De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 14, 2009 3:40 pm

LucaS schreef:Van Gaal kreeg ook de volledige leiding bij Ajax zonder als trainer gepresteerd te hebben
Van Gaal had zich allang bewezen bij Ajax. Hij deed alle trainingen.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 14, 2009 3:44 pm

Ik denk dat je dan kan stellen dat van Basten zich ook al lang had bewezen. De best presterende bondscoach ooit
I think I lost my fucking headache

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jan 14, 2009 3:46 pm

LucaS schreef:Ik denk dat je dan kan stellen dat van Basten zich ook al lang had bewezen. De best presterende bondscoach ooit
Dit meen je niet serieus toch? Of ga je af op de statistiekjes waaruit blijkt dat vBasten de meeste kwalificatiepotjes heeft gewonnen?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jan 14, 2009 3:46 pm

joey schreef:
LucaS schreef:Van Gaal kreeg ook de volledige leiding bij Ajax zonder als trainer gepresteerd te hebben
Hij had nog geen enkele keer de eindverantwoordelijkheid gehad, net als Marco had hij in de jeugd wat gedaan. Daarna heeft Marco jarenlang de eindverantwoordelijkheid gehad over Oranje. Maar dat telt zeker niet. :ajaxsmiley.gif:

En JC telt ook niet mee zeker?

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 14, 2009 3:48 pm

Peter schreef:
LucaS schreef:Ik denk dat je dan kan stellen dat van Basten zich ook al lang had bewezen. De best presterende bondscoach ooit
Dit meen je niet serieus toch? Of ga je af op de statistiekjes waaruit blijkt dat vBasten de meeste kwalificatiepotjes heeft gewonnen?
Van Basten heeft over zijn 5 jaar het hoogste gemiddelde puntenaantal per wedstrijd gehaald. Daar zitten slechte en goede tegenstanders in dus. Net als bij andere bondscoaches.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 14, 2009 3:48 pm

Nou, hij heeft wat afgeklungeld. Met Seedorf, Van Nistelrooij en Van Bommel bijvoorbeeld. Tjonge, dat kan de eerste de beste onderwijzer beter.

Ajax is natuurlijk niet meer het in organisatorisch opzicht kleine clubje dat het in De Meer was. Het is volstrekt onverantwoord om iemand zonder enige managementervaring carte blanche te geven op de manier waarop dat bij Ajax is gebeurd met Van Basten. Wie controleert hem? Niemand. Die Van der Boog is fan nr. 1.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 14, 2009 3:49 pm

Zijn medebestuurders en de RvC controleren van Basten

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 14, 2009 3:50 pm

Voor Cruijff-gate trok jij toch ook gewoon de vergelijking met Van Gaal en Michels? Dat het dus best wel eens zou kunnen werken met een grote baas aan het roer? Ik kan me vergissen hoor. :blush.gif:

peter

Bericht door peter » wo jan 14, 2009 3:51 pm

LucaS schreef:
Peter schreef:
Van Basten heeft over zijn 5 jaar het hoogste gemiddelde puntenaantal per wedstrijd gehaald. Daar zitten slechte en goede tegenstanders in dus. Net als bij andere bondscoaches.
Ik vrees dat niemand je serieus zal nemen als je zegt dat MvB beter heeft gepresteerd dan Hiddink en Michels, hoor. Het gaat om toernooien, namelijk. Al die kwalificaties en oefenduels zijn leuk voor de statistieken, maar daar win je geen prijzen mee.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jan 14, 2009 3:52 pm

joey schreef:
Van Gaal had nog niets bewezen. Hij was zelfs ontslagen bij AZ.

Het blijft een gok als je een coach met weinig ervaring aanstelt. Wordt het een succesverhaal (Van Gaal), of wordt het een deceptie (Cruijff)?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jan 14, 2009 3:52 pm

Feit is dat zowel van Gaal en JC aanmerkelijk minder ervaring hadden dan Marco, toen ze aangesteld werden als trainer. Nu is er zelfs een uitgebreide directie en een technisch manager.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 14, 2009 3:53 pm

Peter schreef:
LucaS schreef:
Peter schreef: Dit meen je niet serieus toch? Of ga je af op de statistiekjes waaruit blijkt dat vBasten de meeste kwalificatiepotjes heeft gewonnen?
Ik vrees dat niemand je serieus zal nemen als je zegt dat MvB beter heeft gepresteerd dan Hiddink en Michels, hoor. Het gaat om toernooien, namelijk. Al die kwalificaties en oefenduels zijn leuk voor de statistieken, maar daar win je geen prijzen mee.
Dat interesseert me niet zoveel eigenlijk. Hiddink heeft niets gewonnen met oranje hoor. En dat was best knap, met het gouden Ajax tot zijn beschikking.
Tijdens het afgelopen EK won van Basten van net zoveel indrukwekkende tegenstanders als Hiddink tijdens het WK 98. Laten we het maar niet over het EK in Engeland hebben

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 14, 2009 3:56 pm

Zoals gezegd, de organisatie is nu veel groter.

Voetbalclubs zijn rare bedrijven. Een normaal bedrijf zou nooit iemand als topman aanstellen die geen relevante managementervaring had. Het is vragen om problemen.

Van Basten trainer maken, dat kon nog. Maar hem alle touwtjes in handen geven, dát is een blijk van wanhoop, hoor. Bij Ajax weten ze het niet meer en hopen ze op een Redder.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 14, 2009 3:58 pm

Bij Ajax weten ze het prima. Dat was een heel weloverwogen keuzemogelijkheid volgens het rapport Coronel

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 14, 2009 4:00 pm

O ja, dat is waar ook. We hebben nu dan ook een AD met een enorme ervaring in het topvoetbal. :hypocrite.gif: :drecul.gif:

Dat rapport-Coronel is de gotspe van de eeuw. Maar dat zal Coronel niet uitmaken, want hij is wel mooi voorzitter.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 14, 2009 4:00 pm

joey schreef:Zoals gezegd, de organisatie is nu veel groter.

Voetbalclubs zijn rare bedrijven. Een normaal bedrijf zou nooit iemand als topman aanstellen die geen relevante managementervaring had. Het is vragen om problemen.

Van Basten trainer maken, dat kon nog. Maar hem alle touwtjes in handen geven, dát is een blijk van wanhoop, hoor. Bij Ajax weten ze het niet meer en hopen ze op een Redder.
Maar ik herinner me het dus verkeerd dat jij het voor Cruijff-gate wel zag zitten?

Het is maar net wie die redder is, Joey. Jij was als een kind zo blij toen het er op leek dat Cruijff zich met Ajax ging bemoeien, Joey. De organisatie is nu inderdaad veel groter. In dat opzicht lijkt Van Basten me meer een jongen van deze tijd dan Cruijff. Er zomaar even alle jeugdtrainers uitschoppen, en dan? :excited.gif:

peter

Bericht door peter » wo jan 14, 2009 4:00 pm

LucaS schreef:
Peter schreef:
LucaS schreef: Van Basten heeft over zijn 5 jaar het hoogste gemiddelde puntenaantal per wedstrijd gehaald. Daar zitten slechte en goede tegenstanders in dus. Net als bij andere bondscoaches.
Dat interesseert me niet zoveel eigenlijk. Hiddink heeft niets gewonnen met oranje hoor. En dat was best knap, met het gouden Ajax tot zijn beschikking.
Tijdens het afgelopen EK won van Basten van net zoveel indrukwekkende tegenstanders als Hiddink tijdens het WK 98. Laten we het maar niet over het EK in Engeland hebben
Och, met wat meer geluk had Guus die finale gehaald op een WK. Nederland ging er vrij kansloos af op een EK tegen Rusland. Maar ik vind het prima als jij Marco de best presterende bondscoach aller tijden vindt, hoor. Ik vind bijvoorbeeld dat Michels, Hiddink en wellicht ook Happel en Rijkaard het beter deden.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jan 14, 2009 4:03 pm

Co Adriaanse zou het wel weten: scorebordjournalistiek!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jan 14, 2009 4:04 pm

joey schreef:Dat rapport-Coronel is de gotspe van de eeuw. Maar dat zal Coronel niet uitmaken, want hij is wel mooi voorzitter.
Zo is het, kan alle dagen met zijn kop op de TV en verdient een godsvermogen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 14, 2009 4:07 pm

Enganche schreef:Het is maar net wie die redder is, Joey. Jij was als een kind zo blij toen het er op leek dat Cruijff zich met Ajax ging bemoeien, Joey. De organisatie is nu inderdaad veel groter. In dat opzicht lijkt Van Basten me meer een jongen van deze tijd dan Cruijff. Er zomaar even alle jeugdtrainers uitschoppen, en dan? :excited.gif:
Cruijff zou de jeugdopleiding en de scouting helpen reorganiseren, Thomas. En er is nooit gezegd dat hij het alleen zou doen. Hij wist zelf heel goed dat anderen het moesten uitvoeren. Maar goed, dat is jammer genoeg zo gelopen. Nu hebben al die middelmatige scouts en trainers hun zin. Er gebeurt niets. Of heb jij de indruk dat er een andere wind waait bij bijvoorbeeld de scouting? :confused.gif:

Maar over je vraag: in het rapport-Coronel, dat inmiddels de papierbak in is, staat duidelijk dat er een TD en een trainer moeten zijn of een trainer in combinatie met AD die een sterke voetbalman is. Daar ben ik het volledig mee eens. Iemand moet Van Basten controleren, nu gebeurt dat niet. Dat vind ik principieel verkeerd. Als je me een jaar geleden had gevraagd of ik voorstander was van een trainer met onbeperkte macht, dan was het antwoord op zeker nee geweest.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jan 14, 2009 4:12 pm

"The Coronel-report: The Sequel revisited." :drecul.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 14, 2009 4:13 pm

Van Basten heeft geen onbeperkte macht. Hoe stel jij je een directievergadering voor? Dat men zich niet bemoeit met elkaars verantwoordelijkheidsgebied? Dat ze elkaar niet beoordelen? Want in dat geval heb je het mis

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 14, 2009 4:16 pm

Jij stelt je voor dat Van der Boog Van Basten corrigeert? Dat is zoiets als van de voorzitter van de Jantje Smit-fanclub verwachten dat hij Jantje op zijn donder geeft.

Even een paar smileys voor Neef (is hij zo dol op: :drecul.gif: :excited.gif: :aai.gif: . Hoef ik nu niet meer op jouw posts te reageren, Neef?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jan 14, 2009 4:16 pm

Hij zít niet eens in de directie. :ajaxsmiley.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 14, 2009 4:18 pm

Reken maar als het slecht gaat of er gebeuren rare, onverantwoorde dingen onder verantwoordelijkheid van van Basten, dat zijn functioneren besproken wordt. En dat hij er in voorkomende gevallen uitvliegt

Plaats reactie