Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 04, 2009 2:08 pm

Voetske schreef:In wat zijn ze dan amateuristisch ?.
Wanneer Ajax bijvoorbeeld naar Argentinië gaat om Cvitanich en een centrumverdediger te bekijken, zijn ze niet voorbereid op andere goede spelers die in die wedstrijden actief zijn en pakken ze niet meteen vijf tot zes wedstrijden in zo'n weekend.

Verder is het vaak ook een kwestie van desinteresse. Er wordt een hele interessante speler getipt, maar aangezien de scouting hem niet kent heeft het geen prioriteit.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 04, 2009 2:36 pm

Ik heb wel eens de indruk dat clubs met name oud-spelers die ze een baantje willen geven uit armoe maar scout maken. Vinden die oud-spelers hartstikke leuk, dan zijn ze van de straat en horen ze erbij. Ze vergeten daarbij vaak, dat scouten hard werken is. Er is niets spannends aan lullige wedstrijdjes kijken in de regen of urenlang achter de TV wedstrijden spelers zitten analyseren. Een goede scout is een beetje gek. Dan zien we wel aan Steef en Thomas. :hypocrite.gif:

Voor de rest: spelers mislukken zo snel. Neem Zlatan, zijn talent was onomstreden. Toch had Ajax hem, na een zwaar tegenvallend begin, bijna gedumpt. Wiens schuld was dat dan geweest? Die van Ajax? Van Zlatan zelf? Moeilijk te zeggen, maar zulke dingen komen vaak voor.
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo jan 04, 2009 2:41 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 6:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo jan 04, 2009 3:34 pm

LucaS schreef:Precies, Sneijder, Babel, Heitinga en van der Vaart waren koekenbakkers die in de goot terecht zijn gekomen
Allemaal spelers die in uiterlijk 2004 in Ajax 1 hebben gedebuteerd. Da's (bijna) 5 jaar geleden. Daarna nog voorbeelden, Luuk?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 04, 2009 3:36 pm

Vertonghen en Urby. Al zal vooral die laatste naam hier wel compleet verkeerd vallen.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jan 04, 2009 3:37 pm

En die even nodig hadden om de stap te maken. van der Wiel, Sarpong, Vertonghen komen er wellicht ook. Vermaelen zou niet misstaan in een drotere competitie

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13400
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo jan 04, 2009 3:41 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
LucaS schreef:Precies, Sneijder, Babel, Heitinga en van der Vaart waren koekenbakkers die in de goot terecht zijn gekomen
Allemaal spelers die in uiterlijk 2004 in Ajax 1 hebben gedebuteerd. Da's (bijna) 5 jaar geleden. Daarna nog voorbeelden, Luuk?
Het grappige is dat je toen net zo hard werd 'uitgelachen' als je beweerde dat Sneijder, Van der Vaart, etc bij topclubs terecht zouden komen. Toen hadden we zogenaamd niks fatsoenlijks meer opgeleid sinds Kluivert c.s.
Blijkbaar is het gras in het verleden altijd groener.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 04, 2009 3:45 pm

Zo herinner ik me dat ook. Vooral Sneijder moest het ontgelden. Tuinkabouter, eendimensionale voetballer, hij kon alleen maar schieten....nee, de kritieken waren over het algemeen niet bepaald lovend.

Overigens zie ik ook meer in Sarpong dan in Elia. Hij doet nog van alles fout, maar is wel zeer beweeglijk, kan scoren en kan een assist aanbrengen.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jan 04, 2009 3:46 pm

Cees wordt oud! :zuidema.gif:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo jan 04, 2009 4:15 pm

Arthur schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
LucaS schreef:Precies, Sneijder, Babel, Heitinga en van der Vaart waren koekenbakkers die in de goot terecht zijn gekomen
Allemaal spelers die in uiterlijk 2004 in Ajax 1 hebben gedebuteerd. Da's (bijna) 5 jaar geleden. Daarna nog voorbeelden, Luuk?
Het grappige is dat je toen net zo hard werd 'uitgelachen' als je beweerde dat Sneijder, Van der Vaart, etc bij topclubs terecht zouden komen. Toen hadden we zogenaamd niks fatsoenlijks meer opgeleid sinds Kluivert c.s.
Blijkbaar is het gras in het verleden altijd groener.
Heel herkenbaar inderdaad. En over 10 jaar smachten we weer naar talenten zoals Vertonghen en Sarpong.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 04, 2009 4:26 pm

joey schreef: Ze vergeten daarbij vaak, dat scouten hard werken is. Er is niets spannends aan lullige wedstrijdjes kijken in de regen of urenlang achter de TV wedstrijden spelers zitten analyseren. Een goede scout is een beetje gek. Dan zien we wel aan Steef en Thomas. :hypocrite.gif:
Een goede scout heeft er vooral kijk op. Veel wedstrijden kijken is belangrijk, maar je moet er wel verstand van hebben.

Voorlopig vind ik dat de verhalen van Thomas vaak kloppen. Over Cvitanich bijvoorbeeld. Geen absolute topper, maar een bruikbare spits voor Ajax. Lijkt hij gelijk in te krijgen.
Terwijl ik uit andere kanalen had gehoord dat Cvita er helemaal niets van zou kunnen. Zoveel meningen, maar wat is waarheid?
Laatst gewijzigd door Jöhnk op zo jan 04, 2009 4:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jan 04, 2009 4:26 pm

Enganche schreef:
Voetske schreef:In wat zijn ze dan amateuristisch ?.
Wanneer Ajax bijvoorbeeld naar Argentinië gaat om Cvitanich en een centrumverdediger te bekijken, zijn ze niet voorbereid op andere goede spelers die in die wedstrijden actief zijn en pakken ze niet meteen vijf tot zes wedstrijden in zo'n weekend.

Verder is het vaak ook een kwestie van desinteresse. Er wordt een hele interessante speler getipt, maar aangezien de scouting hem niet kent heeft het geen prioriteit.
Nou ik weet het niet.Maar ik kan me niet voorstellen dat de scouting niet weet wat er zoal op deze aardkloot rondloopt.Ik kan me wel voorstellen dat men bij bepaalde spelers grote twijfels heeft ( mede door het prijskaartje, of kwa invuling w.b. positie in het elftal ) en te vlug afgescout worden.Bedenk wel dat als AJAX gaat hengelen ook het prijskaartje ineens een ander wordt het b.v. Groningen aan de bel trekt.

Kijk, wij bevinden ons natuurlijk wel in een veel gemakkelijker p;ositie dan AJAX.Ik bedoel wij kunnen geld uit blijven geven aan elke speler die we tegen komen zonder verantwoording af te leggen.

Daarbij, en dan neem ik Heerenveen maar als voorbeeld, ook daar vliegen er soms met bosje miskopen het stadion uit.Ik bedoel maar.

Persoonlijk vind ik het erger dat AJAX mee gaat in het extreme bedragen neer tellen voor spelers als Sjulimani.Want als dat een keer misgaat tikt het toch wel even negatief door.

Misschien zou er eens iemand een lijstje moeten maken van wat er dan daadwerkelijk voor talent door de vingers van AJAX is geglipt de laatste jaren.En dan zou je dus per speler eens moeten kijken wie de uiteindelijke club en wat de uiteindelijke transfer prijs is geworden van die spelers.Maar ook dat andere, het aanbieden van een job aan de ouders en de starus van de naam AJAX op zich zou mee genomen moeten worden.

Want ik denk, afijn ik ga mezelf maar na, dat in deze wereld waar alles en iedereen om geld gaat, ik het wel zou weten als of AJAX aan de bel trekt of b.v. een andere club uit de echte toplanden ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo jan 04, 2009 4:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo jan 04, 2009 4:27 pm

Elia? :blush.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jan 04, 2009 4:28 pm

Wie ?. :smallgrin.gif: :blush.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo jan 04, 2009 4:38 pm

goodfella schreef:
Arthur schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Allemaal spelers die in uiterlijk 2004 in Ajax 1 hebben gedebuteerd. Da's (bijna) 5 jaar geleden. Daarna nog voorbeelden, Luuk?
Het grappige is dat je toen net zo hard werd 'uitgelachen' als je beweerde dat Sneijder, Van der Vaart, etc bij topclubs terecht zouden komen. Toen hadden we zogenaamd niks fatsoenlijks meer opgeleid sinds Kluivert c.s.
Blijkbaar is het gras in het verleden altijd groener.
Heel herkenbaar inderdaad. En over 10 jaar smachten we weer naar talenten zoals Vertonghen en Sarpong.
Volgens mij heeft Ajax Vertonghen toch niet zelf opgeleid? Over Sarpong valt nog weinig te zeggen. En wat Urby betreft: hoe lang speelt die al weer niet in Ajax 1? Noemen we hem een exceptioneel talent?

