Het grote Peter Boeve topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Het grote Peter Boeve topic

Bericht door Jeroen126 » zo dec 19, 2010 10:11 am

Goed, we hebben dus niets, maar dan ook helemaal niets te doen vandaag. Dan maar iets uittypen wat ik vond toen ik terug kwam uit Milaan. In de Volkskrant stond toen een kort interview met een handje vol "prominenten" over de situatie bij Ajax. Met daarin een prachtig Boeviaans stukje. Ik citeer:

'Bij Ajax is alles nog precies hetzelfde als in de periode dat ik er assistent-trainer was. Het komt erop neer dat het positiespel dat je als coach binnen de lijnen moet voeren, er ook buiten moet voeren. En dat moet maar eens afgelopen zijn.'



:drecul.gif: Helemaal gek die vent.

In dit topic verzamelen we hilarische quotes van Peter Boeve, beroepsgek en lid van de ledenraad van Ajax.
Laatst gewijzigd door Jeroen126 op zo dec 19, 2010 9:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote Peter Boeve topic

Bericht door Thijs » zo dec 19, 2010 10:13 am

:smallgrin.gif:

Wat bedóelt hij nou eigenlijk?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote Peter Boeve topic

Bericht door Jeroen126 » zo dec 19, 2010 10:16 am

Echt Thijs, ik heb het tien keer gelezen. Aan mijn vrienden voorgelezen. Aan mijn vriendin. Aan mijn ouders. Aan de loodgieter. Niemand, maar dan ook echt helemaal niemand, heeft enig idee waar die vent het over heeft. Het leuke is: ik vermoed dat hij dat zelf ook niet weet. Maar hij heeft zich toch maar mooi de ledenraad in geleuterd. (Ik denk overigens dat 'ie bedoelt dat Ajax een slangenkuil is, maar eh.. Geld zou ik er niet op in zetten. Zoals het echte geniën betaamt, is Boeve onnavolgbaar.)

Een stukje later in hetzelfde interview dit pareltje:

'Ajax is nu als een groentenwinkel die meubelen verkoopt.'

Ja Peet, dankjewel.
Laatst gewijzigd door Jeroen126 op zo dec 19, 2010 2:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Het grote Peter Boeve topic

Bericht door Jöhnk » zo dec 19, 2010 10:31 am

Lijkt me inderdaad dat hij bedoelt dat Ajax een slangenkuil is. En met de tweede quote zal hij bedoelen dat Ajax zich niet meer (genoeg) toelegt op waar het goed in is/was.

Neemt niet weg dat ie dat ook op een normale manier zou kunnen zeggen. :smallgrin.gif: (Hoewel ik de tweede beeldspraak wel aardig vind. De eerste is vergezocht en zelfs een beetje slecht.)

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote Peter Boeve topic

Bericht door Jeroen126 » zo dec 19, 2010 10:41 am

Een beetje? :smallgrin.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Het grote Peter Boeve topic

Bericht door Bert » zo dec 19, 2010 11:08 am

Zou je dat interview kunnen plaatsen?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Het grote Peter Boeve topic

Bericht door Zuidema » zo dec 19, 2010 11:10 am

Boeve heeft alleen maar voor het stemmen toegevoegde waarde als lid van het Cruijff-kamp in de ledenraad. Dat hij altijd voor zal stemmen op wat er ook uit het Cruijff-kamp komt. Heb je tenminste altijd 1 stem te pakken. :666.gif:

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote Peter Boeve topic

Bericht door LucaS » zo dec 19, 2010 11:12 am

De Boeve wijsheden benaderen nochtans de wijsheden van Cruijff in onnavolgbaarheid.
I think I lost my fucking headache

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Het grote Peter Boeve topic

Bericht door Ronald! » zo dec 19, 2010 11:20 am

Cruijff zegt echt veel invloed heeft de ledenraad niet, wat is jouw reactie dan?

Als je het op de klepel beschouwd heb je wel invloed. Als je tenminste alle altijd achter mekaar staat. En eh, kijk, we hebben Coronel maar we hebben ook de maarschalk en ik hoop dat ze daar Johan ook in kennen.

vanaf 0:58: http://nos.nl/video/205215-slagboom-gaa ... -ajax.html

Ik begrijp wat hij bedoelt, maar moet het echt zó geformuleerd??

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote Peter Boeve topic

Bericht door Thijs » zo dec 19, 2010 11:28 am

Hahaha Ronald! :biggrin.gif:

Ik dacht echt 'je zit nu wat te verzinnen'. Maar nee hoor.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Het grote Peter Boeve topic

Bericht door Zuidema » zo dec 19, 2010 11:36 am

Ronald! schreef:Cruijff zegt echt veel invloed heeft de ledenraad niet, wat is jouw reactie dan?
Je reageert op mijn posting, Ronald? In dat geval, nogmaals:

Boeve heeft alleen maar voor het stemmen toegevoegde waarde als lid van het Cruijff-kamp in de ledenraad.


Het een sluit het ander niet uit, natuurlijk. :666.gif:

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Het grote Peter Boeve topic

Bericht door Ronald! » zo dec 19, 2010 1:43 pm

Zuidema schreef:
Ronald! schreef:Cruijff zegt echt veel invloed heeft de ledenraad niet, wat is jouw reactie dan?
Je reageert op mijn posting, Ronald?

Nope. Toeval. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Het grote Peter Boeve topic

Bericht door Khraa » zo dec 19, 2010 2:23 pm

Op de klepel beschouwd?

Die man heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de keper hangt?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote Peter Boeve topic

Bericht door Jeroen126 » zo dec 19, 2010 4:26 pm

Bertje schreef:Zou je dat interview kunnen plaatsen?
Ook Jol is slachtoffer van de organisatie';
peiling

BYLINE: Charles Bromet

SECTION: SPORT; Blz. 27

LENGTH: 699 woorden

Arie van Eijden, voormalig algemeen directeur van Ajax:

'Dat een trainer goed kan functioneren bij Ajax, is wel bewezen in de periode dat Leo Beenhakker er technisch directeur was en Ronald Koeman hoofdcoach. Het belangrijkste is: de structuren moeten goed zijn en de mensen moeten elkaar het licht in de ogen gunnen. Dat is de laatste jaren niet het geval geweest. Trainers zijn vaak niet met dezelfde boodschap op pad gestuurd en hebben gaandeweg hun eigen boodschap gecreëerd. Dan wordt het onrustig.

'Ik hoop maar dat Johan Cruijff de daad bij het woord voegt en de organisatie zal veranderen. Hij moet dan doen waar hij goed in is, de techniek analyseren. Verder moeten mensen die menen mee te moeten praten, terug in hun hok.'

John van den Brom, oud-speler en hoofd opleiding bij Ajax. Nu trainer van ADO Den Haag:

'Het belangrijkste is dat Ajax nu intern rust creëert en duidelijkheid naar buiten toe. Met Frank de Boer hebben ze op dit moment in elk geval een trainer die de clubcultuur tot in zijn vingertoppen beheerst.

'Toen wij met ADO onlangs in de Arena wonnen, speelde Ajax voorspelbaar en was daardoor makkelijk te bestrijden. Er werd alleen maar diep op de spitsen gespeeld. Dat spel leidt tot wrijving onder clubmensen en supporters, omdat ze het echte Ajax er niet meer in herkennen. En als die mensen zich beginnen te roeren, berg je dan maar als trainer.'

Peter Boeve, oud-speler en oud-assistent van trainer Co Adriaanse. Door Cruijff voorgedragen voor ledenraad.

'Bij Ajax is alles nog precies hetzelfde als in de periode dat ik er assistent-trainer was. Het komt erop neer dat het positiespel dat je als coach binnen de lijnen moet voeren, er ook buiten moet voeren. En dat moet maar eens afgelopen zijn. Er moeten duidelijke lijnen komen in de organisatie en één heldere visie.

'Ajax is nu als een groentenwinkel die meubelen verkoopt. De vaste voetbalfilosofie is verlaten, talenten komen niet meer door de opleiding en het spel is zeer slecht.'

Maarten Fontein, voormalig algemeen directeur van Ajax:

'Het afbreukrisico bij Ajax is enorm. Dat de afgelopen twaalf jaar dertien trainers voorbij zijn gekomen, geeft wel aan hoe gecompliceerd de baan van hoofdcoach is.

'Wat de druk vergroot, is dat de laatste landstitel dateert van 2004. Iedereen in de organisatie is daarmee bezig en dat is een niet te onderschatten vorm van druk. Ik ben blij dat een icoon als Cruijff nu terugkomt en zich nadrukkelijk bemoeit met Ajax zoals hij dat ook heeft gedaan met Barcelona. Het lijkt me verstandig als er eens naar hem wordt geluisterd, dat de organisatie verandert en dat daarbij de juiste mensen worden gezocht.'

Daniël Dekker, voorzitter van de supportersvereniging:

'Spijtig is dat er met de belangrijkste aanbevelingen uit het rapport van de commissie Coronel, namelijk die op het technische vlak, bitter weinig is gedaan. Er is geen technisch directeur gekomen, die de lange termijnvisie bewaakt, waardoor trainers ook steeds maar hun eigen spelers kunnen aandragen. Aankopen als Tainio, Ooijer en Mido: dat zou Ajax toch niet meer doen?

Keje Molenaar, oud-speler. Kandidaat voor de ledenraad:

'Martin Jol is het zoveelste slachtoffer van gebrek aan organisatie. Ajax mist visie en beleid. Daardoor is het een stuurloos schip gebleven.

'Het is nu zaak dat werk wordt gemaakt van de belangrijkste aanbevelingen uit het rapport Coronel, die destijds de kern van de zaak raakten. Helaas zijn ze niet allemaal uitgevoerd. De mensen die daarvoor verantwoordelijk zijn, moeten nu hun conclusies trekken en de consequenties aanvaarden. Dan moet er een technisch directeur komen voor de lange termijn. Zo ben je al een eind.'

Jan Mulder, oud speler, columnist, schrijver:

'Ik ga nu een heel oude grammofoonplaat afdraaien: het ligt niet aan de trainer, maar aan de spelers. De kwaliteit is gewoon niet aanwezig. Kijk naar de middenvelders, die zouden net zo goed bij Cambuur in het veld kunnen staan.

'Wat me opvalt aan Ajax, is dat ze de feeling voor scouting kwijt zijn. Wat moeten we met Mido en Kuffour als je Elia uit je opleiding laat vertrekken en Ruiz niet opmerkt? Er zit daar iets structureel fout.'

Sinds Van Gaal houdt geen enkele trainer het langdurig uit als hoofdcoach van Ajax. Waarom?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Het grote Peter Boeve topic

Bericht door Bert » zo dec 19, 2010 4:38 pm

:biggthumpup.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9370
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Het grote Peter Boeve topic

Bericht door Dubbel » zo dec 19, 2010 11:02 pm

Ja, Peter kan d'r wat van. Kwam deze tegen op vi.nl, uit interview met Frits Spits: 'Je hebt nooit geen revolutie als je geen evolutie hebt'. Ofwel revolutie ok, maar dan wel geleidelijk. Geloof ik.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Het grote Peter Boeve topic

Bericht door Ronald! » ma dec 20, 2010 12:05 pm

Hoera! Minutenlang geneuzel op film achter deze link: http://www.rtvnh.nl/sport/51776/Peter+B ... oetballers

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58845
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Het grote Peter Boeve topic

Bericht door 999 » ma dec 20, 2010 12:10 pm

Tja ...

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote Peter Boeve topic

Bericht door Jeroen126 » ma dec 20, 2010 12:36 pm

Wat zegt dat?

-Nu ja, dat het een wens van de gedachte is.


Legend!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58845
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Het grote Peter Boeve topic

Bericht door 999 » ma dec 20, 2010 1:01 pm

Wat .. Het heet een voetbalclub anders heette het wel hocky .. het gras is het belangrijkste daar moet alles gebeuren .. Volgens mij is ie een JC imitatie aan het doen ..

Plaats reactie