Ajax eert jeugdspelers met plaquettes

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Ajax eert jeugdspelers met plaquettes

Bericht door Duke » ma mar 16, 2015 9:08 pm

Ajax eert jeugdspelers met plaquettes

16 maart 2015

Ajax-leden kwamen zondag alvast bijeen voor de viering van het 115-jarig bestaan van de club. Woensdag 18 maart is de officiële verjaardag van de club. 115 jaar Ajax bood naast talloze hoogtepunten ook dieptepunten. Drie jeugdspelers die ooit overleden, vormen enkele van de zwartste bladzijdes in de clubhistorie. Sinds zondag wordt het Ajax-drietal herdacht op de Toekomst.

Afbeelding

De ooit aanstormende Ajax-talenten Wesley de Ridder, Remco Muller en Cor van den Brink hebben sinds afgelopen weekend een tastbare plek in het hart van de vereniging, op een fraaie plek in de kantine van sportcomplex de Toekomst. De onthulling van de plaquettes werd zondag bijgewoond door Ajax-leden en familieleden van de jeugdspelers.

Wie waren deze Ajacieden, die op weg van of naar een Ajax-wedstrijd op veel te jonge leeftijd het leven lieten?

Wesley de Ridder

Geboren: 15 augustus 1977
Overleden: 9 december 1989

De Ridder werd in 1986 lid van Ajax en speelde in de E- en D-pupillen. Hij was aanvoerder van Ajax E1 (leider Henk van Teunenbroek, trainer Günther de Haan). Mede speler o.a. Dennis de Haan en Denny Landzaat. De Ridder speelde in de D-junioren o.a. samen met Dennis Schulp en Arno Splinter.

Wesley de Ridder overleed op weg naar Ajax voor een wedstrijd van de D'tjes.

Remco Muller

Geboren: 3 mei 1960
Overleden: 16 december 1978

Muller werd in 1970 lid van Ajax. Hij speelde in diverse jeugdelftallen onder meer samen met Rik van den Boog, Peter van der Hengst , Guido Pen, Pim van Dord en Tinus van Teunenbroek. Hij was een veel scorende aanvaller.

Remco Muller overleed tijdens een auto-ongeluk op de terugweg van een uitwedstrijd tegen Quick Boys.

Cor van den Brink
Geboren: 10 augustus 1960
Overleden: 16 december 1978

Van den Brink werd in 1977 lid van Ajax. Hij speelde op 27 mei 1978 in Ajax 1 tegen FC Barcelona, in de afscheidswedstrijd tegen FC Barcelona. Van den Brink heeft onder meer een plek op de selectiefoto van Ajax 1 uit het seizoen 1978-1979.

Hij was onder meer ploeggenoot van Simon Tahmata, Dick Schoenaker en Tscheu la Ling.
Cor van den Brink overleed tijdens een auto-ongeluk op de terugweg van een uitwedstrijd tegen Quick Boys.
http://www.ajax.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax eert jeugdspelers met plaquettes

Bericht door beelzebub » ma mar 16, 2015 10:16 pm

Jammer dat het zo lang heeft geduurd. Maar mooi dat het er alsnog is.

Alle drie, plus achtergrond waren mij onbekend.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax eert jeugdspelers met plaquettes

Bericht door Yopi » ma mar 16, 2015 10:56 pm

Eerlijk gezegd vind ik het onzin. :blush.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax eert jeugdspelers met plaquettes

Bericht door Cruijff » di mar 17, 2015 7:08 am

Waarom vind je dit onzin, Yopi? :confused.gif: Jij hebt liever dat we de A junioren Zakaria El A., Samet B. en Ashraf El M. op De Toekomst met een plaquette gaan herdenken? :smallgrin.gif:

Van de 3 bovenstaande verhalen heb ik eigenlijk alleen over het verongelukken van Remco Muller al eerder achtergrond informatie gelezen. Was een aangrijpend verhaal, Rik vd Boog was overigens in het 2e elftal een van zijn voornaamste makkers en bij veel autoritjes doorgaans degene die naast Remco zat.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax eert jeugdspelers met plaquettes

Bericht door Cruijff » di mar 17, 2015 7:21 am

Cruijff schreef:Waarom vind je dit onzin, Yopi? :confused.gif: Jij hebt liever dat we de A junioren Zakaria El A., Samet B. en Ashraf El M. op De Toekomst met een plaquette gaan herdenken? :smallgrin.gif:

Van de 3 bovenstaande verhalen heb ik eigenlijk alleen over het verongelukken van Remco Muller al eerder achtergrond informatie gelezen. Was een aangrijpend verhaal, Rik vd Boog was overigens in het 2e elftal een van zijn voornaamste makkers en bij veel autoritjes doorgaans degene die naast Remco zat.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax eert jeugdspelers met plaquettes

Bericht door Yopi » di mar 17, 2015 10:38 am

Je gedenkt alleen spelers die iets voor de club betekend hebben, lijkt me.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Ajax eert jeugdspelers met plaquettes

Bericht door Ronald! » di mar 17, 2015 11:17 am

Yopi schreef:Je gedenkt alleen spelers die iets voor de club betekend hebben, lijkt me.
Quid pro quo, zakelijker kan niet.

Ik vind het een mooi warm gebaar. Zeker de directe nabestaanden zullen dit kunnen waarderen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13395
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax eert jeugdspelers met plaquettes

Bericht door Arthur » di mar 17, 2015 11:21 am

Yopi schreef:Je gedenkt alleen spelers die iets voor de club betekend hebben, lijkt me.
In dit geval hebben ze door een ongeval nooit de kans gekregen iets voor de club te betekenen. Ik vind het wel mooi.

Plaats reactie