Halverwege

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Halverwege

Bericht door Demosthenes » vr jul 18, 2014 8:56 am

Jöhnk schreef:Of je hebt net de verkeerde wedstrijd uitgekozen. De terugspeelballen tegen Chili en Australië waren niet te tellen. Niet alleen van Blind overigens, de hele nieuwe generatie Nederlandse voetballers doet daaraan mee.
Veel te vaak wordt er teruggespeeld, maar wel met dezelfde maat meten, bij Ajax gebeurt dat ook te vaak.

Blind speelde de tweede helft in het centrum en dan zijn er in het Oranje-systeem meer mogelijkheden om vooruit te spelen, de backs kunnen vaak alleen maar terug in dat systeem, omdat er altijd drie centrale verdedigers en een keeper achter de bal blijven; voorin zijn dan minder afspeelmogelijkheden.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Halverwege

Bericht door Jöhnk » vr jul 18, 2014 9:09 am

Ik meet met dezelfde maat. Ik zeg dat zowel bij het Nederlands elftal als bij Ajax de symptomen van de Hollandse ziekte te zien zijn.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Halverwege

Bericht door Demosthenes » vr jul 18, 2014 10:01 am

Jöhnk schreef:Ik meet met dezelfde maat. Ik zeg dat zowel bij het Nederlands elftal als bij Ajax de symptomen van de Hollandse ziekte te zien zijn.
Daar ben ik het mee eens, maar niet iedereen meet met diezelfde maat :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51814
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Halverwege

Bericht door wimpey » vr jul 18, 2014 10:32 am

zeux schreef:
Ik ben daar dus op gaan letten, omdat het zo'n focus van je is. Sterker nog, ik ben gaan turven tijdens de wedstrijd tegen Brazilië.
Waarom zou je een veredeld oefenpotje tegen een ongeorganiseerd zootje als 'bewijs' voor mijn 'frame' gebruiken?
Er waren daarvoor nog 6 wedstrijden.

Het aantal terugspeelballen, zeker niet uitsluitend van Blind, was enorm. Spelverdeler Cillessen werd met grote regelmaat gezocht. Het is geen 'frame' om te stellen dat het aantal lange halen enorm was, dat Robben enorm veel luchtduels rond de middencirkel aan moest gaan en zich de pestpokken liep in een poging wat van die lange halen te maken.

De waardering voor Oranje (en m.n. de trainer) aangaande dat speltype is op AT echter een heel andere dan de waardering die Ajax (en trainer + m.n. TH) ten deel valt voor hun poging om verzorgd voetbal te spelen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Halverwege

Bericht door Demosthenes » vr jul 18, 2014 11:09 am

De waardering voor Oranje (en m.n. de trainer) aangaande dat speltype is op AT echter een heel andere dan de waardering die Ajax (en trainer + m.n. TH) ten deel valt voor hun poging om verzorgd voetbal te spelen.
:biggthumpup.gif:

Ken niemand die verrukt was over de speelwijze van het Nederlands elftal, maar op AT zijn nogal wat posters die een orgastisch gevoel krijgen bij het zien van het verzorgde (alles gaat volgens dezelfde regels, je zou verzorgde kunnen vervangen door autistische) "flitsende" Ajaxspel, inderdaad: meten met twee maken, we zijn het eens Wimpey.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Halverwege

Bericht door InnerHarbour » vr jul 18, 2014 1:32 pm

wimpey schreef:
zeux schreef:
Ik ben daar dus op gaan letten, omdat het zo'n focus van je is. Sterker nog, ik ben gaan turven tijdens de wedstrijd tegen Brazilië.
Waarom zou je een veredeld oefenpotje tegen een ongeorganiseerd zootje als 'bewijs' voor mijn 'frame' gebruiken?
Er waren daarvoor nog 6 wedstrijden.

Het aantal terugspeelballen, zeker niet uitsluitend van Blind, was enorm. Spelverdeler Cillessen werd met grote regelmaat gezocht. Het is geen 'frame' om te stellen dat het aantal lange halen enorm was, dat Robben enorm veel luchtduels rond de middencirkel aan moest gaan en zich de pestpokken liep in een poging wat van die lange halen te maken.

De waardering voor Oranje (en m.n. de trainer) aangaande dat speltype is op AT echter een heel andere dan de waardering die Ajax (en trainer + m.n. TH) ten deel valt voor hun poging om verzorgd voetbal te spelen.
Klopt, Blind ging in diversen wedstrijden voor het wereldrecord schuin achteruit spelen. Hopeloos. Een type als Morinho is gek op dat soort spelers, tis dat Blind te traag, te klein en teveel wijf in de duels is anders........ :hypocrite.gif:
YNWA

Plaats reactie