Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » di okt 24, 2023 2:13 am

LucaS schreef:
ma okt 23, 2023 8:21 pm
Ik denk niet dat hij daarvoor verantwoordelijk is
Waarom niet?

Hij heeft samen met die andere koekenbakker onder andere Bassey aangetrokken. Die speelde Sinterklaas vandaag/gisteren.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » di okt 24, 2023 8:28 am

DelToro schreef:
ma okt 23, 2023 8:15 pm
Je hebt afgaand op deze opmerkingen volgens mij weinig kennis van wat burn-out is.

En hoop vooral dat je zelf geen leiding geeft, maar dat is helaas wel het geloof ik.
De (mentale) gezondheid van de mensen met wie ik werk staat voorop. Neemt niet weg dat de een vatbaarder is voor overspannenheid dan de ander.
Peter schreef:
ma okt 23, 2023 8:38 pm
Gelet op de organisatie kan ik me er wat bij voorstellen dat je klachten krijgt. Lijkt me echt niet te doen om daar je “werk te doen”.
Hm. Als iemand 31,25M voor Bergwijn en 23M voor Bassey wil uitgeven, dan kan bijv. KJH zeggen: lijkt me een bijzonder slecht idee. Freund Misletoe die alles op eigen houtje doet en de schatkist erdoor jaagt: daar kun je als medewerker toch je conclusies aan verbinden?

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door GangstaRiB » di okt 24, 2023 8:40 am

Ik weet niet of ik het te somber inzie, maar als je ziet hoe HSV en Schalke in een neergaande spiraal zijn gekomen. En op dit moment Lyon die ook laatste staat...

Ajax zal niet snel degraderen, maar de rot zit volgens mij vrij diep in alle geledingen en probeer daar maar eens uit te komen.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Alexander » di okt 24, 2023 8:43 am

Het is wel bizar wat ons in 2 jaar is overkomen zeg. Het gaat van kwaad tot erger. Schreuder was een ramp, Heitinga van hetzelfde niveau. Vervolgens zijn we opgezadeld met een criminele Duitser die ons hele eigen vermogen er doorheen heeft gejaagd en een trainer van niveau bovenkant Keuken Kampioen Divisie. Het rijtje verantwoordelijke is oneindig lang, met Pier Eringa als hoofdschuldige voor deze totale chaos. Ik denk dat we nog 3 tot 4 jaar last gaan hebben van de enorme bedragen die er in de afgelopen 2 jaar doorheen zijn gesmeten. 250 miljoen aan aankopen en honderden miljoenen aan weggegooid salaris. Plus enorme afkoopsommen aan Daley Blind, Schreuder, Heitinga, Mislingtat en nu weer Steijn. Het is absurd wat er gebeurd.

Ik hoop dat het ook een les is voor Ajacieden. De meeste zijn slaafs achter hele twijfelachtige beslissingen gaan staan. Ook hier. Daar ben ik nog steeds verbijsterd over. Het wordt tijd dat het hele bestuursmodel van Ajax op de schop gaat.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Alexander » di okt 24, 2023 8:44 am

GangstaRiB schreef:
di okt 24, 2023 8:40 am
Ik weet niet of ik het te somber inzie, maar als je ziet hoe HSV en Schalke in een neergaande spiraal zijn gekomen. En op dit moment Lyon die ook laatste staat...

Ajax zal niet snel degraderen, maar de rot zit volgens mij vrij diep in alle geledingen en probeer daar maar eens uit te komen.
Het is 1 voor 12. Kijk naar een prachtige club als Anderlecht. Die zijn er al 6 jaar niet bovenop.

De redding van Ajax moet de jeugd zijn. Maar juist bij de jeugd gebeuren de gekste dingen. Het is niet voor niets dat praktisch ieder elftal van Ajax met grote cijfers verliest van AZ, Feyenoord en PSV.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » di okt 24, 2023 8:49 am

GangstaRiB schreef:
di okt 24, 2023 8:40 am
Ajax zal niet snel degraderen, maar de rot zit volgens mij vrij diep in alle geledingen en probeer daar maar eens uit te komen.
De (enige) hoop die ik heb is dat de opleiding weer leading wordt. Het zal effe duren voordat je daar de vruchten van plukt. Maar dat is tig keer beter dan 225M investeren in een selectie van weggooiers.

Je ziet wat onbenullen als Schreuder, Hamstra, Mislintat en Steyn short-term aanrichten en welk effect dat long-term heeft. Geen plan, geen feeling met waar Ajax voor staat en wat de levensader is. Gefaciliteerd door slappe leiders als Sar.

Terug naar de tekentafel, met LvG als architect. Geen fan van DB, maar die houdt namens LvG wel de vinger aan de pols. En prima dat LvG het vanuit Portugal doet, dat was bij JC vanaf z'n berg ook nooit een issue.

De Dominee
Berichten: 5849
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door De Dominee » di okt 24, 2023 8:53 am

wimpey schreef:
di okt 24, 2023 8:49 am
GangstaRiB schreef:
di okt 24, 2023 8:40 am
Ajax zal niet snel degraderen, maar de rot zit volgens mij vrij diep in alle geledingen en probeer daar maar eens uit te komen.
De (enige) hoop die ik heb is dat de opleiding weer leading wordt. Het zal effe duren voordat je daar de vruchten van plukt. Maar dat is tig keer beter dan 225M investeren in een selectie van weggooiers.

Je ziet wat onbenullen als Schreuder, Hamstra, Mislintat en Steyn short-term aanrichten en welk effect dat long-term heeft. Geen plan, geen feeling met waar Ajax voor staat en wat de levensader is. Gefaciliteerd door slappe leiders als Sar.

Terug naar de tekentafel, met LvG als architect. Geen fan van DB, maar die houdt namens LvG wel de vinger aan de pols. En prima dat LvG het vanuit Portugal doet, dat was bij JC vanaf z'n berg ook nooit een issue.
Met de visie van LvG (en Beukers) gaat juist die jeugdopleiding naar de haaien. Kijk naar AZ. Mooie teamresultaten in de jeugd. Maar wat breekt er nou echt door? Niets. Er spelen maximaal 2 spelers uit eigen jeugd in het eerste dit jaar. Is dat ons voorbeeld...?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Alexander » di okt 24, 2023 8:53 am

wimpey schreef:
di okt 24, 2023 8:49 am
GangstaRiB schreef:
di okt 24, 2023 8:40 am
Ajax zal niet snel degraderen, maar de rot zit volgens mij vrij diep in alle geledingen en probeer daar maar eens uit te komen.
De (enige) hoop die ik heb is dat de opleiding weer leading wordt. Het zal effe duren voordat je daar de vruchten van plukt. Maar dat is tig keer beter dan 225M investeren in een selectie van weggooiers.

Je ziet wat onbenullen als Schreuder, Hamstra, Mislintat en Steyn short-term aanrichten en welk effect dat long-term heeft. Geen plan, geen feeling met waar Ajax voor staat en wat de levensader is. Gefaciliteerd door slappe leiders als Sar.

Terug naar de tekentafel, met LvG als architect. Geen fan van DB, maar die houdt namens LvG wel de vinger aan de pols. En prima dat LvG het vanuit Portugal doet, dat was bij JC vanaf z'n berg ook nooit een issue.
LvG is beter als trainer dan als directeur. Daar ben ik nog niet gelijk gerust op. Maar ik hoop dat een ieder doorheeft dat het aanstellen van een ijzersterke hoofd jeugdopleidingen voor nu eigenlijk het allerbelangrijkst is.

De Dominee
Berichten: 5849
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door De Dominee » di okt 24, 2023 8:57 am

Alexander schreef:
di okt 24, 2023 8:43 am
Het is wel bizar wat ons in 2 jaar is overkomen zeg. Het gaat van kwaad tot erger. Schreuder was een ramp, Heitinga van hetzelfde niveau. Vervolgens zijn we opgezadeld met een criminele Duitser die ons hele eigen vermogen er doorheen heeft gejaagd en een trainer van niveau bovenkant Keuken Kampioen Divisie. Het rijtje verantwoordelijke is oneindig lang, met Pier Eringa als hoofdschuldige voor deze totale chaos. Ik denk dat we nog 3 tot 4 jaar last gaan hebben van de enorme bedragen die er in de afgelopen 2 jaar doorheen zijn gesmeten. 250 miljoen aan aankopen en honderden miljoenen aan weggegooid salaris. Plus enorme afkoopsommen aan Daley Blind, Schreuder, Heitinga, Mislingtat en nu weer Steijn. Het is absurd wat er gebeurd.

Ik hoop dat het ook een les is voor Ajacieden. De meeste zijn slaafs achter hele twijfelachtige beslissingen gaan staan. Ook hier. Daar ben ik nog steeds verbijsterd over. Het wordt tijd dat het hele bestuursmodel van Ajax op de schop gaat.
Het eigen vermogen er doorheen gejaagd? Hoe kom je daarbij? Heb je de jaarcijfers wel eens bekeken? Het EV is niet aangeraakt.

Sowieso vertegenwoordigt de huidige selectie nog (veel) waarde. Je kunt veel spelers helemaal nog niet beoordelen. Mijns inziens gaan Ramaj, Sutalo, Hato, Mannsverk, Vos, Tahirovic en mogelijk ook Forbs ons nog (veel) geld opleveren. Bergwijn gaat deze winter lekker naar SA. Brobbey staat er in het buitenland nog altijd goed op.

Het zou erg dom zijn deze spelers nu al te verkopen (met veel verlies door Steijn). Nog dommer zou het zijn om dan in het huidige klimaat (Ajax DNA boven alles) spelers aan te trekken. Dan krijg je puin als Donny, Ghazi etc.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Alexander » di okt 24, 2023 9:01 am

Je begrijpt wel wat eigen vermogen is toch?

Ik leg het je nog wel een keer uit. Ons eigen vermogen zit praktisch helemaal in de selectie. We hebben een peperdure groep spelers staan. Het is afwachten wat de meeste op gaan brengen, maar ik hou zelf rekening met een afschrijving van 50 tot 75% op de spelers die afgelopen zomer gehaald zijn. Reken dan de enorme salarissen door en het feit dat je dit jaar nog een jaar geen CL gaat halen en je hebt een levensgroot probleem. Van de huidige selectie zijn er 2 spelers met enigszins waarde. Hato en Brobbey zullen 20+ opbrengen. Op Vos en Taylor heb ik goede hoop. En dan houdt het helaas helemaal op.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » di okt 24, 2023 9:16 am

Lionel schreef:
di okt 24, 2023 2:13 am
LucaS schreef:
ma okt 23, 2023 8:21 pm
Ik denk niet dat hij daarvoor verantwoordelijk is
Waarom niet?

Hij heeft samen met die andere koekenbakker onder andere Bassey aangetrokken. Die speelde Sinterklaas vandaag/gisteren.
Volgens mij is dat in handen gegeven van de makelaar van schreuder. Het lijkt me sterk dat dat zijn beslissing is geweest
I think I lost my fucking headache

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » di okt 24, 2023 9:18 am

Alexander schreef:
di okt 24, 2023 9:01 am
Je begrijpt wel wat eigen vermogen is toch?

Ik leg het je nog wel een keer uit. Ons eigen vermogen zit praktisch helemaal in de selectie. We hebben een peperdure groep spelers staan. Het is afwachten wat de meeste op gaan brengen, maar ik hou zelf rekening met een afschrijving van 50 tot 75% op de spelers die afgelopen zomer gehaald zijn. Reken dan de enorme salarissen door en het feit dat je dit jaar nog een jaar geen CL gaat halen en je hebt een levensgroot probleem. Van de huidige selectie zijn er 2 spelers met enigszins waarde. Hato en Brobbey zullen 20+ opbrengen. Op Vos en Taylor heb ik goede hoop. En dan houdt het helaas helemaal op.
Doe niet zo dramatisch. Alsof die aankopen nog maar 25 mio zouden opbrengen samen. Dat is 2 mio per speler
I think I lost my fucking headache

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Alexander » di okt 24, 2023 9:34 am

Je vindt het niet erg als ik jouw mening niet zo serieus meer neem toch? Je hebt Mislingtat tot in de laatste seconde verdedigd. Die man heeft onze club in een ongekende ravage gebracht. En daarnaast zichzelf op een bizarre wijze miljoenen rijker gemaakt.

Ajax heeft financieel een enorm probleem.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » di okt 24, 2023 9:54 am

Dat is dan wederzijds. Ga jij er maar lekker van uit dat de aankopen gemiddeld niet meer dan 2 a 3 miljoen gaan opbrengen
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door GangstaRiB » di okt 24, 2023 10:21 am

LucaS schreef:
di okt 24, 2023 9:54 am
Dat is dan wederzijds. Ga jij er maar lekker van uit dat de aankopen gemiddeld niet meer dan 2 a 3 miljoen gaan opbrengen
Ik denk dat je maar beter aan de veilige kant kunt gaan zitten. Een aantal spelers zijn echt brandhout.

En het kan nu snel gaan he... paar jaar geen CL inkomsten, de toppers van Sven liggen tot 2028 (!!) vast. Het kan zomaar topzwaar worden en daar gaat ons cluppie.

Van der Sar die ooit begeleid moest worden om zijn taak als AD te vervullen heeft ons keihard geraakt. Heeft de sleutels aan Overmars en Ten Hag gegeven en die wisten wat ze deden. Maar de rest van de organisatie is in slaap gevallen.

De Dominee
Berichten: 5849
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door De Dominee » di okt 24, 2023 10:27 am

Dat we de CL gaan missen ligt meer aan Steijn dan aan de aankopen. We hadden prima 3e kunnen worden met deze selectie met bijvoorbeeld Bosz of Slot voor de groep. 100%.
Alexander schreef:
di okt 24, 2023 9:01 am
Je begrijpt wel wat eigen vermogen is toch?

Ik leg het je nog wel een keer uit. Ons eigen vermogen zit praktisch helemaal in de selectie. We hebben een peperdure groep spelers staan. Het is afwachten wat de meeste op gaan brengen, maar ik hou zelf rekening met een afschrijving van 50 tot 75% op de spelers die afgelopen zomer gehaald zijn. Reken dan de enorme salarissen door en het feit dat je dit jaar nog een jaar geen CL gaat halen en je hebt een levensgroot probleem. Van de huidige selectie zijn er 2 spelers met enigszins waarde. Hato en Brobbey zullen 20+ opbrengen. Op Vos en Taylor heb ik goede hoop. En dan houdt het helaas helemaal op.
Quatsch. Die aankopen zijn helemaal zo slecht nog niet en gaan Ajax juist geld opleveren. Het zullen niet allemaal voltreffers zijn, maar 50%+ gaat slagen. En dus winst opleveren.

Spelers die waarde vertegenwoordigen:

Ramaj
Sutalo
Hato
Sosa
Avila
Rensch
Vos
Mannsverk
Tahirovic
Forbs (homegrown!)
Brobbey
Bergwijn (SA gaat gewoon betalen deze winter)

Niet zo dramatisch doen. Het missen van de CL (weer!) gaat pijn doen, zeker. Maar dat is wat anders en heeft een andere hoofdoorzaak. (Steijn)
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Alexander » di okt 24, 2023 10:42 am

We zullen zien en moeten afwachten. Mijn gevoel, op basis van iedere wedstrijd die Ajax dit seizoen heeft gespeeld, is dat de 115 miljoen die deze zomer is gespendeerd best case 50 miljoen op gaat leveren. En daar zou ik eerlijk gezegd al heel blij mee zijn.

De Dominee
Berichten: 5849
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door De Dominee » di okt 24, 2023 10:47 am

Ik hoop dat je het mis hebt, Alexander. We gaan het zien en we hopen op het beste! :biggthumpup.gif: Thanks voor je inside info over Steijn trouwens.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » di okt 24, 2023 4:09 pm

Goed zo jongens, even niets doen. Dat komt.over een jaartje wel

Contract Hato nog niet verlengd: 'Hij wil die salarissen niet bepalen'
Contract Hato nog niet verlengd: 'Hij wil die salarissen niet bepalen'
13:11, Vandaag
64

Enkele jonge spelers, waaronder Jorrel Hato en Gabriel Misehouy, wachten nog op een contractverlenging bij Ajax. Dat heeft alles te maken met de burn-out van Klaas-Jan Huntelaar en het aanstaande vertrek van Jan van Halst.

Artikel verder na advertentie

Dat beweert Ajax-clubwatcher Johan Inan in de AD Voetbalpodcast. "Een van de grootste talenten van Nederland, Jorrel Hato, loopt nog steeds met een jeugdcontract", zegt hij. "Hij verdient het om vastgelegd te worden. Hem komt gewoon een goed en langdurig contract toe. Je moet zo'n jongen ook in de ogen kunnen kijken. Die verlenging is heel belangrijk voor Ajax." Het huidige contract van Hato loopt tot medio 2025.

WEDDEN
Meer odds
Brighton & Hove Albion
BHA
Ajax
AJX

1.36
5.80
8.00
VERBERGEN

Daarnaast noemt Inan de naam van Misehouy, een andere speler waarmee Ajax nog geen verlenging mee overeengekomen is. "Die dingen kwamen door het ontslag van Sven Mislintat op het bordje van Huntelaar terecht", aldus Inan. "Van Halst wil dat soort dingen wel oppakken, maar tot op een bepaalde hoogte. Hij zit er hooguit tot maart. Hij wil niet de salarissen van dat soort jongens bepalen, omdat hij weet dat hij er over een aantal maanden niet meer is."

Artikel verder na advertentie

"Ik noem nu Hato en Misehouy, maar Huntelaar was ook nog met andere beloften bezig", gaat Inan verder. "Stanis Idumbo bijvoorbeeld, vorig seizoen de meest waardevolle jeugdspeler. Dat soort dingen gaan nu geparkeerd worden. Ze moeten zo snel mogelijk dit soort dossiers oppakken."


Bron voetbalzone
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » di okt 24, 2023 4:14 pm

Lekker bezig. Als je geen enkele beslissing wil nemen waarom zit je er dan? Bang om een ton teveel uit te geven en dan lopen er straks twee talentvolle spelers de deur uit.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopii » di okt 24, 2023 4:23 pm

Hato en Brobbey zullen 20+ opbrengen. Op Vos en Taylor heb ik goede hoop. En dan houdt het helaas helemaal op.
Taylor? Die slappe zak? :confused.gif:

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » di okt 24, 2023 4:25 pm

Marillion schreef:
di okt 24, 2023 4:14 pm
Lekker bezig. Als je geen enkele beslissing wil nemen waarom zit je er dan? Bang om een ton teveel uit te geven en dan lopen er straks twee talentvolle spelers de deur uit.
Wat een kneuzenkermis.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » di okt 24, 2023 4:30 pm

wimpey schreef:
di okt 24, 2023 4:25 pm
Marillion schreef:
di okt 24, 2023 4:14 pm
Lekker bezig. Als je geen enkele beslissing wil nemen waarom zit je er dan? Bang om een ton teveel uit te geven en dan lopen er straks twee talentvolle spelers de deur uit.
Wat een kneuzenkermis.
Echt hé? Als je nou ergens wel geld aan mag uitgeven dan is het aan het vastleggen van talentvolle spelers. Want dat zijn de spelers die we de komende jaren hard nodig hebben én die op termijn moeten zorgen voor de broodnodige transferinkomsten.

Zo'n Misehouy loopt als je niet uitkijkt dus gewoon gratis de deur uit. En reken maar dat heel Europa de ontwikkeling van Hato volgt. Zo'n jonge gast die zich staande weet te houden in een situatie van totale chaos.

En dan wil Jan van Halst niets doen? Ga dan lekker thuis zitten en vraag aan de financiële administratie of ze stoppen met het overmaken van je salaris. Dit is bij uitstek waarvoor je er nu zit. Proberen om waardevolle spelers voor de toekomst vast te houden.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door GangstaRiB » di okt 24, 2023 6:20 pm

wimpey schreef:
di okt 24, 2023 4:25 pm
Marillion schreef:
di okt 24, 2023 4:14 pm
Lekker bezig. Als je geen enkele beslissing wil nemen waarom zit je er dan? Bang om een ton teveel uit te geven en dan lopen er straks twee talentvolle spelers de deur uit.
Wat een kneuzenkermis.
Het is erger dan dat. Het is serieus alarmfase 1. De boekhouding is gemaakt voor CL. De prestaties zijn KKD. En dan heb je ook nog eens een totaal afwezige directie. Spelers met potentie tekenen niet bij, de 3de garnituur ligt tot 2028 vast.

Kan zomaar snel gaan he? Moeten we op een suikeroom hopen of allerlei investeringgroepen toelaten. Wordt je een speeltje van een rijke stinkerd.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Monkey Tonk » do okt 26, 2023 11:36 am

Wie besloot er in 2023, na de 2022 zomer van 200 miljoen, dat er geen spelers gekocht konden worden tenzij er eerst spelers verkocht werden? Dat wil ik graag weten. Dat is de hoofdverantwoordelijke voor deze vrije val.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Plaats reactie