Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma jan 05, 2009 5:35 pm

Was 'ie maar fantast-isch!

(Nou, hoe verzin je het!)

edit: Oh, deze reactie staat bovenaan de pagina, dan is mijn drang om een zinvolle bijdrage te leveren iets groter.
De beslissing om Luque maar te verhuren is natuurlijk meer dan terecht, hij heeft gewoon niet gebracht wat we van 'm zouden moeten verwachten.
Ik hoop wel dat 'ie het goeddoet in Spanje, dan vangen we er misschien ooit nog wat voor.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma jan 05, 2009 6:16 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 7:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 05, 2009 6:22 pm

Vedette-10, kun jij niet even in het vliegtuig stappen om deze klassespeler wat begeleiding te geven?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 05, 2009 6:27 pm

El Clavo schreef:
Enganche schreef:Je leest blijkbaar wat je wil lezen. Nergens maar dan ook nergens staat dat ik scout ben bij Ajax. Maar ik ben wel heel serieus met de scoutingszaken bezig, ja. Dat kan toch haast geen verrassing voor je zijn, Voetske.

Maar goed, als je de vergelijking met Steef wilt trekken: het waren er zoveel die die jongen voor gek uitmaakten, maar hij is wel mooi scout geworden bij Feyenoord.
Niet lullig bedoeld hoor, maar heb je zelf bij Ajax of uberhaupt op hoog niveau gevoetbald? Als buitenstaander is het namelijk nog moeilijker om erin te komen. Oud voetballers krijgen zulke baantjes namelijk vaak in hun schoot geworpen.
Is bij Ajax inderdaad heel extreem, die amateuristische gedachte. Heb je helemaal gelijk in. Bij veel andere clubs zie je echter wel een kleine kentering op dat gebied. Wat dat betreft heb ik Ajax helaas wel een beetje opgegeven.
Voetske schreef:
joey schreef:Bij Ajax ook. Gerrie Mühren bijvoorbeeld, de ontdekker van Pius Ikedia. :excited.gif:
Tja, blijkbaar zijn er maar twee goeie scouts in Nederland ... lol .. en dit zitten/zaten de meeste tijd op die forum te babbelen .. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:
Weet jij veel hoeveel tijd ik over heb om aan het scouten te besteden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58845
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma jan 05, 2009 6:34 pm

Nou, of je zit op AT of op AF.Dus veel tijd blijft er niet over, lijkt me.Maar precies weten hoef ik het ook niet.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 05, 2009 6:37 pm

Blijkbaar kan ik m'n tijd heel goed managen, want er blijft meer dan genoeg tijd over om stapjes te maken. :cheer.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47903
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma jan 05, 2009 6:37 pm

In mijn geval valt het ook nog wel mee.

:hypocrite.gif:

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » ma jan 05, 2009 7:03 pm


FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 05, 2009 8:15 pm

:smallgrin.gif:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma jan 05, 2009 8:45 pm

Vedette-10- schreef:
Peter schreef:Stug volhouden, V-10, want Luque viel gisteren anders wel weer even in tegen Gijon inderdaad. Een ieder mocht weer 4 minuten genieten van zijn kunnen. Al met al staan we nu op een paar invalbeurtjes en 1 goal. Ook bij het almachtige Malaga zien ze het he-le-maal verkeerd. Misschien dat we hem volgend jaar kunnen verhuren aan Elche ofzo. Eens zien of ze hem daar 'op waarde weten te schatten'.
Ik kan het bewijs niet leveren, want ik sta erbuiten. Maar wat graag had ik de wederopstandig van Luque gezien, ooit heb ik gehoopt op die ambitie van Marco. Maar blijkbaar is Luque gelijkwaardig aan oud vuil in zijn ogen, een hopeloos geval. Zien we ook wat voor een fantast die Van Basten is..
Luque is een staatsmongool die de centen van Ajax opsnoept. Preventief ruimen dat luie kreng.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 05, 2009 9:34 pm

Enganche schreef:Is bij Ajax inderdaad heel extreem, die amateuristische gedachte. Heb je helemaal gelijk in. Bij veel andere clubs zie je echter wel een kleine kentering op dat gebied. Wat dat betreft heb ik Ajax helaas wel een beetje opgegeven.
Hoezo? Van Basten ging de scouting toch doorlichten? :hypocrite.gif:

Ik ben bang dat Ajax, nu het geld heeft, helemaal geen moeite gaat doen om beter te scouten. Ze betalen liever.
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 15, 2009 10:36 pm

Wie had dat gedacht? Ze willen een scout van ons wegkopen!

'Chelsea denkt aan scout Van der Zee'

Met de komst van Guus Hiddink bij Chelsea zouden de Londenaren weleens op zoek kunnen gaan naar Nederlandse versterking voor de club. Volgens The Guardian is Ajax-scout Hans Van der Zee in beeld.

De Londenaren zien volgens de krant Van der Zee als voornaamste kandidaat voor de functie hoofd scouting. Van der Zee is sinds juli 2007 bij Ajax in dienst als scout. Hij kwam over van PSV.
AS

Eh, Hiddink is niet gek. :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 16, 2009 7:07 pm

Hierop aansluitend: Ton Ojers zei net in FCG dat een eventueel vertrek van Van der Zee logisch zou zijn, want 'Hans heeft een enorm netwerk in Zuid-Amerika maar Van Basten heeft liever spelers Nederlandse spelers/spelers uit de Nederlandse competitie'. Spelers als Sno en Wielaert, voegde hij er laatdunkend aan toe. Van Basten zou geen gebruik willen maken van de kennis en contacten van Van der Zee.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma feb 16, 2009 7:17 pm

Zou ik een verschrikkelijk slechte zaak vinden. Overigens heeft van der Zee uberhaupt nog niets opgeleverd. Geen juiste spelers aangedragen? Of heeft men de afgelopen jaren gewoon geen gebruik van hem willen maken?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 16, 2009 7:20 pm

Dat laatste dus, volgens Ojers.

Binnen de Amsterdamse amateurwereld kent iedereen Van der Zee. Ojers zal wel weten wat er speelt. Daarbij, we kunnen zelf constateren dat er blijkbaar vooral in de Eredivisie gescout wordt. Kan me niet voorstellen dat er elders niet beter te vinden is dan Wielaert, bijvoorbeeld.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma feb 16, 2009 7:23 pm

Dus zowel MvG als HTC als van Basten weigeren gebruik te maken van v/d Zee. Vind ik raar. Ik zie juist heel graag (goede) Zuid-Amerikanen naar Ajax komen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 16, 2009 7:28 pm

Van MVG is bekend dat hij zijn eigen methode heeft. Goedkope, liefst transfervrije spelers halen uit de Nederlandse of Belgische competitie. Zo deed hij dat bij AZ en Willem ll ook.
Van Basten begon met Cvitanich, maar daarna heeft hij alleen spelers gehaald die hij kende (Sno) of die in Nederland speelden.
Er zit dus in beide gevallen een patroon in.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma feb 16, 2009 7:31 pm

Ik zeg ook niet dat er geen patroon in valt te ontdekken. Ik vind het alleen raar dat men weigert gebruik te maken van aanwezige kennis. Is het nu waardeloze scouting of maakt men geen gebruik van de scouting?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58845
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma feb 16, 2009 7:32 pm

joey schreef:Van MVG is bekend dat hij zijn eigen methode heeft. Goedkope, liefst transfervrije spelers halen uit de Nederlandse of Belgische competitie. Zo deed hij dat bij AZ en Willem ll ook.
Van Basten begon met Cvitanich, maar daarna heeft hij alleen spelers gehaald die hij kende (Sno) of die in Nederland speelden.
Er zit dus in beide gevallen een patroon in.
Dus van Basten scout op eigen houtje ?.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma feb 16, 2009 7:33 pm

Daar weet niemand het antwoord op denk ik hier, wij zijn geen insiders, dus een loze vraag om te stellen..

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma feb 16, 2009 7:34 pm

Hij probeert ook gebruik te maken van zijn netwerk. In het begin had hij toch contacten met Milan en Arsenal?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 16, 2009 7:35 pm

999 schreef:
joey schreef:Van MVG is bekend dat hij zijn eigen methode heeft. Goedkope, liefst transfervrije spelers halen uit de Nederlandse of Belgische competitie. Zo deed hij dat bij AZ en Willem ll ook.
Van Basten begon met Cvitanich, maar daarna heeft hij alleen spelers gehaald die hij kende (Sno) of die in Nederland speelden.
Er zit dus in beide gevallen een patroon in.
Dus van Basten scout op eigen houtje ?.
Als bondscoach scout je ook min of meer. Hij en zijn kaartvrinden zullen van mening zijn dat ze de Nederlandse markt kennen?

Ik vind het een jammerlijke zaak. Zolang we alleen in Nederland scouten, laten we ons uitkleden door subtoppers die wel hun huiswerk doen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » ma feb 16, 2009 7:36 pm

Harm schreef:Hij probeert ook gebruik te maken van zijn netwerk. In het begin had hij toch contacten met Milan en Arsenal?
Ja, hij probeerde toen spelers te huren van die clubs.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma feb 16, 2009 7:36 pm

joey schreef:
999 schreef:
joey schreef:Van MVG is bekend dat hij zijn eigen methode heeft. Goedkope, liefst transfervrije spelers halen uit de Nederlandse of Belgische competitie. Zo deed hij dat bij AZ en Willem ll ook.
Van Basten begon met Cvitanich, maar daarna heeft hij alleen spelers gehaald die hij kende (Sno) of die in Nederland speelden.
Er zit dus in beide gevallen een patroon in.
Dus van Basten scout op eigen houtje ?.
Als bondscoach scout je ook min of meer. Hij en zijn kaartvrinden zullen van mening zijn dat ze de Nederlandse markt kennen?

Ik vind het een jammerlijke zaak. Zolang we alleen in Nederland scouten, laten we ons uitkleden door subtoppers die wel hun huiswerk doen.
Daniel_vT schreef:Daar weet niemand het antwoord op denk ik hier, wij zijn geen insiders, dus een loze vraag om te stellen..
Dus ook jij niet joey.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 16, 2009 7:37 pm

Ik geef lekker antwoord als ik dat wil, Daniël. Ik vind de vraag van 999 namelijk wel relevant. :poketoungeb.gif:

@Harm: ja, dát zijn waardevolle contacten gebleken! En vergeet niet dat we een poging hebben gedaan om Bojan te huren! :hypocrite.gif: :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie