The Day After Salzburg

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: The Day After Salzburg

Bericht door wimpey » ma mar 17, 2014 8:38 am

LucaS schreef: Als je Poulsen wil vergelijken met een aankoop uit vroegere tijden dan zou dat Ooijer zijn. Maar goed, het maakt ook niet uit, maar de indruk wekken dat het afgelopen is met het halen van prusters geeft een onjuiste indruk.
Ajax haalde in het verleden ook geen prusters. :hypocrite.gif:

Poulsen heeft het vorig seizoen, als transfervrij gehaalde basisspeler, uitstekend gedaan. Dit seizoen is ie voorbijgestreefd door Blind. Prima 'stop gap signing' geweest dus. De miljoenen die geinvesteerd zijn in Atouba, Luque, Tainio, Mido, Kuffour, Urzaiz, Roger (die naar eigen zeggen al gestopt was voordat Ajax zich meldde!!), Juanfran, Bruno Silva e.c. waren voor het putje.

Kuffour halen betekent dat destijds bijv. Alderweireld een half jaar lang onnodig in de wachtkamer werd gezet. Atouba en diens bierbuik hielden Blind jr. in Jong Ajax. Met dat soort waanzin is Ajax post-Jol / Boog gestopt.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: The Day After Salzburg

Bericht door GangstaRiB » ma mar 17, 2014 8:45 am

wimpey schreef:
LucaS schreef: Als je Poulsen wil vergelijken met een aankoop uit vroegere tijden dan zou dat Ooijer zijn. Maar goed, het maakt ook niet uit, maar de indruk wekken dat het afgelopen is met het halen van prusters geeft een onjuiste indruk.
Ajax haalde in het verleden ook geen prusters. :hypocrite.gif:

Poulsen heeft het vorig seizoen, als transfervrij gehaalde basisspeler, uitstekend gedaan. Dit seizoen is ie voorbijgestreefd door Blind. Prima 'stop gap signing' geweest dus. De miljoenen die geinvesteerd zijn in Atouba, Luque, Tainio, Mido, Kuffour, Urzaiz, Roger (die naar eigen zeggen al gestopt was voordat Ajax zich meldde!!), Juanfran, Bruno Silva e.c. waren voor het putje.

Kuffour halen betekent dat destijds bijv. Alderweireld een half jaar lang onnodig in de wachtkamer werd gezet. Atouba en diens bierbuik hielden Blind jr. in Jong Ajax. Met dat soort waanzin is Ajax post-Jol / Boog gestopt.
Ik geloof dat het punt is dat met de revolutie, zulke aankopen niet meer gedaan zouden worden. En daar zien we nog weinig verbetering. Gisteren mocht Klojan er weer in, toen deed ik de TV uit.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: The Day After Salzburg

Bericht door Yopi » ma mar 17, 2014 10:10 am

Die verbetering is er wel degelijk. Vroeger werd het geld dat binnenkwam meteen weer uitgegeven. Met bakken tegelijk. Slop verdedigde zich vorige week ik de VI toen hem gevraagd werd naar de geldverkwisting ten tijde van MVB. Zijn argument: 'Het geld was er toch? We hadden net een hoop binnengekregen.' Kijk, zo gaat het nu niet meer. Als we een klapper maken, mag de trainer niet meer een kudde dure spelers ophalen bij suptoppers. Er wordt eerst gekeken naar wat er in huis is. En op het moment dat Ajax zich bij een club meldt voor een speler, is er een duidelijke grens. Ajax laat zich niet meer piepelen, zoals destijds met Sulejmani.

We zitten nu in een overgangssituatie. Over een paar jaar kan Ajax de selectie van JA grotendeels van onderen aanvullen, dat zie je nu al komen. In de A1 en de elftallen daaronder lopen goede talenten rond. Nu is het nog even behelpen.
Een complicerende factor: JA speelt nu, in tegenstelling tot in het verleden, op JL-niveau. Daarvoor heb je wel iets van een selectie nodig.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: The Day After Salzburg

Bericht door wimpey » ma mar 17, 2014 12:32 pm

GangstaRiB schreef: Ik geloof dat het punt is dat met de revolutie, zulke aankopen niet meer gedaan zouden worden. En daar zien we nog weinig verbetering. Gisteren mocht Klojan er weer in, toen deed ik de TV uit.
Klote-aankoop Bojan (ok, gehuurd) kun je niet vergelijken met klote-aankopen Luque, Atouba, Kuffour, Mido. Vind ik. De eerste maakt z'n (eeuwige) belofte niet waar. De laatsten waren volledig aftands. Die Roger was al gestopt. Dat kun je als management van Ajax toch niet verkopen?!

Ik ben niet weg van het aankoopbeleid van het TH. Óf je haalt kwaliteit van buitenaf óf je trekt iemand uit de jeugd naar de A-selectie. Nu is het half werk: ze zetten vol in op de jeugd (m.i. prima), maar wanneer de opleiding geen uitkomst biedt is het externe alternatief regelmatig bagger. Ook dat kun je als goedbetaalde professional in dienst van Ajax de buitenwereld niet verkopen...

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: The Day After Salzburg

Bericht door Mano » ma mar 17, 2014 1:08 pm

Klopt, een goeie aankoop is nog niet uit de hoed getoverd.

maar,
Is dat wel zo makkelijk tegenwoordig?

Of hebben wij een bord voor onze kop om te denken dat je nog een goeie aankoop kan doen ala Zlatan voor onder de 10mio?

Zlatan pakte goed uit. (helaas liet hij zijn beste spel pas NA Ajax zien) maar het blijft een gok.
Denk dat de verhouding: goeie aankopen/slechte aankopen 30/70 is

Daarnaast staat heel Europa tegenwoordig ook langs de velden van jeugd toernooien en die bieden wel meer.
geld, betere competitie, beter aanzien en in sommige gevallen een warmer land.

En het geld voor een gearriveerde topper hebben we ook niet (niet te verwarren met een gepensioneerde topper, die willen altijd wel komen)

de namen die zijn gevallen en die niet zijn gekomen daar werd ik niet warm van.
Ola John, Narsingh en dat ukkie van AZ :blush.gif:
zegt dat iets over de vindingrijkheid van het TH?
Ja en Nee, want ze halen een Meleg die zei mij niks en dat wordt afwachten.
Zlatan, Litmanen zei mij destijds ook niets....
Rijkaard wel en pakte goed uit, maar Winter daarentegen .... :blush.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: The Day After Salzburg

Bericht door wimpey » ma mar 17, 2014 1:28 pm

Mano schreef: Of hebben wij een bord voor onze kop om te denken dat je nog een goeie aankoop kan doen ala Zlatan voor onder de 10mio?
Ja. De vijver is groter geworden, het aantal vissen kleiner. Niveau Eriksen komt op 19-jarige leeftijd écht niet meer naar Ajax.

Onze club kan alleen een rol van betekenis spelen door super op te leiden en door topjeugd op vroege leeftijd een kans te geven in Ajax-1.

Top opleiden, top jeugdscouting. Zowel in A'dam e.o. als internationaal (voor het gemak in te perken tot noord-west en midden Europa).

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: The Day After Salzburg

Bericht door Demosthenes » ma mar 17, 2014 9:15 pm

wimpey schreef:
Mano schreef: Of hebben wij een bord voor onze kop om te denken dat je nog een goeie aankoop kan doen ala Zlatan voor onder de 10mio?
Ja. De vijver is groter geworden, het aantal vissen kleiner. Niveau Eriksen komt op 19-jarige leeftijd écht niet meer naar Ajax.

Onze club kan alleen een rol van betekenis spelen door super op te leiden en door topjeugd op vroege leeftijd een kans te geven in Ajax-1.

Top opleiden, top jeugdscouting. Zowel in A'dam e.o. als internationaal (voor het gemak in te perken tot noord-west en midden Europa).
Wim Jonk slaat duidelijk een andere toon aan:
'Toptalenten bellen Ajax of ze mogen komen'
JipVR, 7-01-2014 18:00, 18407 views, VI |
Krijg 50 euro kado als je nu gaat weddden.
GOEDE ZAAK - Sinds de tussenkomst van Johan Cruijff bij Ajax en de aanstelling van Frank de Boer als trainer is er veel veranderd bij Ajax. De jeugdopleinding staat weer voorop, en dit blijft niet onopgemerkt door andere clubs. Naast het feit dat Ajax druk bezig is met het scouten van talenten, blijkt het dat deze jongelingen tegenwoordig ook zelf aan de bel trekken.

Wim Jonk (hoofd opleiding) en Ruben Jongkind (hoofd talentontwikkeling) melden dat talenten van grote clubs zelf actie ondernemen om bij Ajax te kunnen voetballen. 'Talenten van internationale topclubs beginnen ons zelfs op te bellen, of ze naar Ajax mogen komen', zo viel te lezen op de site van Voetbal International.
Onderstreping is van mij, bron: http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... omen-.html
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: The Day After Salzburg

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mar 17, 2014 9:38 pm

Bedoelen ze dat Cuenca gebeld heeft?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: The Day After Salzburg

Bericht door wimpey » di mar 18, 2014 7:49 am

Ik snap de contradictie tussen hetgeen Demo van mij quote en hetgeen hij daarna post niet. Zal aan mij liggen...

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: The Day After Salzburg

Bericht door Demosthenes » di mar 18, 2014 8:16 am

wimpey schreef:Ik snap de contradictie tussen hetgeen Demo van mij quote en hetgeen hij daarna post niet. Zal aan mij liggen...
Ja :ajaxsmiley.gif:

Je schrijft:
Ja. De vijver is groter geworden, het aantal vissen kleiner. Niveau Eriksen komt op 19-jarige leeftijd écht niet meer naar Ajax.
Niveau-Eriksen blijkt zich aan te bieden of misschien wel een niveau hoger, Ajax wordt gebeld door grote talenten/talenten van de grote clubs, Ajax hoeft blijkbaar niet meer serieus te vissen, de vissen zwemmen al richting Ajax-hengel, kwestie van een groot schepnet en de buit is binnen, althans, volgens Jonk in dat interview/artikel.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: The Day After Salzburg

Bericht door wimpey » di mar 18, 2014 8:22 am

Demosthenes schreef: Je schrijft:
Ja. De vijver is groter geworden, het aantal vissen kleiner. Niveau Eriksen komt op 19-jarige leeftijd écht niet meer naar Ajax.
Niveau-Eriksen blijkt zich aan te bieden of misschien wel een niveau hoger, Ajax wordt gebeld door grote talenten/talenten van de grote clubs, Ajax hoeft blijkbaar niet meer serieus te vissen, de vissen zwemmen al richting Ajax-hengel, kwestie van een groot schepnet en de buit is binnen, althans, volgens Jonk in dat interview/artikel.
Dat bevestigt dus wat ik optikte: het getal 19 komt niet voor. M.i. is Ajax bij spelers van die leeftijd te laat. 19-jarig toptalent komt niet naar Ajax.

Ajax zal ze jonger moeten halen. Eriksen was 16 toen ie naar Ajax kwam.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: The Day After Salzburg

Bericht door Monkey Tonk » di mar 18, 2014 9:18 am

Demosthenes schreef: Wim Jonk slaat duidelijk een andere toon aan:
'Toptalenten bellen Ajax of ze mogen komen'
JipVR, 7-01-2014 18:00, 18407 views, VI |
Krijg 50 euro kado als je nu gaat weddden.
GOEDE ZAAK - Sinds de tussenkomst van Johan Cruijff bij Ajax en de aanstelling van Frank de Boer als trainer is er veel veranderd bij Ajax. De jeugdopleinding staat weer voorop, en dit blijft niet onopgemerkt door andere clubs. Naast het feit dat Ajax druk bezig is met het scouten van talenten, blijkt het dat deze jongelingen tegenwoordig ook zelf aan de bel trekken.

Wim Jonk (hoofd opleiding) en Ruben Jongkind (hoofd talentontwikkeling) melden dat talenten van grote clubs zelf actie ondernemen om bij Ajax te kunnen voetballen. 'Talenten van internationale topclubs beginnen ons zelfs op te bellen, of ze naar Ajax mogen komen', zo viel te lezen op de site van Voetbal International.
Onderstreping is van mij, bron: http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... omen-.html
Als dat zo is moet er toch iets moois te regelen zijn. Zoals het vastleggen van die talenten tot een bepaalde leeftijd.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: The Day After Salzburg

Bericht door Demosthenes » di mar 18, 2014 10:27 am

Als dat zo is moet er toch iets moois te regelen zijn. Zoals het vastleggen van die talenten tot een bepaalde leeftijd.
We wachten af, als het maar niet te druk wordt, er zijn immers al zo'n 20 talenten binnengehaald, de laatste paar jaar, stel dat er weer 20 bijkomen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: The Day After Salzburg

Bericht door Monkey Tonk » di mar 18, 2014 12:04 pm

Dus in de komende vijf jaar gaan we de tweede fase zien van de fluwelen revolutie. Prima.

Zometeen eindigt Ajax op 1, 2, en 3 in de eredivisie.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: The Day After Salzburg

Bericht door Demosthenes » di mar 18, 2014 4:17 pm

Monkey Tonk schreef:Dus in de komende vijf jaar gaan we de tweede fase zien van de fluwelen revolutie. Prima.

Zometeen eindigt Ajax op 1, 2, en 3 in de eredivisie.
De tweede fase is al min of meer/bijna? ingegaan en gaat over Europese successen, vanaf 2016.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: The Day After Salzburg

Bericht door wimpey » wo mar 19, 2014 1:25 pm

Monkey Tonk schreef:Dus in de komende vijf jaar gaan we de tweede fase zien van de fluwelen revolutie. Prima.

Zometeen eindigt Ajax op 1, 2, en 3 in de eredivisie.
Ik zie het niet zo zwart in. Vraag me af welke status bijv. Van Rhijn, Veltman (kleiner dan 1.85 m), Blind, Eriksen en Klaassen anno nu zouden hebben gehad wanneer FdB het in 2010 niet zou hebben overgenomen. Dat rapport-Coronel werd niet nageleefd, Jol en Raiola hadden qua spelersbeleid carte blanche, Ajax stond financieel aan de afgrond en de opleiding was een ondergeschoven kindje.

Er gaan nog altijd dingen niet goed, maar er heeft m.i. wel degelijk een omslag in denken en handelen plaats gehad. En daarvan is de club m.i. allesbehalve slechter geworden.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: The Day After Salzburg

Bericht door LucaS » wo mar 19, 2014 1:34 pm

wimpey schreef: Jol en Raiola hadden qua spelersbeleid carte blanche, Ajax stond financieel aan de afgrond en de opleiding was een ondergeschoven kindje.
Niet waar.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: The Day After Salzburg

Bericht door wimpey » wo mar 19, 2014 2:14 pm

LucaS schreef:
wimpey schreef: Jol en Raiola hadden qua spelersbeleid carte blanche, Ajax stond financieel aan de afgrond en de opleiding was een ondergeschoven kindje.
Niet waar.
Zinloze discussie. Namen en cijfers: -/- 22.808 miljoen, Kerlon, Suk, Mido, Atouba. Mag je mee spin doctoren hoe je wilt...

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: The Day After Salzburg

Bericht door LucaS » wo mar 19, 2014 2:17 pm

Inderdaad, dus gaan we niet meer doen. Ik zal alleen iedere keer als je deze onwaarheden blijft verkondigen even melden dat het onjuist is wat je beweert. Het spinnen laat ik graag aan jou over.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: The Day After Salzburg

Bericht door wimpey » wo mar 19, 2014 2:25 pm

LucaS schreef:Inderdaad, dus gaan we niet meer doen. Ik zal alleen iedere keer als je deze onwaarheden blijft verkondigen even melden dat het onjuist is wat je beweert. Het spinnen laat ik graag aan jou over.
Feiten spreken voor zich.

De verkoop van Suarez en de CL-inkomsten in 2010/11 hebben nóg erger doen voorkomen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: The Day After Salzburg

Bericht door Yopi » wo mar 19, 2014 2:26 pm

Wil je soms beweren dat Jol géén kansloze spelers van Raiola haalde? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: The Day After Salzburg

Bericht door Jinne » wo mar 19, 2014 2:28 pm

Niet na de dubbele ontmoeting met Salzburg. De periode waar deze topic over gaat.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: The Day After Salzburg

Bericht door LucaS » wo mar 19, 2014 3:21 pm

Yopi schreef:Wil je soms beweren dat Jol géén kansloze spelers van Raiola haalde? :confused.gif:
Volgens mij beweerde Wimpey dat Jol & Raiola carte blanche kregen bij Ajax. IS echt de grootste flauwekul die de laatste tijd op AT is neergekalkt.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: The Day After Salzburg

Bericht door wimpey » wo mar 19, 2014 4:25 pm

LucaS schreef: Volgens mij beweerde Wimpey dat Jol & Raiola carte blanche kregen bij Ajax. IS echt de grootste flauwekul die de laatste tijd op AT is neergekalkt.
Dat is het natuurlijk niet. Boog werd aangesteld om de bevindingen van het rapport Coronel om te zetten. Dat ding ging blijkbaar door de shredder, zodat Jol en Raiola een club aan werkloze klanten van Mino kon binnenhalen. Plus en passant de jeugdopleiding mocht frustreren.

Op het moment dat Jol naar Fulham dreigde te verkassen, was de komst van EH ineens mogelijk. Jol mocht allerlei vriendjes en z'n broer aan een baantje helpen: dat zou Ajax volgens dat rapport ook niet meer toelaten. Jol had Boog in z'n achterzak zitten en kon naar eigen goeddunken een ravage aanrichten.

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: The Day After Salzburg

Bericht door Lionel » wo mar 19, 2014 4:26 pm

Alsjeblieft niet weer!
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie