Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door Duke » di mei 26, 2009 3:45 pm

16:42 26 Mei 2009
Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax. Nadat de Amsterdammers dinsdag eerst een akkoord bereikte met de coach zelf, stemde ook Hamburger SV in met de overgang.

Jol tekent een contract voor drie jaar bij Ajax. Het is niet bekend wat zijn afkoopsom is. De Scheveninger had nog een overeenkomst voor één seizoen bij HSV.

In Hamburg kende Jol in zijn debuutjaar een succesvol seizoen. De club streed lang mee om de titel en reikte zowel in de UEFA Cup als in de Duitse beker tot de laatste vier. HSV eindigde als vijfde in de competitie en plaatste zich daarmee voor de voorronde van de Europa League.

Jol (53) was na zijn spelerscarrière als coach eerder werkzaam bij Roda JC, RKC Waalwijk en Tottenham Hotspur.
http://www.nos.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Jöhnk » di mei 26, 2009 3:49 pm

overmorgen wordt hij gepresenteerd, volgens at5.
Martin Jol is nieuwe trainer Ajax

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax. Dat heeft algemeen directeur Rik van den Boog dinsdagmiddag bevestigd tegenover AT5.

Een delegatie van de Ajax-leiding was vandaag in Hamburg om te onderhandelen met Hamburger SV over de overgang van de 53-jarige coach. Eerder kwamen Jol en Ajax al een meerjarig contract overeen. Later op de dag kwamen ook de clubs onderling eruit. Donderdag om 16.00 uur wordt hij gepresenteerd bij een persconferentie in de Amsterdam ArenA.
Jol had nog een contract tot medio 2010 bij de Duitse club. De Nederlandse coach was pas één jaar in dienst bij HSV. Hij bereikte zowel in de Duitse beker en de UEFA Cup de halve finale. In de Bundesliga werd het elftal vijfde. HSV heeft zich daardoor geplaatst voor de voorronde van de nieuwe Europa League.
De 53-jarige Jol, die als prof onder andere voetbalde bij ADO Den Haag, FC Twente en Bayern München was eerder als coach werkzaam bij Roda JC, RKC Waalwijk en Tottenham Hotspur.
http://www.at5.nl/artikelen/17313/marti ... ainer-ajax

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Toppie » di mei 26, 2009 3:52 pm

Nou de hoofvraag wordt Ajax kampioen met Jol erbij en een aantal goeie aankopen

Dan de Jol vraag, petje op ja of petje af Nee :smallgrin.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Thijs » di mei 26, 2009 3:52 pm

Jongens, er is nog niets zeker totdat Ajax het zelf heeft aangegeven middels een persbericht of een berichtje op de website. :hypocrite.gif:

Nou, waar blijft 'ie. Ik wil ook weer verder.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » di mei 26, 2009 3:52 pm

:smallgrin.gif:

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Scherrer » di mei 26, 2009 3:54 pm

Thijs schreef:Jongens, er is nog niets zeker totdat Ajax het zelf heeft aangegeven middels een persbericht of een berichtje op de website. :hypocrite.gif:

Nou, waar blijft 'ie. Ik wil ook weer verder.
Werk jij eigenlijk nog bij Ajax of ben je ondertussen afgestudeerd en daar weg?
***

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » di mei 26, 2009 3:54 pm

Inmiddels zijn de berichten weer van teletekst verdwenen :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Rooie » di mei 26, 2009 3:55 pm

999 schreef:Inmiddels zijn de berichten weer van teletekst verdwenen :smallgrin.gif:
Volgende week een interview met Martin Jol dat het verhaal Ajax al na 1 gesprek voorbij was :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Jöhnk » di mei 26, 2009 3:56 pm

Bij mij niet hoor.

Maar goed, op de NOS vertrouw ik zo en zo niet meer blind sinds Cheque van Gelder verklaarde graag te pokeren met nieuwsberichten.

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Justin » di mei 26, 2009 3:57 pm

Het staat toch gewoon op Teletekst? 3-jarig contract; donderdag de presentatie.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » di mei 26, 2009 3:58 pm

Jöhnk schreef:Bij mij niet hoor.

Maar goed, op de NOS vertrouw ik zo en zo niet meer blind sinds Cheque van Gelder verklaarde graag te pokeren met nieuwsberichten.
Dan zit het oude bericht nog in de cache moet je effe je Pc of Tv af en aan zetten ..
Laatst gewijzigd door 999 op di mei 26, 2009 4:00 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Bert » di mei 26, 2009 3:58 pm

Nou, Jöhnk, wat vind je ervan? :smallgrin.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Duke » di mei 26, 2009 4:00 pm

999 schreef:
Jöhnk schreef:Bij mij niet hoor.

Maar goed, op de NOS vertrouw ik zo en zo niet meer blind sinds Cheque van Gelder verklaarde graag te pokeren met nieuwsberichten.
Dan zit het oude bericht nog in de chace moet je effe je Pc of Tv af en aan zetten ..
999 is ook niet altijd even betrouwbaar als bron, helaas. :aai.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Marillion » di mei 26, 2009 4:00 pm

Als het echt 100% definitief is met een bericht op Ajax.nl dan zullen we er maar even een poll tegenaan gooien. En iedereen moet natuurlijk even publiekelijk verklaren of hij positief of negatief is over de nieuwe trainer en waarom dat zo is. Dat is wel zo makkelijk met de discussies in de loop van het seizoen.... :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Jöhnk » di mei 26, 2009 4:00 pm

999 schreef:
Jöhnk schreef:Bij mij niet hoor.

Maar goed, op de NOS vertrouw ik zo en zo niet meer blind sinds Cheque van Gelder verklaarde graag te pokeren met nieuwsberichten.
Dan zit het oude bericht nog in de chace moet je effe je Pc of Tv af en aan zetten ..
Het staat er nog steeds.


@Bert: ik word er niet zo warm van, maar het valt niet te ontkennen dat hij met al zijn ploegen tot op heden naar behoren gepresteerd heeft.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Thijs » di mei 26, 2009 4:01 pm

Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Ajax, HSV en Martin Jol hebben overeenstemming bereikt over de overgang van Jol naar Ajax. Jol tekent een contract dat hem voor 3 seizoenen aan Ajax verbindt.
Martin Jol (Den Haag, 16 januari 1956) wordt bij Ajax hoofdtrainer van het eerste elftal en vanuit die hoedanigheid tevens verantwoordelijk voor andere voetbalaangelegenheden zoals het aan- en verkoopbeleid, de scouting en de jeugdopleiding van de club. Jol gaat rechtstreeks rapporteren aan algemeen directeur Rik van den Boog.
De actieve voetballoopbaan van de op diverse posities inzetbare Jol was van 1973 tot 1998. Hij speelde in Nederland bij FC Den Haag en FC Twente, in Duitsland bij Bayern München en in Engeland bij West Bromwich Albion en Coventry City. Zijn trainersloopbaan startte in het seizoen 1991-1992 bij de amateurs van FC Den Haag. In het seizoen 1996-1997 begon de loopbaan van Jol als proftrainer, bij Roda JC. Met de club uit Kerkrade won hij de KNVB Beker. Nadien was hij succesvol trainer bij RKC, het Engelse Tottenham Hotspur en het Duitse HSV. Met de club uit Hamburg stelde hij dit seizoen op de laatste speeldag verrassend de vijfde plaats veilig, een plek die recht geeft op Europees voetbal.
Algemeen directeur Rik van den Boog over de aanstelling van Jol als nieuwe trainer: “Het is de belangrijkste positie binnen een voetbalclub, dus we zijn zeer zorgvuldig te werk gegaan. Martin beschikt over alle kwaliteiten die de nieuwe trainer van Ajax in onze optiek zou moeten hebben. Hij is ervaren en heeft die ervaring in binnen- en buitenland opgedaan. Hij heeft bij grote en minder grote clubs gewerkt en daarbij aangetoond het maximale uit zijn spelers te kunnen halen. Daarnaast is hij een trainer van wie is gebleken dat hij bereid is talentvolle jeugdspelers een kans te geven, wat voor ons van elementair belang is. We zijn als clubleiding nog niet zo lang in deze samenstelling aan het werk bij Ajax, maar ik ben heel blij met de manier waarop we hebben samengewerkt om dit te bewerkstelligen. Het was een spannende en boeiende periode, met een uitstekend resultaat voor Ajax.”
Martin Jol: “Ajax biedt me een hele mooie kans, met oog voor de lange termijn. Ik krijg een zeer uitgebreid pakket met verantwoordelijkheden. Ajax is een fantastische club en ik heb ontzettend veel zin om er aan de slag te gaan. Ik heb het bij HSV ontzettend naar mijn zin gehad, het is een grote club en Hamburg is een fijne stad om te leven en te werken. Ik heb de laatste jaren in het buitenland gewerkt en keer nu weer terug naar Nederland, daar kijk ik erg naar uit.”
And it's official! :blub.gif: :blub.gif: :blub.gif:

Martin, succes!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » di mei 26, 2009 4:01 pm

Jöhnk schreef:
999 schreef:
Jöhnk schreef:Bij mij niet hoor.

Maar goed, op de NOS vertrouw ik zo en zo niet meer blind sinds Cheque van Gelder verklaarde graag te pokeren met nieuwsberichten.
Dan zit het oude bericht nog in de chace moet je effe je Pc of Tv af en aan zetten ..
Het staat er nog steeds.


@Bert: ik word er niet zo warm van, maar het valt niet te ontkennen dat hij met al zijn ploegen tot op heden naar behoren gepresteerd heeft.

Das raar :drecul.gif: :blush.gif: :aai.gif: :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Duke » di mei 26, 2009 4:02 pm

Marillion schreef:Als het echt 100% definitief is met een bericht op Ajax.nl dan zullen we er maar even een poll tegenaan gooien. En iedereen moet natuurlijk even publiekelijk verklaren of hij positief of negatief is over de nieuwe trainer en waarom dat zo is. Dat is wel zo makkelijk met de discussies in de loop van het seizoen.... :smallgrin.gif:
Ja, dat lijkt me wel zinvol. We willen gewoon van iedereen een duidelijke uitspraak: voor of tegen. :headbang.gif:

Wat is je bron, Thijs? :666.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door GangstaRiB » di mei 26, 2009 4:03 pm

Ik ben positief.

Jol is een ervaren trainer die zijn teams op orde heeft.

Ik verwacht in ieder geval geen rare fratsen meer zoals verbazend staan te kijken na een afstraffing of iets dergelijks. Ik heb echt het gevoel dat Ajax nu gaat bouwen. Met Van Basten was het vooral hete lucht, Jol heeft een trackrecord.

Welkom en succes, Martin!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Thijs » di mei 26, 2009 4:03 pm

Scherrer schreef: Werk jij eigenlijk nog bij Ajax of ben je ondertussen afgestudeerd en daar weg?
Ik word soms opgeroepen bij drukte of als er mensen op vakantie zijn. Donderdag werk ik bijv, maar ook in de zomer ga ik wat dingen doen bij Ajax als de meeste vaste krachten op vakantie zijn.

Donderdag 16.00u de presentatie, waarin ook duidelijk gaat worden hoe de rest van de technische staf er uit gaat zien.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Vedette-10- » di mei 26, 2009 4:04 pm

Martin Jol: doe je best en hopelijk verras je de club door toch het eerste team van Ajax een lust voor het oog te maken!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Kowalczyk » di mei 26, 2009 4:05 pm

Gefeliciteerd, jongens. Ik vind dit een goede keus. Niet mijn absolute favoriet, maar ik begon me al zorgen te maken (Blind...?) - en uiteindelijk is Martin Jol dan tóch nog een 100% geloofwaardige en aan vrijwel alle criteria voldoende trainer: een ervaren vakman, een autoriteit, een man die als speler al een halve trainer was (in plaats van iemand die als trainer eigenlijk nog steeds een halve speler is).

Ik denk dat dit een hele goede keus is.

Om het allemaal in een ietwat ironisch kader te plaatsen: de laatste keer dat ik zo tevreden was over de aanstelling van een trainer, was toen Henk ten Cate uit de hoge hoed kwam... Dus tja, of het ook goed komt, is alsnog de vraag. Maar deze aanstelling voldoet grosso modo aan mijn wensen en ik vind het tamelijk knap werk van Ajax.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Toppie » di mei 26, 2009 4:05 pm

Of moet ik al een topic openen, wie wordt de nieuwe opvolger van Martin Jol :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Rooie » di mei 26, 2009 4:05 pm

Ajax.nl
Martin Jol nieuwe trainer Ajax

26 mei 2009
Ajax, HSV en Martin Jol hebben overeenstemming bereikt over de overgang van Jol naar Ajax. Jol tekent een contract dat hem voor 3 seizoenen aan Ajax verbindt.
Martin Jol (Den Haag, 16 januari 1956) wordt bij Ajax hoofdtrainer van het eerste elftal en vanuit die hoedanigheid tevens verantwoordelijk voor andere voetbalaangelegenheden zoals het aan- en verkoopbeleid, de scouting en de jeugdopleiding van de club. Jol gaat rechtstreeks rapporteren aan algemeen directeur Rik van den Boog.

De actieve voetballoopbaan van de op diverse posities inzetbare Jol was van 1973 tot 1988. Hij speelde in Nederland bij FC Den Haag en FC Twente, in Duitsland bij Bayern München en in Engeland bij West Bromwich Albion en Coventry City. Zijn trainersloopbaan startte in het seizoen 1991-1992 bij de amateurs van FC Den Haag. In het seizoen 1996-1997 begon de loopbaan van Jol als proftrainer, bij Roda JC. Met de club uit Kerkrade won hij de KNVB Beker. Nadien was hij succesvol trainer bij RKC, het Engelse Tottenham Hotspur en het Duitse HSV. Met de club uit Hamburg stelde hij dit seizoen op de laatste speeldag verrassend de vijfde plaats veilig, een plek die recht geeft op Europees voetbal.

Algemeen directeur Rik van den Boog over de aanstelling van Jol als nieuwe trainer: ,,Het is de belangrijkste positie binnen een voetbalclub, dus we zijn zeer zorgvuldig te werk gegaan. Martin beschikt over alle kwaliteiten die de nieuwe trainer van Ajax in onze optiek zou moeten hebben. Hij is ervaren en heeft die ervaring in binnen- en buitenland opgedaan. Hij heeft bij grote en minder grote clubs gewerkt en daarbij aangetoond het maximale uit zijn spelers te kunnen halen. Daarnaast is hij een trainer van wie is gebleken dat hij bereid is talentvolle jeugdspelers een kans te geven, wat voor ons van elementair belang is. We zijn als clubleiding nog niet zo lang in deze samenstelling aan het werk bij Ajax, maar ik ben heel blij met de manier waarop we hebben samengewerkt om dit te bewerkstelligen. Het was een spannende en boeiende periode, met een uitstekend resultaat voor Ajax.”

Martin Jol: ,,Ajax biedt me een hele mooie kans, met oog voor de lange termijn. Ik krijg een zeer uitgebreid pakket met verantwoordelijkheden. Ajax is een fantastische club en ik heb ontzettend veel zin om er aan de slag te gaan. Ik heb het bij HSV ontzettend naar mijn zin gehad, het is een grote club en Hamburg is een fijne stad om te leven en te werken. Ik heb de laatste jaren in het buitenland gewerkt en keer nu weer terug naar Nederland, daar kijk ik erg naar uit.”

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Vedette-10- » di mei 26, 2009 4:06 pm

Zie jij graag de naam van Danny Blind ofzo? :ajaxsmiley.gif:

Komt er nog een presentatie?

Plaats reactie