Waar het mij om gaat: spelers, die op termijn het verschil maken. Eigenlijk vind ik Sneijder en VdV van een andere categorie dan Heitinga, Babel, Maduro, etc. De laatste 3 spelen dan wel in een "topcompetitie", maar zijn geen supertalenten. Sneijder en VdV hebben inmiddels toch redelijk bewezen op het hoogste niveau mee te kunnen; ook bij Ajax.

Of zijn jullie ineens allemaal dik tevreden met wat de jeugdopleiding de afgelopen 5 jaar heeft opgeleverd? En dan gaat het mij niet om spelers die "leuk mee kunnen op dit niveau", maar om spelers die het verschil kunnen maken. In de huidige selectie hóóp ik ze wel te zien, maar in de praktijk zie ik ze (nog) niet. Ze doen me allemaal aan Musampa, Wooter c.s. denken.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jan 04, 2009 4:41 pm

De jeugdopleiding levert de laatste jaren meer op dan de decenia hiervoor. Van Basten en Rijkaard zijn tijdloos, dat heeft niets met opleiden te maken. Bovendien kwam van Basten geloof ik pas op zijn 16e naar Ajax

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo jan 04, 2009 4:58 pm

WkCdWn, Vertonghen komt uit de eigen opleiding ja. Ik wil deze generatie nog niet als Wooter of Musampa klonen bestempelen. Dat oordeel kan ik over 10 jaar pas geven.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo jan 04, 2009 5:15 pm

goodfella schreef:WkCdWn, Vertonghen komt uit de eigen opleiding ja. Ik wil deze generatie nog niet als Wooter of Musampa klonen bestempelen. Dat oordeel kan ik over 10 jaar pas geven.
Ik dacht dat ie uit het GBA filiaal kwam.

En let op: de huidige generatie doet me denken aan spelers als Wooter en Musampa. Ik zeg niet dat ze het zijn. Ik heb alleen, nu ik ze een tijdje zie spelen, hetzelfde gevoel als een jaar of 10, 12 geleden bij laatstgenoemde heren. Nét niet, zeg maar. Natuurlijk hoop ik er helemaal naast te zitten en dat ze zich de komende seizoenen ontwikkelen als briljante voetballers!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 04, 2009 5:33 pm

Vertonghen is in de B-jeugd bij Ajax gekomen, meen ik. Het is dus maar net hoe je het zelf interpreteert: als Van Basten eigen jeugd is, dan is Vertonghen dat in ieder geval ook.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo jan 04, 2009 6:10 pm

Als je het zo moet bekijken mag je alleen jongens die vanaf de F bij Ajax eigen jeugd noemen. Ik denk dat je vanaf de eerstejaars B wel mag spreken van eigen jeugd. Bij de A heb je heel veel overstappers en zitten ze toch al snel tegen een senioren elftal aan. Ik denk dat je toch eerder moet kijken naar het aantal jaar dat een speler bij de club heeft gespeeld voordat hij in het eerste elftal kwam, niet zozeer vanaf welk elftal hij de opleiding instroomde.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 04, 2009 6:32 pm

Voetske schreef:
Enganche schreef:
Voetske schreef:In wat zijn ze dan amateuristisch ?.
Wanneer Ajax bijvoorbeeld naar Argentinië gaat om Cvitanich en een centrumverdediger te bekijken, zijn ze niet voorbereid op andere goede spelers die in die wedstrijden actief zijn en pakken ze niet meteen vijf tot zes wedstrijden in zo'n weekend.

Verder is het vaak ook een kwestie van desinteresse. Er wordt een hele interessante speler getipt, maar aangezien de scouting hem niet kent heeft het geen prioriteit.
Nou ik weet het niet.Maar ik kan me niet voorstellen dat de scouting niet weet wat er zoal op deze aardkloot rondloopt.Ik kan me wel voorstellen dat men bij bepaalde spelers grote twijfels heeft ( mede door het prijskaartje, of kwa invuling w.b. positie in het elftal ) en te vlug afgescout worden.Bedenk wel dat als AJAX gaat hengelen ook het prijskaartje ineens een ander wordt het b.v. Groningen aan de bel trekt.

Kijk, wij bevinden ons natuurlijk wel in een veel gemakkelijker p;ositie dan AJAX.Ik bedoel wij kunnen geld uit blijven geven aan elke speler die we tegen komen zonder verantwoording af te leggen.

Daarbij, en dan neem ik Heerenveen maar als voorbeeld, ook daar vliegen er soms met bosje miskopen het stadion uit.Ik bedoel maar.

Persoonlijk vind ik het erger dat AJAX mee gaat in het extreme bedragen neer tellen voor spelers als Sjulimani.Want als dat een keer misgaat tikt het toch wel even negatief door.

Misschien zou er eens iemand een lijstje moeten maken van wat er dan daadwerkelijk voor talent door de vingers van AJAX is geglipt de laatste jaren.En dan zou je dus per speler eens moeten kijken wie de uiteindelijke club en wat de uiteindelijke transfer prijs is geworden van die spelers.Maar ook dat andere, het aanbieden van een job aan de ouders en de starus van de naam AJAX op zich zou mee genomen moeten worden.

Want ik denk, afijn ik ga mezelf maar na, dat in deze wereld waar alles en iedereen om geld gaat, ik het wel zou weten als of AJAX aan de bel trekt of b.v. een andere club uit de echte toplanden ..
Ajax heeft wel een idee van wat er rondloopt, maar het hangt grotendeels eerder door toeval aan elkaar dan een goed systeem waardoor men weinig talentvolle voetballers niet in kaart brengt. Zoals ik al zei, met sommige dingen wordt niets gedaan omdat de speler nog niet bekend is. En dan heb ik het in ieder geval nog over een jeugdspeler. Herinner je je nog dat Steef vertelde dat men bij Ajax Zárate nog niet eens kende, terwijl die jongen al op het hoogste niveau in Argentinië speelde?

Heerenveen zou ik zeker niet als voorbeeld willen nemen. Zwaar gehypte scouting met inderdaad vele miskopen waar je nooit wat over hoort. Revo postte daar laatst nog een mooi lijstje van en Steef heeft dat hier ook ooit gedaan, meen ik.

Zo'n lijstje van spelers die Ajax de afgelopen jaren is misgelopen is niet te maken. Daarvoor zou een van ons al jarenlang moeten weten wat zich bij Ajax heeft afgespeeld. Maar dat Ajax op regelmatige basis haalbaar talent misloopt (talent dat het waarschijnlijk niet eens kent), daar ben ik van overtuigd.

Jöhnk schreef:
joey schreef: Ze vergeten daarbij vaak, dat scouten hard werken is. Er is niets spannends aan lullige wedstrijdjes kijken in de regen of urenlang achter de TV wedstrijden spelers zitten analyseren. Een goede scout is een beetje gek. Dan zien we wel aan Steef en Thomas. :hypocrite.gif:
Een goede scout heeft er vooral kijk op. Veel wedstrijden kijken is belangrijk, maar je moet er wel verstand van hebben.

Voorlopig vind ik dat de verhalen van Thomas vaak kloppen. Over Cvitanich bijvoorbeeld. Geen absolute topper, maar een bruikbare spits voor Ajax. Lijkt hij gelijk in te krijgen.
Terwijl ik uit andere kanalen had gehoord dat Cvita er helemaal niets van zou kunnen. Zoveel meningen, maar wat is waarheid?
:blush.gif:

Ik moet zeggen dat ik ook best wel van dingen heb geleerd, de afgelopen jaren. Spelers als Baloy en Humberto Suazo zou ik tegenwoordig niet meer aanraden. En over een speler als Pieters zou ik niet te snel iets meer roepen voordat ik hem echt uitgebreid heb bekeken.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jan 04, 2009 7:48 pm

Enganche schreef:
Voetske schreef:
Enganche schreef: Wanneer Ajax bijvoorbeeld naar Argentinië gaat om Cvitanich en een centrumverdediger te bekijken, zijn ze niet voorbereid op andere goede spelers die in die wedstrijden actief zijn en pakken ze niet meteen vijf tot zes wedstrijden in zo'n weekend.

Verder is het vaak ook een kwestie van desinteresse. Er wordt een hele interessante speler getipt, maar aangezien de scouting hem niet kent heeft het geen prioriteit.
Nou ik weet het niet.Maar ik kan me niet voorstellen dat de scouting niet weet wat er zoal op deze aardkloot rondloopt.Ik kan me wel voorstellen dat men bij bepaalde spelers grote twijfels heeft ( mede door het prijskaartje, of kwa invuling w.b. positie in het elftal ) en te vlug afgescout worden.Bedenk wel dat als AJAX gaat hengelen ook het prijskaartje ineens een ander wordt het b.v. Groningen aan de bel trekt.

Kijk, wij bevinden ons natuurlijk wel in een veel gemakkelijker p;ositie dan AJAX.Ik bedoel wij kunnen geld uit blijven geven aan elke speler die we tegen komen zonder verantwoording af te leggen.

Daarbij, en dan neem ik Heerenveen maar als voorbeeld, ook daar vliegen er soms met bosje miskopen het stadion uit.Ik bedoel maar.

Persoonlijk vind ik het erger dat AJAX mee gaat in het extreme bedragen neer tellen voor spelers als Sjulimani.Want als dat een keer misgaat tikt het toch wel even negatief door.

Misschien zou er eens iemand een lijstje moeten maken van wat er dan daadwerkelijk voor talent door de vingers van AJAX is geglipt de laatste jaren.En dan zou je dus per speler eens moeten kijken wie de uiteindelijke club en wat de uiteindelijke transfer prijs is geworden van die spelers.Maar ook dat andere, het aanbieden van een job aan de ouders en de starus van de naam AJAX op zich zou mee genomen moeten worden.

Want ik denk, afijn ik ga mezelf maar na, dat in deze wereld waar alles en iedereen om geld gaat, ik het wel zou weten als of AJAX aan de bel trekt of b.v. een andere club uit de echte toplanden ..
Ajax heeft wel een idee van wat er rondloopt, maar het hangt grotendeels eerder door toeval aan elkaar dan een goed systeem waardoor men weinig talentvolle voetballers niet in kaart brengt. Zoals ik al zei, met sommige dingen wordt niets gedaan omdat de speler nog niet bekend is. En dan heb ik het in ieder geval nog over een jeugdspeler. Herinner je je nog dat Steef vertelde dat men bij Ajax Zárate nog niet eens kende, terwijl die jongen al op het hoogste niveau in Argentinië speelde?

Heerenveen zou ik zeker niet als voorbeeld willen nemen. Zwaar gehypte scouting met inderdaad vele miskopen waar je nooit wat over hoort. Revo postte daar laatst nog een mooi lijstje van en Steef heeft dat hier ook ooit gedaan, meen ik.

Zo'n lijstje van spelers die Ajax de afgelopen jaren is misgelopen is niet te maken. Daarvoor zou een van ons al jarenlang moeten weten wat zich bij Ajax heeft afgespeeld. Maar dat Ajax op regelmatige basis haalbaar talent misloopt (talent dat het waarschijnlijk niet eens kent), daar ben ik van overtuigd.
Sorry hoor wat wat Steef heeft verteld zegt me niet zo veel.Verder lijkt het me voor elke club ontzettend moeilijk om " iets " te doen waarvan nog niks bekend is.En wat zijn dan die dingen waar niks mee gedaan wordt ?.Ik bedoel AJAX kan toch niet achter elke scheet die hun ten gehore komt aan gaan hobbelen.

Nogmaals ik zou zo'n lijstje, gewoon uit nieuwsgierigheid, wel eens willen zien wat AJAX dan door de jaren heen aan haalbaar talent heeft misgelopen omdat de scouting zat te pitten.Haalbaar kwa salaris, kwa concurenten, kwa transfersom enz.
Laatst gewijzigd door 999 op zo jan 04, 2009 8:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 04, 2009 7:51 pm

Dat kan. Ik heb bepaalde dingen zelf ervaren en geloof derhalve het verhaal van Steef.

In ieder geval is er heel wat ruimte voor verbetering bij de scouting van Ajax. Dat verzeker ik je.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jan 04, 2009 8:05 pm

Enganche schreef:Dat kan. Ik heb bepaalde dingen zelf ervaren en geloof derhalve het verhaal van Steef.

In ieder geval is er heel wat ruimte voor verbetering bij de scouting van Ajax. Dat verzeker ik je.
Nu, ik heb niks met Steef.

Dat de scouting verbeterd kan worden dat ben ik wel met je eens.Maar het is mij iets te simpel, aangegeven in de post hierboven, om maar alles op de scouting te schuiven.Daarvoor zijn die andere factorren voor een speler in kwestie veel aantrekkelijker geworden en is het " enkele jaren rijpen bij een club als AJAX en dan de grote stap maken " eigenlijk niet meer van deze tijd, is mijn mening.Die nostalgie onder het voetbalvolk zie je bijna nergens meer ..

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo jan 04, 2009 8:48 pm

Als je op elk gerucht moet ingaan heb je binnen de kortste keren 70 spelers onder contract staan. Daarnaast heeft Steef toch ook de geweldige Manteiga gescout? Iedereen krijgt speelminuten daar in zuid, behalve de groeibriljant Manteiga. Klaarblijkelijk is scouting toch geen exacte wetenschap.

Plaats reactie