De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Arthur

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » do nov 03, 2011 12:05 am

Dat boek zal ook wel geregeld zijn door die Boef. Er is in ieder geval geen reden om het als objectief verslag te beschouwen.

Cluijffert

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cluijffert » do nov 03, 2011 6:43 am

Maar ik neem aan dat dit article in de AD natuurlijk wel volledig waarheidsgetrouw is en zeker absoluut niet is geinstigeerd door Cruijff getrouwen? :drecul.gif:

'Ten Have maakte zich belachelijk bij bestuur PSV'

De oorlog binnen Ajax lijkt steeds meer uit de lopen op een strijd tussen de voetballers op De Toekomst, inclusief Johan Cruijff, en de bestuurders een kilometer verderop bij de Arena. Vorige week donderdag kwam de legendarische nummer 14 voor zijn tweewekelijkse overleg op het opleidingscomplex, waar spontaan alle aanwezige trainers hem een steuntje in de rug gaven.

Volgens Voetbal International werd de werkkamer van Wim Jonk, hoofdverantwoordelijke voor de opleiding, bij de komst van Cruijff ingericht als 'crisiscentrum' na de nieuwste bestuurlijke onrust. Daar werden grapjes gemaakt over PSV-Ajax (2-2), waarin voorzitter Steven ten Have volgens hen illustreerde dat hij geen flauw benul heeft hoe het in de voetbalwereld werkt.

Stropdas en geen kinderen
De Eindhovense club stuurt sinds jaar en dag uitnodigingen waarin vermeld wordt dat het dragen van een stropdas verplicht is in de bestuurskamer én dat er geen kinderen toegelaten worden. Het weekblad weet dat uitgerekend Ten Have met een kind binnenwandelde.

Fontein wil opheldering
Hetzelfde blad meldt dat Maarten Fontein naar de rechter wil stappen, wegens beschuldigingen door het Ajax-bestuur van een bepaling in het contract met hoofdsponsor Aegon. De oud-directeur zou deze volgens de RvC 'zeer discutabele' afspraken hebben afgedwongen om er zelf beter van te worden.

Aegon weet van niks
De verzekeraar heeft geen idee waar Ten Have & co het over hebben. De oud-directeur wil het Amsterdamse bestuur eerst de tijd geven om met een verklaring te komen, maar Ten Have zou tegenover de mederwerkers van Ajax al verklaard hebben volledig achter de beschuldigingen blijven te staan.
(Redactie AD)

Maar goed, jullie blijven maar lekker polemieken met elkaar, over een aantal jaren zorgt de bestuurlijke wanorde (waar Cruijff en co net zo verantwoordelijk voor is nu) ervoor dat we a la Feyenoord zijn afgedaald naar een middenmoter positie. Dat is tenslotte lang niet zo belangrijk als hier als kleine kinderen met vingers in de oren je eigen waarheid te blijven verkondigen :biggrin.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do nov 03, 2011 9:23 am

AS schreef:'Bronnen PSV ontkennen verhaal'

Bronnen binnen PSV hebben aan sportjournalist Pim Overbeeke laten weten dat Steven ten Have een stropdas om had.

Daarnaast mochten zijn kinderen ook naar binnen. 'Neem je kind mee naar binnen', hebben ze gezegd tegen Ten Have, aldus het Twitterbericht van Overbeeke.

VI meldt woensdag dat ze er bij Ajax lacherig werd gedaan over dat Ten Have geen stropdas had en dat het vreemd was dat hij wel zijn kinderen mee had genomen.
Het is gewoon zielig hoe de VI's / Telegraaf weer iemand proberen kapot te schrijven. :1evil.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do nov 03, 2011 9:29 am

Jesse schreef:Ik ben heel benieuwd hoe die Menno aan zijn informatie komt. Bijv. het volgende:

Hoe zie je dat voor je? Ruben Jongkind schrijft zoiets en Cruijff levert dit vervolgens in zonder er zelf naar te kijken? Lijkt me niet echt iets voor Cruijff?
Er staat in het interview met de Galan dat Cruijff inderdaad zijn 'seal of approval' vaak achteraf zet op plannetjes die andere mensen bedacht/geschreven hebben. Er staat verder ook te lezen dat Cruijff rekent op het feit dat generatie-genoten volledig in katzwijm vallen (letterlijke quote) als Cruijff de kamer binnenloopt, zodat Cruijff bij voorbaat al gewonnen heeft. Een oud-adviseur van Cruijff zegt tevens dat Johan zichzelf echt als een verlosser ziet.
Whitey on the moon.

joey
Erelid

Bericht door joey » do nov 03, 2011 9:30 am

Wat Steven ten Have aantrekt zal me een zorg zijn. Ik vind ook niet dat iemand zich belachelijk maakt als hij zijn kinderen meeneemt.

Mbt Fontein: het lijkt erop dat de RVC de beschuldiging aan het adres van Fontein niet gecheckt heeft bij Aegon. Dat zou een blunder zijn.
bryan schreef:Cruijff wordt al halve eeuw verteld door iedereen in zijn wereld en iedereen die hij ontmoet hoe goed hij is. Dat is gewoon 50 jaar aan psychologische conditionering van het ergste soort. Die man denkt dat hij goud poept en kent zijn beperkingen gewoon niet.

Hoe weet jij dat eigenlijk? Ken jij hem?

Ik niet, maar als Amsterdammer ken ik natuurlijk mensen die hem wél hebben ontmoet. Twee van hen zijn zelfs bij hem over de vloer geweest. Ik hoor steeds hetzelfde: Cruijff is opmerkelijk gewoon, en zijn gezin (zeker zijn vrouw) is down to earth. (NB: de mensen die ik bedoel waren niet allemaal voetbalfans.)

Dit wil niet zeggen dat Cruijff geen stuk eigenwijs is, en dat hij niet denkt dat hij veel verstand van voetbal heeft. Maar voetbal is zijn vak, hè? De chirurg denkt ook dat hij veel verstand van opereren heeft.
Het stinkt aan alle kanten!

Le T.

Bericht door Le T. » do nov 03, 2011 10:49 am

Peter schreef:Voormalig directielid vdBoog vertelt onder andere ook tegen Menno de Galan dat Cruijff een narcist van het ergste soort is.

Jeetje, dan moet het wel waar zijn, want vdBoog is natuurlijk een betrouwbare bube. :smallgrin.gif:
Ik neem ook niet aan dat Van den Boog dat zegt in de valse hoedanigheid van een gekwalificeerd psychiater. Niettemin lijkt het als typering van een karakter spot-on:
De narcistische persoonlijkheidsstoornis (NPS) is een persoonlijkheidsstoornis die wordt gekenmerkt door een overdreven gevoel van eigenwaarde, een sterke behoefte aan bewondering en een laag inlevingsvermogen. De stoornis kan worden gezien als de pathologische vorm van narcisme. Naar schatting lijdt 0,7-1% van de bevolking aan NPS. De aandoening komt in meerderheid voor bij mannen (50-75% volgens het DSM-IV).
Inhoud

Het is voor hulpverleners moeilijk te bepalen waar de grens tussen narcisme en de narcistische persoonlijkheidsstoornis ligt.

Personen die lijden aan een NPS kunnen in eerste instantie overkomen als charmant en interessant, maar als relaties langer duren blijkt hun egocentrisme vaak een ernstig obstakel. Niet zelden eisen ze een voorkeursbehandeling. Als dit niet gebeurt, voelen ze zich snel gekrenkt of ondergewaardeerd en zijn hierdoor vatbaar voor depressieve verschijnselen. Anderzijds kan hun kwetsbaarheid ook tot woedeaanvallen leiden.

Het leven van iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis is meestal zwaar, het heeft een diepe impact op de omstanders. Zoals een junk heroïne nodig heeft, is iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis altijd op zoek naar aandacht. Die aandacht houdt zijn broze zelfbeeld in stand en is van levensbelang voor de persoon. Om die aandacht te krijgen gebruikt de persoon de mensen die het dichtst bij hem staan, zoals de partner en kinderen.[1].

De basis van NPS wordt in de jeugd of vroege volwassenheid gelegd. Vaak wordt de oorzaak gezocht in misbruik of trauma's die veroorzaakt kunnen zijn door ouders, andere invloedrijke volwassenen of zelfs leeftijdsgenoten. In dit kader kan NPS worden gezien als een verdedigingsmechanisme dat op gevoelens van minderwaardigheid is gebaseerd.
[bewerken] Classificatie

Het DSM-IV definieert de narcistische persoonlijkheidsstoornis als een pervasief patroon van grootsheid (in fantasie of gedrag), behoefte aan bewondering en gebrek aan inlevingsgevoel, meestal beginnend in de vroege volwassenheid en aanwezig in verschillende situaties. De stoornis kan worden gediagnosticeerd als sprake is van vijf of meer van de volgende criteria:[2]

De persoon heeft gevoelens van grootsheid en eigen belangrijkheid (hij overdrijft bijvoorbeeld zijn prestaties, talent, kennis, contacten en persoonlijke eigenschappen en eist als superieur beschouwd te worden, ook als zijn prestaties hiertoe geen aanleiding geven).
De persoon is geobsedeerd door fantasieën over succes, roem, (al)macht, genialiteit (de cerebrale narcist), schoonheid of seksuele prestaties (de somatische narcist) of een ideale, blijvende liefde.
De persoon ziet zichzelf als uniek en meent dat hij alleen begrepen kan worden door even unieke of speciale mensen (of instellingen).
De persoon heeft enorme behoefte aan bewondering, aandacht en bevestiging of wil gevreesd en berucht zijn.
De persoon gelooft dat hij meer rechten heeft dan anderen. Hij wil dat anderen zich aanpassen aan zijn "onredelijke" verwachting van een voorkeursbehandeling.
De persoon is manipulerend en gebruikt anderen om zijn doel te bereiken.
De persoon heeft een onderontwikkeld inlevingsvermogen. Hij of zij kan of wil geen rekening houden met de behoeften of opvattingen van anderen.
De persoon is vaak jaloers, wat gepaard kan gaan met woede. Dit leidt tot paranoïde wanen, omdat hij denkt dat anderen jaloers zijn op hem en zich op dezelfde manier gedragen als hij.
De persoon gedraagt zich arrogant. Hij voelt zich superieur, boven de wet verheven en alom aanwezig (magisch denken). Hij wordt kwaad als hij wordt tegengesproken door mensen die hij als minderwaardig beschouwt.
Ik denk ik licht er even wat dingetjes uit maar ik bleef maar aan de gang. Je kunt echt alles afvinken. Het zal toch niet dat Burston Marsteller op slinkse wijze de Wikipedia-pagina heeft aangepast om Cruijff in een kwaad daglicht te stellen? Het lijkt wel speciaal voor hem geschreven.
Lees nu dat het boek zich baseert op interviews met betrokkenen van de coup, zoals Rik van den Boog, Uri Coronel en andere mensen binnen Ajax. Dan weet ik nu al dat het vast een genuanceerd en goed verhaal zal zijn. :headbang.gif:
Val de boodschapper maar alvast aan, voor het geval hij iets gaat zeggen wat niet in je straatje past. De gelovigheid wordt steeds middeleeuwser hier.
Wollt ihr den totalen Mensch?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do nov 03, 2011 10:58 am

Haha, de pot verwijt de ketel. Zodra de andere partij wat zegt dan is het Le T. die er als de kippen bij is om te zeggen dat het gelul is. Oh ja en natuurlijk is het dan vriendjespolitiek, want dat woord bekt ook altijd lekker. :drecul.gif:
Voor Le T. is er maar één waarheid en dat is dat Cruijff een in- en inslecht mens is. Iedere andere opvatting is fout en wordt weerlegd met bronnen als het AD, de oude directie van Ajax en Arno Vermeulen. Dat is de waarheid. De rest zijn louter vriendjes van en spreken nooit en te nimmer een zinnig woord.

Maar goed, ik laat het hier maar weer bij en laat Le T. in de waan dat Cruijff nu weer een stoornis heeft. Het kan allemaal.

Le T.

Bericht door Le T. » do nov 03, 2011 11:05 am

Volgens mij kan ik prima zelf formuleren wat ik vind, en heb ik jouw fantasiën daarbij niet nodig.

joey
Erelid

Bericht door joey » do nov 03, 2011 11:12 am

Hij wordt kwaad als hij wordt tegengesproken door mensen die hij als minderwaardig beschouwt.[/b]

Ik denk eerder aan Van Gaal, haha. :smallgrin.gif:

Maar het is niet aan ons om een dergelijke diagnose te stellen.
Laatst gewijzigd door joey op do nov 03, 2011 11:32 am, 2 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » do nov 03, 2011 11:13 am

Tja, wat Peter hier doet is inderdaad een kwestie van pot en ketel. O wee als je tegen Dhr Cruijff bent, je krijgt dan zelfs verwijten dat het persoonlijk is. Dat geluid hoorde ik nou helemaal niet toen vd Boog en Coronel, of nu Ten Have, met de grond gelijk gemaakt worden. Het stuk over narcisme dat Le T. plaatste is spot on mbt Cruijff.
I think I lost my fucking headache

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do nov 03, 2011 11:15 am

Ik weet één ding zeker. Zo lang beide partijen zich als een klein kind blijven gedragen is een oplossing die in het belang is van Ajax ver weg.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » do nov 03, 2011 11:47 am

Precies, Marillion.

Verder is het inderdaad pot verwijt de kerel, Lucas. De VI komt met de grootst mogelijke onzin, zoals het verhaal rondom Ten Have en zijn stropdas. De andere 'partij' komt ook met de grootst mogelijke onzin als het gaat om het zwart maken van kamp Cruijff. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, maar om nu zo fel te strijden voor één van de kampen is gewoon wat kortzichtig.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do nov 03, 2011 11:56 am

Peter schreef:Precies, Marillion.

Verder is het inderdaad pot verwijt de kerel, Lucas. De VI komt met de grootst mogelijke onzin, zoals het verhaal rondom Ten Have en zijn stropdas. De andere 'partij' komt ook met de grootst mogelijke onzin als het gaat om het zwart maken van kamp Cruijff. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, maar om nu zo fel te strijden voor één van de kampen is gewoon wat kortzichtig.
Wat doet die andere partij dan om Cruijff zwart te maken? Het is toch inmiddels wel bekend dat Cruijff zich inderdaad als een malloot gedragen heeft (collums, intimiderende gesprekken, niet op komen dagen op belangrijke vergaderingen)? Wat heeft het Boog/Coronel kamp gezegd om Cruijff zwart te maken? Sterker nog, niet alleen Boog/Coronel zijn de zogenaamde 'andere partij' ook de nieuwe RvC is schijnbaar tegen Cruijff.

Of ligt het toch misschien aan Johan..........................
Whitey on the moon.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do nov 03, 2011 11:59 am

Als je het maar blijft herhalen, dan wordt het vanzelf de waarheid.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do nov 03, 2011 12:00 pm

Hoe Cruijff heel gemakkelijk de macht greep

Vandaag verschijnt 'De coup van Cruijff'. Journalist Menno de Galan reconstrueert in het boek hoe Johan Cruijff het afgelopen jaar de macht kon grijpen bij Ajax. 'Opvallend hoe gemakkelijk het eigenlijk ging.'

De journalist zag authentieke woede. Menno de Galan had op 8 februari 2011 een afspraak met Rik van den Boog. De algemeen directeur van Ajax kwam twee uur te laat. Het kennismakingsgesprek eerder die dag tussen Johan Cruijff, diens zaakwaarnemer Rutger Koopmans en de raad van commissarissen zat hem nog hoog. 'Hij was niet te houden, zo kwaad was hij op Cruijff. Hij heeft minstens twintig minuten stoom afgeblazen.'

Nadien sprak De Galan vaker met Van den Boog, maar dát gesprek, de woede over de agressieve taal van Cruijff, vormde de aanleiding voor De coup van Cruijff. De Galan legde ook contact met oud-bankier Rutger Koopmans, als Cruijffs nieuwe zaakwaarnemer toen nog onbekend. Nadien sprak hij ook hem vaker en telkens toonde Koopmans zich open.

Alles Klopte
'Hij zei zo veel dat ik soms dacht: wat een fantast. Maar dan ging ik het bij andere bronnen checken en dan klopte bijna alles. Van grote dingen tot kleine details. Hij speelt het hard op de man, maar hij is geen leugenaar.'

Veel indruk maakte de juiste voorspelling tijdens hun eerste gesprek dat in de zomer van 2011 Van den Boog en voorzitter Uri Coronel 'het veld hadden geruimd'. Hoe, voorspelde Koopmans ook vrij nauwkeurig. 'Wat me opviel is hoe gemakkelijk ze omver werden geblazen. Cruijff schrijft drie columns, zijn zaakwaarnemer bedenkt een strategisch plan en wég zijn de algemeendirecteur en het bestuur.'

De bepalende rol van Koopmans toont volgens De Galan aan dat Cruijff niet altijd zelf de regie heeft. Het is een minder bekend deel van wat hij noemt 'de mythe Cruijff'; het hielenlikken en de eis dat je hem ziet als mythe. 'Ik heb dat altijd verafschuwd. Het boek toont hoe Cruijff daarmee speelt, hoe hij generatiegenoten in katzwijm laat vallen met zijn aanwezigheid. Maar ook hoe zijn beschermheren in zijn naam iets beweren, waarvoor hij dan achteraf een stempel van goedkeuring moet geven.'

Verlosser
Het gedrag van Cruijff wordt door verschillende betrokkenen getypeerd. 'Cruijff denkt echt dat hij de verlosser is,' zegt bijvoorbeeld een anonieme oud-adviseur. Ook op andere plekken voert De Galan geanonimiseerde bronnen op. Hij erkent dat het 'journalistiek niet netjes' is. Toch besloot hij gehoor te geven aan de wens van geïnterviewden hen onherkenbaar te citeren. 'Het is een gok, maar ik ben gek op citaten. Ik wil wat mensen tegen mij zeggen zo authentiek mogelijk weergeven.'

Wat hij citeerde, moest natuurlijk wel kloppen. Veel zaken die hem in vertrouwen werden verteld, schreef De Galan niet op, omdat onderzoek leerde dat het niet klopte of andere bronnen het niet konden verifiëren. Ongevraagd belden mensen hem met allerlei verdachtmakingen. 'Dat is een kwalijk trekje van Ajax: mensen die hoopten op het zwartmaken van anderen. Dat ik gebeld werd met: je gaat toch wel dat over die en die schrijven?'

Vanaf maart leefde De Galan voor het boek. Hij stond om vijf uur op om aantekeningen en gesprekken uit te werken, was om negen uur op zijn werk als buitenlandredacteur bij Nieuwsuur, en 's avonds dook hij thuis weer achter de computer.

Opleidingsinstituut
Hij sprak veel mensen: zeker twintig direct betrokkenen uitgebreid, onder wie Ruben Jongkind, de ex-atletiektrainer die als stagiair looptraining bij Ajax ineens een voetbaltechnisch rapport aan Cruijff mocht presenteren. 'Jongkind is een interessante jongen, maar het is toch redelijk onvoorstelbaar dat iemand die part-time in dienst is een rapport schrijft waarmee hij in één keer een opleidingsinstituut met internationale reputatie kan omploegen.'

De huidige situatie op De Toekomst toont volgens De Galan aan hoe manipulatief Cruijff is. 'Tot afgelopen week heeft Cruijff consequent gezegd: Er zijn tien tot twaalf voetballers bij betrokken; namen als Van Basten en Rijkaard. Maar de namen die er echt bij betrokken waren, noemt hij nooit: Jongkind, Koopmans en zijn eigen schoonzoon Todd Beane. Dat doet hij niet voor niks. De Nederlander zal denken: waarom moeten een oud-atletiektrainer, een ex-bankier en zijn schoonzoon aan zo'n plan sleutelen?'

'Niet mee weg'
Voor de afloop van de coup komt het boek te vroeg. De Galan kan zich voorstellen dat bronnen hem na lezing niet meer willen spreken. Toch gaat hij door met onderzoek. Invloed op de huidige crisis tussen Cruijff en de overige leden van de rvc vindt hij lastig te bepalen. 'Ik kan mij niet voorstellen dat Cruijff naar aanleiding van mijn boek denkt: ik houd ermee op. Maar volhouden dat zijn rapport wordt gesteund door al die voetballers, daar komt hij niet meer mee weg.' (Redactie)
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Le T.

Bericht door Le T. » do nov 03, 2011 12:01 pm

Blij dat je tot inkeer komt, maar de waarheid hoeft natuurlijk helemaal niet in het midden te liggen. Een kleine minderheid heeft gesteld dat als Cruijff zich komt bemoeien het een bestuurlijke chaos wordt waarin enthousiast vriendjespolitiek wordt bedreven, een rioolkrant mede het beleid bepaalt en mensen op basis van de aanname dat oudvoetballers goede leidinggevenden hoog op de loonlijst komen en zelfs Van Basten weer in aanmerking komt. Vervolgens wordt het dan een bestuurlijke chaos met vriendjespolitiek en incompetente mensen hoog op de loonlijst en heeft een rioolkrant een dikke vinger in de pap en is Van Basten weer in beeld, en dan ligt de waarheid in het midden? Want hullie doen ook mee aan de media-oorlog?

LucaS

Bericht door LucaS » do nov 03, 2011 12:04 pm

Ik strijd niet voor een van de kampen, ik heb helemaal niets met Ten Have en consorten. I couldn't care less als die weer opstappen. Ik vind Cruijff gewoon een heel nare man die maffiapraktijken hanteert, en ik vind het een schande dat zo'n walgelijke man bepaalt wat er bij onze club gebeurt. Temeer daar het evangelie van deze man niet bepaald wordt door zorgvuldig eigen onderzoek, maar hij laat zich leiden door roddel en achterklap door mensen die hij om geen enkele andere reden dan het feit dat ze vroeger aardig konden voetballen naar voren schuift. Zelf is en wordt hij niet of nauwelijks op de Toekomst gesignaleerd. Vooral die Jonk en Bergkamp, het is net wethouder Hekking (in het kwadraat) zoals ze tijdens de vuile coup niet weg te slaan waren van Cruijffs zijde. Het goede wiel gekozen, zullen we maar zeggen.

peter

Bericht door peter » do nov 03, 2011 12:11 pm

Le T. schreef:

Blij dat je tot inkeer komt, maar de waarheid hoeft natuurlijk helemaal niet in het midden te liggen. Een kleine minderheid heeft gesteld dat als Cruijff zich komt bemoeien het een bestuurlijke chaos wordt waarin enthousiast vriendjespolitiek wordt bedreven, een rioolkrant mede het beleid bepaalt en mensen op basis van de aanname dat oudvoetballers goede leidinggevenden hoog op de loonlijst komen en zelfs Van Basten weer in aanmerking komt. Vervolgens wordt het dan een bestuurlijke chaos met vriendjespolitiek en incompetente mensen hoog op de loonlijst en heeft een rioolkrant een dikke vinger in de pap en is Van Basten weer in beeld, en dan ligt de waarheid in het midden? Want hullie doen ook mee aan de media-oorlog?
Bertje zegt het al. Als je het maar vaak en hard genoeg blijft roepen dan wordt het waarschijnlijk vanzelf wel een keer de waarheid. Vervelend trekje is dat toch.

Dat blijven herhalen van 'vriendjespolitiek en incompetente mensen' hangt me namelijk wel een keertje de keel uit. Er wordt van alles bij gehaald om maar te bewijzen dat Jonk een vriend is en of het incompetente mensen zijn is ook al zo lekker vaag. De mensen die bij de jeugd kijken zijn razzend enthousiast, maar jij blijft de incompetente kaart trekken. Op basis van wat? Onderbuikgevoelens en antipathie.

Verder wil ik je even wijzen op de gang van zaken voor Cruijff. Daar kan ik namelijk FEITELIJK van zeggen dat het vriendjespolitiek was in combinatie met incompetentie en leugens. Of je moet een Albert van der Dussen, de vriend van, bestempelen als een geweldige jeugdtrainer natuurlijk. Of Cock Jol die er zat vanwege zijn uuh uuh ja goede kijk op spelers en niet omdat hij de broer was van Martin. Uiteraard niet. En laten we het dan nog maar niet hebben over Slop die er een potje van heeft gemaakt.

joey
Erelid

Bericht door joey » do nov 03, 2011 12:16 pm

'Cruijff denkt echt dat hij de verlosser is,' zegt bijvoorbeeld een anonieme oud-adviseur. Ook op andere plekken voert De Galan geanonimiseerde bronnen op. Hij erkent dat het 'journalistiek niet netjes' is. Toch besloot hij gehoor te geven aan de wens van geïnterviewden hen onherkenbaar te citeren. 'Het is een gok, maar ik ben gek op citaten. Ik wil wat mensen tegen mij zeggen zo authentiek mogelijk weergeven.'
Kijk eens aan, dát is journalistiek! :hypocrite.gif:

Ik neem aan dat hij Cruijff zelf niet gesproken heeft.

Wanneer kan het eens afgelopen zijn met dat gedoe? :1evil.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » do nov 03, 2011 12:21 pm

Nou ja, Cruijff heeft geen mobiel, geen email en is er nooit.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do nov 03, 2011 12:24 pm

joey schreef:Wanneer kan het eens afgelopen zijn met dat gedoe? :1evil.gif:
Dit komt heus niet bij Coronel of zo vandaan hoor. Denk ik tenminste. Deze vent denkt hier gewoon een slaatje uit te slaan.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » do nov 03, 2011 12:26 pm

Ik heb geen zin om op die onzin te reageren. Laat ik het erop houden dat ik de timing verdacht vind. Eerst die brieven en nu dit.

LucaS

Bericht door LucaS » do nov 03, 2011 12:27 pm

Het is 1 groot complot! Ten Have en vd Boog en Coronel zijn eigenlijk vrienden en kennen elkaar al heel lang!

joey
Erelid

Bericht door joey » do nov 03, 2011 12:35 pm

Tja, iedereen kan van alles opschrijven. Zeker als de schrijver er niet voor terugdeinst om anonieme bronnen te gebruiken en een notoire leugenaar als voornaamste zegsman op te voeren.

http://mobile.twitter.com/rutgerkoopmans

LucaS

Bericht door LucaS » do nov 03, 2011 12:42 pm

Ongelooflijk, niemand heeft het boek gelezen, de schrijver citeert mensen zonder, voor zover wij dat nu weten, daar een waardeoordeel aan te geven, maar toch moet deze man worden afgemaakt.

Plaats reactie