Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Michael_B » do mei 26, 2011 11:48 am

Leuk om met zo'n wedstrijd te eindigen: huidige club tegen de club waar het allemaal begon.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Arthur » do mei 26, 2011 12:49 pm

Wel apart dat hij Kopenhagen als hoogtepunt van zijn loopbaan ziet.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Feest » do mei 26, 2011 1:32 pm

Zo, kan-ie nu uit de kast komen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Bert » do mei 26, 2011 1:37 pm

Hij heeft je lang laten wachten, hè Steef.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Lionel » do mei 26, 2011 1:44 pm

Las net in de VI het stuk over Nando Rafael. Wat een zielig verhaal is/was dat zeg.. Mooi om te lezen dat het nu goed met hem gaat :biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jöhnk » zo mei 29, 2011 9:02 pm

Zojuist een stukje Duitsland - Uruguay gezien op de ZDF. De commentator noemde Suarez 'der Beisser aus Amsterdam'.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » zo mei 29, 2011 9:54 pm

Arthur schreef:Wel apart dat hij Kopenhagen als hoogtepunt van zijn loopbaan ziet.
De recente nationale successen van FC Kopenhagen en met name hun overwintering in de Champions League worden in Denemarken enorm hoog aangeslagen. Men ziet het echt als een wereldprestatie en een revival van het Deense voetbal. Overigens is het gevolg dat FC Kopenhagen een flinke zak geld aan de CL heeft overgehouden en behoorlijk wat binnenlandse toppers en talent heeft gevolgd en nu een straatlengte voorsprong heeft gepakt op de concurrentie in de Deense competitie. In tegenstelling tot bij Ajax slagen de beste spelers van de Deense subtopclubs meestal gewoon wel na een binnenlandse transfer.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Rooie » di mei 31, 2011 3:28 pm

Ajax.nl
Testimonial voor Van der Sar in ArenA

31 mei 2011
Op 3 augustus 2011 wordt in de Amsterdam ArenA de testimonial (ere- of afscheidswedstrijd) gehouden voor Edwin van der Sar. De 40-jarige keeper verdedigde tussen 1991 en 1999 het Ajax-doel en kwam die periode tot 311 officiële duels als Ajacied. Op 3 augustus wordt de latere doelman van Juventus, Fullham FC en Manchester United in de ArenA uitgezwaaid door een selecte groep oud-collega’s.
De laatste wedstrijd die Van der Sar keepte was de Champions League-finale van afgelopen zaterdag tegen FC Barcelona. Als veertiger mag Van der Sar zich sinds afgelopen weekend de oudste speler in een Champions League-finale noemen. De recordinternational van Oranje kwam tot 130 interlands.

Van der Sar vierde als Ajacied zijn eerste grote successen. In 1995 won Van der Sar met Ajax onder meer de Champions League plus de Wereldbeker. Als doelman van Manchester United legde hij in 2008 nogmaals de belangrijkste beker voor Europese clubteams plus de Wereldbeker.

Informatie over het programma en de kaartverkoop van de testimonial van Edwin van der Sar volgt. De Ajax Open Dag zal ook op woensdag 3 augustus plaats vinden. Meer informatie over het programma van de Ajax Open Dag volgt in de komende weken.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Thijs » di mei 31, 2011 3:34 pm

Gaaf. :biggthumpup.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Alexander » di mei 31, 2011 4:35 pm

Bertje schreef:Hij heeft je lang laten wachten, hè Steef.
Hij heeft toch een hele knappe vriendin?

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door gaizka » di mei 31, 2011 10:04 pm

Wat doet Tijjani Babangida eigenlijk tegenwoordig?

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door gaizka » ma jun 06, 2011 9:12 pm

Suarez: 'Ik verwacht veel van duel met Nederland'
06/06/2011 21:51

Luis Suarez kijkt uit naar de vriendschappelijke wedstrijd van Uruguay tegen Nederland. De aanvaller van Liverpool hoeft dit keer niet vanaf de zijlijn toe te kijken.

Uruguay kan zich dinsdag revancheren voor de verloren halve finale van het afgelopen WK. Voor Suarez heeft het affiche nog meer betekenis. Niet alleen komt hij enkele oud-ploeggenoten van Ajax tegen, de spits van Liverpool moest in Zuid-Afrika geschorst toekijken.

Volgens de oud-Ajacied gaat het dinsdag in Montevideo echter niet om revanche voor de nederlaag op het WK, ook al doet 'het nog steeds pijn dat ik op het WK niet tegen Nederland kon spelen'.

Mede daarom kijkt Suarez uit naar de ontmoeting met Nederland. 'Ik verwacht er veel van.Van vermoeidheid wil hij ook niets weten na een zwaar seizoen. 'Als je uitkomt voor je land bestaat dat niet.
Klasse instelling, een echte liefhebber!

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Justin » ma jun 06, 2011 9:39 pm

Niks ten nadele van Suárez, maar hij heeft natuurlijk vanaf december niet echt veel meer gespeeld.

Eerst die schorsing bij Ajax en uiteindelijk heeft hij ook maar 8 wedstrijden bij Liverpool gespeeld - mede door het feit dat hij niet Europees mocht spelen.

Maar het feit blijft dat Suárez altijd het beste beentje voor zet.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Michael_B » di jun 07, 2011 10:01 am

Sneijder staat volgens het AD op het verlanglijstje van Hiddink wanneer hij bij Chelsea tekent. Man U en City willen hem volgens de geruchten ook graag hebben. Gaat om 30+ miljoen.

Krijgen wij daar nou 1% van ivm opleidingsvergoeding? Zou toch leuk zijn. Wat mij betreft transfereert hij dan NIET naar Man U, want daar blijft hij vervolgens tot zijn (bijna) pensioen voetballen. Bij City of Chelsea wordt ie nog wel een keer dik verkocht.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Daily Blind » di jun 07, 2011 1:34 pm

Ik denk dat Ajax bijna de volle 5% krijgt. Sneijder heeft erg lang in de opleiding gelopen namelijk.

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Lionel » di jun 07, 2011 2:17 pm

1,5 miljoen! Lekkkkeeeeeerrrrrrrrrrrrr
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Michael_B » di jun 07, 2011 2:29 pm

Zlatan Son of God schreef:Ik denk dat Ajax bijna de volle 5% krijgt. Sneijder heeft erg lang in de opleiding gelopen namelijk.
Nice! Boerrigter kost dus niks, geld toe zelfs! :666.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jöhnk » di jun 07, 2011 3:15 pm

Het AD citeert the sun. Ik zou het dus maar niet te serieus nemen.

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Rembrandt III » di jun 07, 2011 3:16 pm

Volgensmij casht Ajax de volgende percentages:
Name - Leeftijd in - out - percentage

Code: Selecteer alles

 
Sneijder 7 tot 23                  4.50%
Vaart 10 tot 22	            4.00%
Heitinga 6 tot 24	            5.00%
Babel 9 tot 20	             3.50%
Suarez 20 tot 24	             2.00%
Zlatan 19 tot 22	            1.50%
Huntelaar 22 tot 24                 1.00%
Vooral Sneijder, Vaart en Zlatan zijn cashcows gebleken. Die hebben al 1-2m per speler opgeleverd. (ook omdat ze nogal regelmatig transfers maken :biggthumpup.gif: )




Voor de toekomst hebben we nog:

Code: Selecteer alles

Vertongh	16	?	 4.00%
Eriksen	16	?	> 2.50%
Stekelen	13	?	4.75%
Wiel	8	?	3.75%
Kortom; lucratieve business dat opleiden :biggthumpup.gif:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Michael_B » di jun 07, 2011 3:36 pm

Jöhnk schreef:Het AD citeert the sun. Ik zou het dus maar niet te serieus nemen.
Geruchten omtrent de interesse van City en Man U zijn er al (veel) langer. Man U wil hem als opvolger van Scholes.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Duke » wo jun 08, 2011 8:33 am

'Ik keer terug bij mijn cluppie Ajax, maar nu zeker niet'

Montevideo voelt, ruikt en oogt anders dan Rio. 's Nachts gaan mannen met paard en wagen door de straten om vuil op te halen. Overdag is het grote verschil tussen de mooie buitenwijken en de shabby binnenstad zichtbaar. John Heitinga kan niet wachten om weer het vuur in de ogen van zijn tegenspelers te zien. 'Hier komen voetballers met passie vandaan. Ik speel graag tegen zulke gasten.'

'Mooie trip,' zegt John Heitinga (27), verdediger van Oranje en Everton, in het AD. 'Ik had het niet willen missen. Straks ga ik lekker op vakantie naar Ibiza. Maar eerst even dit. Na Brazilië opnieuw kennis maken met Uruguay. Vind ik echt mooi.'

Het klinkt haast als een provocatie aan critici, die de pittige stage van Oranje in Zuid-Amerika belachelijk maakten. Zo bedoelt Heitinga het niet, zegt hij. 'Nee, ik hou gewoon veel van voetbal. Niet alleen omdat het mijn vak is. Dan wil je toch hier tegen deze twee landen spelen? Ik zal blij zijn als ik weer naar huis kan, maar ik ben ook blij om hier te zijn.'

De 69-voudig international lijkt zich wat op te trekken aan het succes met Oranje. Dat is het podium ook waar hij de wereld kan laten zien wat hij waard is. Met Everton, ontegenzeglijk een mooie club, speelt hij al voor het tweede achtereenvolgende jaar geen Europees voetbal.

'Ja, dat is een groot gemis. Je zoekt als sportman het hoogste podium. Je wil je verbeteren, je onderscheiden. Everton is een echte, geweldige volksclub. De ambiance in Goodison Park is ongekend, we spelen in een fantastische competitie, maar ik sluit deze zomer helemaal niks uit. Ik heb nog drie jaar te gaan, wil best doorgaan, maar er zou zich best een nieuwe mogelijkheid kunnen aandienen. Dan ga ik nadenken over een vertrek.'

Bij Ajax zouden ze hem gepolst hebben, klinkt het in het circuitje rond de club. Heitinga is er verbaasd over. 'Nee. Ajax is niet aan de orde geweest voor mij. Het is mijn cluppie en ik keer er op een dag terug, maar nu zeker niet. Ik ben 27 jaar oud en ben pas drie jaar weg. Ik heb nog zó veel te leren. Ik wil eerst genieten van het buitenland. Maar ik zeg het eerlijk: als ik op dinsdag of woensdag of zelfs op donderdag op de bank lig en ik zie de Champions League en de Europa League dan baal ik dat ik een vrije dag heb.'
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jun 08, 2011 12:17 pm

Allemaal mooi en aardig natuurlijk. Maar hoe zou het met Dan Pedersen gaan?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Duke » wo jun 08, 2011 12:30 pm

Je bedoelt Dan Petersen?

Afbeelding

Afbeelding
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Duke » do jun 09, 2011 2:03 pm

Kanu besluit punt achter carrière te zetten

Oud-Ajacied Nwankwo Kanu stopt op 34-jarige leeftijd met voetballen. De Nigeriaanse spits, die drie seizoenen actief was bij Ajax, speelt zaterdag een afscheidswedstrijd. De goalgetter kwam in zijn lange loopbaan uit voor onder meer Ajax, Internazionale en Arsenal.

Hartproblemen
Kanu werd al snel een publiekslieveling in Amsterdam. Met zijn lange lijf, maar subtiele techniek maakte hij de mooiste doelpunten.

Er speelde echter ook ene Patrick Kluivert in de spits, waardoor de Nigeriaan niet altijd verzekerd was van een basisplaats. Kanu werd drie keer kampioen en behoorde tevens tot de gouden lichting die de Champions League won.

Na het seizoen 1995/1996 vertrok de lange spits naar Internazionale, waar hij minder succesvol was. Kanu kreeg hartproblemen en stond daardoor meer dan een jaar aan de kant.

Uiteindelijk overwon hij de hartkwalen en verkaste naar Arsenal. Daar bloeide Kanu weer op en hoewel hij niet altijd was verzekerd van een basisplaats, kwam hij regelmatig in actie bij de Londenaren.

Uiteindelijk kwam de Nigeriaan in de herfst van zijn carrière nog uit voor de Engelse clubs West Bromwich Albion en Portsmouth, waarmee hij in 2008 nog de FA Cup won.

Kanu treedt zaterdag nog een keer aan in de Nigeriaanse hoofdstad Lagos, waar onder anderen Samuel Eto'o, Emmanuel Adebayor, George Weah, Michael Essien en Jimmy Floyd Hasselbaink acte de présence geven.
www.ajaxlife.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Lionel » do jun 09, 2011 2:23 pm

Held!
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie