Ajax marketing van flop naar top!

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Cruijff » vr jul 29, 2016 1:19 pm

InnerHarbour schreef:A.C. ADHD gaat over geduld beginnen, het moet niet gekker worden. :drecul.gif:
Inkoppertje. :smile-ajax.gif:
ADHD-ers hebben in de regel een boel geduld hoor, die moeten vaak alles 14 of 15 maal over doen.

Bovendien ben ik helemaal nooit gediagnosticeerd op ADHD en krijg ik (in tegenstelling tot mijn veel rustigere neefje) geen ritalin.

Sinds m'n 9e laat men me telkens allemaal rondjes rennen en hebben ze een uit de kluiten gewassen hamsterkooi voor me gebouwd waarin ik stroom voor een heel dorp in Afrika kan opwekken. :smile-ajax.gif:


By the way nog een filmpje... Ajax doet weliswaar zelf veel te weinig aan Marketing, maar in Londen en op de Engelse televisie 'promoot men ons merk' echter wel.

Opkomst Cruijff en Van Basten bij afscheidswedstrijd Bergkamp:

https://www.youtube.com/watch?v=9Ogy66uyshM

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door InnerHarbour » vr jul 29, 2016 1:21 pm

Cruijff schreef:Bovendien ben ik helemaal nooit gediagnosticeerd op ADHD
Nou daar hadden mijn Engelse vrienden en ik anders maar 10 minuten voor nodig. :hypocrite.gif: :biggrin.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Cruijff » vr jul 29, 2016 1:27 pm

InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef:Bovendien ben ik helemaal nooit gediagnosticeerd op ADHD
Nou daar hadden mijn Engelse vrienden en ik anders maar 10 minuten voor nodig. :hypocrite.gif: :biggrin.gif:
Vrijwel alle 'bazen' en 'leiders' or people called 'the manager' bezitten kenmerken van ADHD.

Of hebben een bipolaire stoornis zoals bijvoorbeeld Louis van Gaal. :666.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door InnerHarbour » vr jul 29, 2016 1:30 pm

Mmmmm van leidinggevende kwaliteiten hebben we weinig gemerkt :hypocrite.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Cruijff » vr jul 29, 2016 1:32 pm

InnerHarbour schreef:Mmmmm van leidinggevende kwaliteiten hebben we weinig gemerkt :hypocrite.gif:
Bij wie niet?

Bij Louis van G niet?
Bij A.C. niet?
Bij J.C. niet?

Bij Jeroen S. (Slop) niet die voor 12 miljoen euro een 'Ajax Experience' ging openen aan het Rembrandtplein? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Pride of Amsterdam » vr jul 29, 2016 1:56 pm

Cruijff schreef:IH heeft nu al verklapt dat je bij één van cruciale vragen niet 'resultaat' of 'sfeer' mag invullen wat iemand in een opwelling (of gewoon als AT-er die andere prioriteiten stelt) zomaar zou doen. :smile-ajax.gif:
Ik heb anders gewoon resultaat ingevuld hoor. :666.gif:
Op naar de vierde ster!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Cruijff » vr jul 29, 2016 2:00 pm

Pride of Amsterdam schreef:
Cruijff schreef:IH heeft nu al verklapt dat je bij één van cruciale vragen niet 'resultaat' of 'sfeer' mag invullen wat iemand in een opwelling (of gewoon als AT-er die andere prioriteiten stelt) zomaar zou doen. :smile-ajax.gif:
Ik heb anders gewoon resultaat ingevuld hoor. :666.gif:
Mag best natuurlijk. Hoewel vrij duidelijke verschillen tussen de top 3 in Nederland zullen natuurlijk niet alle fans "op 100% dezelfde wijze 'qua club DNA' in elkaar steken."

Bij mij verschilt het per wedstrijd waar ik de voorkeur aan geef. Afgelopen dinsdag was ik blij dat er weer met lef werd afgejaagd en dat de trainer het aandurfde een 18-jarig talent in de spits te zetten en dat de wedstrijd vervolgens in 1-1 eindigt, so be it. :blush.gif:

Wanneer we Cillessen anderhalve week lang aan PAOK hadden uitgeleend en zo lafjes met 1-0 zouden hebben gewonnen, dat had ik veel lelijker gevonden. :666.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Cruijff » ma aug 01, 2016 4:13 pm

:biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif:
Rondleiding Arena eindigt voortaan in schatkamer van Ajax



Goed nieuws: Ajax heropent 8 augustus de deuren van het museum! De rondleidingen door de Amsterdam Arena eindigen voortaan in de schatkamer van de club, die tot Gallery of Fame is gedoopt. Er is de laatste maanden hard gewerkt om de historie van Ajax tentoon te stellen.

Ajax had sinds de opening van de Arena een museum nabij de fanshop, maar toen werd het idee opgevat om middenin de stad de Ajax Experience te openen. Dat bleek niet zo'n succes en sindsdien ontbrak een locatie om de gewonnen bekers op te stellen.

Maar daar komt spoedig verandering in! Als je een rondleiding door de Arena boekt, dan eindigt deze in de schatkamer van Ajax. De Gallery of Fame is een nieuwe ruimte, waarin de belangrijkste prijzen van Ajax staan tentoongesteld.

Naast prijzen zijn ook de mooiste shirts uit de oude doos te bewonderen en ook vindt de bezoeker er volop video's en verhalen om weer te geven waar nu precies naar wordt gekeken. Je gaat als het ware op reis door de geschiedenis van Ajax, waarin Johan Cruijff een prominente rol speelt.

De verhalen vind je aan de zijkanten van de Gallery of Fame. Simpel gezegd wordt de middencirkel benut om de tien belangrijkste prijzen – denk aan de Wereldbeker en de Europacup 1 – op te stellen.

Leden van de Supportersvereniging Ajax krijgen op vertoon van hun clubcard korting op een rondleiding door de Arena! Sterker nog, als de Gallery of Fame straks open is, geldt twee halen is één betalen!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Cruijff » ma aug 06, 2018 4:37 am

Erg mediageniek maar vooral ook heel mooi dat ze dit doen:

https://www.youtube.com/watch?v=2u2BpspX_Ds

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door GangstaRiB » vr jan 04, 2019 8:54 am

Leuk stukje over Ajax-usa.com van onze eigen Ko in het gratis blad Ajaxlife van de supportersvereniging.

Moet trouwens zeggen dat Ajax TV en het blad Ajaxlife wel aardig op nivo gekomen zijn. Voorheen was het alleen maar een goednieuws show, kaar het is een stuk realistischer geworden.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Duke » vr jan 04, 2019 10:18 am

De conclusie mag zijn dat de titel van dit topic wat verouderd is?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Mr. Ajax » vr jan 04, 2019 11:37 am

Duke schreef:De conclusie mag zijn dat de titel van dit topic wat verouderd is?
Zeer zeker. Marketing is met sprongen vooruitgegaan de laatste jaren, in veel aspecten.

Er stond laatst ergens een mooi stuk over de huidige hoofd marketing (ben zijn naam even kwijt), was zeer interessant om te lezen. Relatief jonge kerel die goed lijkt te weten waar hij mee bezig is. Ik zal het even opzoeken.

Edit: Het gaat over Commercieel Directeur Menno Geelen. Kan het interview alleen niet vinden.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Thijs » vr jan 04, 2019 12:08 pm

Ik denk dat je deze bedoelt, uit de Telegraaf?

https://www.telegraaf.nl/sport/2810551/ ... um=organic
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Mr. Ajax » vr jan 04, 2019 3:16 pm

Thijs schreef:Ik denk dat je deze bedoelt, uit de Telegraaf?

https://www.telegraaf.nl/sport/2810551/ ... um=organic
Ik krijg nu geen toegang tot het artikel maar dat zal em wel zijn, ja. :biggthumpup.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Cruijff » ma jun 03, 2019 11:23 pm

Wel mooi om dit topic altijd deze naam te laten houden om zo te herinneren hoe kreupel de marketing van de Ajax N.V. vroeger is geweest.

Inmiddels is er weer een schitterend filmpje, een special over De dubbel! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4523
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Ajax marketing is meuk?

Bericht door bryan » do jun 27, 2019 2:17 pm

Titel aangepast

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax marketing is meuk?

Bericht door Cruijff » do mei 28, 2020 12:04 am

Ze blijven schitterende video's in elkaar knutselen daar op het officiële Ajax kanaal.

Al kan het misschien een kleine generatiekloof zijn, wat mij betreft is hij wel net iets met te 'speedy' in elkaar gemonteerd.

bryan schreef:
do jun 27, 2019 2:17 pm
Titel aangepast
:biggthumpup.gif:

Goeie actie! :biggthumpup.gif:
Anno 2020 kun je inderdaad een vraagteken zetten achter de stelling of de marketing afdeling van Ajax nog wel meuk is. :ajaxscarf.gif: :ajax.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax marketing is meuk?

Bericht door Ajaciedjuh » di jun 16, 2020 7:05 pm

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax marketing is meuk?

Bericht door Marillion » di jun 16, 2020 7:38 pm

:smallgrin.gif:

Bijna net zo goed als de marketing bij Telstar.
Frankie number six is een frisse lucht, ontstaan in IJmuiden, het Parijs van Holland. IJmuiden staat bekend om haar luchten. Bos, duin, zee, zand, vers gebrouwen ijzer van de lokale hoogovens, pas gevangen Noordzee vis, en Frankie Number Six.

De stoere captain van Telstar uit IJmuiden. Al vijftien seizoenen lang dartelt de Witte Leeuw over de vaderlandse velden. Vanaf nu ben jij een welriekende man met een onweerstaanbare aantrekkingskracht en stamina. Net als Frank Korpershoek, de Messi van IJmuiden. Wees Frank, wees Fris! Krijg er lucht van.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ajax marketing is meuk?

Bericht door Iniesta » vr aug 28, 2020 2:19 pm

Zag net leuk statistiek over fan base op Instagram
Aantal volgers:
Eredivisie clubs excl Ajax 1.7miljoen
Ajax 5.1m


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax marketing is meuk?

Bericht door Thijs » za aug 29, 2020 10:51 am

Zelfs AjaxLife heeft meer volgers dan Feyenoord of PSV, haha.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax marketing is meuk?

Bericht door Ajaciedjuh » wo jul 07, 2021 1:46 pm

AS
Geelen kiest voor langer verblijf bij Ajax ondanks interesse uit Premier League
VANDAAG, 14:35 DOOR BARTVEENSTRA 12
BRON AJAX SHOWTIME

Menno Geelen heeft ervoor gekozen om bij Ajax te blijven. In onder andere Oranje Zomer werd verteld over de interesse van clubs uit de Premier League in de commercieel directeur, maar op dit moment kiest hij voor een langer verblijf in Amsterdam.

Geelen laat desgevraagd aan Ajax Showtime weten dat 'het altijd leuker is dat ze je willen hebben dan dat ze je weg willen hebben'. 'Dus het was mooi om van hen te horen dat ze positief over je zijn en concreet willen spreken over een overgang. Maar ondanks dat werken in de Premier League zeker mooi zal zijn, hoef ik die gesprekken nu niet', aldus de commercieel directeur, die in Engeland onder meer gelinkt werd aan Liverpool.

'Ik blijf voorlopig gewoon heel graag bij Ajax', spreekt Geelen duidelijke taal. De commercieel directeur lijkt voorlopig nog lang niet klaar in Amsterdam, waarbij hij zijn ambities met Ajax uitspreekt. 'We zijn bezig met een plan om Ajax structureel te laten aanhaken bij de Europese top. Daar willen we als commercie, en dus ik als eindverantwoordelijke, ons steentje - al is die klein in vergelijking met mijn voetbalcollega's - graag aan bijdragen.'

Voor nu ligt de focus op het zo snel mogelijk spelen in een volle Johan Cruijff ArenA, zo besluit Geelen. 'Zodat we weer samen kunnen juichen. En die vooruitzichten vanuit "Den Haag" zijn vooralsnog goed. En we merken aan onze supporters dat ze ook heel graag weer willen, want er zijn binnen een paar weken al 35.000 seizoenkaarten verlengd.'
Top nieuws :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

De Dominee
Berichten: 5746
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax marketing is meuk?

Bericht door De Dominee » do jul 22, 2021 3:33 pm

Coca Cola als officiële sponsor aan de zegekar.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax marketing is meuk?

Bericht door Jöhnk » do jul 22, 2021 5:17 pm


De Dominee
Berichten: 5746
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax marketing is meuk?

Bericht door De Dominee » do jul 22, 2021 5:25 pm

Aardappel, aardappel.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Plaats reactie