Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40928
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » di dec 29, 2020 11:36 am

Wekelijks spelen en een basisplaats is wat mij betreft niet helemaal hetzelfde. Ik denk dat je het moet zoeken in de sfeer dat hij in ieder geval elke week op het veld had willen staan. Soms als basisspeler en anders als invaller. Waarbij hij zich dan verder in het elftal had moeten spelen.

Het perspectief daarop was natuurlijk niet zo gunstig. Want als Tadic op de vleugel staat dan betekent het dat hij niet de eerste invaller was. Van het trio Antony, Neres en Promes zou er immers ook minimaal één op de bank zitten. Dan ben je volledig afhankelijk van blessures. Dat hij dat niet zag zitten snap ik wel.

Eigenlijk is ook hier de positie van Tadic weer de sleutel. Was hij de vaste centrumspits geweest dan had Lang veel meer uitzicht op speelminuten gehad.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14480
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Mr. Ajax » di dec 29, 2020 12:29 pm

Lionel schreef:
di dec 29, 2020 11:02 am
Gezond verstand schreef:
di dec 29, 2020 5:38 am
Mr. Ajax schreef:
di dec 29, 2020 12:07 am
Dat is dus niet het verhaal.
Dat is niet wat Lang zegt, maar wat Lang zegt geloof ik dan weer niet. Wat Lang zegt is ook niet het verhaal. Ten Hag beslist namelijk niet wie er wel of niet verkocht wordt.
Precies.

Hij moest gewoon verlengen. En niet eerst instemmen met een verhuur en het dan wel zien. Zo werkt het niet.
Nogmaals - zijn interview op fox sports gezien gisteren? Hij wilde maximaal verhuurd worden maar van Ten Hag moest ie verkocht worden. Dat is letterlijk zijn verhaal. Jullie kunnen wel door blijven blèren maar hij zegt zelf iets heel anders. Dat jullie hem dan niet willen geloven is leuk maar heeft verder weinig met deze discussie te maken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7288
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Trab » di dec 29, 2020 12:45 pm

Mr. Ajax schreef:
Lionel schreef:
di dec 29, 2020 11:02 am
Gezond verstand schreef:
di dec 29, 2020 5:38 am
Dat is niet wat Lang zegt, maar wat Lang zegt geloof ik dan weer niet. Wat Lang zegt is ook niet het verhaal. Ten Hag beslist namelijk niet wie er wel of niet verkocht wordt.
Precies.

Hij moest gewoon verlengen. En niet eerst instemmen met een verhuur en het dan wel zien. Zo werkt het niet.
Nogmaals - zijn interview op fox sports gezien gisteren? Hij wilde maximaal verhuurd worden maar van Ten Hag moest ie verkocht worden. Dat is letterlijk zijn verhaal. Jullie kunnen wel door blijven blèren maar hij zegt zelf iets heel anders. Dat jullie hem dan niet willen geloven is leuk maar heeft verder weinig met deze discussie te maken.
https://www.soccernews.nl/news/750580/n ... ntract-aan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58828
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door 999 » di dec 29, 2020 12:55 pm

Trab schreef:
di dec 29, 2020 12:45 pm
Mr. Ajax schreef:
Lionel schreef:
di dec 29, 2020 11:02 am

Precies.

Hij moest gewoon verlengen. En niet eerst instemmen met een verhuur en het dan wel zien. Zo werkt het niet.
Nogmaals - zijn interview op fox sports gezien gisteren? Hij wilde maximaal verhuurd worden maar van Ten Hag moest ie verkocht worden. Dat is letterlijk zijn verhaal. Jullie kunnen wel door blijven blèren maar hij zegt zelf iets heel anders. Dat jullie hem dan niet willen geloven is leuk maar heeft verder weinig met deze discussie te maken.
https://www.soccernews.nl/news/750580/n ... ntract-aan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
:smallgrin.gif: .... En misschien is België wel het juiste niveau voor Noa L.

Lionel
Berichten: 47266
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Lionel » di dec 29, 2020 1:15 pm

Mr. Ajax schreef:
di dec 29, 2020 12:29 pm
Lionel schreef:
di dec 29, 2020 11:02 am
Gezond verstand schreef:
di dec 29, 2020 5:38 am


Dat is niet wat Lang zegt, maar wat Lang zegt geloof ik dan weer niet. Wat Lang zegt is ook niet het verhaal. Ten Hag beslist namelijk niet wie er wel of niet verkocht wordt.
Precies.

Hij moest gewoon verlengen. En niet eerst instemmen met een verhuur en het dan wel zien. Zo werkt het niet.
Nogmaals - zijn interview op fox sports gezien gisteren? Hij wilde maximaal verhuurd worden maar van Ten Hag moest ie verkocht worden. Dat is letterlijk zijn verhaal. Jullie kunnen wel door blijven blèren maar hij zegt zelf iets heel anders. Dat jullie hem dan niet willen geloven is leuk maar heeft verder weinig met deze discussie te maken.
Hij wilde een basisplaats. Die kreeg hij niet. Daarom is hij weggegaan.

Dat hij na een jaar wilde terugkomen is prima, maar dan moest hij wel bijtekenen.

Wat snap je hier niet aan? Het staat er bijna letterlijk...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33812
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Duke » di dec 29, 2020 1:31 pm

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58828
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door 999 » di dec 29, 2020 1:38 pm

Nou, niet overdrijven.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Scherrer » di dec 29, 2020 1:56 pm

Duke schreef:
di dec 29, 2020 1:31 pm
Ondertussen gaat AEG ook lekker:
https://www.soccernews.nl/news/771085/e ... no-ronaldo
Leuk voor hem! :biggthumpup.gif:

Altijd wel een zwak gehad voor Anwar. Technisch niet goed genoeg voor het Ajax-spel, maar qua snelheid, kracht, scorende vermogen en zijn goede schot zeker geen slechte speler. En een intelligente en sympathieke gast.
***

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopii » di dec 29, 2020 2:00 pm

Klopt, ik gun het hem van harte.

Heeft een hard schot, is sterk en redelijk snel. Past dus wel in de PL.

Lionel
Berichten: 47266
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Lionel » di dec 29, 2020 2:38 pm

Speelt in een team wat goed voetbalt ook. Hebben een paar hele interessante spelers.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jöhnk » di dec 29, 2020 2:43 pm

Oei, dat interview.. Het dossier-Lang heeft Ajax niet echt handig aangepakt.

Lionel
Berichten: 47266
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Lionel » di dec 29, 2020 3:06 pm

Jöhnk schreef:
di dec 29, 2020 2:43 pm
Oei, dat interview.. Het dossier-Lang heeft Ajax niet echt handig aangepakt.
Wat had Ajax volgens jou anders moeten doen?

Ajax had in de zomer 3 betere vleugelspelers (Neres, Anthony Promes (we wisten toen nog niet van het hele mes-incident)) + Tadic. Op 10 hadden we Kudus gekocht. Daarbij denk ik niet dat Noa Lang sowieso een optie was als nummer 10.

Hij wilde een basisplaats.

Hij had een aflopend contract.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14480
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Mr. Ajax » di dec 29, 2020 3:46 pm

Trab schreef:
di dec 29, 2020 12:45 pm
https://www.soccernews.nl/news/750580/n ... ntract-aan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
https://www.ajaxshowtime.com/article/bi ... open-we-je

Tsja...
Lionel schreef:
di dec 29, 2020 1:15 pm
[quote="Mr. Ajax" post_id=<a href="tel:1558428">1558428</a> time=<a href="tel:1609241379">1609241379</a> user_id=114]
[quote=Lionel post_id=<a href="tel:1558418">1558418</a> time=<a href="tel:1609236135">1609236135</a> user_id=105]
[quote="Gezond verstand" post_id=<a href="tel:1558399">1558399</a> time=<a href="tel:1609216728">1609216728</a> user_id=52412]


Dat is niet wat Lang zegt, maar wat Lang zegt geloof ik dan weer niet. Wat Lang zegt is ook niet het verhaal. Ten Hag beslist namelijk niet wie er wel of niet verkocht wordt.
Precies.

Hij moest gewoon verlengen. En niet eerst instemmen met een verhuur en het dan wel zien. Zo werkt het niet.
[/quote]

Nogmaals - zijn interview op fox sports gezien gisteren? Hij wilde maximaal verhuurd worden maar van Ten Hag moest ie verkocht worden. Dat is letterlijk zijn verhaal. Jullie kunnen wel door blijven blèren maar hij zegt zelf iets heel anders. Dat jullie hem dan niet willen geloven is leuk maar heeft verder weinig met deze discussie te maken.
[/quote]

Hij wilde een basisplaats. Die kreeg hij niet. Daarom is hij weggegaan.

Dat hij na een jaar wilde terugkomen is prima, maar dan moest hij wel bijtekenen.

Wat snap je hier niet aan? Het staat er bijna letterlijk...
[/quote]

Gast, je kan dit nog 14 keer blijven herhalen maar kloppen gaat het niet. Misschien moet jij juist even iets beter lezen en vooral ook minder selectief. Ik zou ook even Marillion z’n post weer doornemen.

Maar goed, ik ben hier wel klaar mee.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Gezond verstand » wo dec 30, 2020 6:06 am

Mr. Ajax schreef:
di dec 29, 2020 12:29 pm
Lionel schreef:
di dec 29, 2020 11:02 am
Gezond verstand schreef:
di dec 29, 2020 5:38 am


Dat is niet wat Lang zegt, maar wat Lang zegt geloof ik dan weer niet. Wat Lang zegt is ook niet het verhaal. Ten Hag beslist namelijk niet wie er wel of niet verkocht wordt.
Precies.

Hij moest gewoon verlengen. En niet eerst instemmen met een verhuur en het dan wel zien. Zo werkt het niet.
Nogmaals - zijn interview op fox sports gezien gisteren? Hij wilde maximaal verhuurd worden maar van Ten Hag moest ie verkocht worden. Dat is letterlijk zijn verhaal. Jullie kunnen wel door blijven blèren maar hij zegt zelf iets heel anders. Dat jullie hem dan niet willen geloven is leuk maar heeft verder weinig met deze discussie te maken.
Dat is zijn verhaal, maar waarom heeft hij dan zijn contract niet verlengd? Want er lag gewoon een aanbod voor een nieuw 4-jarig contract en Ajax wilde hem liever niet kwijt (aldus Overmars en Ten Hag). Dat jij hem blind gelooft heeft verder weinig met de discussie te maken.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Gezond verstand » wo dec 30, 2020 6:10 am

Jöhnk schreef:
di dec 29, 2020 2:43 pm
Oei, dat interview.. Het dossier-Lang heeft Ajax niet echt handig aangepakt.
of Lang en zijn zaakwaarnemer hebben het dossier Ajax niet echt handig aangepakt.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Gezond verstand » wo dec 30, 2020 6:13 am

Mr. Ajax schreef:
di dec 29, 2020 3:46 pm

Gast, je kan dit nog 14 keer blijven herhalen maar kloppen gaat het niet. Misschien moet jij juist even iets beter lezen en vooral ook minder selectief. Ik zou ook even Marillion z’n post weer doornemen.

Maar goed, ik ben hier wel klaar mee.
Gast, je kan nog 14 keer Lang blind geloven, maar de feiten wijzen toch echt op iets anders. Hij kon een nieuw contract tekenen. Hij wilde verhuurd worden. Als hij verhuurd zou worden zou hij transfervrij zijn. Dus Ajax wilde hem eerst laten verlengen voordat ze hem zouden verhuren. Lang wilde niet tekenen, dus zat er voor Ajax maar 1 mogelijkheid op: verkopen (in dit geval via een verhuur - verplichte koop constructie). Ajax zit niet fout in deze, die kozen voor de bedrijfseconomisch enige juiste oplossing. Punt.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58828
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door 999 » do dec 31, 2020 2:27 pm

Hommage aan voetbalvrienden
Ruud Krol Herinneringen aan Wim Suurbier, Rob Rensenbrink, Barry Hulshoff én Diego Maradona
door Jeroen Kapteijns

In 2020 overleden Rob Rensenbrink, Wim Suurbier en Barry Hulshoff, drie prominente spelers uit de glorietijd van Ajax en het Nederlands elftal in de jaren zeventig. Als hommage aan het drietal haalt Ruud Krol (71) herinneringen op aan zijn oud-ploeggenoten, met wie hij zoveel grote successen vierde op het veld en zoveel plezier had erbuiten.

AMSTERDAM Als Ruud Krol deze dagen voor de jaarwisseling door zijn woonplaats in Zuid-Spanje wandelt, dwalen zijn gedachten af naar het jaar dat achter ons ligt en waarin hij opnieuw een paar voetbalvrienden verloor. „Alweer zijn er een paar jongens weg. Eerder al Johan Cruijff, Piet Keizer, Gerrie Mühren, Velibor Vasovic en nog langer geleden Dick van Dijk en Nico Rijnders. Allemaal veel te jong overleden. Het grootste gedeelte van het team is weg. Als je daaraan denkt, word je wel melancholisch”, verzucht de oud-verdediger van Ajax en het Nederlands elftal.

Zoals voor iedereen is het ook voor Krol door de coronapandemie een hectisch en ingewikkeld jaar geweest. Ook de feestdagen zien er dit jaar anders uit voor de geboren Amsterdammer. „De familie zit in Nederland, België en Engeland en wij zitten hier. Door corona kunnen we elkaar niet zien. Mijn vriendin en ik brengen de dagen samen in Spanje door. Het is heerlijk weer. Ik wandel veel en ga naar de sportschool om fit te blijven. De coronamaatregelen worden hier net wat losser. We mogen nu ook weer naar andere plaatsen in de omgeving, we hoeven niet meer in ons eigen dorp te blijven. En we mogen nu ook het strand op. Dat mocht niet tijdens de eerste lockdown.”

Misschien is er binnenkort weer eens gelegenheid om af te spreken met een oud-ploeggenoot van Ajax, die een stukje verderop woont. „Johnny Rep woont een half uur rijden verderop. Af en toe spreken we samen af om wat te eten. Horst Blankenburg zie ik ook soms hier in Spanje, maar hij is hier niet permanent.”

In februari had Krol ook zo’n etentje met Wim Suurbier om bij te praten en herinneringen op te halen. Het zou de laatste keer zijn dat hij zijn oude gabber van Ajax in levenden lijve zou zien. „Als ik in Amsterdam was, spraken we vaak even af. Dat was altijd gezellig. We konden het goed vinden, hadden dezelfde humor. Elkaar in de maling nemen, dat zit er een beetje in bij Amsterdammers. Snabbel en Babbel zeiden ze vroeger tegen ons. Waar die naam vandaan kwam weet ik niet, maar zo werden we genoemd. We hebben samen veel lol gehad.”

Suurbier overleed in juli van dit jaar, nadat hij in mei was getroffen door een hersenbloeding. „Heel tragisch hoe het met Wim is gegaan. Mijn dochter belde en vertelde me dat ze van Wims dochter had gehoord dat het niet goed met hem ging. Daar ben ik toen erg van geschrokken. In de zomer heeft Wims ex-vrouw Maja me gebeld om te zeggen dat Wim was overleden. Gelukkig kon ik ondanks alle coronamaatregelen naar Amsterdam reizen om bij het afscheid van Wim te zijn. Daar wilde ik per se naar toe voor hem en zijn familie.”

De vriendschap van Suurbier en Krol omvatte meer dan een halve eeuw. „Toen ik eind jaren zestig als achttienjarige bij het eerste van Ajax kwam, stond Wim al in het team. Hij was een fysiek sterke en snelle rechtsback en ging voor niemand opzij. In het systeem van Michels hadden de backs een belangrijke rol. Die mochten ook mee naar voren. Dat beheerste Wim heel goed. In een team ben je nooit met iedereen vrienden, maar af en toe kom je iemand tegen met wie het heel goed klikt en dat had ik met Wim.”

De afgelopen jaren had Krol minder frequent contact met Rensenbrink en Hulshoff, aan wie hij wel warme herinneringen bewaart vanuit hun gezamenlijke spelersverleden. „Robbie was een rustige jongen, maar je kon wel met hem lachen. Hij had veel humor. Robbie was een geweldige voetballer. Hij had zulke mooie bewegingen, was snel, behendig. Iedere back had het moeilijk tegen hem. Hij werd niet voor niets Het Slangenmens genoemd. Die bijnaam was goed gekozen.”

Met Hulshoff speelde Krol negen jaar samen in de Ajax-defensie. „Barry was een goede jongen, heel sociaal. Ik herinner me dat hij gek op muziek was. Rockmuziek. Hij was een goede, kopsterke verdediger. Ik heb nooit met hem samen in het centrum gespeeld, wel met Vasovic en Blankenburg. In de tijd dat Barry in het centrum speelde, stond ik linksback. Later ging Barry naar de positie van verdedigende middenvelder en kwam ik weer in het centrum terecht. Van Robbie wist ik dat zijn gezondheid niet goed was, maar het overlijden van Barry kwam voor mij als een grote verrassing. Ik wist niet dat hij ziek was. Ik was hem jaren uit het oog verloren en hij kwam voor mij terug in beeld als adviseur van Matthijs de Ligt. In die tijd was ik ook minder in Amsterdam, omdat ik werkte in Afrika.”

Op zijn 71e is Krol nog altijd actief in het voetbal. „Dit jaar heb ik een club in Koeweit getraind. Of dit mijn laatste klus gaat zijn, weet ik niet. Dick Advocaat en Guus Hiddink zijn ook nog trainer en die zijn nog een paar jaar ouder. Ik kijk wat er nog op mijn pad komt”, aldus de avontuurlijke Amsterdammer, die eerder werkte in onder andere de Verenigde Arabische Emiraten, Marokko, Egypte, Tunesië, Libië, Zwitserland en Zuid-Afrika.

Na twaalf jaar in het eerste van Ajax trok Krol in 1980 als speler de wijde wereld in en kwam hij na een avontuur in Canada terecht bij Napoli, waar hij grote populariteit genoot. Napoli was ook de club van Diego Maradona, voor velen de beste voetballer aller tijden, die dit jaar op 60-jarige leeftijd overleed. Ook aan hem heeft Krol bijzondere herinneringen. „In Napels heb ik Maradona nooit getroffen, want in de zomer dat ik ging, kwam hij naar Napoli. In de jaren daarna ben ik er ook niet terug geweest, omdat ik druk was met mijn nieuwe club Cannes. Ik heb hem wel aan het werk gezien op het WK’86, onder andere ook in de kwartfinale tegen Engeland. Ik was in Mexico op uitnodiging van een groep Engelsen om de wedstrijden te analyseren en we zaten aan de kant van het stadion waar Maradona twee keer scoorde. Eerst die handsbal, de Hand van God, en toen die geweldige solo. Ik heb alles gezien. Geweldig.”

De 83-voudig Oranje-international speelde tweemaal tegen Maradona. „De eerste keer was met het Nederlands elftal in een galawedstrijd voor de FIFA in Bern. Dat was in 1979 en een paar maanden later werd ik uitgenodigd om met een wereldteam in Buenos Aires te spelen tegen Argentinië. Die wedstrijd werd gespeeld, omdat Argentinië in het jaar na het behalen van de wereldtitel ongeslagen was gebleven. Ik was net daarvoor met Ajax op tournee in Brazilië en ben toen doorgereisd naar Buenos Aires. Dat was een fantastische wedstrijd. Ik speelde in een team met spelers als Leao, Kaltz, Zico, Cabrini, Boniek, Platini en Rossi. De Italiaanse bondscoach Enzo Bearzot was de coach. Het was een vriendschappelijk duel, maar die wedstrijd ging op leven en dood. We wilden koste wat het kost winnen. Ik weet nog dat Tardelli een snoeiharde overtreding maakte op Maradona. Wij wonnen uiteindelijk met 2-1 mede door een goal van Zico en Maradona maakte een prachtig doelpunt voor Argentinië.”

Als hommage aan zijn oude vrienden en een legende als Maradona heeft Krol herinneringen opgehaald, maar eigenlijk is hij iemand die weinig bezig is met alles wat achter hem ligt. Op 71-jarige leeftijd wendt hij zijn blik vol optimisme naar de toekomst en is hij vol verwachting over wat het leven hem nog zal brengen. „Ik ben iemand die leeft in het heden en niet in het verleden. Zoals het spreekwoord luidt: met de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen. Soms beginnen mensen wel eens over die geweldige wedstrijd die we met Ajax in Bernabeu tegen Real Madrid gespeeld hebben. En dan moet ik bekennen dat ik die wedstrijd nog nooit heb teruggekeken. Maar als er zoveel voetbalvrienden overlijden, sta je daar wel bij stil. Eén ding is zeker en dat is dat we allemaal zullen overlijden, maar ik hoop toch nog zo lang mogelijk te leven. En ik hoop nog veel nieuwe dingen te beleven. Zo sta ik in het leven.”
De T.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40928
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » ma jan 04, 2021 1:46 pm

Edgar Davids geeft weer een opmerkelijk vervolg aan zijn trainersloopbaan:
Davids begint bij Portugese derdedivisionist aan tweede klus als hoofdcoach

Edgar Davids vervolgt zijn trainerscarrière op het derde niveau in Portugal. De 47-jarige oud-international kondigt maandag aan dat hij aan de slag gaat bij Olhanense."Volgend hoofdstuk, Sporting Clube Olhanense", schrijft Davids op Instagram. Het is nog niet bekend voor hoelang hij getekend heeft.

Olhanense bestaat al sinds 1912 en won in 1924 de beker, maar deze eeuw speelt de club uit de Algarve een bijrol in Portugal. De 'Leões de Olhão' speelden tussen 2009 en 2014 voor het laatst op het hoogste niveau en zijn momenteel de nummer vier van groep H van het Campeonato de Portugal, de derde divisie.

Davids is de opvolger van José Carvalho Araújo, die vorige week na zes maanden besloot om zijn contract in te leveren. De 38-jarige trainer zei bij zijn afscheid dat Olhanense een "slapende reus" is, maar ook dat hij met het management van de club een verschil van mening had over hoe de grote ambities waargemaakt kunnen worden.

Davids was sinds de zomer assistent-trainer bij Telstar. Hij was één keer eerder hoofdtrainer: tussen 2012 en 2014 fungeerde hij als speler-coach bij de kleine Engelse club Barnet FC.

Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopii » di jan 05, 2021 3:32 pm

Onze Raad van Commissaris is afgezakt. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40928
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » di jan 05, 2021 6:31 pm

Ik zou zo graag weten hoe zo'n overeenkomst nou tot stand is gekomen. Eigenlijk net zoals bij Barnet destijds.

Is het bestuur van die club daar bij elkaar gekomen om te praten over een nieuwe trainer en is daar uiteindelijk de naam van Edgar Davids uit naar voren gekomen? Is Davids ineens midden in de nacht wakker geworden en wist 'ie zeker dat hij hiernaar toe wilde? Is er sprake van een verloren weddenschap? Speelde hij vroeger in Championship Manager altijd met deze club?

Vragen, vragen en nog eens vragen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13396
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Arthur » di jan 05, 2021 7:57 pm

Ik denk dat zijn zaakwaarnemer hem overal en nergens heeft aangeboden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jöhnk » di jan 05, 2021 11:08 pm

Edgar Davids bij Barnet... Mooi was dat. Hij speelde als playing coach met rugnummer 1, de spelers moesten hem aanspreken met Sir, en af en toe sloeg hij een tegenstander knock out.

https://www.youtube.com/watch?v=lnuB7qDtyqg

https://www.youtube.com/watch?v=rhwhmwcr1Ys

Dit alles nadat hij was teruggetreden als raad van commissaris.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47893
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door peter » wo jan 06, 2021 9:35 am

Haha die elleboog had ik nog nooit gezien. Prachtig.

Wel een lekker plekje daar in Olhao. Even maximaal een jaartje lekker uitwaaien en dan weer verder kijken. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40928
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » wo jan 06, 2021 9:52 am

Dat soort potjes is leuk om als groundhopper naartoe te gaan en te genieten van de oorspronkelijke Britse voetbalbeleving. Maar als je daar als oud international en winnaar van diverse internationale prijzen op het veld staat gaat er toch iets niet goed. Dat rugnummer 1 was wel subtiel inderdaad. :smallgrin.gif:

En dit gaat natuurlijk ook weer een kansloos avontuur worden. Een half seizoen misschien?
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jan 09, 2021 12:54 pm

Heeft iemand een idee van hoe Eiting speelt bij Huddersfield? Is hij volgend jaar een optie voor ons middenveld?

Plaats reactie