Ajax nieuws waar je broek van afzakt

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Ajax nieuws waar je broek van afzakt

Bericht door Jeroen126 » di mar 29, 2011 12:15 pm

Kales wil fans van Ajax verenigen


Frank Kales wil een vereniging oprichten om seizoenkaarthouders van Ajax een stem te geven bij aandeelhoudersvergaderingen van de club. ''We vormen de grootste inkomstenbron,'' aldus de ex-directeur van Ajax.

Kales (1942) was in 1999 en 2000 algemeen directeur van Ajax, maar tegenwoordig heeft hij net als ongeveer 42.000 andere supporters een seizoenkaart.

De voormalige topman van IBM vindt dat de stem van de gewone supporters te weinig wordt gehoord door de beleidsmakers van de voetbalclub. Om de tribuneklanten meer zeggenschap te geven, wil Kales alle seizoenkaarthouders van Ajax proberen te verenigen.

''Het idee is simpel. Als elke seizoenkaarthouder één aandeel à 6,75 euro koopt, kun je een belangrijke stem hebben bij aandeelhoudersvergadering. Hoeveel aandelen je hebt, is eigenlijk niet belangrijk. Het gaat erom dat je 42.000 seizoenkaarthouders vertegenwoordigt als je met de directie van gedachten wisselt. Al zou ik ook al blij zijn als zich twintigduizend supporters verenigden,'' zegt Kales.

In de organisatiestructuur van Ajax kunnen de aandeelhouders echter nooit beslissingen maken, weet Kales. De vereniging is met 73 procent immers grootaandeelhouder van de club. ''Maar het gaat er om dat supporters wel invloed kunnen hebben. We vormen de grootste inkomstenbron. Op de begroting van 65 miljoen euro zorgen de supporters, inclusief skyboxen, voor zo'n dertig miljoen euro. Dat is ongeveer de helft. Dan mag je ook wat eisen van je club.''

''Vergelijk het met de macht die de rekeninghouders van ING en ABN Amro kunnen hebben, maar niet aanwenden. Er zijn misschien wel acht miljoen rekeninghouders die hun geld braaf naar de bank brengen, maar omdat ze zich niet verenigen zijn er een paar grote spelers die op aandeelhoudersvergaderingen wél dingen gedaan krijgen.''

Kales heeft het idee om seizoenkaarthouders of rekeninghouders te verenigen voorgelegd aan een advocaat, die juridisch groen licht gaf.

Via een website wil hij seizoenkaarthouders van Ajax optrommelen. Kales, tegenwoordig eigenaar van een bedrijf in e-commerce en e-learning, wil tijdens het voetbalseizoen ook de mening van de seizoenkaarthouders peilen via internet.

Moeilijk is echter wel om alle seizoenkaarthouders op één lijn te krijgen, beseft Kales. ''Daartoe zou je een bestuur moeten vormen, zodat we als één mond kunnen spreken. Er moet één standpunt zijn. Ik zoek overigens nog een goed bestuur.'' (JOP VAN KEMPEN en DICK SINTENIE)

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax nieuws waar je broek van afzakt

Bericht door Thijs » di mar 29, 2011 12:18 pm

Dit meen je niet, 1 april?

Als ik op de site van het Parool ga kijken ga je me zeker uitlachen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax nieuws waar je broek van afzakt

Bericht door Jeroen126 » di mar 29, 2011 12:21 pm

Het is echt :drecul.gif:

Lionel
Berichten: 47319
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax nieuws waar je broek van afzakt

Bericht door Lionel » di mar 29, 2011 12:30 pm

:drecul.gif:

Ik had het ook al gelezen.. Wat bezielt al die mensen ineens joh..
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax nieuws waar je broek van afzakt

Bericht door Thijs » di mar 29, 2011 1:02 pm

Bwehehe, wat een grap. Ik vraag me af hoe Dick Sintenie en Jop van Kempen elkaar hebben aangekeken toen ze dit artikel maakten, die moeten zich ook de ballen uit de broek hebben gelachen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Ajax nieuws waar je broek van afzakt

Bericht door SylvievdVaart » di mar 29, 2011 1:11 pm

Even een koude douche nemen :excited.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax nieuws waar je broek van afzakt

Bericht door Jeroen126 » di mar 29, 2011 1:13 pm

Thijs schreef:Bwehehe, wat een grap. Ik vraag me af hoe Dick Sintenie en Jop van Kempen elkaar hebben aangekeken toen ze dit artikel maakten, die moeten zich ook de ballen uit de broek hebben gelachen.
Het moet prettig werken zijn voor de journalisten des lands. Gewoon iemand met een Ajaxverleden bellen en binnen ben je. Brrr.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Ajax nieuws waar je broek van afzakt

Bericht door ferry » di mar 29, 2011 6:09 pm

Mwoah, ik zie niet in waarom dit zoveel gekker is dan een supportersvereniging waarbij mensen een stem hebben die misschien 1x per jaar in het stadion komen. En verder hoor je alleen de 'harde kern', maar ik voel me niet vertegenwoordigd door een zwik capuchonnetjes zoals die gasten die Van Basten om 'uitleg' gingen vragen.

Vraag me wel af of het te organiseren is - 40.000 seizoenskaarthouders met allemaal eigen meningen, en bovendien gaat de organisatie van zo'n vereniging geld kosten natuurlijk.

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax nieuws waar je broek van afzakt

Bericht door Rednose » di mar 29, 2011 7:08 pm

Kijk, dit is nu Amsterdamse humor :666.gif:
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

wizard_w
Berichten: 517
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:25 pm

Re: Ajax nieuws waar je broek van afzakt

Bericht door wizard_w » wo mar 30, 2011 10:17 pm

KALES?? Dacht dat ie nog in de strontput zat waar we hem toen in hadden gegooid? Gauw wegwezen met die idioot

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax nieuws waar je broek van afzakt

Bericht door Rooie » wo jun 01, 2011 6:44 pm

Leeuwarder Courant / VZ
Ajax trekt rechtszaak tegen SC Heerenveen over beladen tenue in
Woensdag, 1 juni 2011 om 18:48

Ajax heeft een rechtszaak ingetrokken die de club had aangespannen tegen SC Heerenveen. Dat meldt de Leeuwarder Courant. De club uit Amsterdam wilde de Friese club voor de rechter dagen vanwege het nieuwe uittenue van die club. Het shirt was een kopie van het rood-witte Ajax-shirt.

Het betrof het tenue waarin SC Heerenveen in de jaren twintig en dertig van de vorige eeuw speelde: zwarte broek, wit shirt met verticale rode baan en zwarte sokken. Het tricot vertoonde, tot ontsteltenis van de morrende fans, veel gelijkenis met het thuisshirt van Ajax. Heerenveen, dat het veel besproken tenue slechts één keer droeg, maakte vorige week bekend het shirt toch niet te gaan gebruiken.

SC Heerenveen reageerde daarmee op protesten vanuit de hoek van fans en sponsors en nam, naar nu blijkt, ook de dreiging van een rechtszaak in de afweging mee. "Ik verwacht dat we vandaag tot een schikking komen", zei een persvoorlichter van Ajax woensdag. De Friezen zullen hun uitwedstrijden nu gaan spelen in een blauw shirt met een rode streep.
:drecul.gif:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Ajax nieuws waar je broek van afzakt

Bericht door Giacomo Puccini » do jun 02, 2011 11:18 am

Edgard Davids in de RvC van Ajax...
Ajax!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax nieuws waar je broek van afzakt

Bericht door Thijs » do aug 11, 2011 1:57 pm

Kales richt vereniging op voor aandeelhouders Ajax

Frank Kales in 2000 als algemeen directeur van Ajax. © ANP
UPDATE Frank Kales, oud-directeur van Ajax, heeft een vereniging opgericht voor aandeelhouders van Ajax. Doel van Kales is om seizoenkaarthouders en fans een stem te geven in het beleid van de Amsterdamse club.


© epa 'Zonder fans geen Ajax. De liefhebbers van Ajax betalen indirect voor alles van Ajax maar bepalen niets', aldus Kales op de nieuwe websire avajax.nl.

Bundelen
'Dit kan anders. Door samen aandelen te kopen en te bundelen hebben liefhebbers eindelijk echte invloed op Ajax. Wij gaan zoveel mogelijk mensen die Ajax een goed hart toedragen aan ons binden. Hoe meer leden, hoe sterker we staan.'

Bij Ajax hebben de aandeelhouders grote invloed. Zo moesten zij recentelijk oordelen over de nieuwe Raad van Commissarissen, met onder andere Johan Cruijff en Edgar Davids.

Kritiek op Cruijff
Kales uitte recentelijk flinke kritiek op het nieuwe eenlaagse bestuursmodel, waarvan Cruijff een groot voorstander is. 'Onverstandig en onwerkbaar', zei hij tegen RTV Noord-Holland. 'Ik denk dat het heel onverstandig is en heel moeilijk werken als de RvC constant hijgend in je nek zit.'

In het eenlaags model werken directie en RvC nauwer samen. Dit betekent dat de commissarissen meer invloed kunnen uitoefenen. 'Ik mag aannemen dat de Raad van Commissarissen enige afstand heeft. Dat kan toch niet anders?', aldus Kales. (Redactie)
AD

http://www.avajax.nl/

Hele strakke website wel.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33845
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax nieuws waar je broek van afzakt

Bericht door Duke » do aug 11, 2011 2:35 pm

Vooral dat 10 jaar spelersbeleid belooft veel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax nieuws waar je broek van afzakt

Bericht door joey » do aug 11, 2011 2:38 pm

Kan hij daar niet een iets langere periode van maken? Kunnen de supporters zijn beleid ook onder de loep nemen.

Wat wil die man nou? Hij heeft zijn kans gehad. En er weinig van gebakken.
Het stinkt aan alle kanten!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax nieuws waar je broek van afzakt

Bericht door Le T. » za aug 13, 2011 3:16 pm

Ook mislukkelingen hebben wel eens een goed plan.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9373
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Ajax nieuws waar je broek van afzakt

Bericht door Dubbel » za aug 13, 2011 11:04 pm

Tja, Frank Kales en goede ideeën... Dit kwam bij hem uit de koker dacht ik. :smallgrin.gif:

Afbeelding

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23214
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax nieuws waar je broek van afzakt

Bericht door Cruijff » wo aug 24, 2011 2:41 pm

Thijs schreef: http://www.avajax.nl/

Hele strakke website wel.
Je zou bijna denken dat het een grap is... Maar men beweert nu dat de site over 2 dagen écht live gaat. We gaan het zien!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax nieuws waar je broek van afzakt

Bericht door Daily Blind » ma aug 29, 2011 11:38 am

Haha wat een kansloze site:

http://www.avajax.nl/mensen-en-resultaten/2010-2/

Bekijk alleen maar eens wie ze allemaal als eigen jeugd bestempelen..

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax nieuws waar je broek van afzakt

Bericht door Thijs » ma aug 29, 2011 11:54 am

Hahaha, tsjonge wat een fouten staan erin. Welke mafkees heeft die teksten geschreven?

Alleen daarom al niet serieus te nemen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Ajax nieuws waar je broek van afzakt

Bericht door Ronald! » wo aug 31, 2011 12:43 pm

:smallgrin.gif:

Klein budget blijkbaar. Mijn god, lichtkranten, it's 1999 all over again.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax nieuws waar je broek van afzakt

Bericht door Rooie » vr sep 09, 2011 6:02 pm

Frank Kales is te gast bij Studio Ajax dit weekend, dat wordt genieten :smallgrin.gif:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Ajax nieuws waar je broek van afzakt

Bericht door Feest » wo sep 14, 2011 4:29 pm

Dat ze werkelijk nooit, nooit, nooit eens terugmailen of faxen aangdaande kaartaanvragen.

Hopeloos en onbeschoft.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Ajax nieuws waar je broek van afzakt

Bericht door goodfella » wo sep 14, 2011 5:51 pm

Het is een waardeloze organisatie. Misschien moeten ze eens een kijkje in de keuken van IJsselmeervogels nemen. Kunnen ze nog wat van leren.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Ajax nieuws waar je broek van afzakt

Bericht door 666 » wo sep 14, 2011 6:10 pm

Goed zo Thijs! In het vagevuur met die mailtjes van onze huiskakkerlak. Als ie ons elftal wil leegkopen gaat ie maar in de rij staan voor een kaartje.

:666.gif:
Feest schreef:Dat ze werkelijk nooit, nooit, nooit eens terugmailen of faxen aangdaande kaartaanvragen.

Hopeloos en onbeschoft.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Plaats reactie