Jubileumwedstrijd Sjaak Swart

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Jubileumwedstrijd Sjaak Swart

Bericht door Thijs » vr mei 03, 2013 9:15 pm

Nog weinig aandacht voor in de media (hoeft ook niet per se trouwens), maar lijkt me wel een eigen topic waard.

Woensdag 3 juli is er ter ere van de 75e verjaardag van mister Ajax Sjaak Swart een jubileumwedstrijd. Ajacieden als Johan Cruijff, Dennis Bergkamp, Marco van Basten en Edwin van der Sar zullen op het veld staan.

Wedstrijd begint om 19.00 uur en wordt gespeeld in het Olympisch Stadion. Opbrengst gaat naar het goede doel, kaarten zijn morgen verkrijgbaar voor 12,50 euro per stuk.

Normaal ben ik er nooit zo van, maar ik ben van na het Olympisch Stadion-tijdperk EN ik heb Cruijff nooit zien 'spelen'. Kortom, ik wil dat toch een keer meemaken....ook al gaat het nergens om. :smile-ajax.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jubileumwedstrijd Sjaak Swart

Bericht door Marillion » za mei 04, 2013 10:24 am

Ik ga er zeker heen. Kan er enorm van genieten om oude helden weer eens in actie te zien. En een keer terug naar het Olympisch is ook een mooie "trip down memory lane".

Kaartverkoop is overigens begonnen:
Online verkoop, de kaarten worden vanaf 20 juni verstuurd.

Prijs € 12,50.
Start verkoop voor (S)CC-houders: 04-05 09:00 uur.
Max 9 kaarten per (S)CC.

Start vrije verkoop: 18-05 09:00 uur. Iedereen kan zonder Club Card kaarten kopen.
Max 9 kaarten per transactie.

Kaarten voor mindervaliden zijn alleen online te koop met een Ajax mindervaliden (seizoen)Club Card. Prijs per setje € 30,- 1 setje per (seizoen)Club Card.
Je ontvangt 1 kaart. Op deze kaart mag ook de begeleider mee naar binnen, dus geen extra begeleiders kaart nodig.

Servicekosten € 1,50 per bestelling.

Einde verkoop: 03-07-13 12:00 uur.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jubileumwedstrijd Sjaak Swart

Bericht door Marillion » za jun 22, 2013 9:18 am

Even dit potje in de schijnwerpers zetten want zelf doet Ajax er weinig aan. Is nog lang niet uitverkocht mensen. Het jubileum van Mister Ajax. Lekker weer een keer naar het Olympisch stadion voor een ongedwongen avondje met allerlei clubiconen op het veld.

Afbeelding

Veel leuker gaat het niet worden in de zomerstop hoor!
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Jubileumwedstrijd Sjaak Swart

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za jun 22, 2013 9:53 am

Present!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jubileumwedstrijd Sjaak Swart

Bericht door Cruijff » za jun 22, 2013 11:01 am

Drie dagen geleden kaarten besteld. Omdat T10 uitverkocht was toch maar T8 genomen. Ik denk dat ik op dinsdag 2 juli ook maar ff een kijkje in het Olympisch Stadion ga nemen. Grote kans dat de hoofdrolspelers er dan al eventjes rondlopen en een balletje met elkaar trappen.

Voetbal kijken in het Olympisch Stadion is en blijft bijzonder, al zie ik het stadion doorgaans al meer dan regelmatig van binnen omdat het tevens de trainingslocatie van m'n eigen sportclub is.

Toch gaan mijn gedachten terug naar een avond ergens in 1999 of 2000 toen er een door Johan Cruijff geselecteerd 'Oranje van de eeuw' in de Arena te bewonderen was. Voor ruim 50.000 toeschouwers kon je onder andere Dennis Bergkamp, Marco van Basten, Ruud Gullit (kon er geen pepernoot meer van en had 0 conditie) Faas Wilkes, Piet Keizer, Ronald Koeman en natuurlijk JC himself in actie zien. San Marco kreeg in mijn herinnering het grootste applaus, het was dan ook voor het eerst dat het Nederlands publiek hem weer terugzag na zijn zo tragisch geëindigde carrière. Van Basten maakte ook één van de allermooiste acties van de avond. Johan zal toen 52 of 53 zijn geweest, maar was voetballend één van de besten. Op een gegeven moment maakte hij een fraaie actie en kon hij scoren, maar gunde hij de bal (en het doelpunt) aan Marco van Basten. Kippenvel moment.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jubileumwedstrijd Sjaak Swart

Bericht door Cruijff » za jun 22, 2013 11:09 am

In dit filmpje kijkt Van Basten zelf terug op die mooie avond in 1999. Overigens haal ik in bovenstaande post twee wedstrijden door elkaar. Je had in 2000 geloof ik een reünie van het Oranje van de eeuw en in 1999 organiseerde Johan Cruijff een eerbetoon aan de Europese successen van Ajax. Beide avonden vond ik als toeschouwer werkelijk fantastisch.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jubileumwedstrijd Sjaak Swart

Bericht door Marillion » za jun 22, 2013 11:23 am

Ik ook, dat Ajax avondje is absoluut één van mijn mooiste momenten in de Arena. Meen ik echt.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jubileumwedstrijd Sjaak Swart

Bericht door Thijs » za jun 22, 2013 11:27 am

Ik ga er ook bij zijn, moet wel iets eerder weg van m'n werk want 19u wordt anders bijna niet te doen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jubileumwedstrijd Sjaak Swart

Bericht door Cruijff » za jun 22, 2013 11:33 am

Marillion schreef:Ik ook, dat Ajax avondje is absoluut één van mijn mooiste momenten in de Arena. Meen ik echt.
Wie zijn wij om aan jouw woorden te twijfelen? :confused.gif: Bij mij staat dit avondje ook zeker in de top 3. Dit soort beelden smaken altijd naar meer:

Reactie Arsenal supporters op het moment dat ze zien dat ook Johan Cruijff en Marco van Basten het veld betreden tijdens de Testimonial van Bergkamp. Compilatie touches San Marco tijdens bovengenoemd wedstrijdje waarmee het Emirates Stadium werd geopend.


Quizvraagje: welke speler maakte op die dag het allereerste doelpunt in het Emirates Stadium?

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Jubileumwedstrijd Sjaak Swart

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za jun 22, 2013 12:17 pm

Was dat niet Huntelaar? Ik was daarbij, heb nog steeds ergens een tributeshirt liggen van die dag en een gelikt programmaboekje.

Ik kan me ook nog een geweldige actie van San Marco (een halve omhaal) herinneren uit die wedstrijd waar de Arsenalfans aardig van onder de indruk waren. Ook staat me nog bij dat Davids bij Ajax meedeed en dapper uitgefloten werd vanwege zijn band met Spurs. Hele stadion op de banken toen Keown op hem een tackle maakte in de zin van "eerst de man, dan de bal".
Ook tof was de surprise appearance van Thiery Henry.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jubileumwedstrijd Sjaak Swart

Bericht door Marillion » za jun 22, 2013 12:28 pm

@Cruijff: Was vooral bedoeld ter versterking van mijn bewering. Ik merk om me heen dat supporters hier gemiddeld genomen eigenlijk niet zoveel waarde aan hechten. Terwijl ik vele malen meer plezier beleef aan zo'n avondje oude helden dan aan de gemiddelde competitiewedstrijd.

Je moet het overigens ook weer niet te vaak doen. Zoals dat gaat met bijzondere dingen, die hou je bijzonder door er zuinig op te zijn. Je schenkt ook niet iedere avond een hele exclusieve whisky in. Die is voor speciale momenten.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jubileumwedstrijd Sjaak Swart

Bericht door Cruijff » za jun 22, 2013 12:31 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Was dat niet Huntelaar? Ik was daarbij, heb nog steeds ergens een tributeshirt liggen van die dag en een gelikt programmaboekje.
Klopt, Huntelaar zorgde ervoor dat het bij rust 0-1 stond. De eerste 45 minuten gingen tussen Arsenal anno 2006 en Ajax anno 2006. Geen potje die op het aller scherpst werd gespeeld, wel leek het er behoorlijk op dat het veldspel van de Ajacieden een stuk beter was dan van het Bergkamp-loze Arsenal.
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik kan me ook nog een geweldige actie van San Marco (een halve omhaal) herinneren uit die wedstrijd waar de Arsenalfans aardig van onder de indruk waren. Ook staat me nog bij dat Davids bij Ajax meedeed en dapper uitgefloten werd vanwege zijn band met Spurs. Hele stadion op de banken toen Keown op hem een tackle maakte in de zin van "eerst de man, dan de bal".
Ook tof was de surprise appearance van Thiery Henry.
Het meedoen van Thierry Henry was geen verrassing hoor, of misschien alleen voor een deel van het publiek. De Arsenal legends hadden twee fitte jongens in de personen van Bergkamp en Henry behoorlijk hard nodig om tijdens de Testimonial niet hard voor lul te staan. De gemiddelde Ajax legend bleek immers heel wat beter te kunnen voetballen dan de oudgedienden aan de kant van Arsenal.

Davids werd tot groot genoegen van het publiek inderdaad van achter onderuit geschoffeld op een moment dat hij de bal alleen nog maar in een leeg doel hoefde te dribbelen. Geheel des Ajax werd de penalty die erop volgde (genomen door Ronald de Boer?) uiteraard gemist...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Jubileumwedstrijd Sjaak Swart

Bericht door Yopi » za jun 22, 2013 2:26 pm

Is al duidelijk wie er meedoen?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jubileumwedstrijd Sjaak Swart

Bericht door Marillion » za jun 22, 2013 3:08 pm

Daar is Ajax weer lekker onduidelijk over. Maar volgens mij spelers uit de jaren 70 en van de lichting 1995. Ik neem aan dat Cruijff z'n schoenen ook wel even aantrekt. Verder zal Swart ongetwijfeld de meest fanatieke zijn. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jubileumwedstrijd Sjaak Swart

Bericht door Cruijff » za jun 22, 2013 3:27 pm

Wat is er onduidelijk aan 35 spelers waaronder Jari Litmanen, Marco van Basten, Dennis Bergkamp, Johan Cruijff, Marc Overmars, F. de Boer R. de Boer Edwin van der Sar en Inge Danielson (als ze hem kunnen vinden?)

Met Mario van der Ende, Dick Jol, Bep Thomas en Frans Derks komen er ook vier erg markante scheidsrechters in actie.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jubileumwedstrijd Sjaak Swart

Bericht door Marillion » za jun 22, 2013 3:33 pm

Dat zijn er 9 van de 35. En van die 9 is een fors deel werknemer van de club. Die kan iedereen dus wel verzinnen. Ze zullen onderhand toch wel een beetje meer kunnen vertellen?
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jubileumwedstrijd Sjaak Swart

Bericht door Cruijff » za jun 22, 2013 3:40 pm

Niet met 100% zekerheid. Sommige van de genodigden werken tegenwoordig helemaal in Australië of Mexico, of ze erbij kunnen zijn weet je pas last minute. Het "opvulveld" kun je wel redelijk uittekenen, dat er 1 of 2 Witschges, een Roy of een Winter opduiken bij dit soort avonden staat doorgaans wel vast. Die 9 zijn de laatste 5 jaren in bescheiden of dominante hoedanigheid al dan niet medewerker van Ajax (geweest), maar ook als ze dat niet waren geweest zijn dit wel de legends waarvoor ik het meest nadrukkelijk wil komen kijken.
Marillion schreef:@Cruijff: Was vooral bedoeld ter versterking van mijn bewering. Ik merk om me heen dat supporters hier gemiddeld genomen eigenlijk niet zoveel waarde aan hechten. Terwijl ik vele malen meer plezier beleef aan zo'n avondje oude helden dan aan de gemiddelde competitiewedstrijd.

Je moet het overigens ook weer niet te vaak doen. Zoals dat gaat met bijzondere dingen, die hou je bijzonder door er zuinig op te zijn. Je schenkt ook niet iedere avond een hele exclusieve whisky in. Die is voor speciale momenten.
Merk het ook om me heen ja. Zowel bij jongere als oudere supporters. Sprak 8 dagen terug een 54-jarige Amsterdammer die verontwaardigd was dat er een wedstrijd tegen Feyenoord is ingepland terwijl hij op vakantie is. Ik wees hem op deze mooie avond waarop hij zei "dat laat ik aan me voorbij gaan". Toch vreemd, ik weet vrijwel zeker dat ik er anders tegenaan had gekeken als ik alle genoemde namen in mijn jeugd al eens live in actie had gezien.

Mee eens dat je dit soort bijeenkomsten een beetje exclusief moet houden, al gaat dat wat betreft Sjaak Swart die een potje gaat voetballen natuurlijk niet op. :smallgrin.gif: Die kun je tussen de 25 en 40 keer per seizoen een wedstrijd zien spelen en meestal hoef je dan nieteens een kaartje te kopen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jubileumwedstrijd Sjaak Swart

Bericht door Cruijff » do jun 27, 2013 10:58 am

Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart zijn woensdag 3 juli aanwezig bij de jubileumwedstrijd van Sjaak Swart. Kom jij ook naar de verjaardag van Mister Ajax in het Olympisch Stadion? Er zijn nog kaarten

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jubileumwedstrijd Sjaak Swart

Bericht door Cruijff » vr jun 28, 2013 12:16 am

Sjeekie Black zit deze vrijdagavond bij Knevel & Tijssie.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jubileumwedstrijd Sjaak Swart

Bericht door Cruijff » za jun 29, 2013 9:14 am

Zoals al werd verwacht staan er inderdaad 2 Witschges op het lijstje, net als Roy. De naam Aron Winter heb ik nog niet gehoord.

Frank Rijkaard en Patrick Kluivert spelen ook mee!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Jubileumwedstrijd Sjaak Swart

Bericht door gaizka » di jul 02, 2013 10:48 am

RTL 7 zend de wedstrijd live uit, leuk! Litmanen weer eens in actie zien :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Jubileumwedstrijd Sjaak Swart

Bericht door Rooie » di jul 02, 2013 1:20 pm

Tot nu toe 15500 kaarten verkocht (van de 17500 beschikbare kaarten), toch leuk! Morgenochtend - begin middag slecht weer, daarna schijnt het gelukkig op te knappen. Heb er zin in!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jubileumwedstrijd Sjaak Swart

Bericht door Cruijff » di jul 02, 2013 1:41 pm

Inderdaad een meer dan prima aantal kaarten dat men aan de man heeft weten te brengen. Iemand van de Atletiekbond vertelde me dat 't Olympisch tegenwoordig nog zo'n 20.000 stoeltjes heeft, dat verbaasde me want de tribunes lijken iets compacter dan die in pak hem beet het stadion van Sparta.

Ik weet niet hoeveel mensen Aegon, Adidas etc. hebben uitgenodigd en of het verplichte kost voor jeugdspelers is (Ajax 1 zit nu helaas natuurlijk in Oostenrijk) maar al met al gaat het dus nog een flink volle bak worden!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jubileumwedstrijd Sjaak Swart

Bericht door Thijs » di jul 02, 2013 8:53 pm

Weten jullie waar ik goed/gratis kan parkeren, een beetje in de buurt van het OS?

Ik neem natuurlijk aan buiten de ring, maar waar?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jubileumwedstrijd Sjaak Swart

Bericht door Marillion » di jul 02, 2013 9:04 pm

Dat zal niet meevallen. Even zo uit m'n hoofd denk ik dat je dan al snel ergens bij de Bosbaan terecht komt of zo. Zal 2 tot 3km lopen zijn dan.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie