Lings luchtkastelen

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door LucaS » wo aug 26, 2015 9:54 am

Het is natuurlijk ook flauwekul dat serieuze kranten zich ten dienste stellen van bepaalde groepen binnen een vortbalclub en op verzoek/commando naar een bepaalde conclusie toewerken. Masr het is een patroon, bij alles wat de Cruijffclan niet welgevallig is, wordt de boodschapper beschimpt en beschuldigd. Er is maar 1 krant die zich leent voor het kapotschrijven van tegenstanders.
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 26, 2015 10:06 am

Ik snap ook niet waarom de Volkskrant ineens pseudo-intellectueel zou zijn, omdat ze een negatief stuk over Ling publiceert. Even in alle objectiviteit: de verdiepingsstukken in een bijlage als Vonk, in het weekend, kennen qua inhoud en kwaliteit hun gelijke niet in de Nederlandse pers.

Bovendien, en daar zag ik niemand hier op reageren, hebben ze Ling meerdere malen om een reactie gevraagd, maar hij verdomt het. Rekent La Ling erop dat zijn vazallen op AT wel gehakt maken van het stuk en de krant? :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door InnerHarbour » wo aug 26, 2015 10:12 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Even in alle objectiviteit: de verdiepingsstukken in een bijlage als Vonk, in het weekend, kennen qua inhoud en kwaliteit hun gelijke niet in de Nederlandse pers.
:smallgrin.gif:
YNWA

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 26, 2015 10:17 am

Motiveer uw gegrinnik!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door InnerHarbour » wo aug 26, 2015 10:20 am

Nog meer :smallgrin.gif: als je denkt dat ik naar jouw bevelen luister. Vriendelijke verzoekjes worden in overweging genomen, bevelen met uitroeptekens, dach et niet. :smallgrin.gif:
YNWA

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 26, 2015 10:26 am

Ik denk; ik spreek die IH eens aan met ferme grote mannentaal. Moet het ineens als lichtgewicht zaalvoetballertje...

wimpey
Berichten: 51814
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door wimpey » wo aug 26, 2015 10:34 am

LucaS schreef: Masr het is een patroon, bij alles wat de Cruijffclan niet welgevallig is, wordt de boodschapper beschimpt en beschuldigd.
Ik zie ook een ander patroon: het uitvergroten van niets hemelbewegends wat Cruijff en Ling uitvoeren. De VK verleent daarvoor tot 2 keer toe een podium. Allemaal toeval natuurlijk.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door LucaS » wo aug 26, 2015 10:38 am

Natuurlijk is dat geen toeval, Coronel heeft ze daar opdracht voor gegeven.

Aan de andere kant, als je onderzoek doet naar louche types, zou de uitkomst wel eens kunnen zijn dat iemand een louche type is.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51814
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door wimpey » wo aug 26, 2015 10:47 am

LucaS schreef:Natuurlijk is dat geen toeval, Coronel heeft ze daar opdracht voor gegeven.

Aan de andere kant, als je onderzoek doet naar louche types, zou de uitkomst wel eens kunnen zijn dat iemand een louche type is.
Coronel heeft schone handen. Daarom stelde ie ook de squeaky cleane vd Boog aan. :biggthumpup.gif:

wimpey
Berichten: 51814
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door wimpey » wo aug 26, 2015 11:00 am

Ling weet hoe een club grote sportieve successen behaalt? Grote onzin

26-08-15 08:48 uur - Bron: Het Parool

In de Arena is werkelijkheid al parodie genoeg, schrijft Jop van Kempen.
LINKSBUITEN

Met zijn vorige rapport moest Ling het schooljaar overdoen. En voordat hij HET RAPPORT kon schrijven, moest hij eerst een typecursus volgen. Het zijn twee van de vele grappen over HET ­RAPPORT. En met recht. Want, kom op, die hele organisatorische bende bij Ajax is een lachertje.

Normaal gesproken heb je de werkelijkheid nodig voor een parodie, maar in de Arena is de werkelijkheid al parodie genoeg. Voor de mensen die het zicht op alle commissies, adviesraden en andere bestuurlijke organen kwijt zijn, zo zit het: Cruijff wil de baas zijn. Daarom wil hij dat Ling, zijn vriend, algemeen directeur wordt.

Maar, dames en heren, de raad van commissarissen van Wijers wil een stokje steken voor de benoeming van Ling. Wijers, de slimme econoom die zelfs minister was, wil echter geen ruzie met Cruijff. Via een landelijk dagblad helpt Cruijff immers alle tegenstanders om zeep. Daarom heeft Wijers maar besloten Ling te vragen voor een adviesje, middels HET RAPPORT.

Maar dat Ling zou weten hoe een club grote sportieve successen behaalt, is grote onzin. Ling is eigenaar van AS Trencin, uit Slowakije. Ik ben een keer bij Trencin geweest. Het krioelde van de spelers die in acht verschillende talen spraken. Ze kwamen uit Afrika, Zuid-Amerika en andere uithoeken.

Voor een klein salaris haalde Ling ze binnen, hij stopte ze vol met zijn eigen voedingssupplementen -een bijhandeltje- en hij wilde ze voor veel geld verkopen. Als een goudzoeker kwakte hij een hap modder op een zeef, hopend op een korreltje goud. Een Argentijnse speler was het spoor bijster in Slowakije en vroeg me of ik een clubje voor hem wist.

Nu leiden ze bij Trencin ook spelers op, maar in de kern blijft Lings idee met die club hetzelfde: geld verdienen. Als er íets is waar Ajax géén behoefte aan heeft, dan is het aan meer geld. Goede spelers die blijven, die zijn nodig. Goede spelers en sportieve successen.
Ook van deze man mag Ling niet iets zakelijks doen met de insteek om er aan te verdienen.

Ik snap ook de insteek niet 'dat Ajax zoveel geld heeft'. Ajax geeft namelijk bakken met geld uit aan slechte spelers. Talloze miljoenen. Jaar in, jaar uit. Ik zou wel eens willen zien wat het resultaat is wanneer alle aankopen in de periode 1990 - 2015 langs de meetlat worden gelegd. Zou 5% als 'geslaagd' kunnen worden betiteld?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door Demosthenes » wo aug 26, 2015 11:15 am

Na het AD, de Volkskrant (en in een tussenzin de NRC), nu ook maar "Het Parool" met de grond gelijk maken, bravo JC-sekte, op naar een echte Pravda of Völkischer Beobachter, De T. moet beter kunnen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door LucaS » wo aug 26, 2015 11:20 am

wimpey schreef:
LucaS schreef:Natuurlijk is dat geen toeval, Coronel heeft ze daar opdracht voor gegeven.

Aan de andere kant, als je onderzoek doet naar louche types, zou de uitkomst wel eens kunnen zijn dat iemand een louche type is.
Coronel heeft schone handen. Daarom stelde ie ook de squeaky cleane vd Boog aan. :biggthumpup.gif:
Dat deed Coronel idd, ik snap alleen niet op welke wijze dat te maken heeft met zijn opdracht aan de volkskrant.
I think I lost my fucking headache

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door LucaS » wo aug 26, 2015 11:25 am

Natuurlijk mag Ling geld verdienen, maar aan vrrkoop van spelers van 'zijn' club? Het lijkt Jol wel.

85 procent van de winst op spelers gaat naar Ling, waar is dit principieel anders/beter dan de activiteiten van investeringsmaatschappij en die handelen in transferrechten?
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51814
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door wimpey » wo aug 26, 2015 11:53 am

Demosthenes schreef:Na het AD, de Volkskrant (en in een tussenzin de NRC), nu ook maar "Het Parool" met de grond gelijk maken, bravo JC-sekte, op naar een echte Pravda of Völkischer Beobachter, De T. moet beter kunnen.
Ik ben lid van een sekte omdat ik niet Cruijff en Ling bij iedere gelegenheid met de grond gelijk maak? Dat lijkt me wat paradoxaal...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door Yopi » wo aug 26, 2015 12:18 pm

LucaS schreef:Natuurlijk mag Ling geld verdienen, maar aan vrrkoop van spelers van 'zijn' club? Het lijkt Jol wel.

85 procent van de winst op spelers gaat naar Ling, waar is dit principieel anders/beter dan de activiteiten van investeringsmaatschappij en die handelen in transferrechten?
Als Ling eigenaar is van Trencin en Trencin verkoopt een speler, dan gaat het geld naar Ling. Daar valt geen speld tussen te krijgen. De vraag is wel: wat dóet Ling vervolgens met het geld? Gaat hij ervan op de Bahama's zitten of steekt hij het in de club?

Ik lees nooit dat de transferinkomsten van Chelsea naar Abramovitsj gaan, of de transferinkomsten van Milan naar Berlusconi. Doorgaans wordt vermeld wat de club eraan verdient, en niet wat de eigenaar van de club eraan verdient. Dat is niet voor niets. Een club runnen kost veel geld. Er zijn maar weinig eigenaren die er iets aan over houden. Doorgaans kóst het vooral geld.

Ling zal al het een en ander in Trencin gestoken hebben. Gezien de hoogte van de transferbedragen die Trencin binnenkrijgt, kun je je afvragen of het kopen van die club financieel wel zo interessant is. Voor het grote geld had Ling beter spelersmakelaar kunnen worden.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door LucaS » wo aug 26, 2015 12:21 pm

Oke, ik begrijp dat het handelen in spelers(rechten) door individuen niet zo verwerpelijk meer is.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door Yopi » wo aug 26, 2015 12:24 pm

Ling ís Trencin, Luuk. Hij handelt namens de club, neem ik aan.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door Duke » wo aug 26, 2015 12:25 pm

Al het geld dat Ling verdient wordt in de club geïnvesteerd, zegt hij zelf.
AS Trencin, jongensboek van Tscheu la Ling
By Pieter Zwart – 24/05/2015

Ooit vermaakte Tscheu la Ling een volledige tribune in stadion De Meer met zijn onnavolgbare dribbels, inmiddels is hij succesvol als voetbalbestuurder bij AS Trencin en wordt hij genoemd als opvolger van algemeen directeur Michael Kinsbergen bij Ajax. Catenaccio sprak met hem, terwijl hij de talenten van zijn club aanschouwt op de Aegon Copa Amsterdam. Ling is niet van plan Trencin, dat hij in 2007 overnam, te verlaten voor Ajax: ‘Waarom zou ik mijn hoofd in een wespennest steken?’. Ling is goed op zijn plaats bij de Slowaakse club, waar de voormalig rechtsbuiten al vanaf het begin grote plannen had. Na de overname kondigde hij aan dat hij Trencin naar de Champions League ging leiden. Destijds werd dat nog betiteld als Haagse bluf, maar inmiddels heeft Ling het voor elkaar gebokst. Volgend seizoen komt zijn club uit in de voorronde van de Champions League, nadat zowel de landstitel als de beker veroverd werd in Slowakije. ‘Dit is een jongensboek. Het is alsof Excelsior de dubbel zou pakken in Nederland. Dat is natuurlijk vrij uniek, maar voor mij is dit geen verrassing.’

Gedoogmodel
In 2007 zag het er een stuk minder rooskleurig uit. Trencin handhaafde zich destijds ternauwernood op het hoogste Slowaakse niveau. Het was een club zonder historie – tot dit seizoen werd er geen enkele hoofdprijs gepakt – en zonder gigantische achterban. Toch zag Ling in de club een goede investering. ‘Vanuit mijn werk kwam ik veel in landen als Slowakije en Roemenië. Daar hebben mensen nog de bereidheid om te leren en te investeren. Het is een betere voedingsbodem voor talent dan Nederland. Zowel sportief als zakelijk was dit een goede plek.’

De instelling van talenten in Slowakije is anders dan in Nederland. Ling: ‘Qua mentaliteit zijn ze in Slowakije ijzersterk. Iedereen wil meewerken aan de groei van het land. Dat was in Nederland ook zo, maar nu is het land in een comfortzone beland. Er heerst hier een gedoogmodel. In dat klimaat is het lastig om iets nieuws op te starten.’

Dat probleem zie je volgens Ling ook terug in het Nederlandse voetbal. ‘Dat zag je bijvoorbeeld bij het symposium dat onlangs gehouden is. Ze roepen allemaal maar wat, maar er gebeurt niets. Nederland is een maatschappij van gedogen. Nederlanders zijn niet meer gewend aan een strakke hand. Daardoor ontstaat een patstelling. Ze roepen het één en dan gebeurt het ander. Daar heb ik geen zin in.’

In Slowakije is de cultuur anders. De inwoners branden daar van de ambitie. Het Oost-Europese land beschikt over een van de snelst groeiende economieën van Europa. Dat leverde Slowakije de bijnaam Tatra tiger op. Slowakije maakt ook onderdeel uit van de Europese Unie, maar de regels voor buitenlandse spelers zijn soepeler dan in andere landen. Naast de mentaliteit, soepele regelgeving en de groeiende economie ziet Ling ook de locatie van Trencin als voordeel. ‘Wenen is de poort van Europa en daar zitten wij vlakbij. Bovendien is alles hier veel goedkoper dan in Nederland. Dus als ondernemer en oud-voetballer kwamen voor mij bij Trencin alle hoofdbestandsdelen bijeen.’

Organisatie
Toch begon het Slowaakse avontuur van Ling met een valse start. In het eerste jaar onder zijn leiding degradeerde Trencin uit de hoogste competitie. ‘Ze dachten hier natuurlijk ook: daar komt er weer één… Clubeigenaren zijn natuurlijk geen nieuw verhaal. Bovendien heerst in het voetbal de waan van de dag. We proberen de kans op een zege zo groot mogelijk te maken, maar je hebt natuurlijk nooit garanties.’

Ling bouwde ondanks de degradatie verder aan zijn droom. Hij probeerde bij Trencin op alle terreinen zijn visie te implementeren. ‘Wij laten ons niet leiden door het laatste resultaat. Het concept waarin we willen werken is veel belangrijker. Uiteindelijk is ons doel om te winnen met dominant en aanvallend voetbal, op een verantwoorde manier met zwarte cijfers.’

Dat lukte in de afgelopen jaren steeds beter. Trencin promoveerde in 2011 weer naar het hoogste niveau en werd achtereenvolgens vijfde, derde, tweede en dit seizoen dus eerste. Stapje voor stapje kroop Ling met zijn club naar de top in Slowakije. ‘In 2007 was dit nog een veredelde amateurclub. Niet alleen sportief, maar ook commercieel gezien. We werden toen gesponsord door de plaatselijke bakker. Nu zijn onze sponsoren Aegon en Nike, dat volgend seizoen vervangen wordt door Adidas. We hebben dat stap voor stap opgebouwd, alleen als je een zak geld op tafel legt kun je direct de top bestormen. Wij hebben geen geld. De begroting is nu 1,7 miljoen op jaarbasis, dat was acht ton toen ik arriveerde. Het geld dat we verdienen gebruik ik ook niet om een nieuwe auto te kopen. Alles investeer ik direct in de club. Zo zijn we bezig met een nieuw stadion en nieuwe trainingsvelden.’

Maar niet alleen commercieel probeerde Ling met Trencin aan de weg te timmeren. Ook de fysieke begeleiding werd flink onder handen genomen. ‘Het voetbal is technisch en tactisch niet veel beter geworden in de afgelopen 25 jaar, maar spelers moeten wel steeds meer arbeid leveren. Mede door de kennis die ik heb opgedaan met mijn bedrijf in voedingssupplementen besteden we veel aandacht aan het juiste energieniveau in voeding. Maar ook op het gebied van kracht en explosiviteit worden spelers speciaal getraind.’

Een voetballer van Trencin is van ’s morgens half negen tot zes uur ’s avonds op de club. Dat maakt de individuele begeleiding van talenten mogelijk, iets waar Ling heilig in geloofd. ‘We zijn de hele dag met ze bezig, ook technisch en tactisch. Dan kan het heel snel gaan met hun ontwikkeling als individu en daar profiteert het elftal weer van. De hele club gelooft in dat verhaal.’

Het succes van dit seizoen was voor Ling ook geen verrassing. Ondanks het feit dat Trencin zes vaste krachten verloor. Ling vulde dat gat vooral op met talenten uit de eigen jeugd. Zijn elftal is het jongste van de competitie. ‘Voor een club als ons is de opleiding van vitaal belang. Wij volgen een nieuw model: wij kopen geen spelers, maar leiden ze op.’

De clubeigenaar wil nu meer. ‘Aan de top komen is moeilijk, maar aan de top blijven is nog lastiger. We spelen nu Champions League-voorronde, maar we moeten realistisch zijn. Het wordt lastig om het hoofdtoernooi te bereiken. Als het nieuwe stadion er straks is, dan hebben we een grote basis om op verder te bouwen.’

Ajax
In tegenstelling tot bij Trencin zit bij Ajax niet iedereen op één lijn wat betreft visie. Het technisch hart van de club is verdeeld. ‘Op De Toekomst wordt wél gekeken naar de individuele ontwikkeling van talenten’, constateert Ling. ‘Nu moet de verbinding het eerste elftal gelegd worden. Ook op het gebied van dominant en aanvallend voetbal. Dat is nog niet optimaal.’

Tot voor kort werkten de Slowaken samen met Ajax, maar die samenwerking is formeel niet verlengd. ‘Daar had Ajax veel meer uit kunnen halen’, meent Ling. ‘Ze hadden het risico kunnen verkleinen wat betreft het aantrekken van spelers buiten de Europese Unie. Wij hoeven namelijk niet direct het volle pond te betalen. Eigenlijk zie je datzelfde patroon met Ajax Cape Town. Als je geen aandacht besteedt aan de samenwerkingsverbanden, dan heb je er niets aan.’

Ling had bijvoorbeeld graag Moses Daddy Simon – die onlangs kampioen werd met AA Gent – in een Ajax-shirt gezien. ‘Ik ben een Ajacied. Ik was er trots op geweest als hij naar Ajax was gegaan. Daarom heb ik hem ook als eerste bij Ajax aangeboden, terwijl een transfer naar een andere club voor mij financieel veel interessanter was. Ik heb gezegd dat ik Moses een interessante buitenspeler vond, maar ik kan er niets aan doen dat ze niets met die tip gedaan hebben.’

Nu bekend is dat algemeen directeur Michael Kinsbergen vertrekt uit Amsterdam wordt Ling genoemd als mogelijke opvolger, maar de 59-jarige oud-voetballer heeft daar in de huidige situatie weinig trek in. ‘Ik heb niet de ambitie om directeur bij Ajax te worden. Waarom zou ik mijn hoofd in een wespennest steken?’

Toch kan hij zich opwinden over de onrust bij Ajax. ‘De club heeft mij veel gebracht, dus dat doet me wat. Ik ben trots op de club Ajax, maar bij de mensen die het beleid uitvoeren kun je kanttekeningen zetten. Waarom wordt het niet gewoon opgelost? Het gaat om het belang van Ajax: je moet zwarte cijfers schrijven en Ajax-voetbal op de mat leggen. Maar in de voetballerij maken mensen zich vaak meer druk over hun ego. Ze willen hun positie veiligstellen.’

Dus focust hij zich op nieuwe avonturen met Trencin. Te beginnen komende zomer in de voorronde van de Champions League. ‘Ik beleef op dit moment bij Trencin een jongensboek, zowel zakelijk als sportief. Dus ik heb niet de ambitie om te vertrekken’, besluit Ling vanuit het Olympisch Stadion, waar de talenten van zijn club in de Copa Amsterdam reeds in de groepsfase sneuvelden.
www.catanaccio.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door Yopi » wo aug 26, 2015 12:51 pm

Ik ben een keer bij Trencin geweest. Het krioelde van de spelers die in acht verschillende talen spraken. Ze kwamen uit Afrika, Zuid-Amerika en andere uithoeken.
Goh. :hypocrite.gif:
Voor een klein salaris haalde Ling ze binnen, hij stopte ze vol met zijn eigen voedingssupplementen -een bijhandeltje- en hij wilde ze voor veel geld verkopen. Als een goudzoeker kwakte hij een hap modder op een zeef, hopend op een korreltje goud. Nu leiden ze bij Trencin ook spelers op, maar in de kern blijft Lings idee met die club hetzelfde: geld verdienen.
Goh. :hypocrite.gif:
Als er íets is waar Ajax géén behoefte aan heeft, dan is het aan meer geld.
Huh? Lees ik niet overal dat Ajax financieel niet meer kan opboksen tegen allerlei clubs uit allerlei landen? :confused.gif:

Spelers goedkoop halen en dan proberen duur te verkopen. Dat zie je verder nergens in de voetbalwereld. Maffia! Ajax doet dat nooit, onze club heeft nog nooit een goedkope speler uit een arm voetballand gehaald in de hoop later... o wacht... :blush.gif:

Wat wil die journalist zeggen? Hij heeft niets en hij weet niets. Hij is een keer in Slowakije geweest. Goh.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33475
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door zeux » wo aug 26, 2015 1:09 pm

Duke schreef:Al het geld dat Ling verdient wordt in de club geïnvesteerd, zegt hij zelf.
Het geld dat we verdienen gebruik ik ook niet om een nieuwe auto te kopen. Alles investeer ik direct in de club. Zo zijn we bezig met een nieuw stadion en nieuwe trainingsvelden.’
Dit staat in het stuk van VK:
]Rybnicek heeft geen geld om in de club te investeren en kan de salarissen van de spelers niet betalen. Ter Braack en Ling besluiten 74 procent van de aandelen van de club te kopen. Ze betalen daarvoor één euro. Daarnaast richten ze in Nederland de gezamenlijke vennootschap FTMG Beheer op die een lening verstrekt aan AS Trencin, zodat de club de rekeningen kan voldoen. In dit bedrijf zitten de transferrechten van de spelers. In de contracten die Ter Braack en Ling met de club afsluiten staat dat bij de verkoop van een speler 85 procent van de winst naar FTMG gaat. De rest is voor de club.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door Yopi » wo aug 26, 2015 1:16 pm

Dus? Wat doet hij dan met dat geld? Hij zegt zelf dat hij het in de club steekt. Dat kan toch? :confused.gif:

Leuk dat je iemand van spelershandel beschuldigt, maar kom dan met harde feiten. Toon onomstotelijk aan dat hij liegt, dat hij het geld wel degelijk gebruikt voor zichzelf. Dan heb je wat. Maar dat schrijven die journalisten dan weer niet, waarschijnlijk omdat het niet zo is.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door LucaS » wo aug 26, 2015 1:23 pm

Natuurlijk geld van de club naar je bedrijfje sluisen om het vervolgens in de club te steken. Heel logische constructie. Daar moet een linkerhersenhelft aan ten grondslag liggen.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door Yopi » wo aug 26, 2015 1:34 pm

Dat kan best, aangezien er nog iemand anders bij betrokken is.

Blijft staan dat ze het moeten bewijzen en niet suggereren.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33475
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door zeux » wo aug 26, 2015 1:40 pm

Ling investeert in de club.
Over het algemeen doe je investeringen om er uiteindelijk op te verdienen. Of is Ling ineens een filantroop?

De bv van Ling bezit de transferrechten van de spelers. Uhmmm, was Yopi niet mordicus tegen extrerne investeringsmaatschappijen die de rechten beheren van spelers van een club? Die moest je toch ver van je club houden?
Heerlijk dat Yopi nu ineens spelershandelaren gaat verdedigen. :smallgrin.gif:

Dan ook niet meer zeuren en piepen over investeringsmaatschappijen, raiola's, lemic-en en noem ze allemaal maar op. Gelijke monniken, gelijke kappen.

Zoals Wimpey vanaf nu respect moet hebben voor de slimme zakenmannen Raiola, Lemic en al die anderen. Prima om die je club te laten adviseren door dat soort lui. En de 'Van der Leegte'-constructie is eigenlijk ook gewoon top. Goede, normale zakendeals.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Lings luchtkastelen

Bericht door Yopi » wo aug 26, 2015 1:50 pm

Te kort door de bocht. Maar sorry, mij ontbreekt de tijd om het nog eens uit te leggen.

Plaats reactie