Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » do sep 30, 2021 7:56 am

Jöhnk schreef:
wo sep 29, 2021 9:36 pm
De Coronastrop was toch iets van 30/40 miljoen? Trek die 30/40 miljoen van de 110 van wimpey af en je zit nog steeds op +80/+70... En de CL-miljoenen (deelname, winstpremies en tv-gelden) waren er daarbovenop. Ik snap deze cijfers ook niet.
110 bruto is blijkbaar 87 netto. En dan levert Traore inderdaad 2M netto op? :confused.gif:

Van 87 naar -8 is 95M. Dat is nogal een 'gaatje', dat Co-ro-na daar slaat. Alleen zal Co-ro-na geen 95M hebben gekost. Ajax' kosten zijn structureel simpelweg veel te hoog. Een speler van 22,5M in 4,5 jaar afschrijven kost al bijv. 5M p/j. En dan hebben die speler en z'n agent nog geen cent verdiend.
De echte Coronastrop zit trouwens in het huidige boekjaar, 21/22. Want door Corona is het verhandelen van spelers in de laatste zomerwindow nogal mislukt.
Yep. Vrij simpel: wanneer 110 bruto aan transferinkomsten tot een begrotingstekort van 8M leidt, dan heb je wel effe wat meer nodig dan de door de TD gecolporteerde 50M aan transferinkomsten om zwarte cijfers te schrijven. Ook zónder Co-ro-na.

Was al effe duidelijk: de directie krijgt van de RvC de ruimte om met het financiële welzijn van club en beursgenoteerde organisatie te spelen. Door een reeks miskopen is het jasje veel te groot. Ze zullen aan de kostenkant toch echt beter werk moeten gaan leveren.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » do sep 30, 2021 10:02 am

Ajax vindt het belangrijk om als onderdeel van de maatschappij een eerlijk aandeel te hebben in het bijdragen van
belastingen en dat dit gebeurt binnen de wet- en regelgeving van de landen waar Ajax actief is. Aangezien we in
toenemende mate internationale activiteiten ontplooien vinden we het belangrijk om zowel nationaal als internationaal
te voldoen aan onze lokale belastingplicht. Dit betekent dat we onze belastingen afdragen daar waar we deze
verschuldigd zijn.
Deze is wel grappig in het jaarverslag. Wat vriendelijk dat Ajax de belastingen gewoon betaalt :drecul.gif:

Overigens is het bedrag aan betaalde vergoedingsommen o de balans wel redelijk fors gedaald. Betekent wellicht dit seizoen iets lagere afschrijvingen daarop (?)
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » do sep 30, 2021 12:08 pm

Jöhnk schreef:
do sep 30, 2021 7:39 am
Halfjaarcijfers:
De bijdrage van inkomsten uit transfers van spelers is € 85,2 miljoen, als gevolg van de transfers van Donny van de Beek naar Manchester United FC, Sergiño Dest naar FC Barcelona en Hakim Ziyech naar Chelsea FC.
Dus Traore heeft netto twee miljoen opgeleverd??
Overigens kan ik me ook voorstellen dat Ajax het variabele gedeelte van de opbrengst nog niet heeft ingerekend. Dus als Ajax Traore voor 10 miljoen heeft verkocht waarvan 6 variabel en waarbij de vaste 4 verdeeld wordt tussen Ajax en Traore, dan zou een netto opbrengst van 2 miljoen resteren in boekjaar 20-21. Zoiets zou ook kunnen gelden voor de andere transfers. NB: dit is iets anders dan betalingen in termijnen, de financiering is niet relevant voor het resultaat.

Wat belastingen betreft: ik neem aan dat Ajax de winst van vorig jaar gaat verrekenen / heeft verrekend met dit verlies.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » za okt 02, 2021 4:54 pm

Ik lees een netto verlies van 8 miljoen. Best prima. Voor de rest kunnen wij hier toch weinig uit halen? We kunnen alleen maar gissen namelijk hoe Ajax omgaat met bepaalde zaken als variabele inkomsten uit transfers, fees aan andere partijen etc.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Giacomo Puccini » za okt 02, 2021 9:24 pm

Wordt het ooit nog spannend? Hoe Ajax een ongekende voorsprong kon nemen op de concurrentie

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/wo ... ~ad821159/
Ajax!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door 999 » za okt 02, 2021 9:41 pm

Leuk hoor al deze verhalen.Maar we zitten nog niet in het 60 miljoen ( startgeld ) scenario.Ik bedoel bal is rond he :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » za okt 02, 2021 10:21 pm

Lionel schreef:
za okt 02, 2021 4:54 pm
Ik lees een netto verlies van 8 miljoen. Best prima. Voor de rest kunnen wij hier toch weinig uit halen? We kunnen alleen maar gissen namelijk hoe Ajax omgaat met bepaalde zaken als variabele inkomsten uit transfers, fees aan andere partijen etc.
We kunnen wel iets meer dan gissen, want Ajax heeft zelf bekendgemaakt hoeveel het bruto heeft ontvangen voor bepaalde spelers. En de netto opbrengst van Traore is dus het verschil tussen de opbrengst per 1 januari en de opbrengst per 1 juli, want bij mijn weten zijn in die periode geen andere spelers verkocht.

Mossou ‘vergeet’ één aspect in zijn column: door jarenlang zuinig te zijn had Ajax zich in een positie gemanoeuvreerd met een financiële reserve, waarin risico’s genomen konden worden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » zo okt 03, 2021 10:10 am

Dat noemt hij toch?
....De vraag is of dat realistisch is. Toen Ajax in 2018 eindelijk koers zette richting de Europese top, na jarenlange zuinigheid en interne strubbelingen, had het een eigen vermogen van vele tientallen miljoenen euro’s opgebouwd. Dat gaf de club cruciale rugdekking.

Met hulp van een groep externe financiers probeert PSV, op kleinere schaal, nu iets vergelijkbaars. Ook in Eindhoven zijn ze bereid risico’s te nemen. Het spelersbudget ging fors omhoog, de jacht op de Champions League werd geopend.

,,Het doel van PSV moet zijn om in 2024 bij de beste dertig clubs van Europa te horen’’, zei PSV-directeur Toon Gerbrands eerder. Het is aanhaken of afhaken. Maar het missen van het huidige hoofdtoernooi zet die koers meteen onder druk. Hoe lang kan PSV dit, met een veel kleiner eigen vermogen, volhouden?

Feyenoord ervoer in de jaren 2006-2008 hoe riskant het is om rigoureus te investeren in Champions League-deelname. Duurbetaalde spelers van naam en faam werden gehaald, maar toen het avontuur mislukte, ging de club financieel ten onder.De Rotterdammers hebben anno 2021 al helemaal geen vet meer op de botten. Zelfs met het beoogde nieuwe stadion kan Feyenoord bij lange na niet aanhaken bij het almaar groeiende Amsterdamse spelersbudget.....
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopii » vr feb 25, 2022 4:00 pm

Ajax presenteert halfjaarcijfers: club boekt 2,5 miljoen euro winst


BRON AJAX.NL

Ajax heeft vrijdagmiddag de halfjaarcijfers bekendgemaakt. De club laat in een persbericht weten dat het een operationeel resultaat van 20,2 miljoen euro en een nettowinst van 2,5 miljoen euro heeft behaald in het eerste halfjaar van het seizoen 2021/2022. De netto-omzet van Ajax bedraagt 117,2 miljoen euro. Dat blijkt een stijging van 38,5 miljoen euro door een hogere voetbalomzet en inkomsten uit merchandising. Als gevolg van de sportieve prestaties in de Champions League en het feit dat vorig seizoen (2020/2021) bijna alle wedstrijden zonder publiek werden gespeeld, kende de voetbalomzet een groei van 29,6 miljoen euro.

De kosten stegen daarnaast met 17 miljoen euro naar 97 miljoen euro. Dit komt voornamelijk door een stijging in de salariskosten, wedstrijd gerelateerde kosten, de inkoopkosten voor merchandise en door de netto schadevergoeding inzake de schikking met de familie Nouri.

Verder bleef de bijdrage van inkomsten uit transfers steken op 'slechts' 14,7 miljoen euro. Dit als gevolg van de transfers van Noa Lang (Club Brugge), Jurgen Ekkelenkamp (Hertha BSC) en Kjell Scherpen (Brighton & Hove Albion). Een grote transfer bleef echter uit, waardoor Ajax op het gebied van transfers geen enorme winst wist te boeken. De totale winst na belastingen over het eerste halfjaar bedraag 2,5 miljoen euro.

Verwachting Ajax voor gehele boekjaar
Over het gehele boekjaar 2021/2022 spreekt Ajax bovendien zijn verwachting uit. Zowel het operationele resultaat als het resultaat na belastingen zullen door de impact van de voortdurende coronacrisis in het seizoen 2021/2022 naar verwachting negatief zijn, aldus de Amsterdamse club.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Historicus » vr feb 25, 2022 7:22 pm

Valt toch best mee dat Ajax nog een bescheiden winst heeft kunnen boeken in deze tijden (corona, enzo)?

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopii » za feb 26, 2022 3:16 pm

Maar er komt dus verlies aan.

Maar goed dat ze die gestopte worst bij de Spurs hebben gelaten. Eerst maar eens verkopen.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door columbus » za feb 26, 2022 3:25 pm

Ondanks een flinke Corona crisis zijn het toch nog hele nette cijfers? Waarom zou er nu verlies aan moeten komen? Ajax verkoopt straks weer wat spelers, er zit weer publiek, zijn nog actief in de CL en er is zicht op een kampioenschap…

Doorslaan naar het negatieve is toch niet nodig lijkt me?

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Scherrer » za feb 26, 2022 3:29 pm

columbus schreef:
za feb 26, 2022 3:25 pm
Ondanks een flinke Corona crisis zijn het toch nog hele nette cijfers? Waarom zou er nu verlies aan moeten komen? Ajax verkoopt straks weer wat spelers, er zit weer publiek, zijn nog actief in de CL en er is zicht op een kampioenschap…

Doorslaan naar het negatieve is toch niet nodig lijkt me?
Omdat Ajax altijd minder inkomsten heeft in de tweede helft van het seizoen.

Tenzij we halve finale CL halen of vóór 30 juni een speler voor veel geld verkopen gaan we dus verlies maken.
***

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopii » za feb 26, 2022 4:25 pm

Veel mensen onderschatten hoe snel de situatie kan veranderen. Ajax tart het noodlot met zijn begroting. Als je zelfs met die enorme bedragen van de CL geen (noemenswaardige) winst maakt, dan weet je het wel.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door GangstaRiB » wo mar 02, 2022 1:41 pm

Yopii schreef:
za feb 26, 2022 4:25 pm
Veel mensen onderschatten hoe snel de situatie kan veranderen. Ajax tart het noodlot met zijn begroting. Als je zelfs met die enorme bedragen van de CL geen (noemenswaardige) winst maakt, dan weet je het wel.
Er is een 'perfect storm' op komst.
Overmars weg als TD, aderlating.
Ten Hag lijkt in z'n hoofd ook al afscheid te hebben genomen, aderlating.
Spelers in hun laatste jaar: Gravenberch en Nous.
Spelers die onhoudbaar worden: Antony, Martinez, Timber (?).
Spelers waar steeds meer de sleet op zit: Tadic en Blind.

En achter deze spelers zit niet veel he. Rensch... veel te vaak niet aanwezig. Daramy... 12 miljoen weggegooid. Schuurs... dat is geen Timber. Achter Blind zit wie?

Zeer benieuwd hoe we volgend seizoen gaan aanvangen. En inderdaad... de huishouding is ontzettend duur.

En eerst dit seizoen kampioen zien te worden, anders hollen er heel veel spelers weg zonder CL. :blackcat.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » wo mar 02, 2022 4:04 pm

GangstaRiB schreef:
wo mar 02, 2022 1:41 pm
Yopii schreef:
za feb 26, 2022 4:25 pm
Veel mensen onderschatten hoe snel de situatie kan veranderen. Ajax tart het noodlot met zijn begroting. Als je zelfs met die enorme bedragen van de CL geen (noemenswaardige) winst maakt, dan weet je het wel.
Er is een 'perfect storm' op komst.
Overmars weg als TD, aderlating.
Ten Hag lijkt in z'n hoofd ook al afscheid te hebben genomen, aderlating.
Spelers in hun laatste jaar: Gravenberch en Nous.
Spelers die onhoudbaar worden: Antony, Martinez, Timber (?).
Spelers waar steeds meer de sleet op zit: Tadic en Blind.

En achter deze spelers zit niet veel he. Rensch... veel te vaak niet aanwezig. Daramy... 12 miljoen weggegooid. Schuurs... dat is geen Timber. Achter Blind zit wie?

Zeer benieuwd hoe we volgend seizoen gaan aanvangen. En inderdaad... de huishouding is ontzettend duur.

En eerst dit seizoen kampioen zien te worden, anders hollen er heel veel spelers weg zonder CL. :blackcat.gif:
Ja, de huishouding is duur. Maar als het rijtje hierboven weg is ook weer een stukje minder duur. Wat dat betreft zijn het communicerende vaten. Alleen lever je voetballend veel in dus moet je herinvesteren. En krijg je als je dat goed doet weer een CL-waardige selectie. Als. :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » wo mar 02, 2022 4:05 pm

Yopii schreef:
za feb 26, 2022 4:25 pm
Als je zelfs met die enorme bedragen van de CL geen (noemenswaardige) winst maakt, dan weet je het wel.
Uhm, wel in een periode met lege tribunes. Het is wel zo fair dat mee te wegen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door GangstaRiB » wo mar 02, 2022 4:44 pm

Zeux schreef:
wo mar 02, 2022 4:04 pm
GangstaRiB schreef:
wo mar 02, 2022 1:41 pm
Yopii schreef:
za feb 26, 2022 4:25 pm
Veel mensen onderschatten hoe snel de situatie kan veranderen. Ajax tart het noodlot met zijn begroting. Als je zelfs met die enorme bedragen van de CL geen (noemenswaardige) winst maakt, dan weet je het wel.
Er is een 'perfect storm' op komst.
Overmars weg als TD, aderlating.
Ten Hag lijkt in z'n hoofd ook al afscheid te hebben genomen, aderlating.
Spelers in hun laatste jaar: Gravenberch en Nous.
Spelers die onhoudbaar worden: Antony, Martinez, Timber (?).
Spelers waar steeds meer de sleet op zit: Tadic en Blind.

En achter deze spelers zit niet veel he. Rensch... veel te vaak niet aanwezig. Daramy... 12 miljoen weggegooid. Schuurs... dat is geen Timber. Achter Blind zit wie?

Zeer benieuwd hoe we volgend seizoen gaan aanvangen. En inderdaad... de huishouding is ontzettend duur.

En eerst dit seizoen kampioen zien te worden, anders hollen er heel veel spelers weg zonder CL. :blackcat.gif:
Ja, de huishouding is duur. Maar als het rijtje hierboven weg is ook weer een stukje minder duur. Wat dat betreft zijn het communicerende vaten. Alleen lever je voetballend veel in dus moet je herinvesteren. En krijg je als je dat goed doet weer een CL-waardige selectie. Als. :ajaxsmiley.gif:
Herinvesteren in dure spelers, want we willen overwinteren in de CL.. dus de huishouding wordt echt niet minder duur.

De laatste 5/6 jaar waren echt top. Maar ik vrees de komende jaren, want ik heb niet veel vertrouwen in de tendens die ik nu zie bij Ajax.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door GangstaRiB » za mar 12, 2022 8:33 am

Ik blijf vrezen voor de komende jaren. Ik bespeur bij ETH een bepaalde gelatenheid wat mij doet denken dat ie weggaat. De selectie is aan de oude kant. De lichting erachter is niet best (Rensch, Schuurs, en ja… wie dan?). En er gaan veel spelers weg.

De zaak Overmars hakt erin. Omtrent Promes verdient Ajax ook al geen schoonheidsprijs. Van der Sar is missing in action.

Ben zeer benieuwd naar opvolgers voor volgend seizoen. De plannen moeten al eigenlijk klaar zijn.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door peter » za mar 12, 2022 12:00 pm

Dat komt ook omdat matig tot slecht is ingekocht de laatste tijd. Van Kudus hadden we gehoopt dat hij (veel) verder was en dat geldt eigenlijk ook voor Daramy. Er is ruim 20 miljoen naar Denemarken over gemaakt, een Eredivisie club zit qua waarde onder dat bedrag, maar de bijdrage van beide mannen is nagenoeg nul (om uiteenlopende redenen).
Daarnaast betalen we ons blauw aan verdedigers, maar is het de laatste jaren vaker mis dan raak. Martinez is natuurlijk een gigantische schot in de roos, maar werd overigens gehaald als back (opvolger Nico). Alvarez werd gehaald als opvolger van de Ligt, maar hij blijkt geen verdediger, maar een (heel goede) verdedigende middenvelder. En dan voor de rest zitten we nog met een Klaiber, Magallan en een Pierie.

Ik heb de discussie al eerder gevoerd met AR. Maar ik vind voor een club, die aansluiting zoekt met de (sub)top van Europe, en dus voor miljoenen en miljoenen aan spelers koopt (en ja, minder dan City, PSG etc. maar meer dan de hele eredivisie/kkd samen), er voor de middellange termijn (komende 2 jaar?) niet zo'n heel beste selectie staat. :blush.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za mar 12, 2022 1:36 pm

GangstaRiB schreef:Ik blijf vrezen voor de komende jaren. Ik bespeur bij ETH een bepaalde gelatenheid wat mij doet denken dat ie weggaat. De selectie is aan de oude kant. De lichting erachter is niet best (Rensch, Schuurs, en ja… wie dan?). En er gaan veel spelers weg.

De zaak Overmars hakt erin. Omtrent Promes verdient Ajax ook al geen schoonheidsprijs. Van der Sar is missing in action.

Ben zeer benieuwd naar opvolgers voor volgend seizoen. De plannen moeten al eigenlijk klaar zijn.
Ik deel die angst. Ik hoop dat we nog minstens de kwartfinale CL halen (liefst de finale), de dubbel nog winnen, en daarna instellen op weer wat magere jaren.

Ajax Rules
Berichten: 31183
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajax Rules » za mar 12, 2022 2:47 pm

Peter schreef:
za mar 12, 2022 12:00 pm
Maar ik vind voor een club, die aansluiting zoekt met de (sub)top van Europe
Ze zoeken aansluiting met de "(sub)top" van Europa? En dat maken ze dan ook nog eens niet helemaal waar? :confused.gif:

Ze ZIJN sinds Ten Hag de allersterkste/succesvolste subtopper van Europa, en zoeken aansluiting met de absolute top.

De afstand met de rest van de Eredivisie is inderdaad te klein, door nonchalance en bizar puntverlies in combinatie met het feit dat de Eredivisie zo zwak is dat ook PSV met een zwakkere groep veel te sterk is voor de rest en aardig bij kan blijven. Toch winnen ze binnenkort misschien wel voor de derde keer op rij de dubbel, wat nog nooit is gebeurd in onze historie. Internationaal zijn de prestaties al helemaal fenomenaal (over de hele linie).

Financieel zijn er behoorlijke zorgen (en ook eens met Yopii dat zaken snel kunnen omslaan binnen een club), maar het lijkt erop dat ze het net wel uitzingen tot het jaar dat de vernieuwde CL ingaat. Vanaf dat moment kunnen we hopelijk onze voorsprong in Nederland definitief consolideren. Over het doorbrekende talent ben ik ook niet negatief, al kun je daar nooit al te zeker van zijn. Het is te hopen dat Ten Hag nog een jaar behouden kan blijven, dat is key.
Laatst gewijzigd door Ajax Rules op za mar 12, 2022 2:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Ajax Rules
Berichten: 31183
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajax Rules » za mar 12, 2022 2:50 pm

GangstaRiB schreef:
wo mar 02, 2022 1:41 pm
Ten Hag lijkt in z'n hoofd ook al afscheid te hebben genomen, aderlating.
Ik vind hem echt messcherp en zeer betrokken overkomen. Kan dit totaal niet plaatsen.....

Waarom vind/denk je dit Gangsta?
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door GangstaRiB » za mar 12, 2022 3:35 pm

Ik denk een paar dingen:

Hij zit nu al best lang bij Ajax. Tijd voor iets nieuws.
Hij had duidelijk een goede band met Overmars, die is er niet meer.
Ten Hag redde min of meer de meubels toen de kwestie Overmars speelde, VD Sar was nergens te bekennen. Daar is een trainer niet voor.
In de media vind ik em ook een beetje chagrijnig overkomen. Geen lachje kan er vanaf. Alsof ie z’n kaken op elkaar houd tot aan einde seizoen.
Ten Hag lijkt me een fatsoenlijke man, hij heeft veel moeten slikken inzake Overmars, Promes en (naar verluid) ook Bogarde.

Al met al denk ik dat hij weggaat als de kans voorbij komt.

Nu afwachten of de organisatie die Ajax is, ook is meegegroeid met de laatste jaren. Kunnen we zomaar overschakelen op een andere trainer (en TD)?? Zijn er lijstjes?

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » za mar 12, 2022 7:39 pm

Zeux schreef:
wo mar 02, 2022 4:05 pm
Yopii schreef:
za feb 26, 2022 4:25 pm
Als je zelfs met die enorme bedragen van de CL geen (noemenswaardige) winst maakt, dan weet je het wel.
Uhm, wel in een periode met lege tribunes. Het is wel zo fair dat mee te wegen.
Ajax heeft amper (extra) inkomsten uit kaartverkoop gehad maar wel flink betaald aan compensatie. Dubbel dus. Vind de cijfers ook niet heel slecht.

Mijn voorstel: Alvarez en Haller verkopen in de zomer
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie