Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Rednose

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Rednose » zo jan 30, 2011 6:28 pm

joey schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Nou Joey, kijk eens wie er in je lievelingsland gaat voetballen!
808 Teletekst wo 26 jan
***OETBAL******************************
**** voetbal kort
**Richard Knopper zet zijn loopbaan in
Indonesië voort.Hij tekende voor twee
jaar bij Makassar,de club van trainer
Wim Rijsbergen.De 33-jarige Knopper
kwam eerder uit voor Ajax,Heerenveen,
Vitesse en ADO Den Haag.
Op Sulawesi nog wel...

Sulawesi is geen Java, maar Makassar is wel een grote stad in Indonesië. De luchthaven van Makassar is de grootste van het land, want het is een knooppunt. Veel vliegtuigen die binnen de archipel van oost naar west vliegen of omgekeerd maken daar een tussenstop.

De stad is best aardig. Was al belangrijk in de koloniale tijd. Ze hebben daar het best bewaarde Nederlandse fort van de hele archipel, Fort Rotterdam. Dat is onlangs gerestaureerd gedeeltelijk met hulp van de stad Rotterdam. Maar het is wel de provincie hoor, en je zit een aardig eind overal vandaan.

De inwoners van Makassar zijn de Buginezen. Fel volkje, zeevaarders, gewezen piraten. Overwegend moslims.

PSM Makassar is in 2000 kampioen van Indonesië, maar behoort al jaren niet meer tot de top.
In Indonesië spelen de nodige uitgerangeerde voetballers uit grotere voetballanden, dus Knopper past daar prima. Zal wel meekunnen. Het niveau is laag. Moet wel zeggen dat er vooruitgang in zit. Indonesiërs zijn stapelgek op voetbal, en tegenwoordig zie je overal jongetjes tegen een bal trappen. Liverpool heeft er al een voetbalschool geopend, heb ik gehoord.
Prachtige haven ook. Ik liep er een keer rond en keek bewonderend naar de schepen van de Bugi's (grote houten, jonkachtige boten) en werd meteen aan boord gevraagd en ze lieten me alles zien). En je kan er heerlijk eten. Alleen soms lastig koud bier te vinden tijdens Ramadan!!!
Maar mooi avontuur voor Knopper.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 30, 2011 6:31 pm

Ja, de bugi´s, vermaarde zeevaarders. Beruchte, mag je wel zeggen.

Ja, dat is typisch Indonesie. De mensen zijn er zo gastvrij en behulpzaam. Ik word er soms verlegen van. :blush.gif:

Waar heb je dan gegeten? Bij het water?
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di feb 01, 2011 6:23 pm

Suárez: Als kleine jongen keek ik op tv al naar Liverpool

LIVERPOOL - Kersverse aanwinst Luis Suárez belooft alles te geven voor zijn nieuwe werkgever Liverpool. Dit zegt hij in een eerste reactie op zijn droomtransfer in de Engelse krant The Independent. De Uruguayaans international hoopt de fans van The Reds snel te kunnen overtuigen. ,,Mijn doel is om kampioen te worden met Liverpool.''

Suárez, die gisteren zijn handtekening zette onder een contract dat hem tot de zomer van 2016 aan Liverpool bindt, is vastberaden succes te behalen in de Engelse havenstad.

Hoewel een indrukwekkend doelpuntengemiddelde in de eredivisie niet altijd een garantie betekent voor succes in de Premier League denkt Suárez zich ook in Engeland te kunnen bewijzen. ,,Mijn doel is om hard te werken en dat te laten zien aan de fans. Ik zal me volledig inzetten voor de club en wil iedereen zo snel mogelijk overtuigen van mijn kwaliteiten. Ik hoop veel te spelen en Liverpool te laten stijgen op te ranglijst.''

In de toekomst heeft Suárez grote plannen met zijn nieuwe club. ,,Ik wil naam maken bij de bekendste club uit de Engelse competitie. Als kleine jongen keek ik al naar Liverpool. Het is een droom voor me om nu voor deze club te spelen.''

Ajax' algemeen directeur Rik van den Boog zegt tegen Liverpool TV dat Suárez alles in zich heeft om te slagen bij Liverpool. ,,Luis zorgt voor leven in de brouwerij, hij is een echte straatvechter. Bij Ajax kwam hij met een bescheiden reputatie binnen maar in de kleedkamer stond hij op en manifesteerde zich als een echte leider. Na een zware trip met het nationale elftal van Uruguay was hij altijd in staat om zich onmiddelijk weer op de club te focussen. Hij wordt herinnerd als een groot kampioen en heeft veel voor Ajax betekend.'' (JVDW)

01/02/11 15u02
bron: www.ad.nl

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di feb 01, 2011 6:29 pm

Mooi en aardig allemaal, maar hoe zou het met John O'Brien gaan?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di feb 01, 2011 7:53 pm

John O'Brien woont en studeert anno 2011 in Los Angeles. Hij is 'ambassador' voor de Ajax Online Academy, de voetbalopleiding van de Amsterdamse club waarvan hij deel uitgemaakt heeft.
YNWA

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 02, 2011 8:28 pm

Jöhnk schreef:
Suárez: Als kleine jongen keek ik op tv al naar Liverpool

LIVERPOOL - Kersverse aanwinst Luis Suárez belooft alles te geven voor zijn nieuwe werkgever Liverpool. Dit zegt hij in een eerste reactie op zijn droomtransfer in de Engelse krant The Independent. De Uruguayaans international hoopt de fans van The Reds snel te kunnen overtuigen. ,,Mijn doel is om kampioen te worden met Liverpool.''

Suárez, die gisteren zijn handtekening zette onder een contract dat hem tot de zomer van 2016 aan Liverpool bindt, is vastberaden succes te behalen in de Engelse havenstad.

Hoewel een indrukwekkend doelpuntengemiddelde in de eredivisie niet altijd een garantie betekent voor succes in de Premier League denkt Suárez zich ook in Engeland te kunnen bewijzen. ,,Mijn doel is om hard te werken en dat te laten zien aan de fans. Ik zal me volledig inzetten voor de club en wil iedereen zo snel mogelijk overtuigen van mijn kwaliteiten. Ik hoop veel te spelen en Liverpool te laten stijgen op te ranglijst.''

In de toekomst heeft Suárez grote plannen met zijn nieuwe club. ,,Ik wil naam maken bij de bekendste club uit de Engelse competitie. Als kleine jongen keek ik al naar Liverpool. Het is een droom voor me om nu voor deze club te spelen.''

Ajax' algemeen directeur Rik van den Boog zegt tegen Liverpool TV dat Suárez alles in zich heeft om te slagen bij Liverpool. ,,Luis zorgt voor leven in de brouwerij, hij is een echte straatvechter. Bij Ajax kwam hij met een bescheiden reputatie binnen maar in de kleedkamer stond hij op en manifesteerde zich als een echte leider. Na een zware trip met het nationale elftal van Uruguay was hij altijd in staat om zich onmiddelijk weer op de club te focussen. Hij wordt herinnerd als een groot kampioen en heeft veel voor Ajax betekend.'' (JVDW)

01/02/11 15u02
bron: http://www.ad.nl

Yes, een droom. HIj sliep in een Liverpoolpyjama. :hypocrite.gif:

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » wo feb 02, 2011 8:38 pm

Tja, en als die trein eenmaal voorbij komt, dan moet je er ook opspringen natuurlijk!

Strakjes naar Luis kijken, lijkt me wel heel erg wennen :blush.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Rednose

Bericht door Rednose » wo feb 02, 2011 9:27 pm

joey schreef:Ja, de bugi´s, vermaarde zeevaarders. Beruchte, mag je wel zeggen.

Ja, dat is typisch Indonesie. De mensen zijn er zo gastvrij en behulpzaam. Ik word er soms verlegen van. :blush.gif:

Waar heb je dan gegeten? Bij het water?
Ook bij het water, maar het lekkerst ergens meer in binnenstad (zoetwaterkrab).
Aan waterkant heerlijk met ijskoud bier de zon in de zee zien zakken!
Ik ben er 3 keer geweest op doorreis. Sulawesi vind ik fantastisch om door te reizen en ik duik er regelmatig (Manado/Bunaken).
Volgende keer maar kijken of ik een wedstrijd kan meepakken :ajaxsmiley.gif:
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 02, 2011 9:50 pm

Ikan woku! :headbang.gif:

Sulawesi heeft karakter, ik kom er graag.

Ja, het is rot daar. :neutral.gif:

Ik weet niet waarom de meeste toeristen in Indonesië niet verder komen dan de geijkte plekken. Elders is het veel leuker.

999

Bericht door 999 » ma feb 07, 2011 12:24 am

Ten Cate ontslagen als trainer van Umm Salal

Umm Salal heeft Henk ten Cate op straat gezet. De club uit Qatar besloot de trainer van Mario Melchiot en Gabri te ontslaan vanwege de teleurstellende resultaten dit seizoen.

Deze jaargang verzamelde Umm Salal onder leiding van Ten Cate slechts tien punten uit twaalf competitiewedstrijden, waardoor het de tiende plaats bezet in de Qatar Stars League.

Ten Cate was eerder in zijn loopbaan actief als trainer van onder meer Sparta Rotterdam, Vitesse, NAC Breda en Ajax. ook was hij als assistent werkzaam bij Barcelona en Chelsea.
Blij met de punten ...

Beloki

Bericht door Beloki » ma feb 07, 2011 12:33 am

Brand los, wimpey. :smallgrin.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma feb 07, 2011 9:41 am

Beetje makkelijk scoren, zo is wimpey niet. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 07, 2011 8:13 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Mooi en aardig allemaal, maar hoe zou het met John O'Brien gaan?
07 februari 2011
Ajax Online Academy was onlangs op een grote voetbalconventie in Baltimore USA. ,,Het enthousiasme bij de Amerikaanse coaches over de oefenstof die Ajax via de site aanbiedt, was groot", aldus Dennis Ladru en Mike Vermin namens de Ajax Online Academy.
Achtduizend coaches liepen rond tijdens de grootste jaarlijkse Amerikaanse voetbalconventie. Aan het evenement is de draft voor de voetbalcompetitie gekoppeld, wat inhoudt dat de coaches daar hun spelers moeten kiezen voor de komende jaargang. ,,Iedereen die denkt dat hij er toe doet, is dus tijdens die conventie aanwezig", weet Vermin uit ervaring. ,,De hele dag door zijn er clinics over hoe te coachen."

En dat is precies wat de Ajax Online Academy biedt. Coaches krijgen online kant-en-klare oefenstof voorgeschoteld. ,,Deze formule is uniek", weten de Ajacieden. ,,Everton heeft iets dat er in de verte op lijkt. Maar zoiets als de Ajax Online Academy is er niet. Het enthousiasme was groot bij de coaches. We zullen John O'Brien, als Amerikaans talent opgegroeid in de Ajax-jeugdopleiding, inzetten als aanjager."
De technische voetbalkennis onder de Amerikaanse coaches is nog niet heel uitgebreid, hebben de mannen gemerkt. ,,We weten nu dat we complete trainingen moeten aanbieden, want in de onderlaag is er weinig kennis. We moeten de trainingen van onderaf implementeren zodat er voor de onervaren coach ook mee te werken is. Ons programma laat bijvoorbeeld zelfs zien op welke afstand de pionnen tijdens een oefening van elkaar moeten staan. Zo gedetailleerd willen de trainers het hebben."

De eerste contacten met de directors of coaching zijn tijdens de beurs gemaakt. Nu moeten de verenigingen zover komen, dat ze gebruik gaan maken van het pakket. ,,Het is echt vor de breedtesport. Niet alleen de profclubs willen we bereiken, maar ook de amateurverenigingen. En in Amerika zijn er veel clubs met rond de twintigduizend leden. Niet voor te stellen. In Amerika kennen ze maar een Nederlandse club; dat is Ajax."

Tekst en foto: Ajax.nl
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 07, 2011 9:16 pm

Duke schreef:Beetje makkelijk scoren, zo is wimpey niet. :smallgrin.gif:
:biggrin.gif:

Aad de Mos II onderhand. Hij heeft z'n koffer nog niet uitgepakt, of ze tyfen hem er alweer uit.

Zelfs joey en Duke zullen onderhand hun twijfels bij de capaciteiten van deze 'trainer' hebben. :smallgrin.gif:

Duke

Bericht door Duke » di feb 08, 2011 9:28 am

Dat kan ik niet ontkennen, wimpey. Hij is inderdaad geen toptrainer, en een moeilijke man bovendien. Maar blijkbaar kun je daar nog behoorlijk mee binnen lopen.

Ik ben benieuwd of ie ooit nog bij de Eagles terecht komt, zoals hij beloofd heeft. En of ze hem daar willen hebben natuurlijk. :smallgrin.gif:

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » di feb 08, 2011 8:54 pm

Duke schreef: Maar blijkbaar kun je daar nog behoorlijk mee binnen lopen.
Net als bij De Mos is er telkens wel weer een club wanhopig genoeg om er in te tuinen. Dit soort trainers leeft bij de gratie van incompetente clubbestuurders.
En of ze hem daar willen hebben natuurlijk. :smallgrin.gif:
Je zit er dichter op dan ik, maar wanneer ik in NL ben, ga ik meestal wel effe kijken. Mijn indruk is dat Go Ahead sinds een aantal jaren een verantwoorde en overwogen koers vaart. Lijkt me niet dat ze behoefte hebben aan een olifant in de porceleinkast.

Hij mag Zwolle gaan trainen.

Duke

Bericht door Duke » di feb 08, 2011 10:34 pm

Hij zal er geen trainer meer worden, dat is wel zeker. Maar hij heeft blijkbaar contact gehad met Paul Bosvelt, maar dat was al ten tijde van Panathinaikos, dus of dat nog concreet is weet ik niet.

Salvador Dali

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo feb 09, 2011 10:22 pm

wimpey schreef:
Hij mag Zwolle gaan trainen.
Grappenmaker. Als ze het ergens goed voormekaar hebben in de Eerste Divisie dan is het bij Zwolle wel.

Duke

Bericht door Duke » wo feb 09, 2011 10:50 pm

Daarom juist. :666.gif:

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 10, 2011 10:11 am

Technisch en tactisch briljante trainer biedt zich aan:

Van Basten wil weer trainer zijn

AMSTERDAM - Marco van Basten wil weer aan de slag als trainer. "Ik heb er na mijn vertrek bij Ajax lang en goed over nagedacht. En de conclusie is dat de leuke dingen van het vak talrijker zijn dan de minder leuke kanten."

Oud-spits Van Basten is vanavond bij de wedstrijd Nederland-Oostenrijk analist voor SBS6. Dat hij zelf vóór Bert van Marwijk vier jaar bondscoach is geweest van Oranje, ziet hij niet als een belemmering. "Ik ben wijs genoeg om te weten wat ik wel en niet kan zeggen. Het is niet mijn doel om mensen aan te vallen of belachelijk te maken."

Op 6 mei 2009 stapte Van Basten op als trainer van Ajax. Het heeft een tijdje geduurd voor hij zeker wist dat hij weer als trainer aan de gang wil gaan. "Het is een ervaringsvak, waarin je soms tegen de stroom in moet zwemmen en je hoofd boven water moet zien te houden. Je ziet veel trainers worstelen met alle negatieve aspecten die daarbij een rol spelen, maar het is zaak om alle sores om het voetbal heen niet te zwaar te laten wegen. Ik denk dat ik daar, na mijn ervaringen bij Ajax, beter toe in staat ben."
Van Basten geeft aan dat het voor de hand ligt om het trainersvak weer op te pakken bij een club in het buitenland, niet in de Nederlandse eredivisie.

Parool

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 10, 2011 8:15 pm

Duke schreef:Daarom juist. :666.gif:
Ik bedoel maar.

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 10, 2011 10:40 pm

Ik zette anders een keer toto op Zwolle en die klote boeren verloren anders wel! Dat ze maar failliet mogen gaan..
IK GELOOF!!!!!!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr feb 11, 2011 5:21 am

joey schreef:Technisch en tactisch briljante trainer biedt zich aan:

Van Basten wil weer trainer zijn

AMSTERDAM - Marco van Basten wil weer aan de slag als trainer. "Ik heb er na mijn vertrek bij Ajax lang en goed over nagedacht. En de conclusie is dat de leuke dingen van het vak talrijker zijn dan de minder leuke kanten."

Oud-spits Van Basten is vanavond bij de wedstrijd Nederland-Oostenrijk analist voor SBS6. Dat hij zelf vóór Bert van Marwijk vier jaar bondscoach is geweest van Oranje, ziet hij niet als een belemmering. "Ik ben wijs genoeg om te weten wat ik wel en niet kan zeggen. Het is niet mijn doel om mensen aan te vallen of belachelijk te maken."

Op 6 mei 2009 stapte Van Basten op als trainer van Ajax. Het heeft een tijdje geduurd voor hij zeker wist dat hij weer als trainer aan de gang wil gaan. "Het is een ervaringsvak, waarin je soms tegen de stroom in moet zwemmen en je hoofd boven water moet zien te houden. Je ziet veel trainers worstelen met alle negatieve aspecten die daarbij een rol spelen, maar het is zaak om alle sores om het voetbal heen niet te zwaar te laten wegen. Ik denk dat ik daar, na mijn ervaringen bij Ajax, beter toe in staat ben."
Van Basten geeft aan dat het voor de hand ligt om het trainersvak weer op te pakken bij een club in het buitenland, niet in de Nederlandse eredivisie.

Parool
hij zegt niks over de jupilerleague

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 11, 2011 8:38 pm

joey schreef:Technisch en tactisch briljante trainer biedt zich aan:
Misschien kunnen Bassie en 'het tactisch brein achter de successen van Barcelona' samen een club gaan runnen.

Kakkies, anyone?! :hypocrite.gif:

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » za feb 12, 2011 3:07 pm

Plaats reactie