Seizoen 2009-2010; de evaluatie

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Seizoen 2009-2010; de evaluatie

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do mei 13, 2010 12:15 pm

Beste Ajacied: Enoh
Slechtse Ajacied: Atouba (wie?)
Beste 40+ Ajacied: Atouba
Potentieel beste Ajacied: Eriksen
Beste warmloop Ajacied: Suk
Beste duimopstekert: Pantelic
Beste minst linksbackerige linksback: Anita
Beste trainingspak- en petmannequin: Jol
Beste Pieterburen gewonde zeehondopvang Ajacied: Kerlon
Mooiste goal: Urby, de 2-0 tegen PSV (eervolle vermelding: Suarez' eerste, uit tegen Nec)
Meest euforische moment: de 1-0 van Sulej tegen Juve
Duidelijkste weer met beide voetjes op de grond voorbeeld: Vertonghen die 2 kopduels verliest van Amauri
Schlemieligste verdedigingsactie: de treffer van NAC in Breda.
Meest evidente neuken zonder klaarkomen moment: 2 x in de Arena spelen tegen feyenoord zonder uitsupporters (eervolle vermeldingen: op 0-0 spelen in Delle Alpi, terwijl er gewonnen moet worden en na talloze kansen niet weten te scoren thuis tegen Sparta)
Meest "even een recht op en neertje na 30 jaar huwelijk"moment: met 4-0 winnen van Heracles en nauwelijks juichen bij een goal.
Leukste spandoek: "Who needs Messi, We have Suk!"
Beroerdste supportersactie: verwijzing naar bommen op Rotterdam op afca.nl
Verdomd wat jammer, dat heeft ons de titel gekost moment: Jol die te laat doorheeft dat Wielaert niet meer in het centrum moet staan.
Koudste frustratiemoment: met -5 graden Celsius Ajax in de Arena zien verliezen van Anderlecht.
Meest naar een vrouwelijk kledingstuk verwijzende Ajacied: Panty
Heintje Davids Trofee: Urby
Pijnlijkste constatering: Ajax is sinds de jaren '60 al niet meer zo lang geen kampioen geworden
Laatst gewijzigd door Wie kent Cees de Wolf nog op do mei 13, 2010 12:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Seizoen 2009-2010; de evaluatie

Bericht door Thijs » do mei 13, 2010 12:47 pm

Je geeft een paar categorieën weer waar ik moeilijk een ander antwoord op zou kunnen kiezen, Weekend. :smallgrin.gif:

Ben het over-all wel met je eens, alleen was voor mij het euforische moment tijdens de 0-1 van Alderweireld in Den Haag nog groter. Toen gingen echt alle remmen los.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Seizoen 2009-2010; de evaluatie

Bericht door Lionel » do mei 13, 2010 1:01 pm

En ik ben het weer eens met Thijs.

Al hoewel... Juve thuis.. ik dacht echt dat we de EL gingen winnen :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Seizoen 2009-2010; de evaluatie

Bericht door peter » do mei 13, 2010 1:38 pm

Iedereen moet ook zijn eigen lijstje maken. Ik ga er mee aan de slag. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Seizoen 2009-2010; de evaluatie

Bericht door peter » do mei 13, 2010 2:17 pm

Aanvullend op WkC

Het begin van calimero gedrag: Jol die begint te zeuren over de aanstelling van Vink in het duel tegen Twente.
Meest opzichtige sabotage moment: Donald's 45 minuten voor Willem II tegen Ajax.
Het grote er gloort hoop moment voor Sulejmani: De goal tegen Juventus.
Het grote Sulejmani is toch nog wel snel moment: De wedstrijd tegen WHC.
Meest verbaasde warmloper aller tijden: Suk tijdens AZ thuis
Twitter Ajacied van het jaar: Gregory van der Wiel
Europese schlemieligheid: Suarez die twee penalties mist tegen Timisoara
Don't stop me now moment: Suarez uit tegen VVV.
'Hoe buig ik een wedstrijd om' moment van het jaar: Uit tegen AZ.
Grootste opluchting van het jaar: Somers speelt volgend jaar in ieder geval niet bij Ajax
Full metal Jacket momentje: Sulejmani en Aissati die traplopen onder het toeziend oog van een drill instructor.
Iedere vorm van realiteitszin verloren: Donald die zich volgend jaar klaar acht voor het grote werk bij Ajax
Nagedachtenis. Dit was het eerste seizoen zonder: Wolfs en Haarms

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Seizoen 2009-2010; de evaluatie

Bericht door Thijs » do mei 13, 2010 2:17 pm

Ook even een persoonlijk lijstje gemaakt:

* Belangrijkste goal die ik in het stadion heb gemist omdat ik stond te pissen: De 3-0 van Pantelic tegen PSV.
* Belangrijkste goal die ik in het stadion heb gemist omdat ik niet meer wist wat links of rechts was: De 0-1 van Rommedahl tegen Anderlecht.
* Belangrijkste wedstrijd die ik in het stadion heb gemist omdat er bierverkoop was in het uitvak: Anderlecht - Ajax, Europa League.
* Meest frustrerende wedstrijd waarbij ik 90 minuten lang heb zitten zeiken op werkelijk alles: Ajax - Anderlecht
* Het meest duidelijke 'godsamme, dit zag ik aankomen-momentje: De 1-1 van NEC in de kwartfinale beker
* Het meest duidelijke 'waarom kan m'n moeder niet eens fatsoenlijk een uitslag sms'en als ik op vakantie ben"-momentje: 'hallo thijs ajax heeft met 1-14 gewonnen hoe is je vakantie gr mam'
* Het besef dat er verdomme ook nooit eens wat verandert bij Ajax: PSV - Ajax 4-3
* Het grootste 'wat krijgen we nu, dit ga je toch niet menen?'-moment: RKC die de 1-1 scoort in Waalwijk
* Het grootste sfeermoment: "Dale" tijdens Ajax-Juve en na afloop van Willem II-Ajax
* Het persoonlijk grootste gemiste kans-moment: Alle mediazaken die ik mocht regelen omtrent de huldiging bij een eventuele landstitel van Ajax...die er dus niet kwam.
* De grootste ergernis tijdens NEC-Ajax: Een vrouw achter me die vroeg of het Twente-NAC of NAC-Twente was.
* De grootste ergernis na afloop van NEC-Ajax: Thuiskomen, de tv aanzetten en overal geconfronteerd worden met de grootste anticlimax van de eeuw.
* Het grootste geluk-bij-een-ongeluk-moment van dit seizoen: Dankzij het uitblijven van een huldiging daten met de leukste vrouw die ik ooit ontmoet heb
* Leukste kleedkamergrap van het seizoen: Stekelenburg die het zorgvuldig gekamde kapsel van Pantelic door de war haalt en Pantelic die daar boos om wordt.
* Moment waarop ik dacht dat we eindelijk met 10-0 gaan winnen van Feyenoord: De 2-0 van Siem de Jong
* Meest hilarische moment thuis op de bank: Na 3.34 met 0-1 leiden in De Kuip terwijl er naast je twee Feyenoord-supporters zitten.
* Meest hilarische moment in het stadion: SUKSUKSUKSUK
* Meest hilarische tegenstander: Rene Trost die door het lint gaat tegen Nijhuis
* Leukste wedstrijd qua entourage en 'hier doe je het toch allemaal voor': Ajax - Juventus
* Grootste winstpunt en eindevaluatie van dit seizoen: Ajax is weer Ajax!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Seizoen 2009-2010; de evaluatie

Bericht door wimpey » za mei 15, 2010 1:23 pm

Uit het kakkies-topic, want daar had het niets te zoeken.
joey schreef:Het wordt steeds doller. Het gaat toch om de titel? :confused.gif:
Glory-hunter. :smallgrin.gif:
joey schreef: Wat een smoezen allemaal. Ajax, met de allerhoogste begroting van alle clubs, wordt dus tweede achter (met alle respect) subtopper Twente. :excited.gif:
Die begroting is geen argument, want die klopt van geen kant. Die moet je met 20 tot 25 miljoen naar beneden corrigeren. Ajax geeft immers stelselmatig teveel uit. Vooral aan spelers die geen enkele bijdrage leveren.

Sec gezien heeft Ajax prima gepresteerd, het afgelopen seizoen. Een half punt per wedstrijd meer dan vorig seizoen, met een kwalitatief vergelijkbare selectie. Onze beste verdediger vertrok. Ongeveer de helft van de opbrengst ging naar AZ, om de Zeeuw te halen. En een brokkie naar Volendam, om Verhoeven te halen. Die net als Atouba en die kreupele Brazilianen niets toevoegt en dus óók enkel op de begroting drukt. Maar dat terzijde...

De marktwaarde van de selectie zal er i.v.m. 08/09 op vooruit zijn gegaan, lijkt me. Ik weet niet of Stekel, Vertonghen, vd Wiel, Enoh en Suarez betere spelers zijn geworden. Maar ze zullen allicht in waarde zijn gestegen. Hetzelfde geldt voor Alderweireld, Anita en de Jong. Die waardestijging zal m.i. groter zijn dan de waardedaling van spelers die niet of amper aan bod kwamen (Sulejmani, Aissati, Wielaert, Oleguer, Lindgren etc.).

Daarnaast won Ajax een (troost)prijs en de club kan zich nog voor de CL plaatsen. I.m.o. werd het spel, na een matig begin, in de loop van de 2e seizoenshelft ook beter.

Tevens kun je stellen dat er enig toekomstperspectief is. 85 punten is sinds Olsen niet meer voorgekomen. En 14 wedstrijden op rij winnen, dat valt niet zomaar uit de lucht.

Dus bij alle begrip voor de teleurstelling van 'weer geen kampioen' en zonder het feit uit ogen te verliezen dat er binnen alle geledingen van de club nog wel het e.e.a. aan schort...

... kun je, m.i., toch niet ontkennen dat er een hoeveelheid goed werk is verricht.

Hetgeen moet uitmonden in een goed komend seizoen.

Ik hoop dat we deze groep redelijk bij elkaar kunnen houden, dat we één, max. 2 van onze cash cows kwijtraken. Dat zou op te vangen moeten zijn.

Wanneer dat het geval zou zijn, gaan we m.i. een mooi nieuw seizoen tegemoet.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Seizoen 2009-2010; de evaluatie

Bericht door joey » za mei 15, 2010 4:07 pm

Dat weet je nooit, veel zal afhangen van de VCL. Als Ajax het hoofdtoernooi niet haalt, slaat de stemming om.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13397
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Seizoen 2009-2010; de evaluatie

Bericht door Arthur » za mei 15, 2010 4:20 pm

Dat hangt er vanaf hoe dat gebeurt. Als ze nipt verliezen van een club die van tevoren al favoriet was tegen Ajax dan zal dat heus zo'n impact niet hebben op de stemming. (Behalve de stemming van Slop uiteraard :biggrin.gif: )

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Seizoen 2009-2010; de evaluatie

Bericht door wimpey » za mei 15, 2010 7:01 pm

Wat dat betreft heeft HtC de weg vrijgemaakt: van Ajax wordt niets meer verwacht in de CL, zelfs kwalificatie niet.

Zolang het Ajax van Jol er niet tegen een ploeg van het kaliber FCK, Slavia afgaat, is er niets aan de hand.

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Seizoen 2009-2010; de evaluatie

Bericht door Jeroen126 » vr mei 21, 2010 12:46 pm

Hoogtepunt: Bristol City - Ajax. Puur om de gezelligheid.

Dieptepunt: NAC uit. Zo de winterstop uit komen, ik was toen als de dood dat we een Van Basten-Februari zouden krijgen.

Ook mooi: de steeds beter wordende sfeer in de Arena. Echt om te genieten soms (en vaak ook niet, maar laten we dat vooral zo houden).

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Seizoen 2009-2010; de evaluatie

Bericht door Toppie » vr mei 21, 2010 3:32 pm

Weer niet :blush.gif:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Seizoen 2009-2010; de evaluatie

Bericht door goodfella » vr mei 21, 2010 5:37 pm

joey schreef:Dat weet je nooit, veel zal afhangen van de VCL. Als Ajax het hoofdtoernooi niet haalt, slaat de stemming om.
Na oorwassingen tegen Kopenhagen en Slavia Praag zijn de verwachtingen nihil.

Plaats reactie