De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mar 07, 2008 10:15 pm

joey schreef:Iemand die weet wat topvoetbal inhoudt en de nadruk legt op de ontwikkeling van de spelers en niet van de trainers. Lijkt me duidelijk.
En hoe weet Cruijff dat Olde Riekerink niet geschikt is?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr mar 07, 2008 10:15 pm

OR was net verbeteringen aan het doorvoeren, dat verhaal klonk me goed in de oren. Ook trainers die alleen op naam gekozen waren werden ontslagen. De B1 schijnt wel goed te zijn.
Ik had liever gehad dat ie de scouting had aangepakt.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mar 07, 2008 10:16 pm

Maargoed ze doen allemaal maar, bij onze club is er altijd wat, het lijkt net of het nooit normaal kan, je geloofd soms gewoon niet wat er allemaal nu weer gebeurd.

Daniel

Bericht door Daniel » vr mar 07, 2008 10:16 pm

Neefkens schreef:OR was net verbeteringen aan het doorvoeren, dat verhaal klonk me goed in de oren. Ook trainers die alleen op naam gekozen waren werden ontslagen. De B1 schijnt wel goed te zijn.
Ik had liever gehad dat ie de scouting had aangepakt.
Exact, dat heeft een hogere prioriteit.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 07, 2008 10:17 pm

Thomas schreef:
joey schreef:Iemand die weet wat topvoetbal inhoudt en de nadruk legt op de ontwikkeling van de spelers en niet van de trainers. Lijkt me duidelijk.
Waarschijnlijk vanwege zijn slappe verhaal over video's kijken en de Toekomst renoveren. Terwijl iedereen die een paar wedstrijdjes op de Toekomst volgt kan zien dat de jeugdspelers van Ajax op fundamentele punten tekort schieten.
Het stinkt aan alle kanten!

sudesh

Bericht door sudesh » vr mar 07, 2008 10:17 pm

joey schreef:Ik neem aan dat Cruijff en nieuwe hoofd opleiding wilde aanstellen.
Klopt, een van de assistenten zou deze rol dan op zich moeten nemen. Marco zag dit echter niet zitten.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mar 07, 2008 10:17 pm

De scouting was ook heus wel aan de beurt gekomen denk ik. JC wou alleen beginnen met de jeugd, maar daar hield het heus niet mee op.

columbus

Bericht door columbus » vr mar 07, 2008 10:19 pm

joey schreef:
Peter schreef:Het gaat inderdaad te ver, Jansma. We hangen nu de hele club Ajax aan Marco van Basten op. Weet je waarom? Omdat er veel mensen ontzettend bang zijn om weg te moeten. Geef Marco van Basten alle ruimte en je kan weer rustig plaats nemen in de zetel en als het mis gaat dan gooi je de verantwoordelijke er uit. En dan? Dan stellen we Rijkaard aan en beginnen we overnieuw.

Nee, het is intern één grote ziekte.
Zo is het. Laat Cruijff zijn gang gaan bij de jeugdopleiding, dan is Van Basten daar niet verantwoorlijk voor. En bovendien wordt de zaak in een keer veel overzichtelijker. Maar nu? Van Basten gaat alles zelf doen. Tja..... :excited.gif:
Wat een drama allemaal, om niets... Jammer dat in deze Marco van Basten de zwarte piet krijgt.

Cruijff heeft een klein beetje tegengas gekregen. Een meningsverschil tussen twee volwassen mensen. Jammer dat hij gelijk de handdoek gooit. M.i. een laffe daad. En wat weten wij nou? Hoe realistisch waren de plannen van Cruijff? Misschien is het wel een hele verstandige zet van van Basten, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.. Hij staat straks 4 jaar onder contract bij Ajax terwijl meneertje Cruijff, na het ontslaan van een aantal personen, weer veilig onder de Spaanse zon zit. Hij moet gewoon echt zijn verantwoordelijkheid nemen en gewoon een officiele functie aannemen bij Ajax.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 07, 2008 10:19 pm

Peter schreef:De scouting was ook heus wel aan de beurt gekomen denk ik. JC wou alleen beginnen met de jeugd, maar daar hield het heus niet mee op.
\

Nee, dus half Ajax met de hakken in het zand. En Marco, die net komt kijken bij Ajax, gaat daar nog in mee ook. :aai.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr mar 07, 2008 10:19 pm

ik zeg niet dat OR wegmoet, ik weet alleen dat nu de jeugdopleiding gewoon matig is.

maar dat Van Basten en zijn henchmen het hele technisch beleid gaan doen... unbefuckinlievable... ik heb er geen woord voor...
dit je verzint gewoon niet...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mar 07, 2008 10:20 pm

joey schreef:
Thomas schreef:
Waarschijnlijk vanwege zijn slappe verhaal over video's kijken en de Toekomst renoveren. Terwijl iedereen die een paar wedstrijdjes op de Toekomst volgt kan zien dat de jeugdspelers van Ajax op fundamentele punten tekort schieten.
Cruijff heeft een geweldige visie, maar is geen helderziende hoor. Hij kan niet op basis van wat woorden van Olde Riekerink bepalen of die man geschikt is of niet. Olde Riekerink is pas een jaar bezig en het lijkt mij zeer aannemelijk dat Cruijff nog veel minder goed weet dan Van Basten hoe die man functioneert. Ik zeg niet dat straks niet kan blijken dat Cruijff geen gelijk had hoor, maar ik denk dat de prioriteit eerder bij andere mensen ligt dan bij Olde Riekerink. Niemand van ons weet precies wat voor werk die man levert. Silooy is laatst ontslagen, Frank de Boer is naar Ajax gehaald en Van Basten ziet blijkbaar reden genoeg om de samenwerking voort te zetten.

peter

Bericht door peter » vr mar 07, 2008 10:21 pm

Vergeet niet dat je bij een reorganisatie altijd beter een man van buiten het werk kan laten doen. Dit was de kans man! Geloof mij nou maar dat alle middelmaat er uit was gevlogen, hoor. Nu gaat de trainer/manager deze dingen doorvoeren? Marco van Basten mag wel oppassen, want zometeen halen ze hem ook naar beneden. Zo werken die dingen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr mar 07, 2008 10:21 pm

joey schreef:
Peter schreef:De scouting was ook heus wel aan de beurt gekomen denk ik. JC wou alleen beginnen met de jeugd, maar daar hield het heus niet mee op.
\

Nee, dus half Ajax met de hakken in het zand. En Marco, die net komt kijken bij Ajax, gaat daar nog in mee ook. :aai.gif:
Ja hoor, Marco, de simpele ziel, gaat daar zomaar in mee.
Ik ken een andere Marco.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 07, 2008 10:22 pm

Thomas, Cruijff weet alles van Ajax. Cruijff is een Ajacied, hij weet honderd keer meer van Ajax dan Van Basten die alleen maar met zijn carrière bezig is.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr mar 07, 2008 10:22 pm

Columbus schreef:
joey schreef:
Peter schreef:Het gaat inderdaad te ver, Jansma. We hangen nu de hele club Ajax aan Marco van Basten op. Weet je waarom? Omdat er veel mensen ontzettend bang zijn om weg te moeten. Geef Marco van Basten alle ruimte en je kan weer rustig plaats nemen in de zetel en als het mis gaat dan gooi je de verantwoordelijke er uit. En dan? Dan stellen we Rijkaard aan en beginnen we overnieuw.

Nee, het is intern één grote ziekte.
Zo is het. Laat Cruijff zijn gang gaan bij de jeugdopleiding, dan is Van Basten daar niet verantwoorlijk voor. En bovendien wordt de zaak in een keer veel overzichtelijker. Maar nu? Van Basten gaat alles zelf doen. Tja..... :excited.gif:
Wat een drama allemaal, om niets... Jammer dat in deze Marco van Basten de zwarte piet krijgt.

Cruijff heeft een klein beetje tegengas gekregen. Een meningsverschil tussen twee volwassen mensen. Jammer dat hij gelijk de handdoek gooit. M.i. een laffe daad. En wat weten wij nou? Hoe realistisch waren de plannen van Cruijff? Misschien is het wel een hele verstandige zet van van Basten, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.. Hij staat straks 4 jaar onder contract bij Ajax terwijl meneertje Cruijff, na het ontslaan van een aantal personen, weer veilig onder de Spaanse zon zit. Hij moet gewoon echt zijn verantwoordelijkheid nemen en gewoon een officiele functie aannemen bij Ajax.
Nou nee.
Naast dat de hele 'Cruijff gaat de club doorlicht en technisch beleid vormgeven' al erg twijfelachtig beslissing was, had Van Basten nooit aangesteld worden als coach... en al helemaal niet als 'manager' die ook over jeugdopleidng en scouting (?) gaat....

en twee minussen maken geen plus btw
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr mar 07, 2008 10:23 pm

Peter schreef:Vergeet niet dat je bij een reorganisatie altijd beter een man van buiten het werk kan laten doen. Dit was de kans man! Geloof mij nou maar dat alle middelmaat er uit was gevlogen, hoor. Nu gaat de trainer/manager deze dingen doorvoeren? Marco van Basten mag wel oppassen, want zometeen halen ze hem ook naar beneden. Zo werken die dingen.
Fantastisch, dan moet die externe weten dat er altijd weerstand is en daar mee om kunnen gaan. En niet weglopen als het iets getemporiseerd wordt.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 07, 2008 10:24 pm

Getemporiseerd, dat woord hoort mijn vriendin ook altijd op haar werk. Dat betekent dat er niets gebeurt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mar 07, 2008 10:24 pm

joey schreef:Thomas, Cruijff weet alles van Ajax. Cruijff is een Ajacied, hij weet honderd keer meer van Ajax dan Van Basten die alleen maar met zijn carrière bezig is.
Nou, dit gaat wat mij betreft wel erg ver hoor. Van Basten weet volgens mij meer van hoe de jeugdopleiding op dit moment functioneert dan Cruijff. Waarmee ik dus niet zeg dat hij dat beter dan Cruijff kan verbeteren, maar ik denk dat hij op dit moment wel beter dan Cruijff kan inschatten hoe iemand als Olde Riekerink functioneert. Hoe vaak zou Cruijff het afgelopen jaar nou om tafel hebben gezeten met JOR? Hoe vaak liep Cruijff het afgelopen jaar op de Toekomst?

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr mar 07, 2008 10:24 pm

mark my words, als over 2 jaar AC Milan komt voor Van Basten, hij is snel weg...

mooi om aan zo'n passant je heel technisch beleid op te hangen... :bomb.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr mar 07, 2008 10:25 pm

Neefkens schreef:
Peter schreef:Vergeet niet dat je bij een reorganisatie altijd beter een man van buiten het werk kan laten doen. Dit was de kans man! Geloof mij nou maar dat alle middelmaat er uit was gevlogen, hoor. Nu gaat de trainer/manager deze dingen doorvoeren? Marco van Basten mag wel oppassen, want zometeen halen ze hem ook naar beneden. Zo werken die dingen.
Fantastisch, dan moet die externe weten dat er altijd weerstand is en daar mee om kunnen gaan. En niet weglopen als het iets getemporiseerd wordt.
Daarom was vooraf al duidelijk dat Cruijff niet de juiste person hier voor was....

peter

Bericht door peter » vr mar 07, 2008 10:26 pm

@NEEF
Mwah. Cruijff doet dit uit vrije wil natuurlijk. Ik merkte al in het rapport dat men niet zo ontevreden was over de jeugdopleiding. Coronel merkte dit nota bene zelf op. Als je dan je verantwoordelijkheid neemt als JC dan verwacht je dat jij full in control bent. Hij gaat toch niet zijn naam te grabbel gooien voor het sluiten van compromissen?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr mar 07, 2008 10:27 pm

joey schreef:Getemporiseerd, dat woord hoort mijn vriendin ook altijd op haar werk. Dat betekent dat er niets gebeurt.
Misschien moet je iets verder kijken dat het werk van je vriendin :hypocrite.gif:
Externe adviseurs willen bijna altijd sneller dan de opdrachtgever, maar die zien vaak beter wat de implementatiemogelijkheden zijn.

columbus

Bericht door columbus » vr mar 07, 2008 10:28 pm

Neefkens schreef:
Precies. En dat stoort me het meest. Nota bene op een verschil van idee op de snelheid waarmee er een verandering plaats moet vinden. Niet eens over de inhoud. Wat een klein kind die Cruijff. Bij reorganisatie en fusies bij bedrijven zijn er altijd stappenplannen en compromissen nodig om tot een succes te komen. Maar helaas, jammer dat het zo heeft moeten lopen. Maar m.i. zegt dit meer over Cruiff dan over van Basten.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr mar 07, 2008 10:29 pm

Peter schreef:@NEEF
Mwah. Cruijff doet dit uit vrije wil natuurlijk. Ik merkte al in het rapport dat men niet zo ontevreden was over de jeugdopleiding. Coronel merkte dit nota bene zelf op. Als je dan je verantwoordelijkheid neemt als JC dan verwacht je dat jij full in control bent. Hij gaat toch niet zijn naam te grabbel gooien voor het sluiten van compromissen?
De jeugdopleiding kwam er het beste van af. Je laatste zin is heel terecht: het gaat hem om zijn naam en niet om de beste oplossing voor "zijn geliefde club".

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 07, 2008 10:29 pm

Thomas schreef:
joey schreef:Thomas, Cruijff weet alles van Ajax. Cruijff is een Ajacied, hij weet honderd keer meer van Ajax dan Van Basten die alleen maar met zijn carrière bezig is.
Nou, dit gaat wat mij betreft wel erg ver hoor. Van Basten weet volgens mij meer van hoe de jeugdopleiding op dit moment functioneert dan Cruijff. Waarmee ik dus niet zeg dat hij dat beter dan Cruijff kan verbeteren, maar ik denk dat hij op dit moment wel beter dan Cruijff kan inschatten hoe iemand als Olde Riekerink functioneert. Hoe vaak zou Cruijff het afgelopen jaar nou om tafel hebben gezeten met JOR? Hoe vaak liep Cruijff het afgelopen jaar op de Toekomst?
Hahaha, Cruijff heeft honderd lijntjes. Zijn beste vriend Rolf Grootenbroek is leider op de Toekomst. Piet Keizer is zijn vriend. Bobby Haarms is zijn vriend. Met Leo van Wijk heeft hij vroeger gevoetbald. Met Arie van Eijden ook. Et cetera, et cetera. Voor Cruijff is Ajax een gevoel. Zijn vader was 'hofleverancier van Ajax'. Hij is bij Ajax opgegroeid. Zijn moeder maakte het stadion schoon.

Van Basten is een carrière-Ajacied. Heb je hem bij zijn presentatie gehoord? Hij kreeg het net uit zijn strot om te zeggen dat hij een Ajax-verleden had. Voor Van Basten is Ajax gewoon de volgende stap. En dan komt de volgende stap. Als Van Basten het elders beter kan krijgen is hij weg, hoor. Van Basten heeft zijn hele leven alleen maar aan Van Basten gedacht.

Plaats reactie