Waarom Ajax geen landskampioen mag worden

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Waarom Ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door mattie » zo nov 29, 2009 12:50 pm

kijk maar eens naar de verschillen hoe de knvb, Ajax heeft ingedeeld rondom de europacup wedstrijden.

Deze week sparta-psv, willemII-Twente, Vitesse-ajax
Volgende week
Rkc-psv, NEC-Twente, Utrecht-Ajax.

20-12 speelt Ajax uit bij Nac...

Zo waren er meerdere wedstrijden rondom een europacup wedstrijd. Hoezo voorkeur.. Toeval... kan volgens mij geen sprake van zijn.

Dan Ajax zelf. Twente en Psv zijn als geheel verder. Meer op elkaar ingespeeld.
Ajax is individueel beter en leunt op Suarez.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: waarom ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door Hoeladans » zo nov 29, 2009 12:52 pm

Calimero :excited.gif:

SLOTJE!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: waarom ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door Kowalczyk » zo nov 29, 2009 1:48 pm

Ajax wordt geen landskampioen omdat PSV net een stukkie beter is.

Wat mij betreft, althans.

Maar Ajax zet wel stappen, dit seizoen. Jol verricht gewoon heel goed werk. De ploeg wordt beter, de club wordt stabieler. Hij zit alleen nog met te veel brandhout uit voorgaande seizoenen. Dat is een blokje aan z'n been. Nog één zomer saneren en we kunnen weer echt voor de titel gaan, denk ik.

Niet piepen; er wordt aan gewerkt.

Beursgangen, de ArenA, slecht voetbal... het is allemaal slecht voor de Ajax-cultuur, maar de Ajax-cultuur gaat pas écht dood als alle Ajacieden overtuigd raken van paranoïde Calimero-redeneringen zoals die van Mattie. Kom op zeg, wat sneu.

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: waarom ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door joey » zo nov 29, 2009 1:55 pm

Volgend jaar kan Jol opnieuw beginnen, want dan zijn er een paar weg. Het zou me verbazen als Suarez, De Zeeuw en Van der Wiel dan nog bij ons spelen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: waarom ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door Kowalczyk » zo nov 29, 2009 2:00 pm

joey schreef:Volgend jaar kan Jol opnieuw beginnen, want dan zijn er een paar weg. Het zou me verbazen als Suarez, De Zeeuw en Van der Wiel dan nog bij ons spelen.
Suárez niet, maar De Zeeuw en Van der Wiel wel, denk ik.

En áls ze alle drie weggaan, dan zij dat zo. Dan nog kan Jol gaan snoeien en de ploeg verder vormgeven naar zijn eigen ideeën. De man is het waard. Dankzij hem is er rust, stabiliteit en beweegt deze ploeg in de juiste richting.

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: waarom ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door joey » zo nov 29, 2009 2:03 pm

Tja, Jol heeft ook het voordeel dat hij Van Basten heeft kunnen opvolgen. Van Basten was technisch, tactisch en qua people management zo slecht, dat het optreden van Jol voor iedereen een verademing is.

Jol haalt er zo'n beetje uit wat erin zit. Mijns inziens is dat niet zo heel veel.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: waarom ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door Jesse » zo nov 29, 2009 2:41 pm

joey schreef:Volgend jaar kan Jol opnieuw beginnen, want dan zijn er een paar weg. Het zou me verbazen als Suarez, De Zeeuw en Van der Wiel dan nog bij ons spelen.
De Zeeuw gaat gelijk weer weg?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: waarom ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door joey » zo nov 29, 2009 2:45 pm

Afgelopen zomer wilde hij al naar het buitenland, maar er kwam geen goede club voor hem. Het WK is dé gelegenheid om je in de kijker te spelen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48028
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: waarom ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door peter » zo nov 29, 2009 2:52 pm

Ik vind PSV niet beter dan Ajax en daarom denk ik dat wij ook nog altijd een grote kandidaat voor die titel zijn. Ik zou het alleen echt niet weten wie het wordt. Twente, PSV of Ajax.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: waarom ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door Marillion » zo nov 29, 2009 2:55 pm

Het is wel zaak dat beide tegenstanders een keer wat punten gaan morsen. Zo'n potje als Sparta-PSV moet bijvoorbeeld een keer een gelijkspel gaan opleveren. Het gat is nog prima overbrugbaar maar als wij nu als eerste punten verspelen begint het gat wel erg groot te worden.

Maar kansloos zijn we absoluut nog niet en we gaan al helemaal niet lopen zeuren over het competitieprogramma.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: waarom ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door Arthur » zo nov 29, 2009 2:58 pm

Ik heb sinds Twente-uit niet meer het gevoel dat wij het gaan worden, maar puur naar de feiten kijkend is het natuurlijk best nog mogelijk.
Als ik er veel geld om zou moeten wedden, dan zou ik op de 3e plek gokken.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: waarom ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door Marillion » zo nov 29, 2009 3:02 pm

We krijgen beide ploegen nog thuis. En die wedstrijden kunnen we allebei winnen. Dat is uiteraard geen zekerheidje maar het kan absoluut. Als je er nou eens van uit gaat dat we dat ook doen. Dan heb je het ineens over een achterstand van 3 punten op Twente en 1 op PSV. Er zijn pas 15 wedstrijden gespeeld en er komen er dus nog 19. Kortom, alles is nog mogelijk.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: waarom ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door Jesse » zo nov 29, 2009 3:11 pm

Marillion schreef:We krijgen beide ploegen nog thuis. En die wedstrijden kunnen we allebei winnen. Dat is uiteraard geen zekerheidje maar het kan absoluut. Als je er nou eens van uit gaat dat we dat ook doen. Dan heb je het ineens over een achterstand van 3 punten op Twente en 1 op PSV. Er zijn pas 15 wedstrijden gespeeld en er komen er dus nog 19. Kortom, alles is nog mogelijk.
Dan komen er dus nog maar 17.

:smartass.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: waarom ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door mattie » zo nov 29, 2009 3:19 pm

Kowalczyk schreef:Ajax wordt geen landskampioen omdat PSV net een stukkie beter is.

Wat mij betreft, althans.

Maar Ajax zet wel stappen, dit seizoen. Jol verricht gewoon heel goed werk. De ploeg wordt beter, de club wordt stabieler. Hij zit alleen nog met te veel brandhout uit voorgaande seizoenen. Dat is een blokje aan z'n been. Nog één zomer saneren en we kunnen weer echt voor de titel gaan, denk ik.

Niet piepen; er wordt aan gewerkt.

Beursgangen, de ArenA, slecht voetbal... het is allemaal slecht voor de Ajax-cultuur, maar de Ajax-cultuur gaat pas écht dood als alle Ajacieden overtuigd raken van paranoïde Calimero-redeneringen zoals die van Mattie. Kom op zeg, wat sneu.

K.
Nee kowalczyk ik ben niet paranoia verre van...
Het is een gevoel wat bij mij leeft... Kijk maar gewoon naar de wedstrijden rondom de europacup wedstrijden.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

willemien
Berichten: 165
Lid geworden op: di sep 23, 2003 3:41 pm

Re: waarom ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door willemien » zo nov 29, 2009 4:06 pm

Vanwaar dit kollektieve ongeloof dat Twente kampioen zou kunnen worden?

Ik denk dat er bij Ajax rek in zit; dat de ploeg beter zou kunnen worden. Maar dat vraagt tijd. In potentie is Ajax zeker de betere ploeg - maar niet in de realiteit van dit seizoen.

Twente is als ploeg verder. Ze spelen als een eenheid, ze spelen slim, ze halen het beste eruit wat er in zit. En ze zijn, in een wedstrijd, heel geduldig. Gaan er vanuit dat ze die goal toch wel gaan maken. En doen dat dan ook.

PSV of Ajax tweede, dat zou ik niet kunnen zeggen. Maar dat het toeval is, of een vertekend beeld, dat Twente zo ver voorligt? Daar geloof ik niets van.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: waarom ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door Michael_B » zo nov 29, 2009 6:22 pm

De Zeeuw zal wel blijven, evenals Wiel denk ik. Suarez, Urby en Stekelenburg zouden wel eens kunnen vertrekken. Pantelic blijft misschien nog 1 seizoen, of niet.

Daarentegen krijgen we Eriksen, Josefzoon en Castillion erbij volgend jaar. Misschien dat Zeegelaar en/of Sulejmani definitief doorbreekt.

Zoveel hoeft er niet bij te komen. Misschien Krul eens polsen bij een vertrek van Stekelenburg, Falkenburg in de gaten houden de rest van het seizoen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: waarom ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door Kowalczyk » zo nov 29, 2009 7:21 pm

mattie schreef:Het is een gevoel wat bij mij leeft... Kijk maar gewoon naar de wedstrijden rondom de europacup wedstrijden.
In mijn aard zit het niet, om te denken dat iemand de pik op me heeft, of me 'zoekt', en zelfs al zou ik dat gevoel wél hebben, dan heb het zelfrespect, de trots en de waardigheid om dat gevoel in te slikken. Ik bijt nog liever mijn tong af dan dat ik als een Calimero complotjes ga lopen suggereren.

Echt, ik vind het miezerig en volstrekt onwaardig. Ver, zéér ver beneden Ajax' stand.

K.
Still alive...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: waarom ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door brigade zuid » zo nov 29, 2009 7:25 pm

Kan de titel van deze topic niet aangepast worden? Ik schaam me kapot man.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: waarom ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door Thijs » zo nov 29, 2009 7:49 pm

We worden gewoon kampioen!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: waarom ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door LucaS » zo nov 29, 2009 8:06 pm

Dat denk ik ook, of dat nou mag (van wie eigenlijk?) of niet.
Laatst gewijzigd door LucaS op zo nov 29, 2009 8:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: waarom ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door Jesse » zo nov 29, 2009 8:07 pm

LucaS schreef:(van wie eigenlijk?)
De KNBB! :hdg.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: waarom ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door Dr. Living Stoned » zo nov 29, 2009 8:34 pm

Welke Boeren?
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: waarom ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door Vedette-10- » zo nov 29, 2009 8:35 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 10:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: waarom ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door Duke » zo nov 29, 2009 8:38 pm

brigade zuid schreef:Kan de titel van deze topic niet aangepast worden? Ik schaam me kapot man.
Het minste wat je kunt doen is Ajax met een hoofdletter schrijven. Ik heb het even aangepast.

Overigens denk ik dat Ajax geen kampioen gaat worden omdat PSV nét iets degelijker zal blijken te zijn. Twente gaat het niet redden, verwacht ik.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: waarom ajax geen landskampioen mag worden

Bericht door mattie » zo nov 29, 2009 9:06 pm

Kowalczyk schreef:
mattie schreef:Het is een gevoel wat bij mij leeft... Kijk maar gewoon naar de wedstrijden rondom de europacup wedstrijden.
In mijn aard zit het niet, om te denken dat iemand de pik op me heeft, of me 'zoekt', en zelfs al zou ik dat gevoel wél hebben, dan heb het zelfrespect, de trots en de waardigheid om dat gevoel in te slikken. Ik bijt nog liever mijn tong af dan dat ik als een Calimero complotjes ga lopen suggereren.

Echt, ik vind het miezerig en volstrekt onwaardig. Ver, zéér ver beneden Ajax' stand.

K.
Vreemd maar ik krijg hier geen goed gevoel van... Alsof ik loop te zoeken e.d. Het is hier al eens vaker neergezet dat vooral Ajax rondom europacup wedstrijden een moeilijke tegenstander treft dan de concurrenten. Of het met voorbedachte raden is of niet, doet er niet toe. Het ging mij om een gezonde discussie. Niet dat ik nu wordt neergezet als een soort Calimero en geen zelfrespect zou hebben. Sorry voor de topic dan.
Als dat zo blijft dan mag hier een slot op
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Plaats reactie