Gerrie Mühren (67) overleden

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Gerrie Mühren (67) overleden

Bericht door elliquido » vr sep 20, 2013 8:15 pm

Zo gaat er ook een annecdote over gerrie dat hij een penalty in spanje achter zijn standbeen in de kruising schoot.

Hopelijk wordt ajax volendam een mooi eerbetoon.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Gerrie Mühren (67) overleden

Bericht door Zuidema » vr sep 20, 2013 8:19 pm

Grappig. Bij dat stukje van Maarten de Vos moest ik ineens aan Eriksen denken. Nooit zo bij stil gestaan, maar er zitten best wel veel raakvlakken tussen die twee. Stille kracht, technisch begaafd, groot loopvermogen, het spel zien, mooie dingen met een bal willen doen, noem maar op. Alleen sla ik Gerrie qua techniek wel hoger aan. En refererend naar dat stuk van Michels: Gerrie werd op een gegeven moment de medogenloze professional, zoals Rinus dat graag zag. Niet dat bij Gerrie de plassen bloed van het veld liepen, integendeel. Maar hij werd wel meer en meer een killer. In de zin van rücksichtlos in zijn passing, ook in het scoren trouwens. Superefficient en -effectief. Volwassen, rijp. Dat lijkt me voor Christian het voorland, iets om naar toe te werken. Zijn begaafdheid professionaliseren, ook dat medogenloze krijgen. Hij is nog jong, de toekomst zal het leren of het lukt. Jammer dat Gerrie niet meer zijn mentor kan zijn. Ze zouden het prima met elkaar hebben kunnen vinden volgens mij.

Plaats reactie