Het grote 2009-terugblik-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Plaats reactie
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Het grote 2009-terugblik-topic

Bericht door Thijs » di dec 08, 2009 3:38 pm

Het is weer december, Sinterklaas is weer weg, de kerst komt er bijna aan, 2010 roept, kortom: We kunnen weer terugkijken. Piekjes en diepe dalen, dat is waar Ajax voor staat in 2009. Zoals altijd hopen en bidden we dat we nu op de goede weg zijn, maar dat is uiteraard nog afwachten. Een jaar geleden rond deze tijd stonden we er in de competitie niet eens zo slecht voor, maar zakte in de tweede seizoenshelft de boel als een kaartenhuis in elkaar.

Maar er waren natuurlijk ook mooie momenten! En wat is er leuker dan terugkijken, zodat we met een hopelijk goed gevoel 2009 kunnen afsluiten en ons gaan richten op 2010. Dat wordt immers het jaar waarin we de landstitel (FC Twente en PSV gaan heus nog wel zes keer verliezen), de KNVB-Beker (WHC-uit, makkie!) en de Europa League pakken. De triple, volgens Ajax.nl strijden we nog mee op drie fronten dus laten we dat allemaal maar gaan winnen ook! Verder zullen wij ook in 2010 een gooi gaan doen naar de Johan Cruijff Schaal en het Amsterdam Tournament. Kortom, het belooft een spetterende en spannende voetbaljaargang te worden. (Koop snel je kaarten en geniet live mee!!!)

Vanzelfsprekend beginnen we met de dieptepunten en eindigen we met de hoogtepunten, zodat niet iedereen suicidaal is nadat er op 'submit' is gedrukt.

Ergste kutwedstrijd: Lastig, zijn er heel veel, maar ik kies toch voor de 6-2 bij PSV. Andere eervolle vermeldingen zijn er voor Vitesse-Ajax (4-1) en Sparta-Ajax (4-0)
Grootste dieptepunt: Op voetbalgebied de verschrikkelijke wedstrijd tegen FC Twente, met thuisblijvende supporters en een onwerkelijke sfeer. Weer niks. Buiten voetbalgebied uiteraard het overlijden van clubicoon Bobby Haarms.
Grootste ergernis tijdens een wedstrijd: De Panenka van Suarez tegen AZ.
Ergste moment waarop je je afvraagt of het je allemaal nog wel waard is en je denkt 'weet je wat, ik kap er mee': Sparta - Ajax 4-0

Leukste wedstrijd: Ajax - Fiorentina, spanning, sensatie, schitterende climax.
Beste wedstrijd: Eerste helft Ajax-Heerenveen '09-'10. Telt voor twee.
Mooiste goal: Moet ik nog even over nadenken.
Leukste nieuwe voetbalsong: Bob Marley - Three little birds
Moment waarop je denkt 'dit is mijn club!': Beide wedstrijden tegen Fiorentina
Beste sfeermoment: Hele Arena die kolkt en springt na de 2-1 tegen l'OM.

Als iemand anders meer categoriën heeft, vul aan!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Het grote 2009-terugblik-topic

Bericht door Lionel » di dec 08, 2009 3:57 pm

Ergste kutwedstrijd: Sparta-Ajax 0-4
Grootste dieptepunt: Overlijden van Bobby. Ver daarachter de deceptie na de wedstrijd tegen Marseille.
Grootste ergernis tijdens een wedstrijd:
Ergste moment waarop je je afvraagt of het je allemaal nog wel waard is en je denkt 'weet je wat, ik kap er mee': Sparta - Ajax 4-0
Slechtste individuele prestatie van een speler tijdens een wedstrijd:

Leukste wedstrijd: Ajax - Fiorentina, spanning, sensatie, schitterende climax! TOP
Beste wedstrijd: Eerste helft Ajax-Heerenveen '09-'10 en tweede helft AZ-Ajax
Mooiste goal: Demy de Zeeuw thuis tegen Heerenveen!
Leukste nieuwe voetbalsong: Bob Marley - Three little birds
Moment waarop je denkt 'dit is mijn club!': Na de wedstrijd tegen Marseille, ik was trots op Ajax!
Beste sfeermoment: Ajax-Marseille! TOP!!!
Beste individuele prestatie van een speler tijdens een wedstrijd: Demy de Zeeuw, 1e helft tegen Heerenveen en Suarez bij VVV-Ajax
Beste wissel van 2009: Gabri voor Pantelic tijdens AZ-Ajax
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Het grote 2009-terugblik-topic

Bericht door brigade zuid » di dec 08, 2009 4:47 pm

Thijs schreef: Leukste nieuwe voetbalsong: Bob Marley - Three little birds
Wordt met de week slechter gezongen trouwens.. te snel, maar daar hebben Ajax supporters een patent op, te snel zingen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Het grote 2009-terugblik-topic

Bericht door FlaFlu » di dec 08, 2009 5:20 pm

Komt wellicht doordat al die gasten van 410 stijf staan van de speed. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Het grote 2009-terugblik-topic

Bericht door Nihad » di dec 08, 2009 5:32 pm

2009 = één groot kutjaar zonder hoogtepunten. Da's alweer het zesde jaar op rij.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Plaats reactie