Van Basten 50 Jaar

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Plaats reactie
Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Van Basten 50 Jaar

Bericht door zeux » vr okt 31, 2014 6:52 pm

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Van Basten 50 Jaar

Bericht door Marillion » vr okt 31, 2014 9:33 pm

Mooie foto!

Van Basten was één van die spelers die iedereen op het pleintje vroeger wilde zijn. Los van het kamp Gullit dan maar die hadden het niet helemaal begrepen. Ik kan nog altijd intens genieten van de beelden van hem in een Ajax shirt in De Meer. Op het einde van zijn loopbaan was zijn afscheid bij Milan natuurlijk ook indrukwekkend.

Tot op de dag van vandaag is hij voor mij vooral de voetballer gebleven. Zijn mindere loopbaan als trainer doet daar geen afbreuk aan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Van Basten 50 Jaar

Bericht door zeux » vr okt 31, 2014 10:20 pm

Ik waardeer zijn karakter. Meedogenloze, egoïstische killerspits. Zijn eigenzinnigheid en zelfstandige denken heb ik altijd gewaardeerd, trekt zich van niemand wat aan, heel fijn. En zijn eerlijkheid (opstappen bij Ajax omdat het niet ging, stoppen bij AZ omdat hij het fysiek niet trok) vind ik dapper in een voetbalwereld die van misplaatst machismo aan elkaar hangt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie