Marc Overmars onze Directeur Voetbalzaken

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Lionel

Re: Marc Overmars onze Directeur Voetbalzaken

Bericht door Lionel » za dec 19, 2020 4:03 pm

Jöhnk schreef:
za dec 19, 2020 1:59 pm
We kijken nochtans alweer een flinke periode naar vergelijkbaar voetbal. En dat met de duurste selectie ooit...

Ik heb een beetje moeite met termen als ‘het beleid van Overmars’. Wat is dat beleid dan? En als je eerst wordt uitgeschakeld door Rosenborg, een jaar later de halve finale CL haalt en weer even later aan het vrijworstelen bent tegen APOEL en PAOK, wat zegt dat dan over het ‘beleid’?
Zoals Klopp verliest van Aston Villa met 7-2 maar daarvoor kampioen werd van Engeland en de CL won?
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » za dec 19, 2020 4:03 pm

Het waardeloze voetbal is EtH aan te rekenen. Toch niet Overmars?
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za dec 19, 2020 4:23 pm

Nee, dat is meer te vergelijken met de 6-2 tegen Feyenoord in 18-19 zelf. Zelfs een uitstekend team kan een keer hard op zijn bek gaan.

Het punt is dat Ajax even later opeens niet zo’n goed team meer was. Dat ging eigenlijk heel snel; nog sneller dan waar ik bang voor was.

Komt dat alleen door Ten Hag? Nee, dat zie ik niet zo. Het is een combinatie geweest van falend aankoopbeleid en Ten Hag die de kolder in zijn kop kreeg.

Lionel

Bericht door Lionel » za dec 19, 2020 4:31 pm

Het aankoopbeleid is matig te noemen. Eens. Maar we hebben nog steeds gewoon uitstekende spelers hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Zeux

Bericht door Zeux » za dec 19, 2020 4:51 pm

Lionel schreef:
za dec 19, 2020 4:31 pm
Het aankoopbeleid is matig te noemen. Eens.
Frenkie de Jong-Sanchez-Onana-Neres-Tadic-Blind-Ziyech-Kudus-Antony

Even snel uit het hoofd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta

Bericht door Iniesta » za dec 19, 2020 5:04 pm

Zeux schreef:
Lionel schreef:
za dec 19, 2020 4:31 pm
Het aankoopbeleid is matig te noemen. Eens.
Frenkie de Jong-Sanchez-Onana-Neres-Tadic-Blind-Ziyech-Kudus-Antony

Even snel uit het hoofd.
Tagliafico Klaassen Promes Traore Martinez

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za dec 19, 2020 6:10 pm

Dit rijtje heb ik al meerdere keren aangehaald, ook in deze discussie. Johnk staart zich echter liever blind op Alvarez, Marin en Klaiber. En concludeert op basis van resultaat maar even later weer op basis van vertoonde spel. :excited.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za dec 19, 2020 6:28 pm

Het resultaat is zeker niet heilig voor mij. Maar dat betekent niet dat we moeten gaan jokken over de resultaten.

Het voetbal dus. We hebben goed voetbal gezien in 16-17 en in 18-19. Zeer goed tot extreem goed voetbal zelfs. In alle andere seizoenen vond ik het voetbal overwegend matig tot slecht tot zeer slecht.

Er is dus sprake van enorme wisselvalligheid, waarbij de slechte prestaties frequenter voorkomen maar de uitschieters naar boven spectaculairder zijn. Dat zie je ook in het aankoopbeleid. Heeft waarschijnlijk met elkaar te maken. Maar ik weiger te geloven dat, zoals bij een loterij, tegenover een gunstige uitkomst inherent ongunstige uitkomsten staan. Dat presteren in de CL in seizoen A betekent dat je in seizoen B logischerwijs de Europa League niet haalt en in seizoen C uitgeschakeld wordt door Molde. Of dat tegenover een Antony verplicht een Klaiber en een Babel moet staan. (En nee, dit is echt iets anders dan zeggen dat elke aankoop goed moet zijn.)

Ja, ik ben ook extreem teleurgesteld in hoe het succes in 2019 is gemanaged. Niet achteraf; dit zei ik op het moment dat het gebeurde al. Dat was even heel vervelend omdat we met z’n allen op de roze CL-wolk zaten, maar het was wel mijn oprechte gevoel en ik kan helaas niet zeggen dat ik ernaast zat.

Kan het slechter? Ongetwijfeld. Maak Danny Blind TD en Ajax gaat failliet.

Over die laatste gesproken: Henk Spaan suggereert dat Overmars weg wil omdat hij zich te veel op de vingers gekeken voelt door de RvC, met gekke instructies over nationaliteit.

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » zo dec 20, 2020 3:33 am

Iniesta schreef:
za dec 19, 2020 11:34 am
Je vindt het niet krom om anderhalf jaar mee te tellen in je betoog ?
Als je die mee wilt tellen, zul je toch moeten zeggen dat het 3 virtuele kampioenschappen zijn in 6.5 jaar.
Het is krom inderdaad, en ook heel kortzichtig om alleen naar de prijzen te kijken. 2 keer ging het om een puntje, anders had het er al heel anders uitgezien.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » zo dec 20, 2020 3:35 am

Jöhnk schreef:
za dec 19, 2020 1:59 pm
We kijken nochtans alweer een flinke periode naar vergelijkbaar voetbal. En dat met de duurste selectie ooit...

Als je dit voetbal vergelijkt met het voetbal van voor Overmars en zegt dat het vergelijkbaar is dan ben je echt zuur.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo dec 20, 2020 3:12 pm

Eens dat dit soort statistieken gebruiken om Overmars positie te beoordelen kan leiden tot hele foute conclusies. Maar als je ze gebruikt, doe het dan ook eerlijk

De afgelopen vier jaar is het meestal weer prima kijken naar Ajax, waar in de jaren ervoor je mocht hopen op een leuk moment in een wedstrijd

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo dec 20, 2020 3:33 pm

Ik begon niet over die statistieken hé. Ik zei alleen dat we niet moeten doen alsof er onder Overmars veel prijzen zijn geworden. Daarmee werd hij immers gecomplimenteerd.

Jullie draaien de boel dus om.

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo dec 20, 2020 3:44 pm

Volgens jou kijken we al weer lange tijd na vergelijkbaar voetbal.
Mensen die dat beweren moeten voor straf worden opgesloten en continue en zonder slaap beelden van Ajax wedstrijden kijken.
Mag je kiezen tussen 48 uur met Ajax 2000-2010 of 48 uur met beelden Ajax 2010-2020. Elk moment dat je in slaap valt, komt er een uur bij

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo dec 20, 2020 3:55 pm

Wow... laten we iemand met een onwelgevallige mening opsluiten. Wat een geweldig idee. :hypocrite.gif:

In 2020 viel er weinig te genieten, hoor. Of je moet houden van kansloze nederlagen.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo dec 20, 2020 4:58 pm

Iniesta schreef:
zo dec 20, 2020 3:44 pm
Volgens jou kijken we al weer lange tijd na vergelijkbaar voetbal.
Mensen die dat beweren moeten voor straf worden opgesloten en continue en zonder slaap beelden van Ajax wedstrijden kijken.
Mag je kiezen tussen 48 uur met Ajax 2000-2010 of 48 uur met beelden Ajax 2010-2020. Elk moment dat je in slaap valt, komt er een uur bij
Haha, heerlijk dit. :biggthumpup.gif:

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » zo dec 20, 2020 5:52 pm

Jöhnk schreef:
zo dec 20, 2020 3:55 pm
Wow... laten we iemand met een onwelgevallige mening opsluiten. Wat een geweldig idee. :hypocrite.gif:

In 2020 viel er weinig te genieten, hoor. Of je moet houden van kansloze nederlagen.
Thuis tegen Utrecht, uit tegen Chelsea allemaal kut? Man man man, pis jij de potten vol bij Kesbeke?
Fans van andere clubs

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo dec 20, 2020 6:37 pm

Help me even, over welke wedstrijden in 2020 heb je het nu? Niet die 5-4 van vorige week, hoop ik?

In het seizoen 19-20 was er een korte periode dat Ajax goed speelde. Een maand, of zoiets, ergens in het najaar. Feyenoord en Utrecht thuis; Valencia en Chelsea uit. Dat waren de hoogtepunten. Maar overwegend was het spel eerder zwak. Een seizoen duurt langer dan een paar weken.

Niet meteen gaan schuimbekken bij een mening die de jouwe niet is, heren. Is echt niet nodig en het komt zo lomp over.

Peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door Peter » zo dec 20, 2020 6:53 pm

Die van 10 november 2019. Dat was wel een van de beste, zo niet de beste, potjes van dat seizoen.

Lionel

Bericht door Lionel » zo dec 20, 2020 8:32 pm

Jöhnk schreef:
zo dec 20, 2020 6:37 pm
Help me even, over welke wedstrijden in 2020 heb je het nu? Niet die 5-4 van vorige week, hoop ik?

In het seizoen 19-20 was er een korte periode dat Ajax goed speelde. Een maand, of zoiets, ergens in het najaar. Feyenoord en Utrecht thuis; Valencia en Chelsea uit. Dat waren de hoogtepunten. Maar overwegend was het spel eerder zwak. Een seizoen duurt langer dan een paar weken.
Eens. Dat was een geweldige maand.

De 5-4 van vorige week geeft de criticasters eigenlijk alleen maar gelijk. We hebben een hartstikke dure en goede selectie maar we krijgen er gewoon 4 om de oren tegen een ploeg die vier dagen later niet wint van Fortuna.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo dec 20, 2020 10:26 pm

Ik ben wel benieuwd met hoeveel vertrouwen Overmars de drukke januari en februari maanden tegemoet ziet. Afgelopen wedstrijden tegen Utrecht en ADO vangen we een stevig aantal tegendoelpunten en we zijn gewoon bezig met een matige serie. In de competitie hebben we verloren van de nummer 5 en 6 tegenover een moeizame winst tegen de nummer 3. Nu spelen we vrij kort achter elkaar tegen PSV, Feyenoord, AZ en nog een keer Twente. In Europa wacht Lille en in de beker AZ. Op de achtergrond speelt dan nog de zaak Promes.

Ajax zal in ieder geval kampioen moeten worden en moet na deze serie dus nog steeds bovenaan staan. Op de EL en de beker staat misschien iets minder druk maar uitschakeling zou er wel voor zorgen dat het allemaal wel heel mager begint te worden.
Nil volentibus arduum

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » ma dec 21, 2020 3:21 am

Lionel schreef:
zo dec 20, 2020 8:32 pm
Jöhnk schreef:
zo dec 20, 2020 6:37 pm

Eens. Dat was een geweldige maand.

De 5-4 van vorige week geeft de criticasters eigenlijk alleen maar gelijk. We hebben een hartstikke dure en goede selectie maar we krijgen er gewoon 4 om de oren tegen een ploeg die vier dagen later niet wint van Fortuna.
dat is een incident. 13 competitiewedstrijden met maar 9 goals tegen. Er 1 uitslag uitlichten is scorebordjournalisme.
Fans van andere clubs

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 21, 2020 7:57 am

In de CL werkte ons systeem ook niet.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 21, 2020 1:34 pm

Vraag me soms af of AT alle wedstrijden ziet.

We gingen van De Ligt, De Jong naadloos over naar Magallan, Alvarez/Marin.

Van Europese top naar subtop ED. Daar kunnen we Overmars en Ten Hag moeilijk credits voor geven.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma dec 21, 2020 4:38 pm

wimpey schreef:
ma dec 21, 2020 1:34 pm

Van Europese top naar subtop ED. Daar kunnen we Overmars en Ten Hag moeilijk credits voor geven.
Die twee hebben dan ook niet dezelfde verantwoordelijkheden. Overmars moet het materiaal leveren, Ten Hag het resultaat. In mijn ogen heeft Overmars dat dus keurig gedaan de afgelopen jaren, ondanks flinke miskopen als Magallan, Marin en Alvarez.

Ook zonder Frenkie en De Ligt had je vorig seizoen Onana, Nous, Blind, Nico, Donny, Ziyech, Martinez, Tadic, Neres... Dan reken ik het niet Overmars aan dat je hopeloos ten onder gaat tegen AZ, Getafe en noem ze maar op. Ook dit seizoen, met Kudus (in mindere mate want geblesseerd) en Antony erbij, hoor je niet van Groningen en Twente te verliezen.

De selectie zit zeker niet perfect in elkaar, maar er valt qua zowel voetbal als resultaat echt veel meer uit te halen. Dat is dan Ten Hag z’n taak.

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 21, 2020 4:57 pm

Mr. Ajax schreef:
ma dec 21, 2020 4:38 pm
wimpey schreef:
ma dec 21, 2020 1:34 pm

Die twee hebben dan ook niet dezelfde verantwoordelijkheden. Overmars moet het materiaal leveren, Ten Hag het resultaat. In mijn ogen heeft Overmars dat dus keurig gedaan de afgelopen jaren, ondanks flinke miskopen als Magallan, Marin en Alvarez.

Ook zonder Frenkie en De Ligt had je vorig seizoen Onana, Nous, Blind, Nico, Donny, Ziyech, Martinez, Tadic, Neres... Dan reken ik het niet Overmars aan dat je hopeloos ten onder gaat tegen AZ, Getafe en noem ze maar op. Ook dit seizoen, met Kudus (in mindere mate want geblesseerd) en Antony erbij, hoor je niet van Groningen en Twente te verliezen.

De selectie zit zeker niet perfect in elkaar, maar er valt qua zowel voetbal als resultaat echt veel meer uit te halen. Dat is dan Ten Hag z’n taak.
:biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie