Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Ramona » zo apr 11, 2021 3:24 pm

Historicus schreef:
zo apr 11, 2021 1:11 pm
https://youtu.be/hCbMeQcNmtA Een aantal hoogstandjes en goals van Hersi, voor de liefhebber.
Ik was een van de weinige Nijmegenaren die fan was van Youssouf! :00001741.gif: Dus thnx!

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » zo apr 11, 2021 4:27 pm

Ramona schreef:
zo apr 11, 2021 3:24 pm
Historicus schreef:
zo apr 11, 2021 1:11 pm
https://youtu.be/hCbMeQcNmtA Een aantal hoogstandjes en goals van Hersi, voor de liefhebber.
Ik was een van de weinige Nijmegenaren die fan was van Youssouf! :00001741.gif: Dus thnx!
Graag gedaan hoor. Vond het zelf ook wel leuke beelden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Youssouf_Hersi

Hersi liet voor een middenvelder toch behoorlijke cijfers zien bij N.E.C. Waarom was hij daar dan niet zo populair bij de supporters? Lag dat aan zijn postuur, zijn spel? Anti-Ajax?

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Ramona » zo apr 11, 2021 6:12 pm

Historicus schreef:
zo apr 11, 2021 4:27 pm
Ramona schreef:
zo apr 11, 2021 3:24 pm
Historicus schreef:
zo apr 11, 2021 1:11 pm
https://youtu.be/hCbMeQcNmtA Een aantal hoogstandjes en goals van Hersi, voor de liefhebber.
Ik was een van de weinige Nijmegenaren die fan was van Youssouf! :00001741.gif: Dus thnx!
Graag gedaan hoor. Vond het zelf ook wel leuke beelden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Youssouf_Hersi

Hersi liet voor een middenvelder toch behoorlijke cijfers zien bij N.E.C. Waarom was hij daar dan niet zo populair bij de supporters? Lag dat aan zijn postuur, zijn spel? Anti-Ajax?
Ik weet het niet meer precies, eerlijk gezegd. Er waren voor- en tegenstanders... Ik had toendertijd een foto van hem als profielfoto en dat werd me niet in dank afgenomen. Evenals ook nog de combi een Ajacied te zijn EN admin op een AJAXforum. Je kan een andere club echt geen warm hart toedragen. Dat was hier ook zo trouwens. :smallgrin.gif:

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » di apr 13, 2021 10:29 am

Hersi was wel een beetje het type clubhopper waardoor heel veel binding met supporters dan wel eens ontbreekt.


Peter Leeuwenburgh tekent aankomend seizoen bij Groningen, na alle blessures, het ellenlang onder contract staan bij Jong Ajax, teruggestuurd worden tijdens verhuurperiode bij FC Dordrecht en zij Zuid0Afrikaanse avontuur dus terug. Zal wel 2de doelman worden daar.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Iniesta » di apr 13, 2021 11:38 am

Padt gaat weg eind seizoen

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Ramona » di apr 13, 2021 11:47 am

Andriy Demchenko schreef:
di apr 13, 2021 10:29 am
Hersi was wel een beetje het type clubhopper waardoor heel veel binding met supporters dan wel eens ontbreekt.


Klopt; en in Nijmeguh had hij het natuurlijk helemaal bij velen afgedaan toen hij voor Vitesse tekende.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » di apr 13, 2021 1:28 pm

Iniesta schreef:
di apr 13, 2021 11:38 am
Padt gaat weg eind seizoen

Klopt, maar kan me niet voorstellen dat ze die 1 op 1 vervangen met Leeuwenburgh. Situatie bij Groningen is dat huurling Bratveit (noors international) nog tot het eind van het seizoen daar zit en Groningen wel een koopoptie heeft en dat derde keeper Jan de Boer ook een aflopend contract heeft.

Denk dus dat ze eerder Padt nog gaan vervangen en dat Leeuwenburgh tweede a derde doelman wordt.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Zuidema » zo apr 18, 2021 9:49 pm

Leuk. 1 van mijn favoriete rechtsbuitens bij Ajax. :biggthumpup.gif:

https://www.youtube.com/watch?v=o84T22BoE5Q

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » ma apr 19, 2021 11:23 am

Zuidema schreef:
zo apr 18, 2021 9:49 pm
Leuk. 1 van mijn favoriete rechtsbuitens bij Ajax. :biggthumpup.gif:

https://www.youtube.com/watch?v=o84T22BoE5Q
Bij Studio Voetbal een portret van Zuidema!

Altijd gedacht dat dat je eigen naam was. :biggrin.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Zuidema » ma apr 19, 2021 12:00 pm

Andriy Demchenko schreef:
ma apr 19, 2021 11:23 am
Zuidema schreef:
zo apr 18, 2021 9:49 pm
Leuk. 1 van mijn favoriete rechtsbuitens bij Ajax. :biggthumpup.gif:

https://www.youtube.com/watch?v=o84T22BoE5Q
Bij Studio Voetbal een portret van Zuidema!

Altijd gedacht dat dat je eigen naam was. :biggrin.gif:
Haha. Nee, dus. Ik koos vooral voor zijn naam ivm mijn noordelijke roots. En om de ''Johan Cruijff van Friesland'' wat te onttrekken aan de vergetelheid. Zoals het filmpje bij SV ook probeert te doen. Overigens is mijn echte achternaam wel gelijk aan die van een ex-Ajacied. Maar ik hou niet zo van privégegevens op internet. Daarom heb ik die indertijd maar geskipt.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » ma apr 19, 2021 12:39 pm

Zuidema schreef:
ma apr 19, 2021 12:00 pm
Andriy Demchenko schreef:
ma apr 19, 2021 11:23 am
Zuidema schreef:
zo apr 18, 2021 9:49 pm
Leuk. 1 van mijn favoriete rechtsbuitens bij Ajax. :biggthumpup.gif:

https://www.youtube.com/watch?v=o84T22BoE5Q
Bij Studio Voetbal een portret van Zuidema!

Altijd gedacht dat dat je eigen naam was. :biggrin.gif:
Haha. Nee, dus. Ik koos vooral voor zijn naam ivm mijn noordelijke roots. En om de ''Johan Cruijff van Friesland'' wat te onttrekken aan de vergetelheid. Zoals het filmpje bij SV ook probeert te doen. Overigens is mijn echte achternaam wel gelijk aan die van een ex-Ajacied. Maar ik hou niet zo van privégegevens op internet. Daarom heb ik die indertijd maar geskipt.
Ik begrijp het, en aangezien er hier al de AT Cruijff is zou dat natuurlijk helemaal verwarrend worden met jouw echte achternaam :ajaxsmiley.gif: .

Ik hoor wel wanneer ik met mijn pachtige naam van een legendarische oud ajacied mag toetreden tot het clubje van Vergeten Ajacied Usernames, Wie kent Cees de Wolf nog? en Trab zullen het er natuurlijk ook mee eens moeten zijn. :hypocrite.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Zuidema » ma apr 19, 2021 1:13 pm

:smallgrin.gif:

''That might cause some confusion,'' (Monty Python).

De palmares van Andriy bij Ajax mogen er zeker zijn. Alhoewel hij daar zelf helaas niet erg veel aan bijgedragen heeft. Lijkt mij in ieder geval voldoende voor die eregalerij. Nu Trabs en WK-Cees' akkoord nog. Lucas heeft trouwens ook vaak namen van Ajacieden gebruikt als nickname. Kanu en zo. Lucas mag wat mij betreft dus ook wel meebeslissen. Alhoewel ik Kanu niet licht zal vergeten. Trabelsi trouwens ook niet. De nick van WK-Cees vind ik echt een vondst binnen de club van Vergeten Ajacieden. :biggthumpup.gif:

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » ma apr 19, 2021 5:20 pm

Zuidema schreef:
ma apr 19, 2021 1:13 pm
:smallgrin.gif:

''That might cause some confusion,'' (Monty Python).

De palmares van Andriy bij Ajax mogen er zeker zijn. Alhoewel hij daar zelf helaas niet erg veel aan bijgedragen heeft. Lijkt mij in ieder geval voldoende voor die eregalerij. Nu Trabs en WK-Cees' akkoord nog. Lucas heeft trouwens ook vaak namen van Ajacieden gebruikt als nickname. Kanu en zo. Lucas mag wat mij betreft dus ook wel meebeslissen. Alhoewel ik Kanu niet licht zal vergeten. Trabelsi trouwens ook niet. De nick van WK-Cees vind ik echt een vondst binnen de club van Vergeten Ajacieden. :biggthumpup.gif:
Nouja Andriy blonk wel uit in zijn laatste wedstrijd tegen De Graafschap, dat had ons onder De Boer zomaar nog meer prijzen kunnen opleveren :blub.gif: . Het is een beetje jammer dat hij zijn grootste hoogtepunt kende bij de start van zijn carrière. In 1994 was hij op het jeugd onder 18 WK de grote uitblinker en tevens topscorer van het toernooi, wat mindere goden als Guti, Raul, Morientes, Totti en Lars Ricken vertoefden genoeglijk in zijn schaduw toen. Hij kostte toen 2 miljoen gulden, een enorm bedrag als je kijkt dat de allergrootste talenten ter wereld 10 miljoen gulden deden *Ronaldo).

Trabelsi is ons wel bekend maar speelde maar relatief kort bij Ajax en had verder geen voetballoopbaan meer. Ooit zul je aan je kleinkinderen vertellen dat hij zo snel was als een TGV waarop zei zullen vragen wat een TGV is.

Ik ben blij dat ik inmiddels al jouw toestemming heb, nu is het zo dat dit forum naast Wie Kent Cees De Wolf nog? ook een user heeft die Cees De Wolf zelf heet. Overigens geen idee of dat een persoon is of dat er sprake is van een Henk De Gier - Henk de Aasgier situatie. :hypocrite.gif: Overigens clementie voor Sandro Calabro als lid? Das geen Ajacied natuurlijk. :blush.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Zuidema » ma apr 19, 2021 10:24 pm

Graag gedaan. Jammer van Andriy. Wat goed is in de jeugd kan dus ook weer snel afgelopen zijn. Daar weten we helaas alles van bij Ajax. Ehm, Trabelsi een TGV? Dat was toch Overmars? Trabelsi zat volgens mij altijd op een brommer. Ik heb ook geen idee hoe dat met die Cees de Wolf zit. Voorlopig geef ik alle credits aan WK-Cees. Sandro Calabro herinner ik mij als een goede debater op AT. Helaas had de echte SC geen cel Ajax in zijn lijf. Ik heb ook nooit gelezen dat hij als pikkie een Ajax-pyjama aan had. Nee, die weiger ik dus. We moeten de eregalerij wel wat zuiver houden. :zuidema.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Ramona » di apr 20, 2021 7:58 am

Welkom bij de club van wijze, grijze mannen! :666.gif: :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Zuidema » di apr 20, 2021 8:19 am

Ramona schreef:
di apr 20, 2021 7:58 am
Welkom bij de club van wijze, grijze mannen! :666.gif: :smallgrin.gif:
:666.gif:

Waar natuurlijk wijze, (grijze) dames eveneens welkom zijn. Wel zo gezellie. Onze ballotagecommissie ziet uw aanvraag dan ook met belangstelling tegemoet, Vrouwe Ramona. :argue.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di apr 20, 2021 10:06 pm

Misschien binnenkort even een Zoom vergadering over de toelatingseisen van deze exclusieve club? Of is het per grijze postduif meer passend?

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » wo apr 21, 2021 10:34 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di apr 20, 2021 10:06 pm
Misschien binnenkort even een Zoom vergadering over de toelatingseisen van deze exclusieve club? Of is het per grijze postduif meer passend?
Het is een Super League idee Cees, we maken het binnenkort wel bekend. Houd je telefoon in de gaten voor de sms!

Het is trouwens geen lekker weekje voor verhuurde Ajacieden, Huntelaar gisteren officieel gedegradeerd met Schalke 04 en hooligans hebben daar letterlijk de jacht op spelers gemaakt. De jurist die wel de volle 90 minuten mocht maken bij Crotone is 6 wedstrijden voor het einde bijna officieel afgedaald naar de Serie B.

Over de Serie B gesproken, daar pakt Dennis Johnsen nu zijn minuten bij Venezia, heeft dit seizoen drie doelpunten gemaakt. Magnus Ottar Karlsson, oud A1 spits staat er ook onder contract maar die komt er niet aan spelen toe. Met een 5de plek zit er via play offs nog een back door promotie in. Reda Boultam heeft met Salernitana betere kaarten, die staat derde en de eerste twee promoveren.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo apr 21, 2021 10:59 pm

Ok, dus posters Cruijff, Sandro, Zuidema, Moontje, jij en ik gaan doordeweeks op een apart nieuw op te richten forum posten, geënt op de Amerikaanse en Aziatische markt?

Maar wat te doen met een Yopi? Is dit te veel een verbastering van Jopie (Cruijff)? En gaan de andere posters niet muiten? Of de mods roepen: je post op dit forum, of dat andere forum, maar half half kan niet?

Complicaties, complicaties!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » wo apr 21, 2021 11:05 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wo apr 21, 2021 10:59 pm
Ok, dus posters Cruijff, Sandro, Zuidema, Moontje, jij en ik gaan doordeweeks op een apart nieuw op te richten forum posten, geënt op de Amerikaanse en Aziatische markt?

Maar wat te doen met een Yopi? Is dit te veel een verbastering van Jopie (Cruijff)? En gaan de andere posters niet muiten? Of de mods roepen: je post op dit forum, of dat andere forum, maar half half kan niet?

Complicaties, complicaties!
:biggrin.gif: :biggrin.gif:

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door LucaS » do apr 22, 2021 1:58 am

Lijkt me gezellig, zo'n club
I think I lost my fucking headache

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » do apr 22, 2021 7:46 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wo apr 21, 2021 10:59 pm
Ok, dus posters Cruijff, Sandro, Zuidema, Moontje, jij en ik gaan doordeweeks op een apart nieuw op te richten forum posten, geënt op de Amerikaanse en Aziatische markt?

Maar wat te doen met een Yopi? Is dit te veel een verbastering van Jopie (Cruijff)? En gaan de andere posters niet muiten? Of de mods roepen: je post op dit forum, of dat andere forum, maar half half kan niet?

Complicaties, complicaties!
AT Cruijff gaat zich richten op de Georgische markt, ondanks dat hij zijn laatste AT prijs hier meer dan 5 jaar geleden pakte heeft hij daar wel een fanbase. Sandro mag helaas niet meedoen van Zuidema, hij wil de boel zuiver houden, beetje een ome Thierry idee maargoed. Yopi, doet nu al heel veel verplaatsingen natuurlijk, waar denk je dat al die premium artikelen van het Eindhovens Dagblad vandaan komen? :rules.gif: Gelukkig is de Amerikaanse markt op AT wat dichterbij met de vertegenwoordiging van het vroegere Ajax USA hier, het lijkt me derhalve een goed idee om 'Does anyone still know
Cees the Wolf?' daar je postings te plaatsen.

Eerste algemene vergadering in het koffierestaurant van Angelos Charisteas; https://exprofs.nl/charisteas-opent-koffierestaurant/ staat al gepland, zorg dat je aanwezig bent!
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Zuidema » do apr 22, 2021 10:49 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wo apr 21, 2021 10:59 pm
Maar wat te doen met een Yopi? Is dit te veel een verbastering van Jopie (Cruijff)?
Is Yopi tegenwoordig niet Yopii? Nee hoor, wat mij betreft is hij van harte welkom. Prima nick en overduidelijk rood-wit bloed in de aderen. Of klinkt dat ook te Baudetterig? :666.gif:
Of de mods roepen: je post op dit forum, of dat andere forum, maar half half kan niet?
Tjonge, gaan we nu al een schisma vrezen? Want ''waar er twee mensen zijn, is er een verschil van mening''? Wat mij betreft is het niet of-of, maar en-en. :zuidema.gif:
Laatst gewijzigd door Zuidema op do apr 22, 2021 10:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door raymon » do apr 22, 2021 10:52 am

Zuidema schreef:
do apr 22, 2021 10:49 am
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wo apr 21, 2021 10:59 pm
Maar wat te doen met een Yopi? Is dit te veel een verbastering van Jopie (Cruijff)?
Is Yopi tegenwoordig niet Yopii? Nee hoor, wat mij betreft is hij van harte welkom. Prima nick en overduidelijk rood-wit bloed in de aderen. Of klinkt dat ook te Baudetterig? :666.gif:
Of de mods roepen: je post op dit forum, of dat andere forum, maar half half kan niet?
Tjonge, gaan we nu al een schisma vrezen? Want ''waar er twee mensen zijn, is er een verschil van mening''?Wat mij betreft is het niet of-of, maar en-en. :zuidema.gif:
Als jullie een nieuwe groep willen maken dan is het wel zo eerlijk voor alle andere AT'ers om jullie toegang tot de voetbalgerelateerde onderwerpen te beperken. :666.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Zuidema » do apr 22, 2021 11:09 am

raymon schreef:
do apr 22, 2021 10:52 am
Als jullie een nieuwe groep willen maken dan is het wel zo eerlijk voor alle andere AT'ers om jullie toegang tot de voetbalgerelateerde onderwerpen te beperken. :666.gif:
Zodat alle andere AT-ers onze geweldige bijdragen op AT in de voetbalgerelateerde onderwerpen moeten gaan missen? Lijkt mij niet echt verstandig, heer Raymon. Wees wijs, wees niet eerlijk. :zuidema.gif: :666.gif:

Plaats reactie