De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jan 14, 2009 10:53 am

joey schreef:
Neefkens schreef:
joey schreef:Ik kijk dwars door de act van Van Basten heen. Mij houdt hij niet voor de gek. Van Basten is een matige trainer met een geweldige PR. Hij leunt zwaar op zijn reputatie als voetballer. Als hij de carrière van Adrie Koster had gehad, was hij hier allang met de grond gelijk gemaakt.
Maar jíj bent dan ook een échte AJAX-supporter, jij laat je niet voor de gek houden. Wij daarentegen: überpositivo's zonder mening, TT-supporters, dagjesmensen, wat weten die nou.... :ajaxsmiley.gif:
Ik had het over de sfeer in het stadion, Neef. Aangezien jij nooit in het stadion komt, weet jij er weinig van.

Of fora van andere clubs lachen ze zich rot over die uitspraak van Van Basten, Dat van die goede sfeer is niemand opgevallen. :hypocrite.gif:
Dus ik mag van jou wél een mening hebben over van Basten? Mazzeltje zeg. Dan mag ik dus ook wel zeggen dat van mij van Basten best mag zeggen dat hij de sfeer goed vindt de laatste tijd. En dáár ging het namelijk om.

En het beleid van van Basten kenmerken als "shit happens" ? Tjongejonge.
Er gaat vast dingen fout, maar "shit happens" impliceert een positie als feyenoord.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 14, 2009 10:58 am

Ik zeg toch niet dat Van Basten het niet mag zeggen? Ik zeg dat hij onzin praat. Maar ik begrijp hem wel, hoor. Hij haalt graag een wit voetje bij de aanhang.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » wo jan 14, 2009 11:01 am

joey schreef:De mortibus nihil quod bene.
Mevrouw heeft geen mooie benen ?.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 14, 2009 11:11 am

Over de doden niets dan goeds?
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jan 14, 2009 11:14 am

LucaS schreef:Over de doden niets dan goeds?
Goed bezig, Luuk! (van de doden niets dan goed)
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 14, 2009 11:17 am

En dat terwijl ik geen klassieke talen heb gehad! Maar het mort(ibus) en bene gaven het weg!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jan 14, 2009 11:29 am

joey schreef:Ik zeg toch niet dat Van Basten het niet mag zeggen?
Dat zei je dus wel. Hij moest zich er niet mee bemoeien.

Thafunk

Bericht door Thafunk » wo jan 14, 2009 11:41 am

Ach, dat is ook zo'n fabel die je nooit uitgeroeid krijgt: 'de sfeer in de Arena is altijd slecht'. Net zoals er zelfs in de magerste Feyenoord jaren nog altijd werd gesproken over het hondstrouwe legioen, terwiijl De Kuip iedere wedstrijd half leeg was. (of voor de optimisten: half vol)

Goed dat Van Basten zich er positief over uitlaat. De sfeer ís ook beter geworden. (en ja - ik kom in het stadion) Maar misschien is sfeer ook iets waar je niet over kunt/mag twisten. Ik reken onder sfeer ook het gehops en gezang van 410, terwijl anderen liever gemopper om zich heen horen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jan 14, 2009 11:47 am

Ik kan me niet voorstellen dat iemand liever gemopper om zich heen hoort dan gezang en gehops. Ik vraag me echt af (zonder waardeoordeel) hoe dat kan.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 14, 2009 12:18 pm

Mwah, tot op zekere hoogte kan ik me dat best voorstellen.

Het altijd maar vrolijk en optimistisch gedrag zoals op 410 kan bij mij ook wel eens verkeerd vallen. Daar moet je je overigens ook niet te veel van voorstellen hoor. Maar, even gecharcheerd, ik hoef geen polonaise te zien als we met 0-2 achter staan en slecht spelen. Dan hoor ik liever gemopper en gezeur om me heen. Ik hoef overigens ook geen polonaise te zien als we 2-0 voorstaan en goed spelen maar da's een ander verhaal... :smallgrin.gif:

Maar datzelfde 410 heeft wel degelijk een belangrijk aandeel in de betere sfeer in de Arena. Want daar heeft V.Basten gewoon een punt. De sfeer is absoluut beter geworden. Hebben we nu ineens het meest sfeervolle stadion van Nederland? Nee, dat niet. Maar het is er de laatste tijd bij ons zeker sfeervoller op geworden. 410 heeft Zuid wakker geschud en er ontstaat iets van wisselwerking. Ik ben daar wel positief over in ieder geval.
Nil volentibus arduum

goodfella

Bericht door goodfella » wo jan 14, 2009 1:09 pm

joey schreef: Ik had het over de sfeer in het stadion, Neef. Aangezien jij nooit in het stadion komt, weet jij er weinig van.

Of fora van andere clubs lachen ze zich rot over die uitspraak van Van Basten, Dat van die goede sfeer is niemand opgevallen. :hypocrite.gif:
De thuiswedstrijden tegen oa Groningen en PSV waren uitermate sfeervol. Maar toen zat jij klaarblijkelijk thuis, want anders zou je dat ook wel zijn opgevallen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jan 14, 2009 1:09 pm

Als je de dingen overdrijft, is het al snel overdreven gedrag. Maar in een normale situatie erger ik me kapot aan gemopper. Béétje positief zijn maakt alles zoveel leuker.

goodfella

Bericht door goodfella » wo jan 14, 2009 1:13 pm

Neefkens schreef:Als je de dingen overdrijft, is het al snel overdreven gedrag. Maar in een normale situatie erger ik me kapot aan gemopper. Béétje positief zijn maakt alles zoveel leuker.
Joey liegt dat ie barst Neefkens. Anders zou ie een stuk genuanceerder hebben gereageerd. Hij heeft zelf vrijwel geen wedstrijd in het stadion gezien.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 14, 2009 1:29 pm

joey schreef:Ik kijk dwars door de act van Van Basten heen. Mij houdt hij niet voor de gek. Van Basten is een matige trainer met een geweldige PR. Hij leunt zwaar op zijn reputatie als voetballer. Als hij de carrière van Adrie Koster had gehad, was hij hier allang met de grond gelijk gemaakt.
Uh, zou het ook kunnen dat Van Basten andere mensen niet voor de gek houdt of die mensen niet verblind zijn door zijn reputatie als voetballer, maar dat die mensen hem gewoon geen slechte trainer vinden? Kom op, Joey. Dit slaat echt nergens op.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 14, 2009 1:41 pm

Het bespelen van publiek en spelers al dan niet via de pers is toch ook gewoon een onderdeel van de baan? Ok, het gaat mis als je het alléén daarvan moet hebben. Maar het is wel degelijk belangrijk om hiermee als coach goed om te kunnen gaan.
Nil volentibus arduum

Jesse

Bericht door Jesse » wo jan 14, 2009 1:57 pm

Precies, Hiddink is daar bijvoorbeeld een meester in.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo jan 14, 2009 2:11 pm

Ik kijk dwars door die act van Hiddink heen hoor, die houdt mij niet voor de gek.

Maar even serieus. Ik denk gewoon, klinkt misschien héél gek in deze tijd van complottheorieën dat Marco misschien gewoon vindt dat de sfeer de laatste tijd heel goed is. Gewoon, zoals ik het zeg dus. Prima, bedankt voor het complimentje Marco, we doen ons best, op naar NEC. Om nu elk woordje helemaal te ontleden en er een 'act' in te zien, daar geloof ik niet zo in.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 14, 2009 2:15 pm

Juist! :worshippy.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 14, 2009 3:28 pm

Neefkens schreef:Ik kan me niet voorstellen dat iemand liever gemopper om zich heen hoort dan gezang en gehops. Ik vraag me echt af (zonder waardeoordeel) hoe dat kan.
Zonder waardeoordeel? Grapjas. :smallgrin.gif:

Van Basten had nooit de volledige leiding bij Ajax gekregen als hij geen ex-topvoetballer was, Thomas. Als trainer heeft hij amper iets gepresteerd. Laat staan als TD of manager.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 14, 2009 3:29 pm

Ok, dus iedereen die achter Van Basten staat is verblind door zijn reputatie als voetballer. Goed om te weten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jan 14, 2009 3:30 pm

Ik dacht al: waarom zie ik zo weinig?

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 14, 2009 3:31 pm

Van Gaal kreeg ook de volledige leiding bij Ajax zonder als trainer gepresteerd te hebben

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jan 14, 2009 3:32 pm

joey schreef:
Neefkens schreef:Ik kan me niet voorstellen dat iemand liever gemopper om zich heen hoort dan gezang en gehops. Ik vraag me echt af (zonder waardeoordeel) hoe dat kan.
Zonder waardeoordeel? Grapjas. :smallgrin.gif.
Ga lekker voort zo joey, gewoon niemand geloven, alles overal wat achter zoeken. Marillion probeerde me het beeld te schetsen, omdat hij snapte dat ik het me écht afvroeg. :blush.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jan 14, 2009 3:35 pm

LucaS schreef:Van Gaal kreeg ook de volledige leiding bij Ajax zonder als trainer gepresteerd te hebben
Ik ken er nóg wel eentje... :drecul.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 14, 2009 3:37 pm

Maar dat was een minder groot succes. Met een gouden generatie Ajaxtalenten werd geen kampioenschap gehaald. Bovendien werd het weinige transfergeld aan grotendeels verkeerde spelers besteed

Plaats reactie