Het seizoen 1994/1995 herbeleefd

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Het seizoen 1994/1995 herbeleefd

Bericht door 666 » wo okt 28, 2009 10:59 pm

Daar geloof ik niks van. Heel Ajax is een grote warme familie. Die kabel breekt niet.
joey schreef:Omdat hij zijn kop in de reet van zijn trainer heeft gestopt en daarom een beter contract heeft dan zijn (Surinaamse) ploeggenoten. Daar gaat nog eens een conflict van komen, dat zeg ik je.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Het seizoen 1994/1995 herbeleefd

Bericht door joey » wo okt 28, 2009 11:15 pm

Tja, je merkt gewoon dat het niet goed zit. Seedorf bijvoorbeeld is niet tevreden. Die zie ik wel vertrekken aan het einde van het seizoen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13336
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Het seizoen 1994/1995 herbeleefd

Bericht door Nihad » do okt 29, 2009 9:57 am

Kom op Joey, laten we genieten van deze mooie tijden. Ik bedoel, voor hetzelfde geld duurt het weer 20 jaar voordat je dergelijk voetbal te zien krijgt.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Het seizoen 1994/1995 herbeleefd

Bericht door jabu » do okt 29, 2009 10:26 am

joey schreef:Tja, je merkt gewoon dat het niet goed zit. Seedorf bijvoorbeeld is niet tevreden. Die zie ik wel vertrekken aan het einde van het seizoen.
Ik hoop dat het mee zal vallen met je onheilsvoorspelling en dat Ajax nog lang in Europa zal domineren. Ik moet er niet aan denken wat het met je doet als we over pakweg 15 jaar ons nog slechts met moeite kwalificeren voor de Euopa Cup 3 en moeite hebben met wedstrijden tegen eerstedivisie teams als AZ.

Zijn die Harry Decheiver en Maurice Graef geen leuke aanvallende versterkingen voor Ajax zijn?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Het seizoen 1994/1995 herbeleefd

Bericht door Duke » do okt 29, 2009 10:57 am

Harry Decheiver vind ik wel potentieel Ajax-materiaal, Graef minder.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Het seizoen 1994/1995 herbeleefd

Bericht door beelzebub » do okt 29, 2009 11:02 am

Je kan beter de opvolger halen van de speler die je op het oog hebt. Bij VVV in de Eerste Divisie loopt de opvolger van Graef rond. Ene Gerald Sibon. Hij schiet de ene na de andere bal erin. Die zie ik ooit nog wel bij Ajax belanden. Ik bedoel, als van Loen het al tot een transfer naar Ajax kon schoppen. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13336
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Het seizoen 1994/1995 herbeleefd

Bericht door Nihad » do okt 29, 2009 11:22 am

Bij FC Den Bosch loopt er pas een goeie rond. Ruud van Nistelrooij! Lijkt me wel wat.

En die Jaap Stam van Cambuur...
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Het seizoen 1994/1995 herbeleefd

Bericht door joey » do okt 29, 2009 11:25 am

Boabdil schreef:Bij FC Den Bosch loopt er pas een goeie rond. Ruud van Nistelrooij! Lijkt me wel wat.

En die Jaap Stam van Cambuur...
Co is gaan kijken. Een blind paard, zegt hij. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Het seizoen 1994/1995 herbeleefd

Bericht door Jöhnk » do okt 29, 2009 1:11 pm

Een briesend paard.

LucaS
Berichten: 53548
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Het seizoen 1994/1995 herbeleefd

Bericht door LucaS » do okt 29, 2009 1:28 pm

Ach, die komt heus nog wel eens bij Ajax terecht
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Het seizoen 1994/1995 herbeleefd

Bericht door Jöhnk » do okt 29, 2009 1:44 pm

Laten we hopen van niet. Ik vind het echt zo'n PSV-boer. Net als die Van Nistelrooy.

Doe mij maar Cocu van Vitesse. Heerlijke speler.

Donkey Shot

Re: Het seizoen 1994/1995 herbeleefd

Bericht door Donkey Shot » do okt 29, 2009 2:19 pm

in 1995 was Cocu toch al een lampie?

Donkey Shot

Re: Het seizoen 1994/1995 herbeleefd

Bericht door Donkey Shot » do okt 29, 2009 2:23 pm

en pas in heerenveen werd van nistelrooy spits, niet bij den bosch

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Het seizoen 1994/1995 herbeleefd

Bericht door brigade zuid » do okt 29, 2009 2:46 pm

Kun jij in de toekomst kijken ofzo?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Het seizoen 1994/1995 herbeleefd

Bericht door Marillion » do okt 29, 2009 2:54 pm

beelzebub schreef:Mooi kaartje trouwens Marillion, maar waar is deel 3 van 3? :ajaxsmiley.gif:
Ik heb bijna alle kaarten nog uit deze periode. Toen ik deze erbij pakte kwam ik ook nog een mooie tegen van een potje in de kuip. Maar die wedstrijd komt nog.... :666.gif:

Het was in de oude situatie echt een ramp om jezelf daar in Eindhoven naar binnen te worstelen. Moest je tussen 2 paarden door naar het hek van de kaartcontrole. Zo ongeveer om de 5 supporters gingen die paarden er dan weer voor staan en moest je wachten. Tja, en daar stond je dan. Op een paar centimer van dat onrustige paard met 1000 man in je rug die allemaal naar binnen willen omdat de wedstrijd op het punt van beginnen staat. En die kerel op dat paard maar roepen "rustig blijven", "niet duwen".

Wat dat betreft is de huidige tunnel vanaf het station naar de ingang van het vak een hele verbetering. Alleen een beetje jammer dat je in het nieuwe uitvak zo'n slecht zicht hebt. Dat was in 94/95 een stuk beter.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13336
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Het seizoen 1994/1995 herbeleefd

Bericht door Nihad » do okt 29, 2009 3:23 pm

Tja, en daar stond je dan. Op een paar centimer van dat onrustige paard met 1000 man in je rug die allemaal naar binnen willen omdat de wedstrijd op het punt van beginnen staat. En die kerel op dat paard maar roepen "rustig blijven", "niet duwen".
Jaa, zo heb ik het nog meegemaakt bij Feyenoord uit in 1998. Als 14 jarig jochie mee met de combi en inderdaad met die paarden en containers want die tunnel hadden ze toch nog niet.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Donkey Shot

Re: Het seizoen 1994/1995 herbeleefd

Bericht door Donkey Shot » do okt 29, 2009 6:06 pm

brigade zuid schreef:Kun jij in de toekomst kijken ofzo?
Wedden dat het zo zal gaan ;)

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Het seizoen 1994/1995 herbeleefd

Bericht door beelzebub » wo nov 04, 2009 12:36 pm

Zo, wat een lekker weekje. Vorige week voor het eerst dronken geweest op Ardennen kamp met 4 HAVO. Dat Jupiter ofzo is echt vies man. :withstupid.gif: Verder is Aad de Mos ontslagen bij PSV, opa Rijvers kijgt ze als interim ook niet aan de praat en gisteravond hebben ze met 3-0 pak slaag gekregen van Roda JC.

Vanavond lekker winnen van Salzburg met Seedorf op de plaatst van de geschorste Blind. Laat dat ouderwetse Europacupavondje maar komen!

woensdag 2 november 1994
4e poulewedstrijd Champions League
Ajax - Austria Salzburg 1-1


Aantal toeschouwers: 40000
Arbitrage: Mottram
62. 0-1 Kocijan
85. 1-1 Litmanen

Ajax: Van der Sar, Reiziger, Rijkaard, Seedorf, Frank de Boer, Ronald de Boer, Litmanen, Davids, Finidi, Kluivert (57. Kanu), Overmars (46. Van Vossen)
Salzburg: Konrad, Artner (83. Hasenhüttl), Feiersinger, Fürstaller, Jurcevic, Kocijan, Lainer, Martin Hiden, Mladenovic (75. Hütter), Pfeifenberger, Winklhofer

Ajax 4 2 2 0 6 5-2
AC Milan 4 2 1 1 3 5-3*
Salzburg 4 0 3 1 3 1-4
AEK Athene 4 0 2 2 2 2-4

*Milan twee punten in mindering
http://www.trouw.nl
Ajax breekt laat door muur
Gedegen Salzburg pas in slotfase van winst afgehouden

AMSTERDAM - Poule D van de Champions League leek voorbestemd de saaiste van het kwartet te worden. Met vijf punten uit drie duels was Ajax immers al bijna binnen. De stormloop op het Oostenrijkse doel zou toch minimaal een punt binnenbrengen, was de heersende mening.

Het punt kwam er inderdaad, maar niet op de manier die Ajax zich had voorgesteld. Pas vijf minuten voor tijd bracht Litmanen de Amsterdamse hoofden op hol door in vrijstaande positie de bevrijdende gelijkmaker binnen te ranselen.

Bestudering van de clubhistorie van Salzburg en een telefoontje naar Inter Milaan hadden Ajax kunnen leren hoe onbetrouwbaar de Oostenrijkers in hun Europese avonturen kunnen zijn. Salzburg verloor weliswaar vorig jaar de tweede finalewedstrijd in het San Siro met 1-0 (door een doelpunt van Wim Jonk), maar doelman Zenga had de Italianen door een viertal knappe reddingen in de race gehouden. Het kwam de gasten op een compliment van Inter-trainer Marini te staan. Hij had Austria de sterkste van alle UEFA-opponenten van Milaan gevonden.

Zo dwingend speelde Salzburg gisteravond in het Olympisch Stadion niet, gedegen was het spel zeker wel. Otto Baric verwees eergisteren weer eens naar zijn idool: Hellenio Herrera. De ex-topcoach heeft een bijzondere plaats in het hart van de Kroaat. Het is niet zo dat hij het catenaccio onder alle omstandigheden aanbidt, maar de succesreeks van de Italiaan strekt hem zeker tot voorbeeld. “Hoe lang heeft die man met zijn speltype niet aan de top gestaan? Toch zeker een jaar of achttien”, kwijlde Baric.

Vergrendeling

In navolging van zijn grote voorbeeld koos Baric in Amsterdam opnieuw voor een stevige vergrendeling van het doelgebied. Met een paar opmerkelijke wijzigingen, dat wel. De vaste libero van de Salzburgers, Lainer, moest zijn vaste stek verlaten om Litmanen zo veel mogelijk het leven zuur te maken. Het puinruimen achter de defensie lag gisteren op het bord van de lichtgeblesseerde Feiersinger. De speler die normaal als organisator op het middenvelder zijn kunsten laat zien, opereerde als een ouderwetse slingerback en liet overal de spaarzame gaatjes dicht. De onconventionele 1-3-5-1 opstelling bleek in de eerste helft afdoende dichtgespijkerd. Austria, gekweld door een groot aantal gele kaarten, hoefde zelfs nooit naar de noodrem te grijpen om Ajax van zich af te houden. Het uitduel tegen de Amsterdammers was een uitgelezen gelegenheid de 'Gelbsucht' in toom te houden. Zes discipelen van Baric hadden al een prent in hun bagage, met de belangrijke duels tegen AC Milan en AEK Athene in het verschiet was het daarom zaak dat ieder zich beheerste.

Ondanks de granieten Oostenrijkse muur waren er in de eerste vijf minuten twee momenten, waarbij Ajax zich had kunnen ontdoen van de moeizame omsingelingsstrategie. In de derde minuut leek een combinatie tussen Ronald de Boer en Kluivert tot een mooie uitgangspositie te leiden. Doelman Otto Konrad kreeg nog net een paar vingers tegen de hoge bal van de spits. Seconden later bewees Kluivert andermaal met zijn achttien jaar al een fijne neus te hebben voor het vinden van de juiste positie. Na zijn kopbal liep Litmanen iets te enthousiast in op Konrad, het enige opstootje in de oersaaie eerste helft. Louis van Gaal meende dat de Schotse scheidsrechter Mottram die treffer wel erg eenvoudig wegwimpelde. Volgens de Ajax-coach had de uitblinkende Konrad de bal zeker niet klemvast. Van Gaal had het helemaal niet zo op met de Schot. “Hij was bepaald geen thuisfluiter”, vond Van Gaal, “en dan druk ik mij nog mild uit.” Overigens had Mottram weinig moeite met het duel, waarin hij de kaarten op zak kon houden.

In de eerste helft kon Ajax het Austria-bastion in totaal maar vijf maal belagen, maar serieus gevaarlijk werd de Amsterdamse ploeg niet. Dat kwam vooral doordat Kluivert de bal steeds minder goed onder controle kreeg en Overmars op de linkervleugel onzichtbaar was.

Vuurwerk

Het Amsterdamse vuurwerk van voor de wedstrijd kreeg in het veld pas een vervolg, nadat Ajax op de enige verdedigende fout was betrapt. Jurcevic, de uitblinker aan Salzburgzijde, zag Kocijan bij de verste paal opduiken en lepelde de bal over de onthutste Van der Sar en Reiziger heen. “Een fout van Reiziger, maar vooral van Van der Sar”, vond Louis van Gaal. “Edwin had niet zo dicht bij de eerste paal moeten blijven, maar drie passen naar achteren moeten stappen, dan had hij de bal zo op kunnen vangen.”

Na die bittere teleurstelling bewezen de Ajacieden dat het moreel nog niet gebroken was. Wat 55 minuten niet was gelukt, ging opeens wel. Met Van Vossen voor Overmars was er eindelijk dreiging van beide vleugels en ook de invalbeurt van Kanu voor Kluivert bleek een verbetering. Het spitsuur voor het doel van Konrad leverde een ware kanonnade op. George, de sterk spelende Ronald de Boer, Litmanen en Davids probeerden het van afstand, waarbij vooral de laatste, met een bal tegen de paal, heel dicht bij succes was. De late treffer van Litmanen zorgde ervoor dat Ajax in de resterende duels aan één punt voldoende heeft om zich te plaatsen voor de kwartfinale.

Louis van Gaal complimenteerde zijn team met de getoonde strijdlust, en vergat niet zijn tegenstrever Baric in de loftuitingen te betrekken. “Anders dan hier en daar gesuggereerd is, heb ik mij nooit kritisch uitgelaten over de speelwijze van de tegenstander. Wat Salzburg hier liet zien, oogde misschien niet fraai, maar was wel uiterst effectief. Ik vond Salzburg niet zo defensief spelen als bijvoorbeeld AA Gent, dat speelde zelfs met een dubbele voorstopper.”

Die levende muur wist Ajax in de kwartfinale van de UEFA-Cup in 1992 wel te slechten. Na de 0-0 in Gent werd het in het Olympisch Stadion destijds 3-0 voor Ajax.
Viel een beetje tegen. Niet echt een denderende pot, maar we staan al met 1 been in de kwartfinales. Paris St. Germain maakt ook een goede indruk op me en die Weah helemaal. Maar goed zondag weer competitie, uit tegen Willem II.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Het seizoen 1994/1995 herbeleefd

Bericht door beelzebub » vr nov 06, 2009 4:16 pm

zondag 6 november 1994
9e competitiewedstrijd PTT Telecompetitie
Willem II - Ajax 1-4


Aantal toeschouwers: 13500
Arbitrage: Blankenstein
Geel: -
Rood: -

13. 0-1 Van Vossen
18. 0-2 Litmanen
49. 0-3 Finidi
59. 1-3 Van Gastel
80. 1-4 Davids


Willem II: Jansen, Dave Smits, Hofstede, Latupeirissa, Meijs, Feskens, Van Gastel, Van Hintum, Laros, Stewart, Van Arum (46. Sylla)
Ajax: Van der Sar, Reiziger, Blind, Rijkaard, Frank de Boer, Seedorf, Litmanen (51. Kanu), Davids, Finidi, Ronald de Boer (51. Kluivert), Van Vossen


Ajax 9 8 1 0 17 31- 5
Roda JC 11 6 5 0 17 22- 7
Feyenoord 10 6 3 1 15 22- 9
FC Twente 9 5 4 0 14 21-13
PSV 11 6 2 3 14 27-17
MVV 10 5 2 3 12 19-14
FC Utrecht 9 4 2 3 10 15-13
Willem II 10 4 2 4 10 15-15
Vitesse 10 2 5 3 9 8-14
Sparta 11 3 3 5 9 15-16
Heerenveen 11 4 1 6 9 13-25
NEC 9 3 2 4 8 14-13
NAC 10 2 4 4 8 14-19
Groningen 11 2 4 5 8 15-21
Volendam 11 1 5 5 7 9-18
Go Ahead 11 1 5 5 7 10-25
RKC 10 1 3 6 5 11-20
Dordrecht '90 11 0 5 6 5 6-23

TOPSCORES Kluivert (Ajax), Roelofsen (MVV) 8
Van Hooijdonk (NAC), Ronaldo (PSV), Graef (Roda JC) 7 Decheiver (RKC), Nilis (PSV) 6
Huiberts (Roda JC), Dennis de Nooijer (Sparta), Boogers (RKC/Sparta), De Gier (Go Ahead Eagles) 5.

http://www.trouw.nl FRED BUDDENBERG

Niemand kopieert Ajax ongestraft
Van Vossen let minder op systeemen gaat meer uit van eigen kracht

TILBURG - Triomf, tricolores, trilogie. Via een zege op Ajax hoopte Willem II een zeldzaam drieluik te voltooien. Na overwinningen op Feyenoord en PSV dacht men in Tilburg de hele wereld aan te kunnen. Ajax dus. Misverstand, missie, mislukt.


Willem II afficheert zich graag als het 'Ajax van het zuiden'. De Tilburgse club predikt het offensieve voetbal met drie aanvallers, opkomende middenvelders en één-op-één-spelende verdedigers. Ook tegen het grote voorbeeld uit het westen verloochende Willem II zijn principes niet. Ajax werd met eigen wapens bestreden, maar die instelling resulteerde in een collectieve zelfmoord. In het vernieuwde stadion - alleen wat dat betreft zijn ze in Tilburg verder dan in Amsterdam - benadrukte Ajax opnieuw dat het leven in het Brabantse land beter is dan het voetbal. Na PSV kreeg ook Willem II er met 1-4 van langs. Met de kanttekening dat het weer net zo goed 1-7 of 1-8 had kunnen en moeten zijn.

Voor ruim 13 000 toeschouwers maakte Ajax duidelijk dat er maar een ploeg in staat is het Ajax-systeem uit te voeren. De Willem II-kopie leek nergens op. En dat lag eigenlijk niet eens zo zeer aan de Tilburgse spelers. Zij werden zo vroeg in de opbouw gestoord dat zij geen moment echt in de wedstrijd kwamen. Door de vroege doelpunten van Van Vossen en Litmanen maakten de stoute plannen bij Willem II plaats voor respect en eerbied. Opvallend was de gelatenheid en matheid waarmee de Brabanders te werk gingen. De sleutel tot succes tegen een post-Europa Cup-ploeg is agressie, maar Willem II toonde niets van dat alles. In de eerste helft maakten alleen Van Gastel en Latupeirissa zich schuldig aan een overtreding.

En dat terwijl centrale verdediger Smits in de Stadion Krant zich nog zo strijdbaar had opgesteld. Om de Ajax-aanval in te dammen moest de Willem II-defensie volgens hem 'kort dekken en hard aanpakken'. Op het veld bleek Smits niet zo'n stoere bink. Vlak na rust maakte hij pas zijn tweede overtreding tegen Ronald de Boer, maar dat was er wel een met gevolgen. De bal verdween op de penalty-stip en vanaf dat punt schoot Finidi George Ajax in twee keer naar 0-3. Nadat Van Gastel uit een vrije trap iets terug kon doen voor Willem II, was het Davids die zijn totaal aantal competitie-treffers verdubbelde naar twee. De gifkikker liet daarna nog twee riante kansen onbenut, maar daarin onderscheidde hij zich niet van zijn ploeggenoten Kluivert, Seedorf en George.

“Slecht voor de topscorerslijst”, verzuchtte Davids in de catacomben van het Willem II-stadion, waar hij op 20 april van dit jaar voor de eerste maal zijn opwachting maakte in het Nederlands elftal. Dat debuut in de met 0-1 verloren oefenwedstrijd tegen Ierland betrof ook meteen zijn examen voor de WK-selectie van Dick Advocaat. Davids haalde geen voldoende en de bondscoach nam de Witschge en Numan als linkermiddenvelders mee naar de Verenigde Staten. Met zijn goede spel in de afgelopen weken solliciteerde de kleine krachtpatser nadrukkelijk naar een plaats in Oranje, dat volgende week woensdag in Rotterdam het EK-kwalificatie-duel tegen Tsjechië moet afwerken. “Ik zie het allemaal wel”, luidde de nuchtere reactie van Davids.

Gezien de vormcrisis bij Numan, die bij het dolende PSV zijn draai niet kan vinden, ligt de selectie van Davids voor de wedstrijd tegen de Tsjechen min of meer voor de hand. Net als tegen de superverdedigers van Salzburg was hij ook tegen Willem II weer de aanjager die aan de basis van veel aanvallen stond. Vooralsnog denkt Davids niet in Oranje-kleuren, of het moet zijn rol als aanvoerder van Jong Oranje betreffen. In die hoedanigheid heeft hij zich meermalen geërgerd aan het gebrek aan interesse waarmee dat team wordt omgeven. “Ze hebben me beloofd dat het beter wordt, maar het hangt er nu een beetje bij”. Dat vindt Davids gek want het doel van Jong Oranje heeft wel een Olympisch karakter.

Tegen Willem II speelde Davids achter Van Vossen, die de plaats innam van de nog altijd geblesseerde Overmars. De pijn in de lies- en heupstreek houden aan en het is zelfs onzeker of de ex-Willem II-er volgende week kan aantreden tegen Tsjechië. Dat biedt mogelijk perspectief voor Van Vossen, hoewel ook de Feyenoorder Blinker de laatste tijd op dreef is op de linkerflank. Na zijn prima optreden tegen PSV deed Van Vossen het ook tegen Willem II op links weer bijzonder goed. Net als Prommayon had Meijs geen vat op het opportunistische voetbal van de Zeeuw, wiens treffer tegen Willem II veel leek op het doelpunt tegen die andere Brabantse subtopper uit Eindhoven.

De prestaties van Van Vossen ontlokte zelfs Van Gaal tot een compliment aan het adres van de international. “Hij zal nooit een echte Ajax-voetballer worden, maar hij heeft zich aangeleerd om in het systeem te spellen”, zei de coach en alsof dat niet voldoende was, voegde Van Gaal er aan toe: “En hij is tactisch veel sterker geworden.” Het Ajax-systeem. Peter van Vossen heeft het er in zijn eerste seizoen in De Meer maar moeilijk mee gehad. De duurste aankoop in de geschiedenis van de Amsterdamse club zou er niet in passen. Twee maanden terug draaide Van Vossen een knop in zijn hoofd om. “In het begin dacht ik alleen aan het systeem en was ik bijvoorbeeld bang om mijn directe tegenstander op te zoeken”, aldus Van Vossen. “Ik ga nu meer van mijn eigen kwaliteiten uit, ik pas me niet meer aan en ik maak zelf acties. Als ik zou mislukken bij Ajax kan ik in ieder geval niemand de schuld geven.”

Evenals tegen PSV begon Kluivert tegen Willem II op de bank. Dit keer gold het echter geen tactische maatregel. In tegenstelling tot Van Vossen maakt de 18-jarige topscorer een mindere fase door. Dat onderstreepte hij tijdens zijn invalbeurt (hij verving Ronald de Boer) door twee kansen om zeep te helpen.

Laatst gewijzigd door beelzebub op ma nov 09, 2009 6:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Het seizoen 1994/1995 herbeleefd

Bericht door peter » za nov 07, 2009 7:11 pm

Heb de wedstrijd gezien, maar ik heb gemist dat van Arum werd gewisseld door van Arum.
Ergerde me trouwens vorige week groen en geel tijdens Studio Sport. Die Hans van Arum draait een aardig seizoen en kreeg gelijk de vraag 'ben jij niet wat te goed voor WillemII?' Doodmoe word je er van.

Logico
Berichten: 2
Lid geworden op: wo nov 04, 2009 1:15 pm

Re: Het seizoen 1994/1995 herbeleefd

Bericht door Logico » ma nov 09, 2009 1:50 pm

Erg leuk initiatief dit, ik lees het met veel plezier :)

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Het seizoen 1994/1995 herbeleefd

Bericht door beelzebub » ma nov 09, 2009 6:10 pm

Foutje. :ajaxsmiley.gif:

Het 17 jarige talent Mohammed Sylla kwam erin voor van Arum.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Het seizoen 1994/1995 herbeleefd

Bericht door peter » ma nov 09, 2009 6:30 pm

Sylla is al wat ouder, beelzebub. Op zijn paspoort staat dat hij 23 is (van 1971), maar daar heb ik al twijfels bij. Denk namelijk dat hij na WillemII nergens meer echt aan de bak zal komen. Hij kwam overigens via die Piet de Visser. Die man zit nu net een jaartje bij PSV en is druk aan het scouten in Brazilië. Die Ronaldo lijkt me overigens een verdomd aardige vondst.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Het seizoen 1994/1995 herbeleefd

Bericht door Thijs » ma nov 09, 2009 6:37 pm

Boeiend, we hebben Kluivert!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Het seizoen 1994/1995 herbeleefd

Bericht door peter » ma nov 09, 2009 6:45 pm

Advocaat kiest Kluivert in selectie Oranje

Patrick Kluivert maakt woensdagavond mogelijk zijn debuut in het Nederlands elftal, dat in Rotterdam uitkomt tegen Tsjechië. De spits van Ajax is de enige nieuweling in de selectie van zestien spelers, die gisteren werd opgeroepen door bondscoach Dick Advocaat.

Van onze sportredactie

AMSTERDAM

Voor Nederland is het de derde poule-wedstrijd in de aanloop van het Europees kampioenschap, waarvan de eindronde in 1996 in Engeland wordt afgewerkt. Eerder won de ploeg met 4-0 van Luxemburg en werd gelijkgespeeld tegen Noorwegen (1-1).

De pas 18-jarige Kluivert is één van de zeven vertegenwoordigers van landskampioen Ajax. Kluivert debuteerde dit seizoen in het eerste elftal en groeide binnen drie maanden uit tot één van de trefzekerste spelers in de eredivisie. Na tien wedstrijden is hij met tien treffers topscorer op het hoogste nationale niveau. Advocaat heeft Kluivert opgeroepen als vervanger van de geblesseerde Bergkamp (Inter Milaan).

In vergelijking met het laatste kwalificatieduel in Noorwegen ontbreken ook Overmars en Van Gobbel. Beiden kampen met blessures. De Feyenoorders John de Wolf en Gaston Taument zijn in het nationale keurkorps teruggekeerd. De kans bestaat echter dat De Wolf en Taument op hun beurt weer moeten bedanken. In het competitieduel tegen NEC, gisteravond, raakten beiden geblesseerd.

Selectie Nederlands elftal: Kluivert, Blind, Frank de Boer, Ronald de Boer, Reiziger, Van der Sar, Van Vossen (Ajax), De Goey, Witschge, De Wolf, Taument (Feyenoord), Numan, Valckx (PSV), Jonk (Inter), Roy (Nottingham), Winter (Lazio).

Selectie Jong Oranje (voor EK-interland tegen Jong Tsjechië, dinsdag in Utrecht): Davids, Oulida, Reuser (Ajax), Moens (Excelsior), Roorda, Ebbinge (Groningen), Vierklau (Utrecht), Van Bronckhorst (Feyenoord), Rorije (Go Ahead), Fuchs, Playfair, Hoekstra (PSV), Makaay (Vitesse), Wiekens (Veendam), Laros (Willem II), Van Wissen (MVV).
Verrassend als je het mij vraagt. Komt ook wel erg vroeg.

Plaats reactie