen, zelfs als je vindt dat anderen zich daar niet aan houden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door Yopi » vr nov 13, 2015 1:10 pm

Er staat niets in dat niet algemeen bekend was, Ray.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door raymon » vr nov 13, 2015 1:32 pm

Yopi schreef:Er staat niets in dat niet algemeen bekend was, Ray.
Het was algemeen bekend per speler wat hun scoutingsrapporten zeiden? En welke feedback ze hadden gekregen over Onana?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door Yopi » vr nov 13, 2015 1:44 pm

Valt toch simpel te herleiden? Neem Younes: De Boer heeft gezegd dat ze niet voor hem kwamen maar voor een ander op de tribune zaten. Ergo: er waren geen (uitgesproken) positieve scoutingsrapporten over Younes. Anders hadden ze hem ook op het oog gehad. Ze zochten immers een flankspeler.

Denk ook niet dat Younes er wakker van ligt, hoor.

Wat Gudelj (alias Vuur en Passie) betreft: iedereen die het gevolgd heeft weet dat De Boer hem per se wilde hebben. En dat broertje erbij genomen werd. Broertje kan er weinig van, dat hebben we inmiddels kunnen vaststellen. Hij is afgezakt naar de A2. Bij NAC zat hij op de bank bij de A1. Al met al is het zeer, zeer onwaarschijnlijk dat de jeugdscouts hem aanbevolen hebben.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door InnerHarbour » vr nov 13, 2015 1:47 pm

En zo wordt alles recht gepraat wat krom is. :excited.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 346
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door roelf » vr nov 13, 2015 2:08 pm

Dat intern houden werkte ook zo goed. Onderste la. En zo wordt de boodschapper weer tegen de muur genageld. Het is een goede zaak dat alles eruit is, met naam en toenaam.

Sent from my SM-P601 using Tapatalk

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door raymon » vr nov 13, 2015 2:12 pm

roelf schreef:Dat intern houden werkte ook zo goed. Onderste la. En zo wordt de boodschapper weer tegen de muur genageld. Het is een goede zaak dat alles eruit is, met naam en toenaam.

Sent from my SM-P601 using Tapatalk
Ik heb het over de bewuste aankopen passage. Die had je gemakkelijk, zonder namen te noemen, kunnen publiceren.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door Mano » vr nov 13, 2015 2:14 pm

De handschoenen zijn weer af. we gaan weer vechtend en rollend door de Arena.


dit keer gaat het WEL Ajax 1 raken.
FdB wordt benoemd, spelers die niet mochten komen worden benoemd.
Dit gaat ten kosten van een eventueel kampioenschap, let maar op.


zou me ook niet verbazen als bijv. een FdB op staat en zegt: ik stap op, hier geen zin meer in.
deed me werk naar eer en geweten en wordt nu als lul de behanger weggezet. Pas ik voor.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33420
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door zeux » vr nov 13, 2015 2:55 pm

Yopi schreef:Er staat niets in dat niet algemeen bekend was, Ray.
Het maakt een zeer wezenlijk verschil wat supporters roepen op de tribune en op fora (of journalisten in de krant) en wat de leiding van de club van je vindt (of in ieder geval een adviseur die de club doorlicht) en dat ook nog eens keihard op papier.

Zou jij het prettig vinden als negatieve functioneringsgesprekken met jou op straat zouden liggen?

Eens met Raymon dus.

Sterker nog: je zou het als schending van de vertrouwelijkheid binnen de arbeidsrelatie kunnen zien.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS
Berichten: 53548
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door LucaS » vr nov 13, 2015 2:58 pm

Het hele rapport is nogal vooringenomen en een kant op geschreven (Jonk doet alles goed, de rest doet alles fout). Er worden aannames gedaan waar conclusies op gebaseerd worden en er worden cijfers gebruikt zoals ze uit komen (voor aankopen wordt een jaar langer bekeken dan voor verkopen. Dat is ook logisch, want als je voor verkopen dezelfde termijn zou bekijken zou de verkoop van Suarez in de vergelijking zitten, en zou de conclusie dat fors verloren wordt op aankopen niet meer kloppen).

Hoewel het er niet letterlijk staat wordt de suggestie gewekt (ook door de T trouwens, zou dat de ghostwriter zijn) dat de forse winst op jeugdspelers een verdienste is van Jonk. Wat natuurlijk een lachwekkende suggestie is.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door Jöhnk » vr nov 13, 2015 3:02 pm

Ach, binnenkort volgt de arbitragezaak Jonk versus NV Ajax. Dan komt sowieso alles boven water, net als destijds bij de zaak Van der Zee. :ajaxscarf.gif:

LucaS
Berichten: 53548
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door LucaS » vr nov 13, 2015 3:09 pm

Zou de vorige directie het nog niet zo gek hebben gezien met die onvoldoende voor Bergkamp (in de tijd dat het nog wel schandalig werd gevonden dat dat openbaar werd) en de weigering Bergkamp een belangrijker rol te geven?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13395
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door Arthur » vr nov 13, 2015 3:10 pm

Raymon schreef:
roelf schreef:Dat intern houden werkte ook zo goed. Onderste la. En zo wordt de boodschapper weer tegen de muur genageld. Het is een goede zaak dat alles eruit is, met naam en toenaam.

Sent from my SM-P601 using Tapatalk
Ik heb het over de bewuste aankopen passage. Die had je gemakkelijk, zonder namen te noemen, kunnen publiceren.
Dan nog had iedereen geweten over wie het ging natuurlijk. Als dat de overweging is moet je dat hele hoofdstuk zwart maken.

LucaS
Berichten: 53548
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door LucaS » vr nov 13, 2015 3:12 pm

Het maakt de T en kamp Cruijff over het algemeen niet zoveel uit of er mensen beschadigd worden.
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie