Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47362
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » za feb 13, 2010 5:42 pm

Misschien kan Bahia dat zelf ook wel toch? Ze hebben nu wel iets "extra's" te bieden... Ik lul ook maar wat hoor maar het zou goed kunnen toch? Bahia kan die spelers, via Ajax, een kans geven om zich in Europa in de kijker te spelen. Misschien dat zoiets jonge jongens kan overhalen..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47936
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door peter » zo feb 14, 2010 1:20 pm

Naja, ik ben sceptisch. Ik denk dat dat 'extraatje' wel meevalt. Als ik een talent ben dan ga ik naar een jeugdopleiding die hoog staat aangeschreven. Dan kan een club als Ajax Bahia wel helpen, maar via Internacional of Gremio weet ik dat de kans nog groter is op een topclub.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door joey » zo feb 14, 2010 1:30 pm

Daarbij, toptalenten van vijftien, zestien jaar zijn vaak al eigendom van een manager.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door goodfella » zo feb 14, 2010 7:48 pm

Ik ben een tegenstander van dit soort samenwerkingen. Ajax heeft hier het geduld niet voor. Zo'n project moet je 10 a 15 jaar de kans geven. Bij Ajax schieten ze zo'n samenwerking na 3 jaar af.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Neefkens » zo feb 14, 2010 8:58 pm

De nieuwe leiding bij AJAX zit er nog niet eens 2 jaar.... :ajaxsmiley.gif:

wimpey
Berichten: 51882
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » za feb 27, 2010 7:53 pm

Misschien moet Boog eens met vd Sar gaan praten... Of op den duur door Sar vervangen worden:

Vorige week was ik bij Edwin van der Sar op visite. Hij wil straks geen trainer worden maar denkt na over een positie in het management van een club.

,,Onze clubs zijn groot geworden door vroege scouting, goede gerichte training, slim handelen op de transfermarkt, bouwen aan evenwichtige selecties. Zo moet het weer worden straks,'' zei hij onder meer.

Ik zou met heel grote letters op onze voorpagina willen zetten: 'GELUKKIG'. Mannen als Van der Sar brachten ons clubvoetbal aan de top.

Zij moeten dat clubvoetbal straks gaan helpen om op zijn minst weer een beetje mee te doen.
Dat hoeft heus niet alleen in de functie van trainer. Van der Sar als directielid van Ajax. Hoop gloort in mijn hart. (CHRIS VAN NIJNATTEN)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door joey » za feb 27, 2010 7:56 pm

Hij heeft het over ' onze clubs' en niet over Ajax. :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51882
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » za feb 27, 2010 8:38 pm

joey schreef:Hij heeft het over ' onze clubs' en niet over Ajax. :1evil.gif:
Hij maakt zich blijkbaar zorgen over het gehele Nederlandse voetbal. Daar kan ik me wel in vinden. We moeten oppassen dat we niet het Schotland of Oostenrijk van Europa worden.

Hij raakt in een of twee zinnen de kern, vind ik.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door joey » zo feb 28, 2010 12:04 am

wimpey schreef:
joey schreef:Hij heeft het over ' onze clubs' en niet over Ajax. :1evil.gif:
Hij maakt zich blijkbaar zorgen over het gehele Nederlandse voetbal. Daar kan ik me wel in vinden. We moeten oppassen dat we niet het Schotland of Oostenrijk van Europa worden.
Zijn we al, Wimpey.

Van der Sar heeft gelijk, maar ik zie niet in wie voor een kentering zou moeten zorgen. We hebben niet meer de clubleiders en zeker ook niet meer de trainers die begrijpen waar het om gaat. Ze praten alleen over geld, geld, geld.

Iets anders, want dat hoort wel in deze topic:

Europa League avontuur brengt Ajax een klein tekort

Telegraaf.nl

Financieel heeft de Europa League deelname niet gebracht wat de club begroot had. Het tekort loopt daardoor op tot maximaal een miljoen euro. Premies voor wedstrijden werden tussentijds minder, maar de grootste tegenvaller was de daling uit inkomsten van de uitzendrechten. 'Doordat RTL en Eredivisie Live veel minder betalen voor de uitzendrechten dan verwacht en de grotere landen er bij het uitkeren van de televisie- en reclamegelden beduidend gunstiger vanaf kwamen dan Nederland, ontvangen we ongeveer slechts een zevende van het bedrag dat was voorgespiegeld,' aldus financieel directeur Jeroen Slop in De Telegraaf. 'We hadden één ronde na de winterstop begroot, dus wat dat betreft zaten we goed. Maar dat deden we uiteraard op basis van de eerste notitie van de UEFA. Al met al schieten we er tonnen euro's bij in. Als het een miljoen betreft, is het veel.'
Een miljoen? :confused.gif:

Optimistisch begroten, dat kunnen ze bij Ajax goed. Waarom zouden televisiezenders veel geld betalen voor die werkelijk totaal oninteressante poulewedstrijden van de EL? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16849
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door GangstaRiB » ma mar 01, 2010 8:24 pm

Zit de herhaling van Studio Ajax te kijken (AT5) met daarin Slop. Het komt me weinig bemoedigend over. Ajax werkt met een Champions League begroting, maar die missen we nu al 4 jaar. In plaats dat Slop zegt: We gaan onze (middelmatige) spelers minder betalen en daardoor de kosten dalen voor Ajax, zegt Slop dat CL voetbal een must is.

Tuurlijk is de CL een must sportief gezien, maar het mag nooit gebruikt worden om je begroting op de baseren.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Neefkens » ma mar 01, 2010 8:35 pm

Wel eens van bestaande contracten gehoord? Bij nieuwe contracten kun je wel minder gaan betalen of niet automatisch laten stijgen en dat is precies wat ze doen bij b.v. Urby.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door joey » ma mar 01, 2010 8:36 pm

Dat gebeurt toch al jaren? Daar ageer ik dus tegen, ik vind dat een bizarre gang van zaken. Bovendien heeft dat speculeren op het schip met geld uit de CL aantoonbaar niet gewerkt, dus waarom doen we dat nog? :confused.gif:

Ik heb een minuut gezien van die uitzending (moest toen weg), maar in die minuut wees Slop verantwoordelijkheid voor het aankoopbeleid van de hand, want daar ging 'de techniek' over, hij had geen verstand van voetbal. Dan weet je meteen hoe het gaat binnen Ajax, ze wijzen naar elkaar.
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16849
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door GangstaRiB » ma mar 01, 2010 8:44 pm

Neefkens schreef:Wel eens van bestaande contracten gehoord? Bij nieuwe contracten kun je wel minder gaan betalen of niet automatisch laten stijgen en dat is precies wat ze doen bij b.v. Urby.
Tja... zolang Ajax nog steeds een knieval maakt voor Urzais, Kuffour of Atouba kan je bezuinigen wat je wil...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door joey » ma mar 01, 2010 9:15 pm

Ik kijk nu even terug, maar die Slop doet wel een paar opvallende uitspraken, hoor. Zo zegt hij dat het allemaal wel meevalt met die miskopen, want andere clubs doen die miskopen ook. En zo duur waren Urzaiz en Kuffour, enz niet, want die kostten geen transferbedrag. :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » ma mar 01, 2010 9:22 pm

GangstaRiB schreef:Zit de herhaling van Studio Ajax te kijken (AT5) met daarin Slop. Het komt me weinig bemoedigend over. Ajax werkt met een Champions League begroting, maar die missen we nu al 4 jaar. In plaats dat Slop zegt: We gaan onze (middelmatige) spelers minder betalen en daardoor de kosten dalen voor Ajax, zegt Slop dat CL voetbal een must is.

Tuurlijk is de CL een must sportief gezien, maar het mag nooit gebruikt worden om je begroting op de baseren.
Ik twijfel er niet aan dat Ajax gaat bezuinigen. Dat kan gewoon niet anders.

Slop was vooral bezig om alle schuld van zich af te schuiven. De technische leiding haalt de verkeerder spelers en haalt de CL niet, dat was de kern van zijn betoog.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mar 01, 2010 9:36 pm

Heeft Slop daar dan geen gelijk in?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » ma mar 01, 2010 9:45 pm

Jawel, maar Slop draagt ook verantwoordelijkheid. Namelijk de verantwoordelijkheid dat de cijfers kloppen. Hij kan niet keer op keer geloven dat met die of deze speler de CL wel gehaald wordt. Zeker aangezien slechts een klein gedeelte van de aankopen slaagt (8 procent, las ik laatst).

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door joey » ma mar 01, 2010 10:23 pm

Volgens hem valt dat dus allemaal wel mee. Want alle clubs maken fouten met transfers, enz, enz.

Hij gaat over de portemonnee, dus hij had ervoor moeten gaan liggen toen ze Van Basten al dat geld ter beschikking wilden stellen. Ik kan nog steeds niet geloven dat dat gebeurd is. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mar 01, 2010 10:32 pm

Da's inderdaad onbegrijpelijk geweest. Door zo met geld te smijten en de miljoenenopbrengsten van Sneijder en Babel indachtig, zou je denken dat het allemaal niet opkon. Ik verbaasde me over de eerdere berichtgeving dat er geen geld meer was. Maar een echte eyeopener zijn toch de salasrissen die aan bijvoorbeeld Sno of Luque zijn betaald (als ik de berichtgeving mag geloven). Hoe kan men ooit met droge ogen hebben gedacht dat met spelers van hun kaliber de CL zou worden bestormd? Dat kan Coronel c.s. zo nooit bedoeld hebben...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door goodfella » di mar 02, 2010 8:01 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Heeft Slop daar dan geen gelijk in?
Slop moet dat doen waar hij goed in zou moeten zijn. En daarin heeft hij gefaald. Hoe is het mogelijk dat deze man zijn conclusies niet heeft durven trekken? :666.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Neefkens » di mar 02, 2010 8:09 pm

Hij is niet eindverantwoordelijk hoor, weet jij welke adviezen hij heeft gegeven?

wimpey
Berichten: 51882
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » di mar 02, 2010 8:10 pm

Laat die Slop maar wakker liggen. Trainers kunnen alleen miskopen doen wanneer de directie hen daarvoor het geld geeft. En Slop is een van die directeuren. Ieder zichzelf respecterende organisatie had die man er allang uitgepleurd.

wimpey
Berichten: 51882
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » di mar 02, 2010 8:11 pm

goodfella schreef: Slop moet dat doen waar hij goed in zou moeten zijn. En daarin heeft hij gefaald. Hoe is het mogelijk dat deze man zijn conclusies niet heeft durven trekken? :666.gif:
Hoe kún je trouwens iemand met de naam Slop aanstellen. Da's de goden verzoeken. :1evil.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » di mar 02, 2010 8:14 pm

Neefkens schreef:Hij is niet eindverantwoordelijk hoor, weet jij welke adviezen hij heeft gegeven?
Hij is toch directeur? Hij is niet aangesteld als boekhouder of zo.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door goodfella » di mar 02, 2010 8:15 pm

Neefkens schreef:Hij is niet eindverantwoordelijk hoor, weet jij welke adviezen hij heeft gegeven?
Hij heeft of zijn ogen dicht gedaan of hij heeft de overige bestuursleden gewaarschuwd, maar men luisterde niet naar hem.

In het eerste scenario is Slop een absolute onbenul. In het tweede scenario had hij moeten opstappen met als reden dat hij zich niet had kunnen vinden in het gevoerde beleid. Als ik maandelijks de cijfers moet oppoetsen, omdat mijn baas dat wil trek ik wel mijn conclusies.

Plaats reactie