Bobby Haarms RIP

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Daily Blind » ma mar 01, 2010 8:19 pm


Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Michael_B » do mar 18, 2010 11:35 am

Afgelopen zondag voorafgaand aan Ajax - PSV nog enkele euro's gedoneerd. Actie was goed verlopen begreep ik, ze zitten al op 2/3e van het bedrag voor een bronzen beeld.

Benieuwd waar het komt te staan.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Lionel » do mar 18, 2010 12:13 pm

Ik ook. In de buurt van de hoofdingang?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Marillion » do mar 18, 2010 12:20 pm

Bij het trainingsveld vind ik een veel mooiere plaats voor Bobby.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Rooie » do mar 18, 2010 12:23 pm

Bij de Toekomst lijkt me, daar ligt het hart van de vereniging.

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Lionel » do mar 18, 2010 2:11 pm

:biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Kowalczyk » wo mar 24, 2010 3:49 pm

Column over Bobby annex pluim voor de standbeeld-actie, te lezen op mijn eigen Hyves-pagina, op de site van de AFCA Supportersclub en later vandaag (nu nog niet) ook op www.dezemanverdienteenstandbeeld.nl. Check it out.

K.
Still alive...

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Ronald! » wo mar 24, 2010 4:11 pm

Schitterende column, Ko. :biggthumpup.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Bert » wo mar 24, 2010 4:14 pm

Exclusief voor de AFCA Supportersclub hè? :hypocrite.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Kowalczyk » wo mar 24, 2010 4:22 pm

Bertje schreef:Exclusief voor de AFCA Supportersclub hè? :hypocrite.gif:
Yep.

Op mijn Hyves-pagina plaats ik 'm nooit helemaal, zodat mensen even door moeten klikken naar de AFCA S.C.-site. Daar is het allemaal om begonnen: wat extra bezoekers genereren voor een fanclub die ik belangrijk vind.

In dit geval verschijnt de column ook op de site van de werkgroep, al was het maar omdat daar voor een deel dezelfde jongens achter zitten als achter de AFCA Supportersclub. Bovendien is ook die 'standbeeldsite' natuurlijk een nobel doel.

Voor de duidelijkheid: voor 'De Klassieker' op NU.nl word ik uiteraard gewoon betaald. Dat is een professionele column. 'Woensdag Gehaktdag' voor de AFCA Supportersclub doe ik gratis. Dat is liefdewerk oud papier. Sterker: ik betaal de AFCA Supportersclub gewoon een tientje per jaar, want ik ben lid.

K.
Still alive...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Bert » wo mar 24, 2010 5:06 pm

Ah, ik had niet op je hyves-pagina gekeken. :blush.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

michaelajaxfan
AT Toto winner 05/06
Berichten: 751
Lid geworden op: do aug 26, 2004 5:30 pm

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door michaelajaxfan » wo mar 24, 2010 5:45 pm

Prachtige column, Ko.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door brigade zuid » wo mar 24, 2010 9:52 pm

Mooie column, al was ik het wat betreft het standbeeld eens met de column van Peter R. de Vries op afca.nl

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Thijs » do mar 25, 2010 2:16 pm

Met die column van Peter R. de Vries ben ik het dus weer helemaal niet eens.

Sowieso, zinnetjes als 'Laten we eerst maar eens kampioen zien te worden, of de Champions League winnen voordat we standbeelden gaan neerzetten'...Sorry hoor, maar daar kan ik écht niet tegen. Oh, zullen we maar meteen met álles wachten totdat we een keer kampioen worden? Wat heeft dit er nou weer mee te maken?

Zijn altijd weer van die types die 'ga toch boeven vangen' roepen naar parkeerwachters. Supporters halen 60.000 euro op voor een standbeeld van een icoon, driewerf hulde. Het wordt betaald van geld wat mensen vrijwillig geven, omdat ze inzien hoeveel Haarms voor Ajax heeft betekend, en vooral dat Haarms Ajax wás. En om dan zo schamper te doen over zoiets, om dit een 'kansloos achterhoedegevecht' te noemen 'wat nergens over gaat'. (Net als de terugkeer van het oude logo waarnaar hij refereert)

Mijns inziens heb je er dan gewoon echt niks van begrepen. JUIST dat oude logo, JUIST zo'n standbeeld voor Bobby Haarms, dáár gaat het allemaal over! Dat is toch Ajax! Daarom is Ajax tot anders dan andere clubs, veel mooier en meer bijzonder dan welke club dan ook. In mijn ogen staat Bobby Haarms voor onvoorwaardelijke trouw en liefde aan ons Ajax, tot het (helaas) bittere eind. Spelers, bestuurders en trainers komen en gaan. Maar Bob staat voor die liefde voor onze club, die wij als supporters ook voelen. Hoe kut het ook gaat, hoe pijn Ajax ons ook kan doen, 't blijft toch ons cluppie. Niemand verdient een standbeeld meer dan hij.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Jeroen126 » do mar 25, 2010 4:16 pm

Het simpele feit dat supporters er uit eigen zak even €60.000 voor neertellen zegt toch al dat het standbeeld er moet komen?

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Kowalczyk » do mar 25, 2010 6:04 pm

Thijs schreef:Met die column van Peter R. de Vries ben ik het dus weer helemaal niet eens.

Sowieso, zinnetjes als 'Laten we eerst maar eens kampioen zien te worden, of de Champions League winnen voordat we standbeelden gaan neerzetten'...Sorry hoor, maar daar kan ik écht niet tegen. Oh, zullen we maar meteen met álles wachten totdat we een keer kampioen worden? Wat heeft dit er nou weer mee te maken?

Zijn altijd weer van die types die 'ga toch boeven vangen' roepen naar parkeerwachters. Supporters halen 60.000 euro op voor een standbeeld van een icoon, driewerf hulde. Het wordt betaald van geld wat mensen vrijwillig geven, omdat ze inzien hoeveel Haarms voor Ajax heeft betekend, en vooral dat Haarms Ajax wás. En om dan zo schamper te doen over zoiets, om dit een 'kansloos achterhoedegevecht' te noemen 'wat nergens over gaat'. (Net als de terugkeer van het oude logo waarnaar hij refereert)

Mijns inziens heb je er dan gewoon echt niks van begrepen. JUIST dat oude logo, JUIST zo'n standbeeld voor Bobby Haarms, dáár gaat het allemaal over! Dat is toch Ajax! Daarom is Ajax tot anders dan andere clubs, veel mooier en meer bijzonder dan welke club dan ook. In mijn ogen staat Bobby Haarms voor onvoorwaardelijke trouw en liefde aan ons Ajax, tot het (helaas) bittere eind. Spelers, bestuurders en trainers komen en gaan. Maar Bob staat voor die liefde voor onze club, die wij als supporters ook voelen. Hoe kut het ook gaat, hoe pijn Ajax ons ook kan doen, 't blijft toch ons cluppie. Niemand verdient een standbeeld meer dan hij.
100% eens met Thijs; 100% oneens met Peter R. de Vries.

K.
Still alive...

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Lionel » vr mar 26, 2010 11:15 pm

:biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door 666 » zo mar 28, 2010 9:23 am

Er zijn tientallen spelers die mede dankzij de Bobbytrainingen multimiljonair zijn geworden en volgens de standbeeldsite is er nog 3000 euro nodig. Het lijkt me dat er wel een dozijn of wat oudspelers in aanmerking komen om dat voor hun luttele bedragje even bij te passen. Marco? Frenk? Frank? Ronald? Wesley? Rafael? Dennis? Winston?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34402
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Ramona » wo sep 08, 2010 6:45 am

Update voortgang standbeeld
september 7th, 2010 | Author: werkgroep

Na de lancering van deze website en de inzamelingsactie om een standbeeld te voor Bobby Haarms te kunnen realiseren, is het de laatste maanden, na het ophalen van het benodigde geldbedrag, bijzonder stil geweest. Op de achtergrond heeft de werkgroep die zich met deze actie bezighoudt echter niet stilgezeten. Zo is er na de bekendmaking van de persoon die het kunstwerk gaat maken, namelijk kunstenaar Hans Jouta, regelmatig over het kunstwerk vergaderd. Daarnaast is er een contract opgesteld met daarin een aantal deadlines voor beide partijen; voor zowel de werkgroep als voor kunstenaar Hans Jouta. Inmiddels zijn er twee deadlines verstreken en heeft Hans zowel het schetsontwerp als het schaalmodel van het Bobby Haarms-standbeeld aan ons gepresenteerd. Afgelopen week heeft een delegatie van de werkgroep een bezoek gebracht aan Hans z’n atelier om het schaalmodel met eigen ogen te zien en te beoordelen.

Om eerlijk te zijn overtrof dit model onze verwachtingen en we waren dan ook zeer onder de indruk van hetgeen er straks in grote versie een stukje Amsterdam zal sieren. Omdat het beeld de perfectie moet benaderen waren er – natuurlijk – een paar kritiekpuntjes, daar zijn we immers Ajacieden voor. De aanpassingen, zowel aan het uiterlijk als aan de constructie van het beeld, zijn uitvoerig met Hans besproken en zullen worden toegepast op het uiteindelijke wasmodel. Aangezien de aanpassingen dermate klein zijn, vond de werkgroep het niet nodig om een nieuw schaalmodel te laten maken. Ook omdat we de komende tijd vaker het atelier zullen bezoeken en zodoende goed op de hoogte zullen blijven op het gebied van de artistieke vorderingen. Houd deze website daarom in de gaten als je op de hoogte wilt blijven van het laatste nieuws omtrent het standbeeld van onze Ajaxheld. Hoewel er voldoende geld is opgehaald is het nog altijd mogelijk om via de links naar de webshops de speciale sjaals of het shirt te bestellen.

Actiegroep ‘Deze man verdient een standbeeld’

Afbeelding
Hans Jouta werkt aan het beeld




Ik kwam ook een colomn op die site, van ik neem aan onze Thijs, tegen.
Weet niet of die al geplaatst was, vast wel, maar 't blijft mooi...


Brief Van Thijs aan Bobby
mei 3rd, 2010 | Author: werkgroep

Hé Bobby, daar lig je dan… Op een begraafplaats in Amsterdam. Je club speelt honderd kilometer verderop voor het kampioenschap van Nederland. Voor het eerst zonder jou, want jij bent dood. Op je buik ligt een grafsteen met je naam erop. Bob Haarms 1934 – 2009, staat er. Raar wel. Als je dood bent, raak je plotseling de helft van je voornaam kwijt. Het kaarsje op je steen is uit. Het regent.

Luister maar naar dit transistorradiootje. Hoor je het, ze zijn begonnen in Nijmegen. En belangrijker nog: ze zijn begonnen in Breda. Daar speelt de vijand. Die heet vandaag geen Feyenoord, PSV of Juventus, maar FC Twente. Tijden veranderen, Bobby.

Boven je naam staat een tekst: houten schepen, ijzeren kerels. Dat is al mooier dan dat rare Bob. Maar het mooiste van je steen is het kleine vergulde bankje. Jóuw bankje. Het bankje waar je zoveel spelers overheen joeg om hun fitheid te testen, waar je ze beter maakte door ze eerst kapot te laten gaan. Het bankje waar je je bijnaam mee verdiende. Het bankje van De Goede Beul.

Je ligt hier niet alleen. Majoor Bosshardt, Jos Brink en Wally Tax liggen verderop, en Manus Cruijff (ja, de vader van) ook. Maar ze zeggen niks meer. Het is hier zo stil. Het enige geluid dat je hoort is het geruis van de bomen, het getik van de regen en het gemompel van de getikte weduwe van die gozer een paar graven verderop. Je mist het gejuich van de tribunes, het geklikklak van de noppen op de kleedkamervloer, het gehijg van een speler die over jouw bankje springt. Je ging naar het stadion zolang je kon. Je vrouw verliet je, maar jij verliet je club nooit. Zonder je club geen leven.

De radiocommentator schreeuwt ‘Doelpunt!’. Luis Suarez scoort. Sssstt… luister: juichflarden vanuit het café aan de Middenweg. Ineens lijkt het minder hard te regenen. Even verderop, op de plek waar De Meer ooit stond, breekt de zon heel even door de grijze wolken. Het duurt nauwelijks vijf minuten. Die Costaricaan van Twente schiet de droom kapot.

Je kon zo mooi vloeken, Bobby. Niemand godverde zoals jij. Want je vloekte niet om iemand te kwetsen, je vloekte spelers uit de goot. Weet je nog dat je van Rinus Michels de opdracht kreeg om op zaterdagavond het Leidseplein te bewaken om te check-check-dubbelchecken of er toevallig geen spelers rondhingen? Als je er eentje tegenkwam, dan godverde je hem terug zijn nest in. De dag erop kwam diezelfde speler je bedanken.

Bijna een jaar geleden ben je hier begraven. Duizenden supporters stonden aan je graf. Spelers ook. Jari was er, Louis hield een toespraak, Kees Prins zong Dit is mijn club. En er wordt binnenkort een standbeeld voor je gebouwd. Je vraagt je weleens af waar je dat aan verdiend hebt. Als speler maakte je nooit een belangrijk doelpunt, als trainer deed je nooit een geniale tactische omzetting en je kon geblesseerde spelers niet fit toveren. Maar je was er. Altijd. Overal. Dat is ook wat, Bobby, dat is ook wat.

Om half vijf begint het nog harder te regenen. Je club wint in Nijmegen de wedstrijd, maar verliest het kampioenschap in Breda. Nóg een seizoen wachten op de schaal.

Tot volgend jaar, Bobby.

Groet,

Thijs.

Bron: De Pers





http://www.dezemanverdienteenstandbeeld.nl/

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Thijs » wo sep 08, 2010 11:10 am

Is niet van mij, van Thijs Zonneveld. (Die jongen die ook altijd voor nu.nl schrijft)

Wel een mooie column. :biggthumpup.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Rooie » ma mei 30, 2011 9:28 pm

Ajaxlife/dezemanverdienteenstandbeeld.nl
Het standbeeld van Bob Haarms is gereed! Dat meldt dezemanverdienteenstandbeeld.nl. Hans Jouta liet vorige week weten dat het standbeeld klaar is en dus toog de werkgroep naar Friesland om te kijken. De kunstenaar, fervent Ajaxfan, zorgde met het resultaat voor kippenvel. De werkgroep is nu druk bezig ervoor te zorgen dat het beeld voor aanvang van het nieuwe seizoen wordt geplaatst, zodat alle supporters het kunnen bewonderen. Meer informatie over de onthulling volgt zo snel mogelijk.
:biggthumpup.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Thijs » ma mei 30, 2011 9:53 pm

Geweldig nieuws, ben heel benieuwd!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Rooie » ma jul 11, 2011 4:51 pm

Ajaxlife/Dezemanverdienteenstandbeeld:
Onthulling standbeeld Haarms 29 juli

NIEUWS DOOR: REDACTIE OP 11 JUL 2011
Het levensgrote standbeeld van Bobby Haarms wordt vrijdag 29 juli onthuld, meldt de werkgroep 'Deze man verdient een standbeeld' op zijn website. Het bronzen standbeeld van de hersteltrainer werd gemaakt door Hans Jouta en komt naast de hoofdingang van de Amsterdam Arena te staan.

Inzamelactie
Haarms overleed 6 juni 2009 en begin 2010 werd op initiatief van enkele Ajaxsupporters een werkgroep gecreëerd met als doel de realisatie van een bronzen, levensgroot standbeeld. De supporters willen Haarms eren vanwege zijn levenslange betrokkenheid bij Ajax.

Als assistent-trainer maakte Haarms alle grote successen van de club van dichtbij mee en hij bleef ook na zijn 'pensioen' nauw aan de club en de supporters verbonden. De werkgroep, die het idee voor een standbeeld opperde, bestaat uit de Supportersvereniging Ajax, VAK410, Fanzine De Meersche Helden en de AFCA Supportersclub.

De actie om geld in te zamelen voor het standbeeld ging 8 maart 2010, de geboortedatum van Haarms, van start en slechts drie weken later was het benodigde bedrag van 60.000 euro bijeengebracht. Daarna kon kunstenaar en Ajacied Jouta aan het werk.

"De werkgroep is erg trots op hetgeen alle Ajacieden samen letterlijk neergezet hebben en tevens blij dat Bobby's clubliefde, loyaliteit en passie voor Ajax is vereeuwigd," schrijft de werkgroep in een persverklaring.

"'Deze man verdient een standbeeld' is op niemand meer van toepassing dan op Haarms en wij zijn dan ook erg trots dat wij dit hebben kunnen realiseren. Met het beeld wordt gehoopt de clubliefde, passie, loyaliteit en inzet van Haarms over te brengen aan de nieuwe generaties supporters, voetballers en medewerkers van Ajax."
Die hou ik vrij!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Rooie » vr jul 29, 2011 7:09 pm

Afbeelding

:ajax.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Thijs » vr jul 29, 2011 7:54 pm

Schitterend! :biggthumpup.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Plaats reactie