Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47275
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » vr aug 25, 2017 2:26 pm

Gaat lekker
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Mano » vr aug 25, 2017 3:21 pm

Het kutte aan Ajax is, dat als het ene kamp opstapt, het andere kamp toeslaat.... :excited.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Sandro » vr aug 25, 2017 3:45 pm

Ik weet dat het geen zin heeft, maar probeer je eens voor te stellen hoe anders het er nu uit had gezien als Ajax dat ene wedstrijdje op 24 mei gewonnen had.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Demosthenes » vr aug 25, 2017 5:07 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Ik weet dat het geen zin heeft, maar probeer je eens voor te stellen hoe anders het er nu uit had gezien als Ajax dat ene wedstrijdje op 24 mei gewonnen had.
Dan zouden nog meer spelers zijn vertrokken en waren er nog meer spelers uit JA rijp geacht voor Ajax 1.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » vr aug 25, 2017 5:14 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Ik weet dat het geen zin heeft, maar probeer je eens voor te stellen hoe anders het er nu uit had gezien als Ajax dat ene wedstrijdje op 24 mei gewonnen had.
Net als Demo betwijfel ik ook of winst in die wedstrijd direct verband zou houden met veel meer perspectief of overduidelijke kwaliteitsimpulsen in de selectie.
Gevolg van EL winst zou denk ik vooral zijn geweest dat met name Andre Onana direct door een vermogende club zou zijn opgepikt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58858
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door 999 » vr aug 25, 2017 5:20 pm

Demosthenes schreef:
Sandro_Calaaabro schreef:Ik weet dat het geen zin heeft, maar probeer je eens voor te stellen hoe anders het er nu uit had gezien als Ajax dat ene wedstrijdje op 24 mei gewonnen had.
Dan zouden nog meer spelers zijn vertrokken en waren er nog meer spelers uit JA rijp geacht voor Ajax 1.
Mwah, dan speel je dus wel CL.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Sandro » vr aug 25, 2017 5:24 pm

Demosthenes schreef:
Sandro_Calaaabro schreef:Ik weet dat het geen zin heeft, maar probeer je eens voor te stellen hoe anders het er nu uit had gezien als Ajax dat ene wedstrijdje op 24 mei gewonnen had.
Dan zouden nog meer spelers zijn vertrokken en waren er nog meer spelers uit JA rijp geacht voor Ajax 1.
Nòg meer spelers vertrokken? Wie dan?

Dan had je CL gespeeld, met de financiën die daarmee gepaard gaan, en je rustiger voor kunnen bereiden op dit seizoen.

Bosz was sowieso vertrokken. Maar het lijkt me dat er dan wel een kundige trainer geïnteresseerd was geweest in Ajax. Eentje die waarschijnlijk ook een idee had gehad welke spelers aan te trekken met de vele miljoenen. En het vooruitzicht om bij een Europacup winnaar te voetballen die CL speelt, had het vervolgens ook makkelijker gemaakt om die spelers over te halen.

Ik heb echt niet de illusie dat we dan door hadden kunnen bouwen richting de absolute top in Europa op structurele basis, maar Ajax was zeker niet de puinhoop geweest die het nu is.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

De Dominee
Berichten: 5841
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door De Dominee » vr aug 25, 2017 5:35 pm

onana, Ziyech en Dolberg bijvoorbeeld.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Sandro » vr aug 25, 2017 5:46 pm

Dolberg kan alsnog vertrekken. Van die andere twee verwacht ik dat ze zouden blijven.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40937
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Marillion » vr aug 25, 2017 6:02 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Ik weet dat het geen zin heeft, maar probeer je eens voor te stellen hoe anders het er nu uit had gezien als Ajax dat ene wedstrijdje op 24 mei gewonnen had.
Ik zou inmiddels waarschijnlijk wel weer nuchter zijn. Tenminste, dat denk ik dan toch. :smile-ajax.gif:

Verder schat ik de kans vrij groot in dat er nog meer spelers waren weggehaald. Je had dus op nog meer posities een vervanger moeten zoeken. Daar staat tegenover dat je dat als winnaar EL én met CL deelname in de tas wellicht makkelijker kunt doen omdat je aantrekkelijker bent voor spelers. Al blijft Ajax natuurlijk ook dan een Eredivisie club met dito salarishuis.

Ik denk dat het ook dan een incident was geweest. Maar er was wel meer rust geweest om de boel weer in orde te krijgen. Om te beginnen hadden we op dit moment nog niet één Europees duel moeten spelen. Nu hebben twee gelijke spelen en twee nederlagen al een enorme impact. Niet alleen kwa resultaat maar ook voor de sfeer en druk.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door brigade zuid » za aug 26, 2017 11:06 am

Sar begrijpt er echt geen kut van als ik zijn column in de Telegraaf lees. Moraal van het verhaal, we zijn lekker bezig, moet ff meezitten, bij de tegenstander gaat de bal er steeds net wel in en bij ons net niet. We gaan voort zoals we bezig zijn.

Sar ziet dit als een incidident terwijl vorig jaar juist een incident was.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 26, 2017 11:34 am

Er zijn ook genoeg zaken die wel goed gaan en die nu door de slechte resultaten vergeten worden.

Natuurlijk is de finale een 'incident', maar die haal je niet met alleen geluk.

Jeugdopleiding en jeugdscouting is meer dan goed.

Voor het eerste elftal kunnen behoorlijk wat zaken verbeterd worden. Betreft scouting (> 21 jaar), trainingsstaf samenstelling.

Samenstelling team is uit balans, op basis van kwaliteit, reageren ipv anticiperen. Zeker met de financiele positie waarin we de afgelopen jaren zijn beland, had dit niet mogen gebeuren.

Daarnaast de organisatie: juiste structuur (geen poldermodel) en kijken naar de juiste persoon op de juiste plek.

Gezien alle emotie zijn 'we' snel van mening dat het allemaal niks is, maar het is voor ons van de buitenkant niet in te schatten hoe Overmars, Bergkamp en vd Sar functioneren. 1 ding is zeker: communicatief zijn ze alle 3 zeer matig.

Om nog positief af te sluiten , lijkt me van de buitenkant de commerciële kant ook prima op orde.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47275
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » za aug 26, 2017 6:16 pm

brigade zuid schreef:Sar begrijpt er echt geen kut van als ik zijn column in de Telegraaf lees. Moraal van het verhaal, we zijn lekker bezig, moet ff meezitten, bij de tegenstander gaat de bal er steeds net wel in en bij ons net niet. We gaan voort zoals we bezig zijn.

Sar ziet dit als een incidident terwijl vorig jaar juist een incident was.
Haha ik was of ben ook met stomheid geslagen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33473
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » za aug 26, 2017 7:01 pm

Lionel schreef:
brigade zuid schreef:Sar begrijpt er echt geen kut van als ik zijn column in de Telegraaf lees. Moraal van het verhaal, we zijn lekker bezig, moet ff meezitten, bij de tegenstander gaat de bal er steeds net wel in en bij ons net niet. We gaan voort zoals we bezig zijn.

Sar ziet dit als een incidident terwijl vorig jaar juist een incident was.
Haha ik was of ben ook met stomheid geslagen.
Bizar. En zorgwekkend.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS
Berichten: 53550
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » za aug 26, 2017 8:14 pm

Misschien is zowel dit jaar als vorig jaar een incident
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 27, 2017 7:39 am

Voor wie alles nog even wil nalezen....

https://nos.nl/googleamp/artikel/219000 ... dagen.html
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cluijffert » zo aug 27, 2017 9:36 am

Er zit overigens toch wel een fraaie ironie in het feit dat degene die in grondslag verantwoordelijk is geweest voor de organisatiestructuur en invulling, belangrijke oorzaak van de huidige malaise die wellicht de club fataal zal worden, de naamgever is/wordt van het stadion :smallgrin.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47904
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door peter » zo aug 27, 2017 11:03 am

Die de club fataal wordt?

Mensen, we gaan failliet! :aai.gif:

De Dominee
Berichten: 5841
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door De Dominee » zo aug 27, 2017 11:10 am

Vreemde post inderdaad. Het was een zege voor de club, die helaas veel te snel de nek om is gedraaid door Coronel en co.

Inmiddels zijn we (zo goed als) terug bij het oude.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

LucaS
Berichten: 53550
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » zo aug 27, 2017 11:52 am

Dat is wel een stuk geschiedvervalsing hoor. Als die flauwekulrevolutie al de nek om gedraaid zou zijn, dan zijn het toch echt de revolutionairen zelf die dat gedaan hebben.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cluijffert » zo aug 27, 2017 12:03 pm

Precies.

De Fluwelen Revolutie betekende bijltjesdag voor allen die niet vóór Cruijff en de zijnen waren. Iedere andersdenkende op relevante posities is in die periode weggejaagd. Alleen blijkt de geschiedenis zich te herhalen en de Cruijff gezinden toch niet zo eensgezind én competent als verwacht (Jopie was nooit een meester in het inschatten van andere mensen en hun achterliggende bedoelingen). Kortom, de shit die we nu (en eigenlijk al jaren) hebben is te danken aan de FR, de mensen die hierdoor op posities terecht zijn gekomen waar ze niet geschikt voor zijn én een organisatie structuur die rampzalig blijkt.

Ik snap dat dit een ongewenste waarheid hier is, maar het zijn gewoon feiten.

En dat we sportief inmiddels failliet zijn, daar doet een uitzonderlijk vorig seizoen natuurlijk weinig aan af. In de eerste jaren na de FR - toen er bewezen nog weinig sprake was van de invloed daarvan - waren er nog wat kampioenschappen aan de hand van dodelijke saai voetbal. Daarna zijn de prijzen ook verdwenen en is er tot aan het jaar van Bosz alleen nog maar zaaddodend voetbal te zien geweest. Op prijzen, daar blijft het waarschijnlijk ook dit jaar weer wachten.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » zo aug 27, 2017 12:42 pm

Dat Ajax sportief failliet is is natuurlijk zwaar overdreven. Het is wel een groot probleem dat de jeugdopleiding weer terug bij af is. Die is namelijk door Bergkamp en de zijnen de nek omgedraaid. Dus ik ben het zowaar met LucaS eens: de fluwelen revolutie is gestopt door de revolutionairen zelf.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cluijffert » zo aug 27, 2017 4:00 pm

Want tien jaar sporadisch acceptabel voetbal met her en der prijzen noem jij een 'dipje'?

2007-2017 is een Who-Is-Who aan gemankeerde trainers, zakkenvullers (*) subtoppers, pannenkoeken, zaaddodend voetbal en de vier titels onder De Boer - waarvan de laatste drie weinig vreugdevol waren.

* volgens Wimpey
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » zo aug 27, 2017 4:25 pm

Cluijffert schreef:Precies.

De Fluwelen Revolutie betekende bijltjesdag voor allen die niet vóór Cruijff en de zijnen waren. Iedere andersdenkende op relevante posities is in die periode weggejaagd.
Gelul.
Er zijn nog ladingen aan 'anti-Cruijffianen' aan boord binnen de club.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » zo aug 27, 2017 4:33 pm

Een oud AT forumlid schrijft vandaag op zijn Facebook over Van der Sar, Bergkamp en Spijkerman onder meer dit:
Ik schrijf niet voor niets "plan-Cruijff dogmatici". Cruijff was zelf pragmatisch, flexibel en niet vies van een ad-hoc uitvinding.

Het zijn zijn (middelmatige) volgers die zijn ideeën star gaan hanteren. Dan krijg je dus ineens Ajaxmensen die zeggen dat het plan-Cruijff betekent: punt naar achteren, geen '10'.

Terwijl Cruijff zélf dacht: ik heb Van Basten, ik heb Bosman, dus ik probeer het effe zó.

Dat effect hebben we deze zomer ook qua beleud gezien omtrent Bosz.

Ik maak me sterk dat Cruijff zélf had gezegd: "Kijk hoe Ajax voetbalt, kijk naar die opgaande lijn. Bosz is the boss, als hij een bepaalde assistent wil dan krijgt 'ie die en Bergkamp en Spijkerman houden hun snuit maar even dicht."

Maar als je het Cruijff-gedachtengoed in handen van middelmatige backbenchers met eigenbelangetjes legt, dán gaan ze dus zeggen: "Helaas Peter, wij kiezen de staf, want dat schrijft het plan-Cruijff ons voor. En aangezien wij zelf de staf zijn, kiezen we... effe onafhankelijk nadenken hoor... voor onszelf! Ja, dat doen we en het Technisch Hart beslist, dus jammer de bammer. De geest van Johan, ja toch."

Plaats reactie