Het Bestuur met de rug tegen de muur

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9368
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Dubbel » zo aug 31, 2014 5:44 pm

Overmars is na dit weekend niet meer te handhaven als TD. De hele Arena zal zich tegen hem keren als hij blijft verwacht ik. Of zijn er nog mensen die vinden dat hij eea (oa Vermeer, Blind, Milik) crescendo aanpakt? Vraag is wel hoe nu verder? Moeten Jonk, Sar en Kinsbergen ook moven?

Ik vind de focus op eigen jeugd en jeugdscouting prima maar op de laatste dag je aanvoerder verkopen en Feijenoord versterken weer niet zo. Wie o wie gaat Overmars opvolgen?
Laatst gewijzigd door Marillion op zo aug 31, 2014 6:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic titel aangepast naar een wat meer smaakvolle variant.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Het Bestuur tegen de Muur

Bericht door Duke » zo aug 31, 2014 5:45 pm

Ik neem aan dat je bedoelt: met de rug tegen de muur?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11418
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Het Bestuur tegen de Muur

Bericht door Toppie » zo aug 31, 2014 5:47 pm

Tsja, die zullen boeten voor dit m.i wanbeleid en waar is nu onze grote JC :excited.gif: :1evil.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Het Bestuur tegen de Muur

Bericht door peter » zo aug 31, 2014 6:06 pm

Gossie. Wat is nu precies het probleem? Het vertrek van Blind was al vooraangekondigd en Ajax had daar met Viergever al op ingespeeld. Vermeer wil al maanden weg en iedereen had daar vrede mee. Nu vangen we voor Blind het astronomische bedrag van 17.5 miljoen euro en onze tweede keep gaat naar Feyenoord.

Het is me allemaal maar wat. Schandalige titel, maar de emotie zegeviert blijkbaar. Feyenoord taferelen. :biggrin.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 561
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Het Bestuur tegen de Muur

Bericht door Neefkens » zo aug 31, 2014 6:08 pm

Opportunisme viert hoogtij. Zielige titel, zielige stemmingmakerij.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Het Bestuur tegen de Muur

Bericht door Rooie » zo aug 31, 2014 6:11 pm

Grootste minpunt van deze transferperiode is het opnieuw niet vinden van een deugdelijke opvolger voor Sigthorsson, die in een horrormove ook nog eens een contractverlenging heeft gekregen. Dat vind ik erg kwalijk. De overige zaken kijk ik wat genuanceerder tegenaan.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9368
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Het Bestuur tegen de Muur

Bericht door Dubbel » zo aug 31, 2014 6:22 pm

peter schreef:Gossie. Wat is nu precies het probleem? Het vertrek van Blind was al vooraangekondigd en Ajax had daar met Viergever al op ingespeeld. Vermeer wil al maanden weg en iedereen had daar vrede mee. Nu vangen we voor Blind het astronomische bedrag van 17.5 miljoen euro en onze tweede keep gaat naar Feyenoord.

Het is me allemaal maar wat. Schandalige titel, maar de emotie zegeviert blijkbaar. Feyenoord taferelen. :biggrin.gif:
Dezelfde reactie als na de Eriksen transfer. Moesten we blij zijn met de poen. Aankopen hoeft van mij niet maar laat dan niet je beste spelers vertrekken tenzij opvolging klaar staat. En dan nog Feyenoord uit de brand helpen... Overmars doet maar wat en de rest van het bestuur kijkt er naar. Tijd voor mensen die het beter doen.

Neefkens
Erelid
Berichten: 561
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Neefkens » zo aug 31, 2014 6:30 pm

De opvolging stond klaar.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10413
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door mattie » zo aug 31, 2014 6:44 pm

De bom staat op barsten bij Ajax..gezien de persconferentie bij Groningen.. transfer oke.. maar niet naar een concurrent van je.. deze concurrent heeft namelijk nu een goeie mix van jeugdig talent en ervaring..
Qua aankoop beleid en binnenkomende transfer is het toch echt Overmars die te kort schiet..
In elke linie kom je te kort..
Nicolai is te slecht Serero Sig moet ik nog zo doorgaan..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9368
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Dubbel » zo aug 31, 2014 6:50 pm

Neefkens schreef:De opvolging stond klaar.
Dat heb ik dan even gemist. Kun je jouw antwoord motiveren?

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 31, 2014 7:01 pm

Ik krijg de indruk dat Overmars en De Boer elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Gezien de track records van beide heren wordt het tijd dat Overmars een nieuwe baan gaat zoeken. Wat een mafkees zeg. Met zo een TD heb je geen vijanden nodig.
Ajax!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door brigade zuid » zo aug 31, 2014 7:10 pm

Er hoeft van mij niemand weg hoor maar niemand kan met droge ogen beweren dat Overmars goed bezig is. Ik schat dat zijn zuinige aankoopbeleid ongeveer 75% procent miskopen/huurders heeft opgeleverd.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Le T. » zo aug 31, 2014 7:35 pm

Ik snap niet wat er nu ineens aan de hand zou zijn? Het aan en verkoopbeleid is vanaf het begin van die revolutie een zooitje geweest, dat mag het hele TH inclusief De Boer zich aanrekenen. Dat het met Overmars erbij nog slechter is geworden doordat die die lijn heeft doorgezet is waar, maar het voornaamste verschil is dat er sindsdien twee de smoesjes verzinnen ipv dat De Boer dat altijd moet doen, maar ze elkaar nog wel eens tegenspreken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13395
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Arthur » zo aug 31, 2014 7:39 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik krijg de indruk dat Overmars en De Boer elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Gezien de track records van beide heren wordt het tijd dat Overmars een nieuwe baan gaat zoeken. Wat een mafkees zeg. Met zo een TD heb je geen vijanden nodig.
Volgens Ronald de Boer was de irritatie van Frank meer gericht op Vermeer. Ronald dacht dat Frank het not done vond dat Vermeer de afspraak met Ajax gebruikte om naar een concurrent te gaan.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door wimpey » zo aug 31, 2014 7:42 pm

brigade zuid schreef:Er hoeft van mij niemand weg hoor maar niemand kan met droge ogen beweren dat Overmars goed bezig is. Ik schat dat zijn zuinige aankoopbeleid ongeveer 75% procent miskopen/huurders heeft opgeleverd.
Cillessen, Moisander, Poulsen, Schöne zijn prima versterkingen gebleken. Viergever redt zich ook wel. Het gaat mis bij het huren en bij het halen van spelers 'op de groei'. Die laatste categorie ontwikkelt zich minder goed dan spelers van die leeftijd die al langer 'in house' zijn.

Ik hou trouwens nog wel effe een paar slagen om de arm v.w.b. Milik en Ziv, als jullie het niet heel erg vinden. :smallgrin.gif:

Met vnl. talent heeft Ajax het de laatste jaren prima gedaan. En ik zie ook nu weer veel talent.

DelToro
Berichten: 1258
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door DelToro » zo aug 31, 2014 7:45 pm

wimpey schreef:
brigade zuid schreef:Er hoeft van mij niemand weg hoor maar niemand kan met droge ogen beweren dat Overmars goed bezig is. Ik schat dat zijn zuinige aankoopbeleid ongeveer 75% procent miskopen/huurders heeft opgeleverd.
Cillessen, Moisander, Poulsen, Schöne zijn prima versterkingen gebleken. Viergever redt zich ook wel. Het gaat mis bij het huren en bij het halen van spelers 'op de groei'. Die laatste categorie ontwikkelt zich minder goed dan spelers van die leeftijd die al langer 'in house' zijn.

Ik hou trouwens nog wel effe een paar slagen om de arm v.w.b. Milik en Ziv, als jullie het niet heel erg vinden. :smallgrin.gif:

Met vnl. talent heeft Ajax het de laatste jaren prima gedaan. En ik zie ook nu weer veel talent.
Jammer alleen dat Cillessen en Schöne geen aankopen van hem zijn. Dan blijven er dus twee goede aankopen over, niet heel erg veel.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door wimpey » zo aug 31, 2014 7:48 pm

DelToro schreef:
Jammer alleen dat Cillessen en Schöne geen aankopen van hem zijn. Dan blijven er dus twee goede aankopen over, niet heel erg veel.
Daar heb je natuurlijk gelijk in. :biggthumpup.gif:

Van Viergever, Muric en Ziv verwacht ik wel het e.e.a. Aankopen als vd Hoorn en Duarte zou Ajax niet meer doen. Daar moet Overmars van hebben geleerd... Hopelijk.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door brigade zuid » zo aug 31, 2014 7:51 pm

Moisander volgens mij ook niet.

DelToro
Berichten: 1258
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door DelToro » zo aug 31, 2014 8:02 pm

Moisander wel. Zijn overgang werd een maand na de indiensttreding van Overmars bekend gemaakt. Hij zal uiteraard al langer op de lijst hebben gestaan, maar de transfer is onder verantwoordelijkheid van Overmars tot stand gekomen.
wimpey schreef: Van Viergever, Muric en Ziv verwacht ik wel het e.e.a. Aankopen als vd Hoorn en Duarte zou Ajax niet meer doen. Daar moet Overmars van hebben geleerd... Hopelijk.
Mee eens. Al ben ik sceptisch over de komst van Viergever, maar ik laat me graag verrassen.
Zivkovic lijkt me erg talentvol en ik ben blij met zijn komst, maar ik vind hem nog geen typische Ajax spits. Zijn techniek in de kleine ruimte laat nog te wensen over en zijn spel met de rug naar de goal moet verbeterd worden, maar hopelijk kunnen ze hem dat bijbrengen.
Muric ken ik niet, maar de verhalen zijn positief. Hopelijk kan hij de positieve verhalen waarmaken, daar waar bijvoorbeeld een Meleg daar mee moeite mee heeft.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 31, 2014 8:09 pm

wimpey schreef:Met vnl. talent heeft Ajax het de laatste jaren prima gedaan.
Op mijn meetlat zou ik Ajax niet als prima beoordelen maar als wel aardig en vorig jaar vond ik het zelfs ondermaats. De concurrentie was de afgelopen jaren ontstellend zwak in Nederland, in Europa gaat Ajax stelselmatig onderuit tegen clubs uit derderangs voetballanden en attractief voetbal is in de Arena zelden te zien. Zo prima vind ik het allemaal dus niet voor een club die in Nederland met afstand het grootste budget heeft. Echt enorme afstand, lichtjaren.

Feyenoord is sinds deze zomer weer gezond en PSV heeft een sterke selectie. Dat is de afgelopen jaren wel anders geweest natuurlijk. Het lijkt dus een kwestie van tijd dat de concurrentie Ajax sportief voorbij streeft want de structurele kwalitatieve uitholling kent in Amsterdam geen grenzen en het kapitaal op de bankrekening schijnt het ultieme einddoel te zijn.
Ajax!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Cruijff » ma sep 01, 2014 12:00 am

Dubbel schreef:Overmars is na dit weekend niet meer te handhaven als TD. De hele Arena zal zich tegen hem keren als hij blijft verwacht ik.
Dan ben jij denk ik al een hele tijd niet meer in de Arena geweest.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Ronald! » ma sep 01, 2014 8:23 am

Wat een kinderlijk opportunisme. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Duke » ma sep 01, 2014 9:11 am

Van wie?

Het blijft een vreemde situatie. Overmars die beweert dat de selectie minimaal even goed is als vorig seizoen, en toch worden er (blijkbaar) allerlei pogingen gedaan om nog spelers aan te trekken. Of zou dat alleen voor de vorm zijn, om te laten zien dat ze hun best gedaan hebben?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13395
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Arthur » ma sep 01, 2014 9:40 am

Ik vind de selectie ook minstens even goed als vorig jaar, maar ik ben met je eens dat het van paniekvoetbal zou getuigen om nu ineens alsnog als een gek een nieuwe speler te gaan zoeken.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Het Bestuur met de rug tegen de muur

Bericht door Baseman » ma sep 01, 2014 10:19 am

Het kan aan mij liggen, maar ik vind de selectie van Ajax ieder jaar minder sterk worden.

Ajax verkoopt jaarlijks de beste spelers en haalt er vooral talentvolle jongens voor terug, die nog veel moeten bewijzen en nog (lang) niet op het niveau zitten van de vertrokken spelers.
Daarbij vallen de volwassen aankopen als Vd Hoorn en Duarte vooralsnog tegen, waar toch serieuze transfersommen tegenover staan.

Dit seizoen vertrekt sterkhouder en international Blind, zijn vervanger is de multifunctionele backup Viergever. Die eigenlijk was gehaald als vervanger van Moisander en zelden op de VCM positie speelde, hij is vooral een CV/LB.
Hierdoor is de backup achter Moisander en Boilesen ook mager geworden.

Erg opvallend voor een club die ruim 100 miljoen (!) op de bank heeft staan.
Waarom is Ajax in hemelsnaam zoveel geld aan het sparen en waarom wordt er zo ontzettend weinig uitgegeven aan versterking van de selectie? Dit lijkt me alleen te verkopen aan de achterban als Ajax de beurs wil verlaten, anders begrijp ik er niets van.
Ajax had dankzij de jaarlijkse CL een flinke voorsprong op de concurrentie moeten nemen, in plaats daarvan is de concurrentie alleen maar dichterbij gekomen (in het geval PSV misschien zelfs al gepasseerd).

Overmars en het technische hart maken geen sterke indruk, waarbij met name Overmars zich dat aan mag trekken. Het technische hart kan nog onbekende motieven hebben.

Plaats reactie