Supporterszaken...

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Supporterszaken...

Bericht door joey » di okt 19, 2010 9:14 am

Zoals die keer dat hij met een groepje een caravan met de braadworstenverkoper er nog in omvertrok, de bellen van alle fietsen haalde bij Centraal Station om de politie mee te bekogelen, een potje ging knokken met krakers achter de Dam of met 150 man een menigte van duizenden Ajaxfans inging, waarop iedereen uit angst voor de hooligans de benen nam.
Nooit iets mee gehad. Ik sympathiseer eerder met die braadworstenverkoper, of met de mensen die hun fiets gehavend terugvinden, of met supporters met kinderen die al die hoolies op zich af zien komen.

Maar dat zal aan mij liggen. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Supporterszaken...

Bericht door Scherrer » di okt 19, 2010 9:21 am

joey schreef:
Zoals die keer dat hij met een groepje een caravan met de braadworstenverkoper er nog in omvertrok, de bellen van alle fietsen haalde bij Centraal Station om de politie mee te bekogelen, een potje ging knokken met krakers achter de Dam of met 150 man een menigte van duizenden Ajaxfans inging, waarop iedereen uit angst voor de hooligans de benen nam.
Nooit iets mee gehad. Ik sympathiseer eerder met die braadworstenverkoper, of met de mensen die hun fiets gehavend terugvinden, of met supporters met kinderen die al die hoolies op zich af zien komen.

Maar dat zal aan mij liggen. :blush.gif:
Ja, dat zal inderdaad vást aan jou liggen. Je bent waarschijnlijk de enige op deze site die dat soort zaken afkeurt. :excited.gif:
***

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Supporterszaken...

Bericht door joey » di okt 19, 2010 9:57 am

Hier niet, denk ik. Maar er zijn er genoeg die tegen Joark opkeken.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Supporterszaken...

Bericht door Kowalczyk » di okt 19, 2010 11:08 am

Mensen kunnen ook veranderen.

Vanaf het moment dat ik Joark leerde kennen (rond 2000) vond ik hem een ontzettend aardige, humoristische gozer, onvermoeibaar als het om Ajax ging. Kon zich boos maken, maar altijd met een positieve twist en een knipoog na de tirade. Ik bewaar zeer, zeer positieve herinneringen aan de manier waarop hij zich aan boord van de Axios-bussen manifesteerde.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Supporterszaken...

Bericht door El Clavo » di okt 19, 2010 12:31 pm

Juist, zo herinner ik hem ook. Voor Axios deed ie echt goed werk, ik won bijna elke keer een stapel kaarten van spelers van hem :smallgrin.gif:

Joark was soms lastig, maar nooit gemeen. Het was helemaal geen prikker of respectloze klootzak die er gelijk op begon te meppen als iets hem niet zinde. Allesbehalve. Een hele aardige vent die soms een knokpartij niet uit de weg ging, maar eigenlijk alleen als z'n tegenstander ook zin had zeg maar.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58574
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door 999 » za nov 27, 2010 11:44 am

Grote actie politie tegen Ajax-fans
Gepubliceerd: 27 november 2010 08:49 | Gewijzigd: 27 november 2010 09:37

Amsterdam, 27 nov. De Amsterdamse politie heeft gisteravond in een grote actie enkele leden van de harde kern van Ajax-supporters opgepakt.

Ze worden ervan verdacht lid te zijn van een criminele organisatie, te handelen in drugs en geweld te hebben gepleegd. De politie verwacht de komende weken meer aanhoudingen te verrichten.

Het is voor het eerst dat een politiekorps in Nederland de harde kern van een voetbalclub zo grondig onderzoekt en aanpakt. De politie blijkt onder de operatienaam ‘Ponjaard’ al anderhalf jaar geleden een grootschalig onderzoek te zijn begonnen naar mogelijke criminele activiteiten van zeer fanatieke Ajax-supporters.

Fanatieke aanhangers van voetbalclubs hebben vooral naam gemaakt als hooligans. Justitie, bestuurders en onderzoekers vermoeden al jaren dat sommigen van hen zich ook bezighouden met andere criminele activiteiten. Tot op heden zijn er echter nooit supportersgroepen opgepakt op bijvoorbeeld verdenking van drugshandel en fraude.

Twee hoofdverdachten die gisteren zijn aangehouden, zouden tot op de tribune van de Amsterdam Arena en in het Supportershome van Ajax handelen in cocaïne en xtc. Een van hen is al eens veroordeeld voor het organiseren van rellen. Medesupporters zouden hen helpen de drugs te leveren bij klanten in de regio Amsterdam en in het Gooi.

Het gaat om leden van Vak 410, een betrekkelijk jonge supportersgroep. Een derde verdachte is gisteravond aangehouden met een tasje waarin vermoedelijk een grote hoeveelheid cocaïne zat.

Het Openbaar Ministerie en de politie in Amsterdam menen dat de opgepakte Ajax-aanhangers deel uitmaken van een „organisatie die tot oogmerk heeft het plegen van misdrijven”, zoals dat wordt genoemd in artikel 140 van het wetboek van strafrecht. Bij het sluiten van deze krant was de politie nog bezig met huiszoekingen. De politie sloot niet uit dat dit zou leiden tot meer aanhoudingen..

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma nov 29, 2010 10:50 am

Omdat ik niet weet waar ik het moet vragen doe ik het hier :
Ik zoek de nieuwe VI, met Suarez op de voorkant.
Hierin staat een stukkie over Cheque van Gelder en zijn sigaar incident en dus ook een stukkie over het actiedoekje wat wij daartegen gemaakt hebben.

Heeft iemand deze VI voor mij?

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13691
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Supporterszaken...

Bericht door Jinne » ma nov 29, 2010 11:35 am

Ligt ie niet nog gewoon in de winkel?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 46993
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Lionel » ma nov 29, 2010 1:42 pm

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Omdat ik niet weet waar ik het moet vragen doe ik het hier :
Ik zoek de nieuwe VI, met Suarez op de voorkant.
Hierin staat een stukkie over Cheque van Gelder en zijn sigaar incident en dus ook een stukkie over het actiedoekje wat wij daartegen gemaakt hebben.

Heeft iemand deze VI voor mij?
Als je me je adres pmt wil ik hem best sturen. Gooi ze tegenwoordig weg.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door ferry » wo dec 01, 2010 7:41 pm

Je weet dat er idioten rondlopen, maar dit is toch wel schokkend:
Hooligans houden Ajax in greep

AMSTERDAM - Hooligans van Ajax hebben de laatste jaren stelselmatig bestuurders en werknemers van de club bedreigd.

Ajax-fans stonden op een schoolplein om de kinderen van een directeur 'van school te halen.' Ook dreigden ze met het in brand steken van de kinderen van een medewerker van de club. Dat blijkt uit documenten en gesprekken tussen de hooligans en de clubleiding, waar NRC Handelsblad de hand op legde.
Verschillende directeuren moesten vanwege de bedreigingen worden beveiligd. Enkele van hen deden aangifte bij de politie.
Toch blijft het Ajax-bestuur de hooligans zien als 'klanten'. "Als je de F-side negeert, wordt het alleen maar erger", zegt oud-directeur Frank Kales. Het bestuur onderhandelt met hen over hoe de club moet worden geleid. Ajax hoopt op die manier enigszins grip te krijgen op hun gedrag.
Het omgekeerde blijkt echter het geval: de eisen van de suppporters werden onder druk vrijwel altijd ingewilligd, meldt de krant. "Fanatieke supporters zijn stakeholders, net als sponsoren en de gemeenten," zegt directeur Slop.
Volgens Ajax gaat het 'om enkele honderden supporters' uit de omstreden F-side. Voorzitter Uri Coronel zegt dat het hen vooral om de macht te doen is. "Het gaat hun niet om het logo of de shirts. Het gaat hun om de vraag wie het voor het zeggen heeft bij de club. Ze vinden het gewoon leuk dat de club van hen is."
De T.

Edit: weet eigenlijk niet of dit wel het juiste topic is voor dit bericht. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40573
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door Marillion » wo dec 01, 2010 10:34 pm

@Ferry: Ik heb 'm even verplaatst naar dit topic. Dat past wat beter. :biggthumpup.gif:

Toch wel een schokkende melding als dit waar is hoor. Ik wist wel dat er hier en daar wel eens wat incidenten zijn geweest maar dit is wel een serieuze zaak. Hoe haal je het in je hoofd zeg. Walgelijk om mensen in hun privé situatie te raken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Supporterszaken...

Bericht door Kowalczyk » do dec 02, 2010 9:19 am

Ik distantieer me uiteraard voor anderhalf miljoen procent van dit soort idioten. Traceren, oppakken en berechten. Period. Ik wist het overigens wel.

Toch vind ik het jammer dat deze kern van mafketels toch weer heel automatisch aan de naam F-Side gekoppeld wordt, terwijl dat onderhand een heel achterhaalde en in dit verband irrelevante naam geworden is. Wie bedoel je ermee? De 'oude garde' die in De Meer vak F ontvluchtte en op M ging zitten? De 'tweede lichting' die daarna in De Meer in vak F ging staan? De nieuwe aanwas die nu Zuid-1 bevolkt? Of toch Vak 410 (die worden in dit soort gevallen ook wel eens op de F-Side hoop geveegd)? Of zijn het toch gewoon malloten die zich helemaal niet meer tot een groep rekenen?

Plak er gewoon even geen etiketje op, zou ik zeggen (behalve het etiket 'gestoord' of 'crimineel'). Dat straalt af op te veel prima supporters. In dit soort ernstige kwesties moet je gewoon zorgen dat je het echt alleen hebt over de schuldigen, en over niemand anders. Dat is de enige juiste (en relevante) scheidslijn.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Supporterszaken...

Bericht door Kowalczyk » do dec 02, 2010 11:10 am

Laat ik eens advocaat van de duivel spelen en een balletje opgooien...

Is er een moment denkbaar waarop het gerechtvaardigd wordt om intimidatie en geweld te gebruiken om clubbestuurders weg te krijgen?

Op het niveau van politiek en het bestuur van een land is dat wat mij betreft wel denkbaar. Wanneer een bevolking met een dictator te maken krijgt, die elementaire vrijheden afschaft, de bevolking uitbuit, de democratie afschaft, zijn eigen zakken volpropt en zich niet meer laat wegsturen, dan is het op zeker moment niet allleen 'goed te praten' maar zelfs een heldendaad wanneer zo'n figuur uit de weg geruimd wordt door een groep burgers. Dat zijn dan, in essentie, vrijheidsstrijders of 'geuzen'. En wat mij betreft helden.

Bij een voetbalclub heb je het natuurlijk over totaal andere waarden dan grote zaken als 'vrijheid' of 'democratie', maar in het bedrijfsleven van nu wordt de vraag wel steeds pregnanter: wat moet je met directeuren en ceo's die zichzelf miljoenenbonussen toekennen, een heel cultuurgoed van meer dan 100 jaar om zeep helpen, het bedrijf richting de financiële afgrond sturen en een structuur creëren waarin ze eigenlijk alleen nog door zichzelf kunnen worden weggestuurd?

Is er een moment denkbaar waarop het bij een voetbalclub denkbaar wordt dat er 'geuzen' moeten opstaan die zeggen: "En nú gaan we onze club redden, voordat het definitief kapot gaat. Als deze zelfverrijkende dictatoren niet goedschiks opsodemieteren, dan maar kwaadschiks."

Uiteraard is het bij Ajax nog lang niet zo ver (directeuren en bestuursleden kunnen nog gewoon via democratische weg worden weggestuurd, er is een functionerende clubstructuur en een min of meer transparant beleid, waar je het nog via de 'gewone weg' mee eens of oneens kunt zijn), maar in theorie: is er een moment denkbaar waarop je een clubbestuurder mag verjagen, desnoods met intimidatie en (dreiging met) geweld?

K.
Still alive...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door FlaFlu » do dec 02, 2010 11:24 am

Die lui doen wel heel erg hun best om de Argentijnse hoolies na te doen. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Supporterszaken...

Bericht door Jeroen126 » do dec 02, 2010 12:24 pm

Er is geen moment waarop dat 'goed' is, maar er kan wel een moment komen waarop ik het niet zo erg zal vinden. Blijft staan dat, zodra je je met iemands kinderen gaat bemoeien, je niet alleen een stadionverbod voor het leven moet krijgen maar ook een celstraf van minimaal tien jaar.

Kennen we de emotie hier trouwens, dat je een trainer of bestuurslid écht een dreun wil geven? Ik zal maar eerlijk zijn en zeggen dat ik de neiging wel eens :smallgrin.gif: heb. Zal het nooit doen natuurlijk, maar toch.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Supporterszaken...

Bericht door Kowalczyk » do dec 02, 2010 1:24 pm

Jeroennaarbeneden schreef:Kennen we de emotie hier trouwens, dat je een trainer of bestuurslid écht een dreun wil geven?
Ja.

Een trainer niet zo snel, want die probeert heus wel te winnen met Ajax. Dat is ook zijn eigen belang. Hoe hartstochtelijk je het ook met zijn aanpak oneens bent, hoezeer je hem ook minacht omdat hij zo'n enorme prutser is; een trainer wil niets liever dan winnen met Ajax en zal (als dat te lang niet lukt) vanzelf worden weggestuurd door de directie.

Bij bepaalde directeuren is dat anders. Die hebben de macht om een structuur te creëren waarin ze zichzelf gigantische bonussen kunnen toestoppen, terwijl de club megaverliezen draait. Zulke types zitten er niet voor de club, maar voor zichzelf, en kunnen de club écht kapot maken.

Ik heb wel eens gedacht: "Als jij Ajax leegzuigt en kapot laat gaan, maar zelf in een dikke Mercedes met een kofferbak vol geld de poort uitrijdt, dan mobiliseer ik een supportersleger en komen we je vette kop eraf trekken."

Zulke emoties zijn me niet geheel vreemd, nee.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do dec 02, 2010 2:25 pm

Moeilijk, want wanneer denk je een compleet beeld van de situatie te kennen, en alle ins en outs, om vervolgens je handelen te rechtvaardigen? Neem Maarten Fontein eens? Verguisd werd ie. Afgeserveerd. Maar toen ie weg was, bleek hij toch veel waardevoller te zijn geweest dan werd gedacht (denk aan de Aegon-deal).
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Supporterszaken...

Bericht door Jeroen126 » do dec 02, 2010 2:37 pm

...en maar kapot te hebben gemaakt dan ik ooit voor mogelijk had gehouden (denk aan de Adidas-deal).

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Supporterszaken...

Bericht door Thijs » do dec 02, 2010 2:38 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:bleek hij toch veel waardevoller te zijn geweest dan werd gedacht (denk aan de Aegon-deal).
Maar hij zat er wel echt voor zichzelf.

Kijk, je kunt natuurlijk mensen in het bestuur/leiding hebben die zichzelf helemaal geweldig vinden, die kicken op de naam 'Ajax' in hun CV en die zichzelf ook aardige bonussen toedelen. Maar van de andere kant doen ze prima werk en harken ze een hele berg geld naar binnen voor de club.

Zolang iemand oprecht is en gewoon z'n werk zo goed mogelijk wil doen vind ik het als supporter prima. De capaciteiten kunnen er niet zijn, misschien de motivatie soms ook niet, als de intentie maar goed is. Als er moedwillig gesaboteerd wordt (bijvoorbeeld) mag de beer los. Niet in de vorm van het bedreigen van kinderen oid, wel in de vorm van acties.

Wat zouden we doen als Ajax verkocht dreigt te worden aan een groot concern, Red Bull? Stel, Red Bull wil onze club overnemen, de naam Ajax veranderen in 'Red Bull Amsterdam' en de clubkleuren veranderen in Donkerblauw-wit.
Kun je drie dingen doen.
A) Het accepteren
B) Het niet accepteren en dus niet meer naar Ajax gaan
C) het niet accepteren en keiharde actie voeren

A is onmogelijk, dus wordt het B of C. Omdat Ajax me aan het hart gaat opteer ik voor C, en dan is er veel mogelijk. Ook de wat meer onconventionele manieren. En daar bedoel ik uiteraard geen in-de-fik-steek-acties van kinderen mee, maar het hoeft dan niet bij wat sjaaltjes en spandoeken te blijven.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Supporterszaken...

Bericht door Kowalczyk » do dec 02, 2010 2:47 pm

Maar Thijs, stel dat zo'n 'Red Bull-figuur' totaal niet gevoelig is voor acties, demonstraties, protestacties, mediadruk of wat ook. Gewoon een ijskoude, onverstoornare miljardair die vast van plan is om Ajax in te lijven en feitelijk de nek om te draaien. Laat zich niet aanspreken, laat zich niet ompraten, laat zich niet verjagen of onder druk zetten - niks.

Dan bereik je op zeker moment het punt waarop je als supporter zou kunnen denken: het is nu Ajax kapot of jíj kapot - nou, sorry vriend, maar dan ga jij.

En dan heb je dus een moord. Ik zou het niet toejuichen, maar het als een onvermijdelijkheid beschouwen. En ik zou de Ajacied die het dóet (en dus namens ons allemaal misschien wel levenslang de bak in draait) eerlijk gezegd een martelaar vinden.

Nogmaals: we hebben het hier niet over Fonteintjes, Van den Boogjes of Van der Aatjes. De hypotetische discussie die we hier voeren, gaat over een situatie waarin je al honderd stations verder van huis bent dan dat - en het écht over het opheffen je geliefde club gaat, voor de commercie zoals Thijs het schetst.

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Supporterszaken...

Bericht door joey » do dec 02, 2010 2:52 pm

Kowalczyk schreef:Dan bereik je op zeker moment het punt waarop je als supporter zou kunnen denken: Ajax kapot of jíj kapot - nou, sorry vriend, maar dan ga jij dus.

En dan heb je dus een moord. Ik zou het niet toejuichen, maar het als een onvermijdelijkheid beschouwen. En ik zou de Ajacied die het dóet (en dus namens ons allemaal misschien wel levenslang de bak in draait) eerlijk gezegd een martelaar vinden.
Meen je dit echt????

Het is maar voetbal hoor. Wie voor Ajax een moord pleegt, hoort in een inrichting thuis. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Supporterszaken...

Bericht door Kowalczyk » do dec 02, 2010 3:02 pm

joey schreef:
Kowalczyk schreef:Dan bereik je op zeker moment het punt waarop je als supporter zou kunnen denken: Ajax kapot of jíj kapot - nou, sorry vriend, maar dan ga jij dus.

En dan heb je dus een moord. Ik zou het niet toejuichen, maar het als een onvermijdelijkheid beschouwen. En ik zou de Ajacied die het dóet (en dus namens ons allemaal misschien wel levenslang de bak in draait) eerlijk gezegd een martelaar vinden.
Meen je dit echt????
Ja.

Ik zou het niet zelf doen, want zo laf zijn we dan ook wel weer, maar ik zou het wel toejuichen.

In het 'Red Bull-voorbeeld' dus hè. Niet eerder. Iemand die een meer dan een eeuw oud instituut met zulke lange culturele wortels van de kaart wil vegen om er zelf commercieel beter van te worden, staat voor mij op één lijn met de Taliban die beelden en tempels van duizenden jaren oud verwoesten: cultuurgoed van een nauwelijks te overschatten waarde. Als iemand dat allemaal kapot maakt en zich op geen enkele andere manier laat terugfluiten, kun je niet blijven toekijken.

Ja. Sorry. Ik kan er niks anders van maken: daar ben ik niet tegen, zelfs expliciet vóór.

K.
Still alive...

Lionel
Berichten: 46993
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Lionel » do dec 02, 2010 3:05 pm

Helemaal eens met Joey. Maar ik begrijp Ko wel en ik denk ook eerlijk gezegd niet dat Ko achter zijn woorden blijft staan op het moment dat een voorzitter van Ajax wordt vermoord.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Supporterszaken...

Bericht door Kowalczyk » do dec 02, 2010 3:11 pm

Rishi schreef:ik denk ook eerlijk gezegd niet dat Ko achter zijn woorden blijft staan op het moment dat een voorzitter van Ajax wordt vermoord.
Ho, ho, ho, ik heb het ook zeer nadrukkelijk niet over een situatie die ook maar in de verste verte líjkt op de situatie zoals die nu bij Ajax is.

Ik heb het over een extreme 'Red Bull-situatie' zoals Thijs die schetst, waarin het voortbestaan van Ajax acuut en per direct op het spel staat, omdat iemand de club puur voor zijn eigen gewin te gelde wil maken en opheffen - en op geen enkele andere manier is te stoppen.

Als zo'n 'Red Bull-man' een week voor de deal zijn voordeur uitstapt en door een op zijn tuinpad wachtende Ajacied door het hoofd wordt geschoten, dan zal ik daar zeer blij mee zijn. Oprechte deelneming voor zijn gezin; ooit zullen ze inzien wat voor rot, stinkend vlees ze in de kuip hadden.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Supporterszaken...

Bericht door El Clavo » do dec 02, 2010 3:12 pm

Ik geloof eerlijk gezegd niks van dit verhaal. Ze zullen best eens emails krijgen vol 'gekanker' , maar dit? Neuh.

Plaats reactie