PR Sportmanagement

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: PR Sportmanagement

Bericht door beelzebub » do jan 30, 2014 8:32 pm

Duke schreef:Klopt, dat pleit niet voor hem.

Ach, hij zal binnenkort wel een keer bij DWDD/PenW/RTL Late Night mogen vertellen over dit nieuwe avontuur, een betere reclamespot is er niet.

Vanavond al bij Humberto. Maarre waarom een eigen topic, kon dit niet bij scouting, financien etc..?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Lionel » vr jan 31, 2014 9:25 am

Rommeltopic
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51808
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PR Sportmanagement

Bericht door wimpey » wo feb 05, 2014 1:55 pm

Rishi schreef:Problemen over naam bedrijf Peter R. de Vries
Nieuwbakken spelersmakelaar Peter R. de Vries moet mogelijk op zoek naar een nieuwe naam voor zijn bedrijf. Eigenaar Jacco Jansen van het Zeeuwse sportsponsoringbureau PR Sport, vindt dat de naam van het bedrijf van De Vries (PR Sportmanagement BV) te veel lijkt op die van zijn bijna 20 jaar oude bedrijf.
De advocaat van het bedrijf van Janssen, Camiel Beijer zei tegen Omroep Brabant dat er een brief is gestuurd naar De Vries: 'De insteek is in ieder geval dat de naam van het bureau van Peter R. de Vries veranderd wordt. Mijn cliënt heeft daar moeite mee.'

Het bedrijf PR Sport heeft in NAC Breda al geruime tijd zijn grootste klant. Zo regelde Janssen de kledingsponsor en het trainingskamp in Valencia van de Bredase club. Verder is Jansen ook actief bij andere voetbalclubs in het betaalde voetbal.

Reactie
De Vries reageerde als volgt op de brief: 'De naam is in ieder geval niet hetzelfde. Maar ik maak me geen zorgen. Wij hebben de juiste wegen bewandeld en de juiste registraties gedaan. Ook de merknaam is getoetst. Het gaat er ook om in welke branche je actief bent. Wij menen dat we het goed geregeld hebben. Ik kan ook niets vinden op internet. Zo bekend is hij dus. Verder wil ik er niet veel meer over zeggen. We zullen deze week met een reactie komen naar die meneer uit Goes.'

Afgelopen week maakte de Vries bekend een spelersmakelaarsbedrijf opgericht te hebben, samen met zijn zoon Royce en oud-Ajaxspeler Piet Keizer.
:biggrin.gif:

Ik stel de naam Rrrrolls Rrrrroyce voorrrr!

wimpey
Berichten: 51808
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PR Sportmanagement

Bericht door wimpey » vr feb 14, 2014 7:57 am

De eerrrste grrrote vis is binnen!
Peter R. de Vries heeft beet

Van onze Telesportredactie
Twee weken nadat Peter R. de Vries met zijn zoon Royce als zaakwaarnemer de voetballerij binnenstapte, heeft de misdaadverslaggever de eerste speler ’gevangen’. Hij gaat Sofian Akouili begeleiden.

De 24-jarige oud-speler van SC Heerenveen, FC Emmen en Willem II ging een avontuur aan bij Atiraw FK in Kazachstan. „Maar het contract bleek ongeldig”, zegt De Vries. „Sofian zoekt nu een club om mee te trainen en uiteindelijk bij te tekenen. Hij is een talentvolle, ambitieuze voetballer.”

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33826
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Duke » vr feb 14, 2014 8:50 am

Aan (de) PR zal het niet liggen!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Yopi » vr feb 14, 2014 12:36 pm

Hij is een talentvolle, ambitieuze voetballer.”
Piet heeft er verstand van! :hypocrite.gif:

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Lionel » vr feb 14, 2014 12:38 pm

Kan dit niet naar het rommelhok ofzo?
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Yopi » vr feb 14, 2014 12:40 pm

Nee, joh! Dit is kostelijk! :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Cruijff » vr feb 14, 2014 1:20 pm

't was nog leuker geweest als deze speler bijvoorbeeld Piet Ruigrok zou hebben geheten, of bijvoorbeeld Peter Vincent Verdasco (PVV).

Of Repelsteeltje. :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Jöhnk » di nov 18, 2014 8:08 pm

Piet Keizer en Peter R. de Vries uit elkaar


Piet Keizer is weg bij het sportmanagementbureau van Peter R. de Vries. De oud-voetballer was technisch adviseur bij het bedrijf. ,,Het gaat om een zakelijk verschil van inzicht, maar tussen ons persoonlijk is er niets aan de hand'', aldus Keizer.

De Vries: ,,We zijn een jong bedrijf, willen de kosten zo laag mogelijk houden om het zo lang mogelijk vol te houden. Piet kon aandelen krijgen of in de winst delen, maar hij wilde per direct per klus betaald krijgen. Voor een gezonde bedrijfsvoering is dat geen goede zaak. Dus hebben we afscheid van elkaar genomen. We hadden het graag anders gezien maar gaan voor de lange adem.''
Brrrron: www.ad.nl

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Rooie » di nov 18, 2014 9:04 pm

De teloorgang van PR Sportmanagement? :smallgrin.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Yopi » di nov 18, 2014 9:45 pm

Wie moet nu spelers technisch en individueel beter maken? :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33826
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Duke » di nov 18, 2014 10:41 pm

Hier ook al? :hypocrite.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51808
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PR Sportmanagement

Bericht door wimpey » wo nov 19, 2014 8:35 am

Trrrrek nou gewoon de stekkerrrr errrruit, Peterrrr.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Cruijff » wo nov 19, 2014 4:14 pm

Wel een tikkeltje gemeen dat Toon van Driel Piet Keizer exact zo (afgepeigerd) tekent als Piet hier op dit forum meerdere malen is omschreven:

Afbeelding
Afbeelding

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Cruijff » wo nov 19, 2014 4:18 pm

Overigens hoeven we niet bang te zijn dat Peter R snel de stekker uit dit makelaarskantoortje zal trekken.

Wanneer er geen gekunsteld baantje voor hem in elkaar wordt geknutseld belandt zoonlief Royce immers gegarandeerd opnieuw in de goot. Dan is het een kwestie van tijd dat De Vries junior weer 4 gram cocaïne per dag door zijn neus jaagt. :aai.gif:


Vermakelijk trouwens dat je op de website alleen maar op het knopje 'Persbericht nieuw' hoeft te klikken en je krijgt deze 404 foutmelding. Lekker professioneel. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: PR Sportmanagement

Bericht door elliquido » ma nov 24, 2014 2:19 pm

niet zo gek met een dominante en rondneukende vader.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Yopi » do jan 15, 2015 1:16 pm

Dat Holleeder in de avond van 25 april 2013 'boos' aan de deur verscheen van Peter R. de Vries was onverstandig, vindt Franken. 'Het is vanzelfsprekend beter een meningsverschil uit te praten als primaire emoties zijn gezakt.' Van een strafbare bedreiging was volgens de advocaat echter geen sprake. Holleeder kwam zich beklagen omdat De Vries meewerkt aan een Hollywoodfilm over de ontvoering van biermagnaat Freddy Heineken, die Holleeder 'niet alleen in Nederland, maar in een groot deel van de wereld verbindt met een beeld van zware criminaliteit'.

Dat vooral De Vries' echtgenote Holleeders tirade aan de deur 'als beangstigend heeft ervaren' ziet Holleeder ook wel in, maar dat de ervaren De Vries het gebeurde als bedreiging heeft ervaren, gaat er bij Holleeder en zijn advocaat niet in. Holleeder was al wel vaker aan de deur geweest om zaken te bespreken en had een vertrouwensband met De Vries. Dat die in gesprek bleef en tijdens het 'tieren en vloeken' niet in paniek de deur dicht gooide, ondersteunt die stelling volgens Franken.
Parool

Een vertrouwensband met Holleeder? Dan zou ik ook mijn heil zoeken in de spelersmakelaardij! :666.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: PR Sportmanagement

Bericht door beelzebub » do jan 15, 2015 1:23 pm

Weet je trouwens hoe ze in Belgie een leren string noemen?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Een Holleeder :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33826
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Duke » zo feb 08, 2015 10:20 am

Peter R. de Vries: Ik heb betere relatie met Van Gaal dan jullie

Een jaar geleden begon Peter R. de Vries aan een nieuwe carrière als spelersmakelaar, samen met zijn zoon Royce. Maar na een spectaculaire entree bleef het, op wat bescheiden succesjes na, ogenschijnlijk stil. Hoeveel is De Vries opgeschoten - en wat leerde hij over de mores van het wereldje? ,,Ik weiger pertinent om voetballers te paaien. Ze moeten zélf naar ons komen.''

De jeugdwedstrijd Sparta A1-Ajax A2 was net afgelopen, toen Peter R. de Vries terugliep naar zijn auto. Een collega-zaakwaarnemer moest dezelfde kant op, schuin over de parkeerplaats, dus een klein beleefdheidsgesprekje kon niet uitblijven.

,,We babbelden wat over de spelers die we begeleidden,'' vertelt De Vries. ,,Het was een gesprekje van hooguit twee minuten, mijn auto stond vlakbij. Maar al snel vertelde die zaakwaarnemer dat een van zijn spelers pas vijftien jaar oud was. Nee, officieel mocht dat niet, dat wist hij zelf ook wel, maar hij had alvast wat afspraken gemaakt met de ouders. Zo gingen die dingen, redeneerde hij gewoon. Ik was stomverbaasd.''

Niet dat De Vries nou zo naïef is. Hij werd nota bene groot in een wereld van oplichting, moord en doodslag, tussen psychopaten en beroepscriminelen. Dan kunnen dit soort fratsen er ook nog wel bij. ,,Maar het ging me om de manier waarop,'' aldus De Vries. ,,Dat zo'n man dat gewoon achteloos vertelt. Zonder enige gêne.''

Hoe serieus moeten we jouw zaakwaarnemerschap nu eigenlijk precies nemen?
De Vries: ,,Nou, heel serieus. We hebben inmiddels acht voetballers onder contract. Ik merk dat onze aanpak aanslaat en steeds wat meer bekendheid krijgt in de voetbalwereld. We zijn een jong bureau in ontwikkeling, maar ik ben heel tevreden over hoe het gaat.''

Je snapt het waarom van onze vraag toch wel? We zien je overal op televisie, in tal van programma's, maar het gaat zelden over voetbal.
,,Ik durf te zeggen dat ik heel hard werk, vaak zeven dagen per week, als het moet tot 's avonds laat. Het klopt dat ik ook andere werkzaamheden heb, maar dat wil niet zeggen dat ik dit niet als een serieuze job benader. Integendeel. Iedereen die mij kent, weet dat ik alles met overgave doe. Tot achter de komma - en alles in het belang van de speler.''

Als wij met andere, ervaren zaakwaarnemers bellen, zeggen zij: Peter R. de Vries, leuk en aardig, maar dat is geen noemenswaardige factor in deze wereld.
,,Ik weet niet over wie jullie het nu hebben, maar dat mogen ze zeggen natuurlijk. Wij doen het op onze eigen manier. Ook in mijn vorige carrière als misdaadverslaggever heb ik me nooit iets van collega's aangetrokken. Wij hebben een duidelijke filosofie, gebaseerd op transparantie en een gedegen begeleiding, niet op snel cashen. En ook niet onbelangrijk: voetballers of hun ouders komen zélf naar ons toe. Wij hebben nog nooit één speler of een familielid benaderd. Dat weiger ik pertinent. Ik ga niet met een visitekaartje aan de rand van het veld staan. Of ouders paaien om een speler in onze stal te krijgen. Voetballers moeten zich zelf bij ons aanmelden.''

Waarom zouden ze dat doen?
,,Omdat we te vertrouwen zijn.''

Geen zaakwaarnemer die zegt dat-ie dat niet is.
,,Ik ben in de gelukkige positie dat ik dit niet hoef te doen om er rijk mee te worden. Over elke euro commissie geven wij volledige openheid aan de speler - en daarin zijn we volgens mij een uitzondering in deze wereld. Los daarvan moet een speler ook bij óns passen. Laatst hadden we een gesprek met een contractspeler van PSV. Degene die hem begeleidde, begon gelijk enthousiast te vertellen over belangstelling uit de Serie B, en wat hij daar wel niet kon verdienen. Dan zeg ik: als jij zo'n soort carrièrepad voor ogen hebt, moet je niet bij ons zijn. Wij geloven in geleidelijkheid en ontwikkeling. Als een speler daar anders instaat, prima, maar dan houdt het voor ons op.''

Voorlopig kost dit bedrijf je geld?
,,Ja. En misschien duurt het nog wel een tijdje voordat we onze eerste winst boeken. Maar dat is niet erg. Dat wist ik van tevoren.''

Veel voetballers willen gewoon een zaakwaarnemer die ze naar een mooie club kan brengen. Een dergelijk netwerk hebben jullie toch nog niet?
,,Vergis je niet, ik kom al vele jaren in voetbalstadions. Ik pretendeer heus niet dat ik nu even de voorzitter van Real Madrid opbel, maar ik durf wel te stellen dat ik bijvoorbeeld een betere relatie heb met Louis van Gaal dan jullie. Laatst ben ik nog bij 'm geweest in Manchester. Bij Ajax en het Nederlands elftal kom ik inmiddels al vele jaren. We zijn clubs afgegaan, zo heb ik met Maarten Fontein gesproken en met Jeroen Slop van Ajax. Ik ken behoorlijk wat mensen - en mijn bekende hoofd is natuurlijk geen nadeel. Dat opent geregeld deuren.''
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Yopi » zo feb 08, 2015 11:29 am

Is het serieus? Die voetballers lijken bijzaak. Hij vindt het interessant om iets in de voetbalwereld te doen, zodat hij bij Van Gaal, Fontein en Slop op bezoek mag.

Riola en consorten lachen zich hier kapot om.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Jöhnk » zo feb 08, 2015 12:21 pm

Over Fontein gesproken: ik las laatst ergens dat Piet Keizer aan de slag gaat bij ADO. :excited.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Yopi » do mei 26, 2016 11:04 am


Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Andriy Demchenko » do mei 26, 2016 12:57 pm

Nja....dat dat hele bureautje nog niet is opgedoekt verbaast me.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Yopi » do mei 26, 2016 5:31 pm

Zo te lezen zouden ze geld toe geven om maar bij die clubs over de vloer te mogen komen.

Plaats reactie