Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » do dec 30, 2010 10:53 pm

Ex trainer dus slotje dus archief!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door 999 » ma jan 03, 2011 11:28 pm

Vakvereniging CBV keurt uitspraken Kesler af

03/01/2011 16:46

De uitspraken van Henk Kesler aan het adres van Martin Jol hebben veel stof doen opwaaien. De vakvereniging Coaches Betaald Voetbal (CBV) keurt de uitlatingen van Kesler dan ook af.

Kesler, tot en met afgelopen zomer directeur Betaald Voetbal van de KNVB, haalde in gesprek met Voetbal International uit naar de vorige maand bij Ajax opgestapte Jol. 'Weet je waar ik zéker nooit spijt van heb gehad? Dat ik tien jaar lang de druk heb kunnen weerstaan om Martin Jol bondscoach te maken. De man heeft totaal geen gevoel voor normen en waarden.'

'Dat bleek maar weer met dat bijtincident van Luis Suarez die een schop onder zijn kont had moeten hebben', vervolgde Kesler. 'Maar nee, Jol bagatelliseerde het als een liefdesbeetje, echt ongelooflijk. En Suarez wordt geschorst voor zeven competitiewedstrijden, maar is wél aanvoerder tegen Real Madrid. Jol is volstrekt ongeschikt voor zijn vak, vind ik.'

Deze uitspraken schoten in het verkeerde keelgat bij de CBV. 'Afgezien dar Martin Jol al jaren een zeer gewaardeerd lid is van de CBV, heeft hij in de afgelopen vijftien jaar zijn vakmanschap meer dan bewezen in zowel de Nederlandse competitie, als ook in de Engelse Premier League en de Duitse Bundesliga.'

'Middels deze reactie wenst het bestuur van de vereniging Coaches Betaald Voetbal nadrukkelijk uit te spreken dat de uitlatingen van een man van het formaat van de heer Kesler ongepast en beledigend zijn, en derhalve ten strengste af te keuren.'

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door joey » ma jan 03, 2011 11:41 pm

'Dat bleek maar weer met dat bijtincident van Luis Suarez die een schop onder zijn kont had moeten hebben', vervolgde Kesler. 'Maar nee, Jol bagatelliseerde het als een liefdesbeetje, echt ongelooflijk.
Dit ben ik wel met Kesler eens. Maar verder overdrijft hij een beetje heel erg.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door ferry » di jan 11, 2011 2:45 pm

Van VI.nl:
De Boer: 'Heb geen traan gelaten om vertrek Jol'
11/01/2011 13:30

Ronald de Boer was erg blij dat Ajax en Martin Jol eind vorig jaar uit elkaar gingen. Niet vanwege het feit dat zijn broer Frank hem opvolgde, maar vooral omdat hij Jol totaal niet bij Ajax vond passen. De Boer zag Ajax regelmatig spelen, zo zag hij onder meer het thuisduel met NEC (1-1) op zaterdag 4 december. Dat bleek uiteindelijk de laatste wedstrijd van Jol als Ajax-trainer.

'Dat duel was voor mij het summum', aldus De Boer in gesprek met NUsport. 'Toen wist ik zeker dat het zo niet verder kon. Er zat helemaal geen lijn in het spel, het was een soort veredeld countervoetbal. Lange ballen naar voren en dan hopen op een bevlieging van Luis Suarez of Mounir El Hamdaoui. Dat voetbal hoort niet bij Ajax. Ik heb geen traan gelaten om het ontslag van Jol.'

'Begrijp me goed, Jol is best een goede trainer, maar niet voor Ajax', vervolgt de 67-voudig international. 'Toen ik hem voor het eerst langs het veld zag staan in trainingspak en met een petje op, was het voor mij al klaar. Dan ben je voor mij geen Ajax-coach. Die heeft namelijk stijl. Maar in een andere omgeving zou hij best goed kunnen werken. Er zijn zat clubs die zijn filosofie wel volgen.'

Komend seizoen gaat hij Fred Grim assisteren bij de A1 van Ajax. Het gerucht ging even dat Ronald de rechterhand van broer Frank zou worden. 'Dat was geen optie. Daar krijg je alleen maar scheve gezichten van. Dan krijg je het Cock Jol-effect, dat moet je niet willen. Ik wil het vak langzaam onder de knie krijgen en af en toe ook m'n handen vrij hebben om bijvoorbeeld naar Qatar te gaan.'
:headbang.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door Thijs » di jan 11, 2011 2:57 pm

"Het Cock Jol-effect". Zonder er direct inhoudelijk op in te gaan waardeer ik het dat Ronald onze mooie taal voorziet van nieuwe woorden. ;) :smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door Bert » di jan 11, 2011 3:11 pm

Als De Boer erbij komt bij de A1, blijft Bergkamp dan ook?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door joey » di jan 11, 2011 5:20 pm

Het gerucht ging even dat Ronald de rechterhand van broer Frank zou worden. 'Dat was geen optie. Daar krijg je alleen maar scheve gezichten van. Dan krijg je het Cock Jol-effect, dat moet je niet willen. Ik wil het vak langzaam onder de knie krijgen en af en toe ook m'n handen vrij hebben om bijvoorbeeld naar Qatar te gaan.'
:headbang.gif:[/quote]

De Boer haalt zijn broer toch ook gewoon binnen? Weliswaar niet bij het eerste, maar toch... Ik vind het een jolletje, hoor.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13400
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door Arthur » di jan 11, 2011 5:34 pm

Belangrijk verschil is dat Ronald de Boer op basis van zijn eigen voetbalverdiensten toch wel welkom was geweest bij Ajax.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door beelzebub » di jan 11, 2011 5:47 pm

Thijs schreef:"Het Cock Jol-effect". Zonder er direct inhoudelijk op in te gaan waardeer ik het dat Ronald onze mooie taal voorziet van nieuwe woorden. ;) :smallgrin.gif:
Nu nog het Dick Jol-effect.

En wat verder gezocht; Het Suk-Jol-effect
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door ferry » di jan 11, 2011 6:03 pm

joey schreef:
Het gerucht ging even dat Ronald de rechterhand van broer Frank zou worden. 'Dat was geen optie. Daar krijg je alleen maar scheve gezichten van. Dan krijg je het Cock Jol-effect, dat moet je niet willen. Ik wil het vak langzaam onder de knie krijgen en af en toe ook m'n handen vrij hebben om bijvoorbeeld naar Qatar te gaan.'
:headbang.gif:
De Boer haalt zijn broer toch ook gewoon binnen? Weliswaar niet bij het eerste, maar toch... Ik vind het een jolletje, hoor.
Mwoah, ik ben het wel met Arthur eens. Ronald de Boer heeft een verleden bij Ajax en was zonder z'n broer ook welkom geweest. Ander verschil is dat Ronald echt als jeugdtrainer aan de slag gaat; hij komt niet binnen als de rechterhand van z'n broer om te helpen bij het 1e elftal en om de totale jeugdopleiding te coördineren.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door Ronald! » di jan 11, 2011 6:14 pm

Ronald verdient het! :bis.gif:

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door Rooie » di jun 21, 2011 1:59 pm

VZ
Jol: 'Net als Schwarzenegger zei ik: 'I will be back', en nu ben ik terug'
Dinsdag, 21 juni 2011 om 14:49

Martin Jol heeft zin in het nieuwe seizoen als trainer van Fulham. De afgelopen seizoen bij Ajax vertrokken oefenmeester werkt tussen 2004 en 2007 al in de Premier League, en is nu op Craven Cottage de opvolger van Mark Hughes. “Iedereen wist dat ik graag terug wilde komen”, aldus Jol.

“Toen ik bij Tottenham Hotspur vertrok zei ik net als Arnold Schwarzenegger: I will be back, en nu ben ik terug”, vertelt Jol in de Engelse media. De Nederlander vindt zijn nieuwe werkgever een mooie club. “Ik vind Fulham een tradiotinele vereniging, net als Spurs, West ham United en alle andere clubs in Londen. Ze hebben me een goed gevoel gegeven en ik vind de clubkleuren, zwart-wit, ook mooi.”

“Fulham is blij en ik ben blij, dus hopelijk kunnen we dat zo houden”, vervolgt Jol, die nog wel hoopt op versterkingen van zijn selectie. “De spelersgroep is goed, met ervaren spelers en enkele jongere voetballers, zoals Moussa Dembélé, die ken ik erg goed vanuit Nederland. Maar er zijn vier of vijf spelers vertrokken, dus ik denk dat we datzelfde aantal nieuwelingen moeten aantrekken om de selectie sterk te houden.”
Niets veranderd. Hoop voor 'm dat de clubleiding daar wel met hem 'meedenkt'.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door jabu » di jun 21, 2011 5:10 pm

Net zo'n proleet ook als Schwarzenegger.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10276
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door WP_Legend » di jun 21, 2011 5:19 pm

Jabu schreef:Net zo'n proleet ook als Schwarzenegger.
Jol mag hopen een duizendste van Arnold te hebben... Arnold blijft de beste!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door 999 » di jun 21, 2011 5:22 pm

Ach, Frank en AJAX zijn ook al weer met de vierde aankoop bezig ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door Jöhnk » di jun 21, 2011 5:44 pm

Typisch Jol. Het gaat niet om de kwaliteit van de aankopen, het gaat om het aantal aankopen.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door GangstaRiB » di jun 21, 2011 7:42 pm

Jöhnk schreef:Typisch Jol. Het gaat niet om de kwaliteit van de aankopen, het gaat om het aantal aankopen.
Je weet niet eens wie hij wil hebben! In de PL gelden nou eenmaal andere wetten dan de Eredivisie dat meer lijkt op een beloftencompetitie.

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door T82 » di jun 21, 2011 9:32 pm

GangstaRiB schreef:
Jöhnk schreef:Typisch Jol. Het gaat niet om de kwaliteit van de aankopen, het gaat om het aantal aankopen.
Je weet niet eens wie hij wil hebben! In de PL gelden nou eenmaal andere wetten dan de Eredivisie die meer lijkt op een beloftencompetitie.
Dan hoef je nog geen spelers met een rollator te halen...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door Cruijff » di jun 21, 2011 11:29 pm

Het bericht op VI.nl
Martin Jol kan niet wachten tot hij kan beginnen aan zijn nieuwe avontuur bij Fulham. Bij de Londense club volgde hij de opgestapte Mark Hughes op. De Hagenaar is dolblij om weer terug te zijn in de Premier League nadat hij in 2007, na een drieëneenhalf jaar durend dienstverband, moest vertrekken bij Tottenham Hotspur.

'Iedereen wist dat ik graag wilde terugkeren naar Engeland', vertelt de voormalige coach van onder meer Ajax en Hamburger SV aan de BBC. 'Ik zei toen ik in 2007 vertrok hetzelfde als Arnold Schwarzenegger: I'll be back (ik zal terugkomen) en nu ben ik terug.'

'In mijn ogen is Fulham een traditieclub, net als de Spurs, West Ham United en de andere Londense clubs. De club heeft me altijd een goed gevoel gegeven', vervolgt Jol. 'Ik houd ook van de clubkleuren zwart en wit. Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar het belangrijkste is dat Fulham gelukkig is en ik gelukkig ben. Hopelijk blijven we dat.'

'Ik zou graag een jaar of vier, vijf bij Fulham willen blijven. Ik hoop dat dat realistisch is', meent Jol die op 30 juni het eerste voorronde-duel speelt in de Europa League tegen NSÍ Runavik van de Faerøer eilanden.

'Ik had kunnen zeggen we beginnen al vroeg in juni met de voorbereiding, maar dat leek me een slecht idee. Je kan die wedstrijden tegen Runavik beschouwen als vriendschappelijke duels met een serieus tintje.'
Hij bedoelt te zeggen: ik mik erop met dit avontuur 4 of 5 jaarsalarissen op te strijken, we zullen wel zien hoe lang het gaat duren.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door GangstaRiB » wo jun 22, 2011 8:07 am

T82 schreef:
GangstaRiB schreef:
Jöhnk schreef:Typisch Jol. Het gaat niet om de kwaliteit van de aankopen, het gaat om het aantal aankopen.
Je weet niet eens wie hij wil hebben! In de PL gelden nou eenmaal andere wetten dan de Eredivisie die meer lijkt op een beloftencompetitie.
Dan hoef je nog geen spelers met een rollator te halen...
Deed ie dat? Jarenlang heeft Ajax een beetje aangemodderd en zaten we allemaal te klagen dat PSV zo vaak kampioen werd omdat ze een gebalanceerd elftal hadden. Jol probeerde ook een mix tussen talent en ervaring te maken die in zijn eerste seizoen gelijk de vruchten afwierp. Wat een selectieve herinneringen over Jol hebben we ineens...... Er deugd ineens niks meer aan em zeker?

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door Alexander » wo jun 22, 2011 10:26 am

Je doelt toch niet op Pantelic?

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door T82 » wo jun 22, 2011 2:18 pm

Alexander schreef:Je doelt toch niet op Pantelic?
Nee, maar wel Atouba, Mido, Ooijer, en Taino. Ook Lodeiro kan gezien zijn blessuregevoeligheid wel zo'n apparaat gebruiken.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door Ronald! » wo jun 22, 2011 3:06 pm

Wat doet dit draadje nog in 'Algemene Zaken'? Het gaat al lang niet meer over Ajax. Jol is exit. :laughing.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door joey » zo jun 26, 2011 9:13 pm

Het stinkt aan alle kanten!

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Martin Jol ex-trainer Ajax

Bericht door Alexander » ma jun 27, 2011 9:32 am

Hahaha

Plaats reactie