Van Gaal had zich allang bewezen bij Ajax. Hij deed alle trainingen.LucaS schreef:Van Gaal kreeg ook de volledige leiding bij Ajax zonder als trainer gepresteerd te hebben
De Marco van Basten-topic
Moderator: mods
Hij had nog geen enkele keer de eindverantwoordelijkheid gehad, net als Marco had hij in de jeugd wat gedaan. Daarna heeft Marco jarenlang de eindverantwoordelijkheid gehad over Oranje. Maar dat telt zeker niet.joey schreef:Van Gaal had zich allang bewezen bij Ajax. Hij deed alle trainingen.LucaS schreef:Van Gaal kreeg ook de volledige leiding bij Ajax zonder als trainer gepresteerd te hebben

En JC telt ook niet mee zeker?
Van Basten heeft over zijn 5 jaar het hoogste gemiddelde puntenaantal per wedstrijd gehaald. Daar zitten slechte en goede tegenstanders in dus. Net als bij andere bondscoaches.Peter schreef:Dit meen je niet serieus toch? Of ga je af op de statistiekjes waaruit blijkt dat vBasten de meeste kwalificatiepotjes heeft gewonnen?LucaS schreef:Ik denk dat je dan kan stellen dat van Basten zich ook al lang had bewezen. De best presterende bondscoach ooit
I think I lost my fucking headache
Nou, hij heeft wat afgeklungeld. Met Seedorf, Van Nistelrooij en Van Bommel bijvoorbeeld. Tjonge, dat kan de eerste de beste onderwijzer beter.
Ajax is natuurlijk niet meer het in organisatorisch opzicht kleine clubje dat het in De Meer was. Het is volstrekt onverantwoord om iemand zonder enige managementervaring carte blanche te geven op de manier waarop dat bij Ajax is gebeurd met Van Basten. Wie controleert hem? Niemand. Die Van der Boog is fan nr. 1.
Ajax is natuurlijk niet meer het in organisatorisch opzicht kleine clubje dat het in De Meer was. Het is volstrekt onverantwoord om iemand zonder enige managementervaring carte blanche te geven op de manier waarop dat bij Ajax is gebeurd met Van Basten. Wie controleert hem? Niemand. Die Van der Boog is fan nr. 1.
Het stinkt aan alle kanten!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik vrees dat niemand je serieus zal nemen als je zegt dat MvB beter heeft gepresteerd dan Hiddink en Michels, hoor. Het gaat om toernooien, namelijk. Al die kwalificaties en oefenduels zijn leuk voor de statistieken, maar daar win je geen prijzen mee.LucaS schreef:Van Basten heeft over zijn 5 jaar het hoogste gemiddelde puntenaantal per wedstrijd gehaald. Daar zitten slechte en goede tegenstanders in dus. Net als bij andere bondscoaches.Peter schreef:Dit meen je niet serieus toch? Of ga je af op de statistiekjes waaruit blijkt dat vBasten de meeste kwalificatiepotjes heeft gewonnen?LucaS schreef:Ik denk dat je dan kan stellen dat van Basten zich ook al lang had bewezen. De best presterende bondscoach ooit
Van Gaal had nog niets bewezen. Hij was zelfs ontslagen bij AZ.joey schreef:Van Gaal had zich allang bewezen bij Ajax. Hij deed alle trainingen.LucaS schreef:Van Gaal kreeg ook de volledige leiding bij Ajax zonder als trainer gepresteerd te hebben
Het blijft een gok als je een coach met weinig ervaring aanstelt. Wordt het een succesverhaal (Van Gaal), of wordt het een deceptie (Cruijff)?
Dat interesseert me niet zoveel eigenlijk. Hiddink heeft niets gewonnen met oranje hoor. En dat was best knap, met het gouden Ajax tot zijn beschikking.Peter schreef:Ik vrees dat niemand je serieus zal nemen als je zegt dat MvB beter heeft gepresteerd dan Hiddink en Michels, hoor. Het gaat om toernooien, namelijk. Al die kwalificaties en oefenduels zijn leuk voor de statistieken, maar daar win je geen prijzen mee.LucaS schreef:Van Basten heeft over zijn 5 jaar het hoogste gemiddelde puntenaantal per wedstrijd gehaald. Daar zitten slechte en goede tegenstanders in dus. Net als bij andere bondscoaches.Peter schreef: Dit meen je niet serieus toch? Of ga je af op de statistiekjes waaruit blijkt dat vBasten de meeste kwalificatiepotjes heeft gewonnen?
Tijdens het afgelopen EK won van Basten van net zoveel indrukwekkende tegenstanders als Hiddink tijdens het WK 98. Laten we het maar niet over het EK in Engeland hebben
I think I lost my fucking headache
Zoals gezegd, de organisatie is nu veel groter.
Voetbalclubs zijn rare bedrijven. Een normaal bedrijf zou nooit iemand als topman aanstellen die geen relevante managementervaring had. Het is vragen om problemen.
Van Basten trainer maken, dat kon nog. Maar hem alle touwtjes in handen geven, dát is een blijk van wanhoop, hoor. Bij Ajax weten ze het niet meer en hopen ze op een Redder.
Voetbalclubs zijn rare bedrijven. Een normaal bedrijf zou nooit iemand als topman aanstellen die geen relevante managementervaring had. Het is vragen om problemen.
Van Basten trainer maken, dat kon nog. Maar hem alle touwtjes in handen geven, dát is een blijk van wanhoop, hoor. Bij Ajax weten ze het niet meer en hopen ze op een Redder.
Maar ik herinner me het dus verkeerd dat jij het voor Cruijff-gate wel zag zitten?joey schreef:Zoals gezegd, de organisatie is nu veel groter.
Het is maar net wie die redder is, Joey. Jij was als een kind zo blij toen het er op leek dat Cruijff zich met Ajax ging bemoeien, Joey. De organisatie is nu inderdaad veel groter. In dat opzicht lijkt Van Basten me meer een jongen van deze tijd dan Cruijff. Er zomaar even alle jeugdtrainers uitschoppen, en dan?

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Och, met wat meer geluk had Guus die finale gehaald op een WK. Nederland ging er vrij kansloos af op een EK tegen Rusland. Maar ik vind het prima als jij Marco de best presterende bondscoach aller tijden vindt, hoor. Ik vind bijvoorbeeld dat Michels, Hiddink en wellicht ook Happel en Rijkaard het beter deden.LucaS schreef:Dat interesseert me niet zoveel eigenlijk. Hiddink heeft niets gewonnen met oranje hoor. En dat was best knap, met het gouden Ajax tot zijn beschikking.Peter schreef:Ik vrees dat niemand je serieus zal nemen als je zegt dat MvB beter heeft gepresteerd dan Hiddink en Michels, hoor. Het gaat om toernooien, namelijk. Al die kwalificaties en oefenduels zijn leuk voor de statistieken, maar daar win je geen prijzen mee.LucaS schreef: Van Basten heeft over zijn 5 jaar het hoogste gemiddelde puntenaantal per wedstrijd gehaald. Daar zitten slechte en goede tegenstanders in dus. Net als bij andere bondscoaches.
Tijdens het afgelopen EK won van Basten van net zoveel indrukwekkende tegenstanders als Hiddink tijdens het WK 98. Laten we het maar niet over het EK in Engeland hebben
Cruijff zou de jeugdopleiding en de scouting helpen reorganiseren, Thomas. En er is nooit gezegd dat hij het alleen zou doen. Hij wist zelf heel goed dat anderen het moesten uitvoeren. Maar goed, dat is jammer genoeg zo gelopen. Nu hebben al die middelmatige scouts en trainers hun zin. Er gebeurt niets. Of heb jij de indruk dat er een andere wind waait bij bijvoorbeeld de scouting?Enganche schreef:Het is maar net wie die redder is, Joey. Jij was als een kind zo blij toen het er op leek dat Cruijff zich met Ajax ging bemoeien, Joey. De organisatie is nu inderdaad veel groter. In dat opzicht lijkt Van Basten me meer een jongen van deze tijd dan Cruijff. Er zomaar even alle jeugdtrainers uitschoppen, en dan?

Maar over je vraag: in het rapport-Coronel, dat inmiddels de papierbak in is, staat duidelijk dat er een TD en een trainer moeten zijn of een trainer in combinatie met AD die een sterke voetbalman is. Daar ben ik het volledig mee eens. Iemand moet Van Basten controleren, nu gebeurt dat niet. Dat vind ik principieel verkeerd. Als je me een jaar geleden had gevraagd of ik voorstander was van een trainer met onbeperkte macht, dan was het antwoord op zeker nee geweest.
Jij stelt je voor dat Van der Boog Van Basten corrigeert? Dat is zoiets als van de voorzitter van de Jantje Smit-fanclub verwachten dat hij Jantje op zijn donder geeft.
Even een paar smileys voor Neef (is hij zo dol op:
. Hoef ik nu niet meer op jouw posts te reageren, Neef?
Even een paar smileys voor Neef (is hij zo dol op: