Supporterszaken...

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door Iniesta » vr jul 18, 2014 11:28 pm

Ligt een beetje aan het vak. Vak 410 gedraagt zich duidelijk als een collectieve groep, dan is straffen op groepsniveau ook gepast.
Bij andere vakken is er duidelijk minder binding tussen de mensen en het vak, en worden er ook geen collectieve acties ondernomen. In dat geval zou collectief straffen onrechtvaardig zijn.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41013
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door Marillion » za jul 19, 2014 7:37 am

Niet dat het Ajax veel zal interesseren. Maar als ze mij de toegang tot het stadion ontzeggen omdat anderen de fout in gaan zou dat mijn relatie met de club stevig beïnvloeden. In negatieve zin uiteraard.

Het is al jarenlang uitstekend mogelijk om tot in details te zien wat er gebeurd in de Arena. Bovendien kent Ajax de verschillende supportersgroepen ook gewoon goed. Wanneer er supporters ontoelaatbaar gedrag vertonen moet je bij die mensen zijn. Niet bij een ander die daar niets aan kan doen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za jul 19, 2014 8:32 am

Ik word wel licht chagrijnig van deze berichtgeving. Zeker als ik bijvoorbeel terug denk aan Celtic uit. Sta daar in het uitvak aardig uit de buurt van de mafkeesjes die zich zodanig geprovoceerd voelen door de Celticsupporters dat ze stoeltjes slopen en ermee gaan gooien. Begrijp ik het goed dan zal ik komend seizoen in een dergelijk geval gestraft worden? Dan gaat Ajax aan mij een kwaaie krijgen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

GangstaRiB
Berichten: 16855
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Supporterszaken...

Bericht door GangstaRiB » zo jul 20, 2014 1:20 pm

Dit ballonetje wordt gelanceerd, waarschijnlijk afgeschoten en daarna komt de mededeling dat Ajax geen supporters meer meeneemt.

Maar dat krijg je van het halfslachtig ingrijpen van Ajax. Ajax heeft dit laten gebeuren. Met die gasten van Vak410 kun je blijkbaar geen afspraken maken. Met van die doorgesnoven kruimeldiefjes kun je niet samenwerken. Erg naief gedacht.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door Yopi » zo jul 20, 2014 3:28 pm

Kijk eens aan! Ze zijn allemaal crimineel in dat vak! :hypocrite.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16855
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Supporterszaken...

Bericht door GangstaRiB » zo jul 20, 2014 4:10 pm

Yopi schreef:Kijk eens aan! Ze zijn allemaal crimineel in dat vak! :hypocrite.gif:
Groot gedeelte wel. Het is me een raadsel waarom dit soort dingen altijd goed gepraat worden. Dit soort mensen wil je niet op de tribune hebben. Dit zie je alleen nog maar in Nederland. De rest van de landen hebben hun supporterszaken op orde, alleen in het tolerante Nederland wordt drugsdealen en erger, getolereerd op een fokking voetbaltribune.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33555
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door zeux » zo jul 20, 2014 4:17 pm

Ik denk inderdaad dat je dit in bijv de VS kunt vergeten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door M.. » zo jul 20, 2014 4:22 pm

GangstaRiB schreef:
Yopi schreef:Kijk eens aan! Ze zijn allemaal crimineel in dat vak! :hypocrite.gif:
Groot gedeelte wel. Het is me een raadsel waarom dit soort dingen altijd goed gepraat worden. Dit soort mensen wil je niet op de tribune hebben. Dit zie je alleen nog maar in Nederland. De rest van de landen hebben hun supporterszaken op orde, alleen in het tolerante Nederland wordt drugsdealen en erger, getolereerd op een fokking voetbaltribune.
Gewoon even benieuwd. Wat is een 'groot gedeelte', 50%, 75%? Meer? Minder? Wanneer crimineel, als veroordeeld? Als ze wel eens een regel overtreden hebben? En? Waarop basseer je dat? Eigen waarneming? Krantenberichten?

GangstaRiB
Berichten: 16855
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Supporterszaken...

Bericht door GangstaRiB » zo jul 20, 2014 4:26 pm

M.. schreef:
GangstaRiB schreef:
Yopi schreef:Kijk eens aan! Ze zijn allemaal crimineel in dat vak! :hypocrite.gif:
Groot gedeelte wel. Het is me een raadsel waarom dit soort dingen altijd goed gepraat worden. Dit soort mensen wil je niet op de tribune hebben. Dit zie je alleen nog maar in Nederland. De rest van de landen hebben hun supporterszaken op orde, alleen in het tolerante Nederland wordt drugsdealen en erger, getolereerd op een fokking voetbaltribune.
Gewoon even benieuwd. Wat is een 'groot gedeelte', 50%, 75%? Meer? Minder? Wanneer crimineel, als veroordeeld? Als ze wel eens een regel overtreden hebben? En? Waarop basseer je dat? Eigen waarneming? Krantenberichten?
Het was een tijd geleden 'groot nieuws' in de media. Je moet even dit topic doorspitten. Georganiseerd drugsdealen, een veroordeelde moordernaar die spelers 'beveiligd' en ook z'n mondje open mag doen als Ajax veiligheidszaken bespreekt met de gemeente/overheid. Only in NL zou ik willen zeggen.

Iedere procent is al teveel. In Nederland laten we het weer volledig uit de klauwen lopen.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door M.. » zo jul 20, 2014 4:34 pm

GangstaRiB schreef: Het was een tijd geleden 'groot nieuws' in de media. Je moet even dit topic doorspitten. Georganiseerd drugsdealen, een veroordeelde moordernaar die spelers 'beveiligd' en ook z'n mondje open mag doen als Ajax veiligheidszaken bespreekt met de gemeente/overheid. Only in NL zou ik willen zeggen.

Iedere procent is al teveel. In Nederland laten we het weer volledig uit de klauwen lopen.
Ik ben benieuwd wat een 'groot gedeelte' is die zogenaamd crimineel zijn. Ik ken die berichten, maar die hebben het over enkele 10tallen mensen hooguit.. is dat een 'groot gedeelte'?

GangstaRiB
Berichten: 16855
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Supporterszaken...

Bericht door GangstaRiB » zo jul 20, 2014 5:37 pm

M.. schreef:
GangstaRiB schreef: Het was een tijd geleden 'groot nieuws' in de media. Je moet even dit topic doorspitten. Georganiseerd drugsdealen, een veroordeelde moordernaar die spelers 'beveiligd' en ook z'n mondje open mag doen als Ajax veiligheidszaken bespreekt met de gemeente/overheid. Only in NL zou ik willen zeggen.

Iedere procent is al teveel. In Nederland laten we het weer volledig uit de klauwen lopen.
Ik ben benieuwd wat een 'groot gedeelte' is die zogenaamd crimineel zijn. Ik ken die berichten, maar die hebben het over enkele 10tallen mensen hooguit.. is dat een 'groot gedeelte'?
Joh, blijf maar focussen op of het een groot gedeelte is of niet. Je mag het voor jezelf weten. Ik vind het een te groot gedeelte in ieder geval.

Criminele activiteiten ontplooien onder de naam van Ajax supporters.... ik zou er als club niks mee te maken willen hebben.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41013
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door Marillion » ma jul 21, 2014 11:42 am

Dan nog blijft toch overeind staan dat je als club moet optreden tegen diegene die ontoelaatbaar gedrag vertonen en niet tegen de hele groep? De club weet precies wie er op de tribune zit en waar, zowel uit als thuis. Overal binnen het stadion hangen camera's die vastleggen wat er gebeurd.

Nu zit ik komend seizoen naar een wedstrijd te kijken en dan gooit er iemand vuurwerk op het veld. Dat is allemaal prima te zien, zowel door beveiligers ter plaatse maar ook via camera beelden. En dan mag ik de volgende wedstrijd niet meer naar binnen? Jarenlang heb ik en vele andere met mij allerlei veiligheidsmaatregelen voor lief genomen. Combi reizen naar onschuldige uitwedstrijden inclusief slechte behandeling, met enige regelmaat onnodig lang in de rij voor het fouilleren, er is een kaart op naam ingevoerd en zo kan ik nog wel even door gaan. En dan mag je er straks als individu alsnog voor opdraaien als een ander in de fout gaat?
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47467
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Lionel » ma jul 21, 2014 12:42 pm

Het slaat ook nergens op. Valt me tegen van Ajax.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door brigade zuid » ma jul 21, 2014 3:53 pm

Vraag me af of het juridisch mogelijk is wat Ajax wil.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Supporterszaken...

Bericht door Pride of Amsterdam » ma jul 21, 2014 4:40 pm

Het is toch al een keer gebeurd. Of was dat juist een straf van de UEFA? (straf op bannen van vak127 na spandoek Fenian Bastards)
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door InnerHarbour » ma jul 21, 2014 5:14 pm

Slechte maatregel, het gaat er ook niet om hoe groot het percentage is dat eraan meedoet al doet iedereen eraan mee behalve ik, dan wil ik nog niet veroordeeld worden voor iets wat ik niet gedaan heb.

Dit begint verdomd veel te lijken op de in Engeland zeer omstreden joint enterprise law.
YNWA

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door brigade zuid » ma jul 21, 2014 8:11 pm

Pride of Amsterdam schreef:Het is toch al een keer gebeurd. Of was dat juist een straf van de UEFA? (straf op bannen van vak127 na spandoek Fenian Bastards)
Dat is anders want dat was een wedstrijd waar de kaartverkoop nog van moest beginnen, dus een ieder kon een kaartje voor een ander vak kopen. Nu worden vakken leeg gelaten waar al voor betaald is.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Supporterszaken...

Bericht door Pride of Amsterdam » ma jul 21, 2014 10:51 pm

brigade zuid schreef:
Pride of Amsterdam schreef:Het is toch al een keer gebeurd. Of was dat juist een straf van de UEFA? (straf op bannen van vak127 na spandoek Fenian Bastards)
Dat is anders want dat was een wedstrijd waar de kaartverkoop nog van moest beginnen, dus een ieder kon een kaartje voor een ander vak kopen. Nu worden vakken leeg gelaten waar al voor betaald is.
Dat klopt niet helemaal, want ik had al kaarten voor vak127. De verkoop voor F-side werd gestopt zodat ze ons alsnog konden verdelen over de overige 4 vakken op F.

Maar het is wellicht geen goed voorbeeld omdat deze straf werd opgelegd door de UEFA volgens mij.
Op naar de vierde ster!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » ma jul 28, 2014 3:46 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik word wel licht chagrijnig van deze berichtgeving. Zeker als ik bijvoorbeel terug denk aan Celtic uit. Sta daar in het uitvak aardig uit de buurt van de mafkeesjes die zich zodanig geprovoceerd voelen door de Celticsupporters dat ze stoeltjes slopen en ermee gaan gooien. Begrijp ik het goed dan zal ik komend seizoen in een dergelijk geval gestraft worden? Dan gaat Ajax aan mij een kwaaie krijgen.
En terecht.

In de tussentijd lijkt er weinig (gewoonweg helemaal geen) schot in deze zaak te zitten en vanuit Ajax blijft het muisstil.

Voorlopig heb ik dus nog geen nieuwe seizoenkaart in mijn bezit, als ik hem überhaupt nog ga krijgen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » ma jul 28, 2014 4:18 pm

Er is inmiddels wel nieuws, namelijk vanochtend op maandag 28 juli 2014 heeft er een politieactie plaatsgevonden:
De politie heeft vanochtend 22 verdachten opgepakt, die ervan verdacht worden zich tijdens de bekerfinale op 20 april tussen Ajax en PEC Zwolle in De Kuip ernstig te hebben misdragen. Het gaat voornamelijk om inwoners van Noord-Holland.

Ok, Ajax! Men heeft dus enkele tientallen vuurwerk afstekers herkend en die worden nu bestraft. Er waren blijkbaar goed te herkennen daders dus nu kappen met het opleggen van een sanctie aan een heel vak.

Ik was nieteens in de Kuip tijdens de bekerfinale. Dus kom op met mijn seizoenkaart!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » di jul 29, 2014 9:20 am

Gaat weer lekker daar...

Al 14 minuten en 38 seconden in de wacht à 35 eurocent per minuut plus de kosten voor uw mobiele telefoon als je Ajax Supporterszaken belt. Heb in de tussentijd een bericht gekregen dat ik komend seizoen nog wel een seizoenkaart krijgen kan, maar dan in vak 409 inplaats van mijn vaste plek in 425 die ik al sinds jaar en dag heb.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41013
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door Marillion » di jul 29, 2014 9:29 am

Hoezo dat dan? Was je te laat met verlengen?
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » di jul 29, 2014 9:49 am

Nee, ik had een waarschuwing van de Security gekregen dat ik voor de beker kwartfinale Ajax-Feyenoord 6 kaarten (of 5 waren het er geloof ik) had besteld met mijn seizoenkaart.

Dat hebben ze toch echt zelf mogelijk gemaakt, afgelopen zomer was Ajax-Feyenoord voor de competitie eerst 1 kaart per clubcard, maar was al in speelronde 3 medio augustus en de verkoop liep stroef. Toen veranderde Ajax de verkoop van 1 op 1 naar 1 op 4. Bij de bekerwedstrijden thuis tegen fey hetzelfde, een heel stroef lopende verkoop en om zichzelf de afgang van een niet uitverkocht stadion te besparen zomaar opeens de verkoop naar 1 op 4 veranderen bij de hoogste categorie risicowedstrijden.

Als je een kaart voor 410 hebt kun je dan zelfs dubbel bestellen. De database geeft zowel aankooprecht voor Vak 410 als voor alle overige vakken. Dan kun je dus opeens maar liefst 8 kaarten met 1 scc bestellen. Dat heb ik dus niet gedaan, het waren er dus een stuk of 5.

Maar ik kreeg wel op m'n flikker van de twee bekendste personen binnen de Ajax beveiligingskliek. Ik zou niet meer welkom zijn als 'klant' was letterlijk de schriftelijke boodschap, maar in april wel gewoon verlenging van mijn scc. Als ik die binnen een dag of 6 had betaald was het wellicht anders verlopen, maar nu werd mijn scc in mijn Ajaxkaart na ongeveer een week gewoonweg gedelete. Ik kon dus niet meer betalen en verlengen, ook al was het nog ruim voor 31 mei, dag van de deadline.

Wel zijn alle scanpunten van de door mij bezochte uitwedstrijden, onder meer AC Milan en Red Bull Salzburg uit nog wel in het systeem terug te vinden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41013
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Supporterszaken...

Bericht door Marillion » di jul 29, 2014 9:56 am

Belachelijk. De kaartverkoop is volledig geautomatiseerd. Als zij er niet in slagen om dat systeem aan te passen aan hun regels moeten ze niet bij de supporter zijn maar bij hun IT dienstverlener of interne afdeling. Als je de mogelijkheid krijgt om die kaarten te bestellen moet je er vanuit kunnen gaan dat je ze ook mag bestellen.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Supporterszaken...

Bericht door Cruijff » di jul 29, 2014 9:56 am

Inderdaad belachelijk. Juridisch gezien kunnen Joris de L. & co mij helemaal niets maken, in de tussentijd proberen ze als hele groep het vak waar ik een seizoenkaart van heb een sanctie op te leggen nav het vuurwerk incident in de Kuip, maar dan komen ze op geen manier bij mij uit. Naast dat ik al zeker een seizoen of 12 geen Bengaals vuurwerk meer in stadions heb afgestoken was ik überhaupt niet bij de bekerfinale.

Met de 4 anderen die op mijn kaarten mee naar Ajax-fey waren stonden we met z'n vijven naast elkaar in vak 426 (425 vonden we een tikkie te druk), 2 van de metgezellen zijn vrouw en tevens advocate en hebben Ajax ook een e-mail gestuurd en verklaard dat ze gewoon door mij mee zijn genomen naar Ajax-feyenoord om daarmee de opmerking die ik van Ajax kreeg (het verwijt was dat onduidelijk zou zijn bij wie de door mij gekochte kaarten terecht zijn gekomen en dat ik daarmee de veiligheid in het stadion in gevaar bracht) te weerleggen. Geen reactie op gekregen.

Mijn seizoenkaart, nu in een ander vak, plus Europese scanpunten kan ik al met al dus behouden wat garandeert dat wanneer Ajax straks in een Europese finale staat, ik er in ieder geval naartoe kan. En vooral natuurlijk dat ik er elke thuiswedstrijd gewoon weer bij ben. En dat ik zo'n mooie sjaal toegestuurd krijg net als de andere 42.000 seizoenkaarthouders (je zult zien dat ze straks opeens op zijn :blush.gif:)


Maar men heeft op deze manier mij dus wel uit '410' (424/425) weggepoetst en het lijkt erop dat ze dat ook met nog enkele honderden supporters gaan doen als zij niet braaf gehoor geven aan de oproep om in de Bijlmer hun seizoenkaart op te gaan halen. Das ook een manier om de wachtlijst voor Vak 410 op te poetsen. :aai.gif:

Plaats reactie