Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Lionel

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » zo jan 16, 2011 3:50 pm

Ik word wel je assistent.
IK GELOOF!!!!!!

Oscarito

Bericht door Oscarito » zo jan 16, 2011 6:28 pm

wimpey schreef:Dan kunnen ze HVDZ ook door mij vervangen, joey. Wanneer HVDZ meer dan 4 ton verdient, doe ik het voor de helft. :smallgrin.gif:
Clubliefde, een verloren goed in de hedendaagse voetballerij... :hypocrite.gif:

Ronald!

Bericht door Ronald! » zo jan 16, 2011 7:44 pm

joey schreef:
wimpey schreef:Pcs. Ajax zal niet tevreden zijn over HVDZ. Die ook nog eens een flink salaris zal verdienen. En aangezien Ajax de kosten omlaag moet brengen...
Heeft VDZ wel iets te zeggen? De afgelopen jaren hebben de trainers het aankoopbeleid bepaald.
Natuurlijk heeft een scout niets te zeggen. Dat zou helemaal mooi worden, als scouts beslissingsbevoegdheid zouden krijgen. Dan hadden we binnen de kortste keren 120 contractspelers. Scouts zijn niets meer dan dienaren van de club (althans dat horen ze te zijn). Dienaren die wel goed verdienen natuurlijk. ;)

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jan 16, 2011 8:04 pm

Dat scouts zelf spelers gaan kopen is natuurlijk het andere uiterste.

Het zou een voorwaarde moeten zijn dat de scouting het in een nieuwe speler ziet zitten.

Oscarito

Bericht door Oscarito » zo jan 16, 2011 8:09 pm

Hoezo denken mensen nou toch altijd dat scouts goed verdienen? De uitzonderingen nagelaten verdienen de scouts allemaal vrijwel matig tot vrijwel niets.

Als je goed geld wilt verdienen moet je vooral geen scout worden!

wimpey

Bericht door wimpey » zo jan 16, 2011 11:16 pm

Of een goede scout worden. Of blijken te zijn.

999

Bericht door 999 » vr jan 21, 2011 8:45 am

’Hoofdscout van Ajax slachtoffer van kritiek op aanwinsten Jol’
VAN DER ZEE OP ZIJSPOOR

AMSTERDAM – Ajax heeft hoofdscout Hans van der Zee (55) op non-actief gesteld. Algemeen directeur Rik van den Boog verwijt de oud-trainer van Sparta en FC Volendam, voormalige technisch directeur van AZ en vroegere internationale scout van PSV, officieel een ’gebrekkige communicatie’. Naar verluidt is onenigheid over de rol van de scouting bij het aantrekken van Martin Jols (mislukte) spelers echter de werkelijke reden van het opzij schuiven van Van der Zee. De hoofdrolspeler zelf wil niet reageren. Tijdens een eventuele arbitragezaak zal de waarheid aan het licht komen.

Op die zitting zullen Van den Boog en Van der Zee lijnrecht tegenover elkaar staan. Het is op De Toekomst bekend dat de hoofdscout zich in zijn hemd voelt gezet. Tijdens de ledenraadsvergadering werd Van den Boog onder vuur genomen over de vele door Jol gehaalde spelers, die geen aanwinst bleken. Achter de namen van Mido, Teemu Tainio, Hyun-jun Suk, Zé Eduardo, Kerlon, André Ooijer, Thimothee Atouba en Mounir El Hamdaoui werden grote vraagtekens gezet.

De algemeen directeur verdedigde zich volgens de aanwezigen door te stellen dat er alleen spelers kwamen als Jol en de scoutingafdeling van Van der Zee het eens waren. Dat er van elke aanwinst scoutingrapporten waren, zou door Van der Zee nu worden bestreden. De meeste deals zouden buiten de scouting om zijn gedaan en als er wel een mening werd gevraagd, zou die veelal negatief zijn. Één van de speerpunten uit de technische paragraaf van het rapport Coronel was dat aankopen breed moeten worden gedragen en de trainer geen carte blanche meer krijgt.

Van den Boog: „We hebben op uitdrukkelijk verzoek van Hans van der Zee afgesproken niet over onze gesprekken naar buiten te treden. Wij houden ons daaraan.”
Blij met de punten ...

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr jan 21, 2011 9:13 am

Op het eerste oog lijkt Van der Zee hier toch sterk te staan, want van genoemde spelers zullen er echt geen scoutingsrapporten zijn.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

D_skilled

Bericht door D_skilled » vr jan 21, 2011 10:14 am

Dus vd Boog schuift het af op de scouting? Dan moet vd Boog eruit, lijkt mij.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 21, 2011 10:19 am

Jinne schreef:Op het eerste oog lijkt Van der Zee hier toch sterk te staan, want van genoemde spelers zullen er echt geen scoutingsrapporten zijn.
Lijkt me ook niet.

De directie heeft Jol zijn gang laten gaan en moet daar verantwoordelijkheid voor nemen.

Scouts komen echt niet met Tainio of Mido aanzetten.
Het stinkt aan alle kanten!

columbus

Bericht door columbus » vr jan 21, 2011 11:36 am

Wat ik me afvraag is waar een scout dan wèl mee is gekomen?

Dat de genoemde spelers niet uit de scouting komen dat kan iedereen wel inschatten. Maar welke talenten/spelers zijn aangedragen door de scouting als alternatief voor Jol's tobbers? Ik zou graag eens in de keuken willen kijken, als er geen alternatief is/was is het ook logisch dat vd Zee geen goed werk aflevert.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr jan 21, 2011 11:46 am

D_skilled schreef:Dus vd Boog schuift het af op de scouting? Dan moet vd Boog eruit, lijkt mij.
Helemaal mee eens. Deze man heeft altijd zijn excuses klaar liggen, maar hij is en blijft als AD ook verantwoordelijk. Het kan geen leerproces voor RvdB blijven.

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr jan 21, 2011 12:01 pm

Einde vd Boog denk ik inderdaad. Hopen dat we niet Molenaar gaan krijgen straks.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr jan 21, 2011 12:16 pm

Van der Zee was toch de persoonlijke scout van Jol? Misschien heeft hij wat rapportjes in elkaar gezet in ruil voor.....?

Ik ga er in ieder geval niet blind van uit dat vd Zee hier gelijk heeft. Hij is op non-actief gezet, dat is nogal wat.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 21, 2011 12:20 pm

Van Atouba, Tainio of Mido hoef je geen rapportjes te maken.
Ik zie het niet voor me. Stel je maakt een rapportje van El Hamdaoui. Kom je er dan op uit dat hij de ideale spits voor Ajax is? :confused.gif:

Einde Van der Zee zul je bedoelen. VDB krijg je niet zomaar weg.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr jan 21, 2011 12:47 pm

Om die transfers erdoor te drukken?

Ik sluit het gewoon niet uit, dat is alles. Maar we zullen vanzelf wel zien of die rapporten er zijn.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 21, 2011 12:56 pm

Dan zou VDZ dus corrupt zijn of incompetent. Want stel dat je een rapport maakt over Atouba of Tainio, dan kan daar alleen maar in staan dat je deze spelers juist níet moet halen.

Ik sluit natuurlijk ook niets uit. Zoals je zegt, het zal vanzelf blijken. Je weet het nooit. Maar VDB moet zich natuurlijk niet achter de scouting verschuilen. Onder zijn verantwoordelijkheid zijn volop breedteaankopen gedaan en in het rapport-Coronel staat expliciet dat breedteaankopen uit den boze zijn.

Oscarito

Bericht door Oscarito » vr jan 21, 2011 1:15 pm

VdB doet nu gewoon wat ze in het voetbal allemaal heel goed kunnen, zich ergens achter verschuilen.

Het lijkt mij vrij logisch dat de scouting niet met Atouba, Tainio en al die anderen op de proppen zijn gekomen.

Lionel

Bericht door Lionel » vr jan 21, 2011 2:43 pm

D_skilled schreef:Dus vd Boog schuift het af op de scouting? Dan moet vd Boog eruit, lijkt mij.
Die vent is gek! Hij moet echt wegwezen.
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled

Bericht door D_skilled » vr jan 21, 2011 3:51 pm

De Boer spreekt het tegen.
De Boer: "Een zaak tussen Van der Zee en Ajax"

Ajax heeft hoofdscout Hans van der Zee op non-actief gesteld. De leiding van de Amsterdamse club is ontevreden over het functioneren van de hoofdscout.

Algemeen directeur Rik van den Boog wil de situatie net als Van der Zee niet verder toelichten. Scout Fred Arroyo neemt voorlopig de taken van Van der Zee waar.

Van der Zee maakte in de zomer van 2007 de overstap van PSV naar Ajax. De Amsterdamse club had de laatste jaren geen gelukkige hand in het aantrekken van nieuwe spelers. "Maar daar heeft deze beslissing niets mee te maken", zei Frank de Boer. "De communicatie tussen hem en de technische afdeling verliep niet zo goed. Verder is dit een zaak tussen Hans van der Zee en Ajax."

De 55-jarige Van der Zee was in het verleden werkzaam als trainer van Sparta en Volendam. De Amsterdammer functioneerde ook als technisch directeur van AZ.

Ajax denkt de komende tijd kosten te kunnen besparen in het scoutingsteam. De Amsterdamse club wil zich nog meer toeleggen op de doorstroming van eigen jeugdspelers naar het eerste elftal. Het scouten van talenten in het buitenland gebeurt steeds vaker via dvd of satelliet. Scouts vliegen daardoor minder vaak de hele wereld over.
Bron: Voetbalprimeur.nl

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 21, 2011 4:09 pm

Misschien gaat het om de laatste alinea?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr jan 21, 2011 5:25 pm

Hoge Raad vernietigt uitspraak Hof Den Haag

In de belastingprocedure met betrekking tot de transfers van Michael Laudrup en Shota Arveladze naar Ajax in 1997 heeft de Hoge Raad de uitspraak van het Hof Den Haag d.d. 26 juni 2009 vernietigd. De zaak is door de Hoge Raad verwezen naar het Gerechtshof te Arnhem. Deze zal de zaak opnieuw beoordelen met inachtneming van de uitspraak van de Hoge Raad.

Het Hof Den Haag had geoordeeld dat de naheffingsaanslag terzake van de transfersommen die zijn betaald in 1997 terecht en niet tot een te hoog bedrag is opgelegd. De Hoge Raad heeft dat oordeel nu teniet gedaan.

De betreffende naheffingsaanslag is opgelegd in 2002 en bedraagt EUR 5.196.897 exclusief heffingsrente. Ajax heeft voor deze naheffingsaanslag en de heffingsrente reeds een voorziening getroffen.
Ajax
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 21, 2011 6:47 pm

joey schreef:Van Atouba, Tainio of Mido hoef je geen rapportjes te maken.
Precies. Daar durft geen scout mee aan te komen.

Ze sneuvelen bij bosjes onder RvdB. De man blijft zelf natuurlijk zitten. Hij kleeft aan z'n stoel. Ik hoop dat hij asap sneuvelt. Ik vind het een gladjanus.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 21, 2011 7:40 pm

Thijs schreef:
Hoge Raad vernietigt uitspraak Hof Den Haag

In de belastingprocedure met betrekking tot de transfers van Michael Laudrup en Shota Arveladze naar Ajax in 1997 heeft de Hoge Raad de uitspraak van het Hof Den Haag d.d. 26 juni 2009 vernietigd. De zaak is door de Hoge Raad verwezen naar het Gerechtshof te Arnhem. Deze zal de zaak opnieuw beoordelen met inachtneming van de uitspraak van de Hoge Raad.

Het Hof Den Haag had geoordeeld dat de naheffingsaanslag terzake van de transfersommen die zijn betaald in 1997 terecht en niet tot een te hoog bedrag is opgelegd. De Hoge Raad heeft dat oordeel nu teniet gedaan.

De betreffende naheffingsaanslag is opgelegd in 2002 en bedraagt EUR 5.196.897 exclusief heffingsrente. Ajax heeft voor deze naheffingsaanslag en de heffingsrente reeds een voorziening getroffen.
Ajax
Goed nieuws waarschijnlijk
I think I lost my fucking headache

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jan 26, 2011 1:14 pm

Bruins Slot keert als scout terug bij Ajax

Tonny Bruins Slot keert per direct terug bij Ajax. De Amsterdammer gaat scoutingwerkzaamheden voor de club verrichten. Hij zal op parttime basis komende tegenstanders van het eerste elftal analyseren. Zo meldt VI. In het verleden was Bruins Slot onder meer assistent van Johan Cruijff en Ronald Koeman bij Ajax.

Non-actief
Naast zijn scoutingwerkzaamheden, is Bruins Slot namens Ajax commissaris bij Almere City FC, waarmee de club een samenwerkingsverband heeft.

Hoofd scouting Hans van der Zee is door Ajax op non-actief gesteld. Over de reden willen beide partijen geen mededelingen doen. Zijn taken worden waargenomen door Fred Arroyo, die deel uitmaakt van het scoutingteam.
www.ajaxlife.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie