Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 05, 2009 12:51 pm

Voetske schreef:
Enganche schreef:Je leest blijkbaar wat je wil lezen. Nergens maar dan ook nergens staat dat ik scout ben bij Ajax. Maar ik ben wel heel serieus met de scoutingszaken bezig, ja. Dat kan toch haast geen verrassing voor je zijn, Voetske.

Maar goed, als je de vergelijking met Steef wilt trekken: het waren er zoveel die die jongen voor gek uitmaakten, maar hij is wel mooi scout geworden bij Feyenoord.
Staat Steef op de loonlijst bij Feyenoord ?, dat ie nieuw voor me.Afijn, ik zal mijn kontacten bij Feyenoord eens gaan herraadplegen.Al heb ik alleen de voornaam.De vorige keer wist ie nergens van ..
Tsja, als je daar je ogen nog voor sluit. Steef werkt honderd procent zeker voor Feyenoord. Blijkbaar steekt dat ergens.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58829
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma jan 05, 2009 12:57 pm

Enganche schreef:
Voetske schreef:
Enganche schreef:Je leest blijkbaar wat je wil lezen. Nergens maar dan ook nergens staat dat ik scout ben bij Ajax. Maar ik ben wel heel serieus met de scoutingszaken bezig, ja. Dat kan toch haast geen verrassing voor je zijn, Voetske.

Maar goed, als je de vergelijking met Steef wilt trekken: het waren er zoveel die die jongen voor gek uitmaakten, maar hij is wel mooi scout geworden bij Feyenoord.
Staat Steef op de loonlijst bij Feyenoord ?, dat ie nieuw voor me.Afijn, ik zal mijn kontacten bij Feyenoord eens gaan herraadplegen.Al heb ik alleen de voornaam.De vorige keer wist ie nergens van ..
Tsja, als je daar je ogen nog voor sluit. Steef werkt honderd procent zeker voor Feyenoord. Blijkbaar steekt dat ergens.
Nee hoor, ik gun het hem het aller aller beste.Alleen ben ik van nature een beetje wantrouwig, en de reden waarom heb(ben) ik ( en andere ) hier meer dan genoeg keren uitgelegd.Maar als Steef op de scoutingsloonlijst staat van Feyenoord wens ik hem het allerbeste toe, op zich lijkt me het geen verkeerde kerel.Bleef tenminste in de discussie met hem redelijk beschaafd overkomen ..
Laatst gewijzigd door 999 op ma jan 05, 2009 1:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 05, 2009 1:01 pm

Ik hoop voor Steef en ook voor Thomas dat ze hun droom kunnen waarmaken. Dat gun ik iedereen, trouwens. Maar ik gun het de mensen die hun nek uitsteken nog net iets meer.

Niet dat ze bij F. naar Steef moeten luisteren... Peter Bosz moet vooral doen wat hij zelf wil. :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma jan 05, 2009 1:17 pm

Enganche schreef:Je leest blijkbaar wat je wil lezen. Nergens maar dan ook nergens staat dat ik scout ben bij Ajax. Maar ik ben wel heel serieus met de scoutingszaken bezig, ja. Dat kan toch haast geen verrassing voor je zijn, Voetske.

Maar goed, als je de vergelijking met Steef wilt trekken: het waren er zoveel die die jongen voor gek uitmaakten, maar hij is wel mooi scout geworden bij Feyenoord.
Niet lullig bedoeld hoor, maar heb je zelf bij Ajax of uberhaupt op hoog niveau gevoetbald? Als buitenstaander is het namelijk nog moeilijker om erin te komen. Oud voetballers krijgen zulke baantjes namelijk vaak in hun schoot geworpen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58829
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma jan 05, 2009 1:27 pm

El Clavo schreef:
Enganche schreef:Je leest blijkbaar wat je wil lezen. Nergens maar dan ook nergens staat dat ik scout ben bij Ajax. Maar ik ben wel heel serieus met de scoutingszaken bezig, ja. Dat kan toch haast geen verrassing voor je zijn, Voetske.

Maar goed, als je de vergelijking met Steef wilt trekken: het waren er zoveel die die jongen voor gek uitmaakten, maar hij is wel mooi scout geworden bij Feyenoord.
Niet lullig bedoeld hoor, maar heb je zelf bij Ajax of uberhaupt op hoog niveau gevoetbald? Als buitenstaander is het namelijk nog moeilijker om erin te komen. Oud voetballers krijgen zulke baantjes namelijk vaak in hun schoot geworpen.
Indeed, van Wonderen, van Dale om er maar een paar te noemen ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 05, 2009 1:38 pm

Bij Ajax ook. Gerrie Mühren bijvoorbeeld, de ontdekker van Pius Ikedia. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58829
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma jan 05, 2009 1:43 pm

joey schreef:Bij Ajax ook. Gerrie Mühren bijvoorbeeld, de ontdekker van Pius Ikedia. :excited.gif:
Tja, blijkbaar zijn er maar twee goeie scouts in Nederland ... lol .. en dit zitten/zaten de meeste tijd op die forum te babbelen .. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma jan 05, 2009 2:02 pm

joey schreef:Ik hoop voor Steef en ook voor Thomas dat ze hun droom kunnen waarmaken. Dat gun ik iedereen, trouwens. Maar ik gun het de mensen die hun nek uitsteken nog net iets meer.

Niet dat ze bij F. naar Steef moeten luisteren... Peter Bosz moet vooral doen wat hij zelf wil. :666.gif:
Misschien luisteren ze bij Feyenoord wel naar Steef maar blijkt scouten toch niet zo makkelijk als gedacht. Geld uitgeven zonder verantwoording af te leggen is natuurlijk makkelijker dan wanneer er consequenties zijn verbonden aan miskopen. Zekerheidjes zijn wellicht moeilijk haalbaar en grote risico's kan Feyenoord zich niet permitteren.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47895
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma jan 05, 2009 2:13 pm

LucaS schreef:Maar een goede scout gaat natuurlijk af op de mogelijkheden en niet op de prestatie op dat moment. In het laatste geval ben je immers altijd te laat. Laten we het er op houden dat AT niet grotendeels uit goede scouts bestaat
Zekerheid heb je nooit, maar ik vind wel dat AT een vrij aardig beeld heeft van een speler. Met AT als TD was een Silva of een Oleguer niet gehaald, hoor. Sno idem. Van de spelers die AT kent weet men altijd wel aardig in te schatten of ze bij Ajax voldoen of niet. Tuurlijk zit je er dan soms naast, maar dat is menselijk.

Lionel
Berichten: 47269
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jan 05, 2009 2:16 pm

Steef heeft/had zeker wel verstand van voetbal....Maar verstand van voetbal hebben is niet genoeg. Net zoals het herkennen van talent ook niet voldoende is...

Zal Steef ook wel geleerd hebben met Manteiga
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jan 05, 2009 2:16 pm

Supporters schrijven spelers veel te snel af. In een aantal gevallen terecht (Luque, Rommedahl, Oleguer, Sno), in veel gevallen ook niet.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 05, 2009 3:01 pm

Jabu schreef:Misschien luisteren ze bij Feyenoord wel naar Steef maar blijkt scouten toch niet zo makkelijk als gedacht. Geld uitgeven zonder verantwoording af te leggen is natuurlijk makkelijker dan wanneer er consequenties zijn verbonden aan miskopen. Zekerheidjes zijn wellicht moeilijk haalbaar en grote risico's kan Feyenoord zich niet permitteren.
Dat is zeker zo, F. heeft haast geen geld. Maar ze hebben daar ook een probleem met de begeleiding van spelers. Kijk maar naar Van Persie, Kalou en nu weer De Guzman: goede spelers, maar F. kreeg/krijgt er niet alles uit. Dan kun je grote talenten halen, maar stelt de trainer die op en hoe ontwikkelen ze zich?

Maar het is zeker zo dat scouten heel gemakkelijk lijkt, met al die zogenaamde zekerheidjes voor wie je alleen nog even een smak geld moet betalen. Spelers blijven mensen. Veel spelers kunnen (al dan niet tijdelijk) de weelde niet aan, om maar eens iets te noemen. Het is niet niets om in een klap beroemd en rijk te zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jan 05, 2009 3:07 pm

F. heeft/had genoeg geld. Maar dat geld is hoofdzakelijk uitgegeven aan oude, versleten middelmaat. Dat duidt niet bepaald op een functionerende scouting. 2 miljoen voor De Cler, dat is niet normaal hoor. Zogenaamd verantwoord, want een klein bedrag, maar ik vind het erg dom.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 05, 2009 3:39 pm

Ik ook, maar toen gingen Rob Jansen en zijn spelers 'meedenken'. Daar moet je dus niet aan beginnen.

F. wilde succes kopen. Misschien niet zo vreemd, maar dat gaat niet met deze spelers.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jan 05, 2009 3:46 pm

Ik herinner me dat Jaap Stam ook wilde meedenken. Hij had Bouma opgebeld. :excited.gif: Nooit naar luisteren inderdaad. Al is de verleiding vaak groot, omdat de scouting niks aanvaardbaars aandracht.

Overigens hoeft een speler die goedkoop lijkt niet goedkoop te zijn. JD Tomasson zou miljoenen aan tekengeld hebben opgestreken, las ik op FN. De Luque van Feyenoord?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58829
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma jan 05, 2009 4:13 pm

Nu neem ik al dat geleuter over dit onderwerp ( betreft tekengeld enz. ) op al die forums niet al te serieus.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma jan 05, 2009 4:16 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 7:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47895
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma jan 05, 2009 4:28 pm

Stug volhouden, V-10, want Luque viel gisteren anders wel weer even in tegen Gijon inderdaad. Een ieder mocht weer 4 minuten genieten van zijn kunnen. Al met al staan we nu op een paar invalbeurtjes en 1 goal. Ook bij het almachtige Malaga zien ze het he-le-maal verkeerd. Misschien dat we hem volgend jaar kunnen verhuren aan Elche ofzo. Eens zien of ze hem daar 'op waarde weten te schatten'.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma jan 05, 2009 4:46 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 7:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » ma jan 05, 2009 4:48 pm

Vedette-10- schreef: Ik kan het bewijs niet leveren, want ik sta erbuiten. Maar wat graag had ik de wederopstandig van Luque gezien, ooit heb ik gehoopt op die ambitie van Marco. Maar blijkbaar is Luque gelijkwaardig aan oud vuil in zijn ogen, een hopeloos geval. Zien we ook wat voor een fantast die Van Basten is..

:worshippy.gif: :worshippy.gif: :worshippy.gif:

Overigens niet alleen in zijn ogen...

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma jan 05, 2009 4:50 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 7:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » ma jan 05, 2009 4:52 pm

Ik ken weinig 'normale' personen, denk dat echter in de ogen van velen Luque een hopeloos geval is. Om die velen dan allemaal als fantast te beschouwen...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47895
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma jan 05, 2009 4:55 pm

Malaga gaat de hoofdprijs voor hem betalen. Let nou maar op. :hypocrite.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma jan 05, 2009 4:56 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 7:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma jan 05, 2009 5:16 pm

Nu is Luque weer de fantast?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie