Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jöhnk » ma jan 18, 2021 6:26 pm

De manier waarop leek op de blessure van Kudus. Daar was ook niks aan de hand maar toch ligt ie er een halfjaar uit.

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » wo jan 27, 2021 11:55 am

Sigthorsson heeft een nieuwe club van AIK stockholm naar Goteborg
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 18377
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopii » wo jan 27, 2021 10:46 pm

Zo zeg, wat was die slecht. :blush.gif:

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » do jan 28, 2021 3:54 pm

Yopii schreef:
wo jan 27, 2021 10:46 pm
Zo zeg, wat was die slecht. :blush.gif:
Geen verfijnde voetballer maar vanwege zijn blessures bleef er helemaal niks meer van over.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47903
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door peter » do jan 28, 2021 8:48 pm

En weer is Lang de MOTM en matchwinnaar. Het is wel bijzonder hoe die jongen de laatste bezig is.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23014
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door raymon » do jan 28, 2021 9:09 pm

Peter schreef:En weer is Lang de MOTM en matchwinnaar. Het is wel bijzonder hoe die jongen de laatste bezig is.
Jammer dat hij het nooit bij Ajax heeft laten zien.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13753
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jinne » do jan 28, 2021 10:00 pm

Twente uit was ie goed. Tegen Telstar heeft ie het toen verpest bij Ten Hag.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mr. Ajax
Berichten: 14490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Mr. Ajax » vr jan 29, 2021 10:29 am

raymon schreef:
do jan 28, 2021 9:09 pm
Peter schreef:En weer is Lang de MOTM en matchwinnaar. Het is wel bijzonder hoe die jongen de laatste bezig is.
Jammer dat hij het nooit bij Ajax heeft laten zien.

Ook niet echt de kans daartoe gekregen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » vr jan 29, 2021 11:13 am

Toch klopt hij in de voorbereiding wel echt op de deur. Ik had de indruk dat hij een stap had gezet.

Ik zie Ajax nog wel een keer terugkomen bij Lang. Wel als er een andere trainer voor de groep staat.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Gezond verstand » vr jan 29, 2021 1:17 pm

Andriy Demchenko schreef:
do jan 28, 2021 3:54 pm
Yopii schreef:
wo jan 27, 2021 10:46 pm
Zo zeg, wat was die slecht. :blush.gif:
Geen verfijnde voetballer maar vanwege zijn blessures bleef er helemaal niks meer van over.
En daar waarschuwde Gert Jan Verbeek Ajax al voor.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » vr jan 29, 2021 1:22 pm

Hij heeft nog wel een paar hele knappe doelpunten gemaakt. Zo staat me dat in ieder geval bij. Maar dat waren wel incidenten ja. :blush.gif:

Onvoorstelbaar wat er zoal bij Ajax in de spits heeft rondgelopen. Dat is echt een enorme diversiteit aan verschillende type voetballers en kwaliteit of gebrek daaraan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10272
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door WP_Legend » vr jan 29, 2021 1:47 pm

Je kan ook zeggen dat de Belgische competitie niet zo geweldig is... en daar uitblinken is een stuk makkelijker dan in de Eredivisie...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58845
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door 999 » za jan 30, 2021 1:01 pm

TIJD VOOR EREDIVISIE
SHOTA ARVELADZE Gevormd door Van Gaal, Koeman en Advocaat: ’Dankbaar in keuken te hebben mogen kijken’
door Mike Verweij

Shota Arveladze (47) verdedigde de clubkleuren van Ajax en AZ. Maar na zijn actieve carrière (456 duels, 291 goals), die hem verder langs onder meer Trabzonspor en Glasgow Rangers voerde, verdween de Georgiër van de radar van de meeste Nederlandse voetbalfans. Met de Noord-Hollandse derby AZ-Ajax op de rol laat Arveladze weer van zich horen.

ALKMAAR Het cv van de trainer Shota Arveladze is met Kayserispor, Kasimpasa, Trabzonspor (Turkije), Maccabi Tel Aviv (Israël) en Pachtakor Tasjkent uit Oezbekistan vooralsnog minder indrukwekkend dan die van de spits Shota Arveladze. Maar als het aan de oud-speler van Ajax en AZ ligt, komt daar snel verandering in.

De lovende woorden van Louis van Gaal, Ronald Koeman en Dick Advocaat, die hij als assistent-trainer bij AZ diende, zijn de beste stimulans. „Als zij het in je zien zitten, dan is dat een groot compliment”, zegt de voormalige topschutter vanuit Istanbul.

Snap je dat mensen dachten dat je van de aardbodem was verdwenen?

„Dat het grote publiek me uit het zicht is verloren, snap ik wel. Maar mijn familie, vrienden binnen en buiten het voetbal wisten wel waar ik uithing en volgden me op de voet.”

Hoe komt een oud-voetballer van onder meer Ajax en AZ in hemelsnaam in Oezbekistan terecht?

„Pachtakor Tasjkent zocht een nieuwe trainer. Het is een grote, traditierijke club, die een Sovjet-Unie-verleden heeft. De oorspronkelijke taal lijkt op Turks, maar de mensen spreken er ook nog Russisch. Beide talen ben ik machtig. En Georgiërs hebben een historische band met het voetbal in Oezbekistan. De eerste Sovjet-titel van Dinamo Tbilisi werd in Tasjkent bemachtigd tegen Torpedo Moskou.”

Maar waarom kwam jij in beeld?

„Een van de toenmalige eigenaren van Arsenal, Alisher Usmanov (een in Oezbekistan geboren Russische oligarch met een geschat eigen vermogen van rond de tien miljard euro, red.) en Everton-president Farhad Moshiri (een Iraanse miljardair) benaderden me, nadat Ronald Koeman en Guido Albers hen hadden getipt. Ronald was op dat moment trainer van Everton.”

Stap je dan zo maar in dat avontuur?

„Ik heb Usmanov en Moshiri ontmoet en Ronald was daar ook bij. We hadden een goede klik. Daarna heb ik Tasjkent twee keer bezocht en met de mensen daar gepraat. De situatie was op zijn zachtst gezegd niet ideaal.”

Je bent met Pachtakor Tasjkent Oezbeeks kampioen geworden in 2019 en 2020. Dat klinkt eenvoudig. Waarom was het toch een topprestatie?

„Pachtakor was elfde geëindigd. En er waren enorme problemen met de organisatie, de structuur. Ik ben vanaf de grond af aan beginnen te bouwen.”

Staat je binnenkomst bij Pachtakor symbool voor je trainerscarrière? Je koos nooit de makkelijke weg.

„Zo kun je het wel zeggen, ja. Oezbekistan is een voetbalgek land, maar de ontwikkelingen gaan er langzaam en waren afhankelijk van de gemoedstoestand van de mensen daar. In de zomer kan het in Oezbekistan 55 graden worden, maar wij speelden onze wedstrijden vier uur in de middag. Het maakte Pachtakor Tasjkent niet uit. Ik heb gezegd dat dit onmogelijk was. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden. De velden werden niet gerold en gesproeid. Geblesseerde spelers dachten dat ze een paar dagen niet hoefden te komen. En op het moment dat ik hun duidelijk had gemaakt dat ze zich elke dag op de club moesten melden, had de fysio een vrije dag genomen. Dat was snel afgelopen. Elke dag heb ik met mijn assistenten Pieter Huistra en Laszlo Jambor de club een stukje professioneler gemaakt.”

Wanneer begon dat zijn vruchten af te werpen?

„In het eerste jaar al. We werden derde en kwalificeerden ons voor de Aziatische Champions League. Het seizoen daarna stonden we vanaf het begin bovenaan, maar wierpen de ’gouden punten’ ons terug.”

Gouden punten?

„Na de reguliere competitie speelden de bovenste acht ploegen de kampioenspoule en de onderste acht tegen degradatie. De topploegen namen alleen de punten tegen de andere clubs in de kampioenspoule mee, de punten tegen de kleintjes vervielen. Stonden we opeens derde. Maar uiteindelijk werden we kampioen. Het jaar daarna wonnen we de triple; het kampioenschap, de beker en de League Cup. Dat was geen club in Oezbekistan ooit gelukt.”

Dus Usmanov en Tashiri waren blij met je?

„Blij? Dolgelukkig, omdat we zes duels voor het einde al kampioen waren en 120 keer scoorden. Daarnaast hebben we de jeugdopleiding geherstructureerd en veel zelfopgeleide spelers een kans gegeven.”

Waarom ben je dan toch weggegaan?

„Het was tijd voor een nieuwe stap. Ik vertrok met pijn in het hart, maar ik ben blij dat Pieter en Laszlo het werk voortzetten.”

Bij Kayserispor, Kasimpasa en Pachtakor Tasjkent word je op handen gedragen. Waarom werden je avonturen bij Trabzonspor en Maccabi Tel Aviv geen succes?

„Bij Trabzon houden ze meer van me dan waar dan ook, daar ben ik een legende, omdat ik daar heb gespeeld, de beker heb gewonnen en topscorer van Turkije werd. Maar ik was daar als trainer op het verkeerde moment. De club had financiële problemen en was zeven maanden niet in staat de spelerssalarissen te betalen. Daardoor bleven de buitenlandse spelers langer weg als ze bij hun nationale ploeg waren geweest. De motivatie was weg. En bij Maccabi was ik de derde trainer in de geschiedenis die de groepsfase van een Europees toernooi bereikte. In de groep met AZ en Zenit startten we goed, maar de 4-3 nederlaag tegen Zenit, na een 3-0 voorsprong, werkte door in de competitie. Uiteindelijk besloot Jordi Cruijff me na een slechte serie te ontslaan.”

Wat heb je als assistent-trainer van Louis van Gaal, Ronald Koeman en Dick Advocaat opgestoken?

„Elke beginnende trainer wenst zich zulke leermeesters. Al waren ze drie compleet verschillende persoonlijkheden. Van Louis heb ik heel veel geleerd op tactisch gebied, terwijl Ronald me de ’comfort zone’ van de spelers uitlegde. Hij ging uit van zelfverantwoordelijkheid, maar eiste in het veld het uiterste. Dick ging niet zo diep in op details als Louis, maar bracht weer een heel prettige energie in een selectie. En hij bezit de kwaliteit spelers altijd op de goede plek te zetten. Dat was al zo toen ik met hem bij Glasgow Rangers werkte.”

Wat was de beste tip die je kreeg?

„Die kwam van Ronald. Als de spelers tijdens een rondootje ruzie kregen wie er in het midden moest, wilde ik me ermee bemoeien, zoals Louis zou doen. Ronald zei: ’Shota, laat het gaan. Deze warming-up duurt acht minuten, ga niet in conflict om niks. Kijk de andere kant op.’ Ronald had dan een zoethoudertje voor zijn spelers, chocolate for the boys, zoals hij dat noemde. Die rondo was hun momentje.”


En Louis was niet zo van het uitdelen van chocolaatjes?

„Haha, nee. Maar Van Gaal kon door een ingreep een wedstrijd binnen vijf minuten naar zijn hand zetten. En Dick zorgde net als Ronald voor een heerlijke werksfeer. Ik ben dankbaar dat ik in de keuken van drie topcoaches heb mogen kijken. Het heeft me verder geholpen als trainer. En dat wil ik graag in de Eredivisie of in Spanje onderstrepen.”
’Aanvallend voetbal met slim verdedigen’
Shota Arveladze

Shota Arveladze zet handtekening onder spel van zijn clubs
AMSTERDAM Shota Arveladze werkte met topcoaches, maar wil zich niet spiegelen aan zijn oud-trainers. „Omdat ik mijn eigen werkwijze heb. Ik sta voor aanvallend voetbal, maar leg ook de nadruk op slim verdedigen”, zegt de voormalige spits.

„Als de tegenstander de bal heeft, dwingen we hem iets te doen. Mijn spelers wéten waar hij de bal heen speelt. Dat is iets waar we elke dag heel hard aan werken en is mijn handtekening onder het spel dat mijn teams spelen. De twee uur op het trainingsveld eis ik het maximale. Daarnaast mogen ze 22 uur zelf weten wat ze doen, maar ik wil niet dat ze mijn tijd pikken.”

Het is een succesformule. „Bij Kasimpasa en Kayserispor werkte ik met een begroting van tien miljoen euro. De topclubs met begrotingen van honderdvijftig miljoen euro, maar ook veel andere clubs hadden veel meer te besteden dan wij. Toch eindigden we elk jaar als vijfde, achter de topclubs Galatasaray, Fenerbahçe en Besiktas en nog een team. Ik heb heel veel aan de ervaring van mijn assistent Gerard van der Lem gehad.”

Arveladze is trots op hetgeen hij tot dusver presteerde. „Ik ben zeven jaar achter elkaar trainer in Turkije geweest. Dat lukt niet veel coaches. Kijk maar naar Phillip Cocu en Jan Olde Riekerink. Die waren snel weer weg bij Fenerbahçe en Galatasaray.”
De T.

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » za jan 30, 2021 2:23 pm

Ik hoop hem ooit nog eens bij Ajax te zien als trainer. :blush.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Mr. Ajax
Berichten: 14490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Mr. Ajax » za jan 30, 2021 2:25 pm

Andriy Demchenko schreef:
za jan 30, 2021 2:23 pm
Ik hoop hem ooit nog eens bij Ajax te zien als trainer. :blush.gif:
Was bij Maccabi Tel Aviv geen succes als trainer he...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » za jan 30, 2021 2:27 pm

Mr. Ajax schreef:
za jan 30, 2021 2:25 pm
Andriy Demchenko schreef:
za jan 30, 2021 2:23 pm
Ik hoop hem ooit nog eens bij Ajax te zien als trainer. :blush.gif:
Was bij Maccabi Tel Aviv geen succes als trainer he...
Nja. Ik heb een zwak voor de man. Was in mijn latere jeugd altijd mijn favoriete Ajacied.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 18377
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopii » za jan 30, 2021 3:48 pm

Leuke man, met veel humor ook. Onnavolgbaar hoe hij de draak stak met Co Adriaanse. :smallgrin.gif:

Geen idee hoe hij als trainer is.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33465
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door zeux » za jan 30, 2021 6:52 pm

Hoe zou Donny zich voelen in Manchester?

Heeft sinds Kerst (ex de wedstrijd van vandaag tegen Arsenal) in 8 wedstrijden 7 minuten gespeeld (paar dagen geleden tegen Sheffield United).

Alleen in de Engelse cup-toernooien krijgt hij redelijke speeltijd. Voor de rest her en der 10 tot 20 minuten. Slechts 2 keer basisspeler in 20 wedstrijden PL.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 18377
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopii » za jan 30, 2021 6:59 pm

Hij voelt zich ***

Ik trouwens ook, omdat we hem kwijt zijn. We hadden hem echt goed kunnen gebruiken.

Met Justin Kluivert gaat het ook niet best. Nu bij RB Salzburg op de bank.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47903
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door peter » za jan 30, 2021 8:01 pm

Leipzig toch?!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9370
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Dubbel » za jan 30, 2021 8:09 pm

Peter schreef:
za jan 30, 2021 8:01 pm
Leipzig toch?!
Dichterlijke vrijheid denk ik, om te benadrukken dat hij uit beeld dreigt te raken.

GangstaRiB
Berichten: 16842
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door GangstaRiB » zo jan 31, 2021 2:18 pm

Donny en Hakim zijn op nivo Chelsea en Man U gewoon niet goed genoeg. Je praat wel over top van Europa, dus niet echt een schande. Alleen Frenkie en De Ligt komen bovendrijven. Donny speelde bij Ajax altijd vol op de aanval, maar in Engeland moet je ook het vieze werk verzetten en dat doet of kan ie niet. Maar goed, zijn salarisstrookje geeft hem gelijk. Ziyech idem.. mooie voetballer maar er moet gewerkt worden. Geen enkel potje in de PL gaat op 90%, het is altijd 100% tot de laatste minuut.
Kijk voor de gein naar Eden Hazard die is helemaal stukgespeeld in Engeland en sukkelt bij RM van blessure naar blessure. Dat lichaam gaat gewoon niet meer. Competitie, 3 Cups, Champions League... en alles 100% gas geven. :excited.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jöhnk » zo jan 31, 2021 2:53 pm

Lang met een assist en een goal tegen Standard...

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9370
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Dubbel » zo jan 31, 2021 3:30 pm

Jöhnk schreef:
zo jan 31, 2021 2:53 pm
Lang met een assist en een goal tegen Standard...
Lekker!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10272
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door WP_Legend » zo jan 31, 2021 4:05 pm

Ja hoor laat ex-Ajacieden en mislukte Ajacieden overal slagen.. des te hoger de transfer sommen!

Plaats reactie