PR Sportmanagement

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

PR Sportmanagement

Bericht door Duke » do jan 30, 2014 10:18 am

OMDAT DE TOP RECHT HEEFT OP DE TOP….

PR Sportmangement is de nieuwe belangenbehartiger voor topsporters op elk zakelijk gebied:

afsluiten en vernieuwen van sponsor- en clubcontracten;
realiseren van (internationale) transfers;
advisering in fiscaliteiten;
begeleiding in media- en pr-kwesties;
allen-voorkantcoaching op sportief, technisch en tactisch vlak;
bewaking van intellectueel eigendom (portretrecht, naamgebruik);
ontwikkeling van commerciële (neven)activiteiten;
coaching in ‘life after sport’

PR Sportmanagement is totale loopbaanbegeleiding op hoog niveau, op maat gesneden en in nauwe samenwerking met Van Till advocaten in Amsterdam-Zuid.

Bij PR Sportmanagement zijn de sleutelbegrippen: betrouwbaarheid, degelijkheid, vasthoudendheid en transparantie/openheid. Voor ons telt er één belang: het belang van de topsporter. Daaraan is alles ondergeschikt: geen onderhandse afspraken, geen dubbele agenda’s en op elk moment een heldere verantwoording en een secure verslaglegging.

Wij richten ons op een duurzame samenwerking met onze cliënten en een optimale sportloopbaanontwikkeling. En, nee, wij staan niet langs de lijn bij jeugdwedstrijden om ouders van jeugdige talenten in te palmen.

Afbeelding
PR Sportmanagement is een activiteit van ‘drie linkspoten’: Peter R. de Vries, zijn zoon mr. Royce de Vries en oud-topvoetballer Piet Keizer. Peter en Royce zijn beiden officieel ‘Players Agent licensed by the Royal Netherlands Football Association’.

Piet Keizer treedt op als technisch-directeur en adviseert spelers en clubs op voetbalgebied.
http://www.prsportmanagement.nl/
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Marillion » do jan 30, 2014 10:33 am

Haha, denk je dat je alles gehad hebt als voetbalbestuurder. Krijg je die wijsneus ineens aan tafel bij contractonderhandelingen. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PR Sportmanagement

Bericht door InnerHarbour » do jan 30, 2014 10:44 am

Een 'belangenbehartiger' met de Vries aan boord is voor mij een reden om met een grote boog omheen te lopen.
YNWA

wimpey
Berichten: 51814
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PR Sportmanagement

Bericht door wimpey » do jan 30, 2014 10:50 am

Marillion schreef:Haha, denk je dat je alles gehad hebt als voetbalbestuurder. Krijg je die wijsneus ineens aan tafel bij contractonderhandelingen. :smallgrin.gif:
Een rrreconstrructie van het verrrloop van de contrrractonderrrhandelingen die op niets uitdrrraaiden.

Speurneus wordt agent! :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Marillion » do jan 30, 2014 11:11 am

Ik zou hem en z'n gezelschap in ieder geval voor het gesprek even tegen de muur zetten en stevig laten fouilleren. Het verleden heeft aangetoond dat je niet voorzichtig genoeg kunt zijn als hij ergens aanschuift.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Yopi » do jan 30, 2014 11:36 am

Raiola kan de tent wel sluiten. :hypocrite.gif:

Ik zelf wil vooral speler technisch en individueel beter maken.
Keizer haalt de kicksen uit de kast? :confused.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Jöhnk » do jan 30, 2014 12:10 pm

Dit wordt niks.

wimpey
Berichten: 51814
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PR Sportmanagement

Bericht door wimpey » do jan 30, 2014 12:17 pm

Yopi schreef: Keizer haalt de kicksen uit de kast? :confused.gif:
Die man is 70. Waar begint ie aan? :excited.gif: Zoveel anders dan anderen kun je in die branche niet bieden, lijkt me. Het valt of staat met de reputatie van de spelers die je in huis hebt.

Spelers en clubs zien die belerende Peterrrr en dat opgeprikte zoontje van 'm al aankomen. :excited.gif: Dit is echt zo'n enterprise waarvan je van te voren al weet dat het helemaal niks wordt.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Thijs » do jan 30, 2014 12:19 pm

wimpey schreef:Dit is echt zo'n enterprise waarvan je van te voren al weet dat het helemaal niks wordt.
:smallgrin.gif: Precies wat ik dacht.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey
Berichten: 51814
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PR Sportmanagement

Bericht door wimpey » do jan 30, 2014 12:29 pm

Thijs schreef:
wimpey schreef:Dit is echt zo'n enterprise waarvan je van te voren al weet dat het helemaal niks wordt.
:smallgrin.gif: Precies wat ik dacht.
Die Peterrr is een ijdeltuit, heeft natuurlijk flink wat munten, men kent hem en hij heeft wat met voetbal. 'Dus' zal ie denken: ik ga me eens in dat wereldje, waarin ik zo graag vertoef, mengen. Zoontje (nog nat achter de oren) en Keizer (ze zullen elkaar van Ajax kennen en zijn beiden anti-revolutionairen) erbij: go. Dit kan leuk worden, ik ga het wel en wee van PRRRRR actief volgen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Yopi » do jan 30, 2014 12:31 pm

Is Keizer al van zijn drankprobleem af?

Die man heeft na zijn voetbalcarrière niets meer gepresteerd. Met klagen en zeuren maak je spelers niet beter. Bovendien is hij veel te oud. Twee, drie voetbalgeneraties te oud. Voor Peter R. is hij misschien nog een held, maar voetballers van nu zien een oude man met een hangbuik die aardig tegen een bal kon trappen in de jonge jaren van hun opa. Wil dat bureau enige kans van slagen hebben, dan moeten ze er een jongere ex-voetballer bij halen.

Hoe denken ze aan klanten te komen? Gaan ze op kantoor zitten wachten? :confused.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Jöhnk » do jan 30, 2014 12:35 pm

Keizer zal gaan ronselen, neem ik aan. Mag jij raden waar.

Ik denk het dat het niets wordt omdat -voor zover ik weet- deze mensen (Peterrr en Keizer) niks met elkaar hebben, behalve dat ze het beleid bij Ajax drie keer niks vinden. Dat is onvoldoende basis om samen te werken.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Yopi » do jan 30, 2014 12:39 pm

Jöhnk schreef:Keizer zal gaan ronselen, neem ik aan. Mag jij raden waar.

Nee hoor, dat gaan ze niet doen:
En, nee, wij staan niet langs de lijn bij jeugdwedstrijden om ouders van jeugdige talenten in te palmen.
De concurrentie is moordend. Dan moet je iets extra's/nieuws bieden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Jöhnk » do jan 30, 2014 12:58 pm

Interview Peter R. de Vries: ‘Ik de nieuwe Raiola? Wie weet!’

Misdaadjournalist start voetbalmakelaars-kantoor met zoon en Piet Keizer


MARK KOSTER: 30-01-2014 11:48 UUR

Bij Ajax gonsde het al een tijdje, maar het gerucht blijkt waar. Oud-misdaadverslaggever Peter R. De Vries start een voetbalmakelaarskantoor met zijn zoon Royce, een afgestudeerde jurist, en roemrucht Ajax linksbuiten Piet Keizer. ’We gaan niet langs de lijn staan om kinderen bij ouders weg te trekken’.

Peter R de Vries. Gefeliciteerd. Je wordt de nieuwe Mino Raiola?

‘Ha, ha. Wie weet’, zegt Peter R de Vries donderdagochtend in een telefonische reactie tegen ThePostOnline.

De oud-misdaadverslaggever en linksbuiten start met zijn zoon (ook een linkspoot) en Piet Keizer, de roemruchte Ajax linksbuiten, samen een spelersmakelaarskantoor: PR Sportmanagement bv. Zoon Royce werkt als jurist bij het Amsterdamse makelaarskantoor Van Till en gaat zorgen voor juridische en fiscale ondersteuning. Keizer is aangetrokken om spelers ‘technisch en individueel beter te maken’, meldt het persbericht.

In het percommuniqué omschrijft De Vries de activiteiten van het bedrijf als volgt: ‘Het kantoor richt zich op de begeleiding van professionele sporters – met name voetballers – bij het afsluiten van contracten en het realiseren van transfers en totale loopbaanbegeleiding.’

Peter en Royce de Vries hebben eind 2013 met goed gevolg het KNVB/FIFA-examen voor spelersmakelaar afgelegd en zijn beiden nu officieel Players Agent licensed by the Royal Netherlands Football Association. De Vries: ‘Van de 40 deelnemers hebben er negen hun diploma gehaald’, zegt hij. ‘Ik vond dat ik ook gecertificeerd moet zijn. Ik kan wel achterop de bagagedrager van mijn zoon meerijden, maar ik wil zelf ook mee kunnen praten als ik aan tafel zit.’

Gaan jullie ook langs de lijn staan bij E-tje en F-jes en met een visnetje achter de talentjes aan?

‘Nee, juist niet. Wij staan niet langs de lijn bij jeugdwedstrijden om ouders van jonge talenten in te palmen. Voor ons telt er een belang: het belang van de topsporter. Daaraan is alles ondergeschikt: geen onderhandse afspraken, geen dubbele agenda’s en op elk moment een heldere verantwoording en een secure verslaglegging. Wij richten ons op een optimale sportloopbaanontwikkeling.’

Het is een wereld van haaien en types die makkelijk geld willen verdienen. Hoe onderscheiden jullie je?

‘Ik hoop dat ze op ons afkomen vanwege onze filosofie, dat ze denken misschien is dat kantoor van De Vries iets voor mij.’

In het persbericht zegt de Ajax-seizoenkaarthouder die ooit de ambitie had om directeur te worden bij de club verder: ‘Mensen die mij goed kennen weten dat ik al veertig jaar meer door sport dan door misdaad gefascineerd ben. Ik vind het ontzettend leuk dat ik de vaardigheden en ervaringen die ik de afgelopen decennia heb opgedaan juist in deze tak van sport kwijt kan, in nauwe samenwerking met een coryfee als Piet Keizer (een jeugdheld van De Vries) en mijn zoon die zijn studie hierop gericht heeft. We zijn alle drie linkspoten en volgens mij een heel goed trio’.

De Fifa zit achter beunhazen aan. Deze zomer onthulde VI dat makelaars via allerlei Cypriotische postbusbedrijven miljoenen verdienden aan onder meer de transfer van Falcao naar Monaco. Hoe kijk je daar tegenaan?

‘We willen transparant zijn. Het geld gaat naar de spelers. Wij zullen geen schaduwboekhouding gaan voeren enzo, maar inzichtelijk maken wat je moet betalen voor onze dienstverlening?’

Fulltime?


‘Ik ben er klaar voor ja. Mijn zoon werkt bij Van Till en dat kantoor stelt faciliteiten ter beschikking.’

Heb je spelers op het oog?

‘Kijk, we hebben alle drie tegen een bal getrapt dus we weten wel iets…’ Dan nuchter: ‘We zijn er vooral om sporters, en de ouders van succesvolle sporters, te helpen de juiste keuzes te maken. D’r komt wel van alles bij kijken, op juridisch gebied.’

Jullie gaan niet in de intellectueel eigendomshandel, zoals met Falcao? Die rechten van deze topspits waren achter zijn rug al deels verkocht.

‘Nee, het is een what you see is what you get principe.’
http://biz.thepostonline.nl/2014/01/30/ ... -wie-weet/

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Bert » do jan 30, 2014 1:01 pm

Wat is die filosofie dan?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Marillion » do jan 30, 2014 1:03 pm

Peter R. de Vries schreef:.....
‘Kijk, we hebben alle drie tegen een bal getrapt dus we weten wel iets…’
Deze is wel leuk.
Ze hebben samen ook drie keer de Europa Cup 1 gewonnen! :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Duke » do jan 30, 2014 1:09 pm

Ik neem aan dat alle voetballers die "De ontvoering van Heineken" als lievelingsboek hebben wel voor Peterr zullen kiezen.

Maar serieus: ik denk dat menig ouder (de gemiddelde SBS/RTL-kijker) wel iets ziet in Peterr. De meerwaarde van Piet Keizer zie ik nog niet echt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Yopi » do jan 30, 2014 1:19 pm

Voetballers kiezen voor (laten we zeggen) Mino Raiola omdat hij een enorm netwerk heeft. Zelfs al raak je geen bal, oom Mino brengt je wel weer ergens onder. Desnoods als onderdeel van een grotere deal. Kijk naar Bouy. Wat HSV met die jongen? Maar voor wat hoort wat, en in een later stadium zal HSV (of Van Marwijk) zijn voordeel doen met de Raiola-connectie.

In dit licht bezien: heeft Peter R. een netwerk, of Piet Keizer?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Duke » do jan 30, 2014 1:25 pm

Raiola is een extreem voorbeeld. Er zijn tientallen (misschien wel honderden) makelaars actief, die er op één of andere manier in slagen een portefeuille van spelers op te bouwen. Waarom zou dat Peterr niet lukken?

Peterr lijkt me geen type om ergens onbezonnen in te stappen, hij zal hier goed over nagedacht hebben.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Jöhnk » do jan 30, 2014 1:31 pm

Mwah, zijn politieke avontuur was niet echt een succes.

Het zou iets kunnen worden, maar ik denk dat hij daarvoor wel degelijk zal moeten ronselen. De klanten komen heus niet aanwaaien vanwege zijn filosofie (wat die ook moge inhouden).

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Duke » do jan 30, 2014 1:50 pm

Klopt, dat pleit niet voor hem.

Ach, hij zal binnenkort wel een keer bij DWDD/PenW/RTL Late Night mogen vertellen over dit nieuwe avontuur, een betere reclamespot is er niet.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Bert » do jan 30, 2014 1:57 pm

Zouden de ouders van zijn doelgroep in de regel naar die programma's kijken?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 51814
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PR Sportmanagement

Bericht door wimpey » do jan 30, 2014 2:07 pm

Bert schreef:Zouden de ouders van zijn doelgroep in de regel naar die programma's kijken?
Peterrr heeft zijn eigen programma:
De Vries laat via De Telegraaf weten dat hij hoopt op succes. 'Ik heb er wel vaker tegen aan gehangen om iets in het voetbal te gaan doen. Ik beweeg mij als insider al heel lang in de voetbalwereld. Ik ben betrokken bij Ajax en heb een behoorlijk netwerk opgebouwd. Deze contacten zullen nu zeker van pas komen.'
Insider, netwerk, contacten. Mino en Jorge Mendes mogen wel oppassen. :hypocrite.gif:

Ik neem aan dat dit trio binnen Ajax nú al op de blacklist staat.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PR Sportmanagement

Bericht door Yopi » do jan 30, 2014 2:14 pm

Hoezo is hij betrokken bij Ajax? :confused.gif:

wimpey
Berichten: 51814
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PR Sportmanagement

Bericht door wimpey » do jan 30, 2014 2:20 pm

Yopi schreef:Hoezo is hij betrokken bij Ajax? :confused.gif:
Jij en ik zijn ook betrokken bij Ajax. :smallgrin.gif:

Peterrr positioneert zich fantastisch. Je prikt er zó doorheen. Dit avontuur gaat echt de moeite waard worden om te volgen.

Plaats reactie