Mijn geheugen gaat verder terug dan een paar week, dat schijnt vrij uitzonderlijk te zijn in de voetbalwereld, maar dat betekent wel dat je alleen maar kunt constateren dat Cruijff slecht is voor Ajax. Heel slecht.Peter schreef:Je hebt echt wat tegen Cruijff he. Je zoekt het weer heel ver, maar dan heb je wel weer iets om mee te slaan. Knap staaltje.
De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Wollt ihr den totalen Mensch?
De VI suggereert niets, de VI meldt het als een feit. Wat de T deed in haar campagnes tegen vd Boog, dat was suggereren. Daar heb ik overigens nauwelijks nuanceringen van gezien van de Cruijff fans. Zeg maar, geen nuanceringen.Peter schreef:Dat suggereert in ieder geval VI voor Jonk en Bergkamp. Van de rest is dat een knap staaltje duimzuigen.
I think I lost my fucking headache
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Aha de VI meldt het als een feit. OK dan ben ik overtuigd. Fok, dan moet het wel waar zijn. Shit heeee. 

Ik heb het ook niet nog ontkracht horen worden overigens. Ik hou er altijd rekening mee dat er onzin geschreven wordt, maar ik zou dan zo onderhand wel een ontkenning verwachten. Ik zou me namelijk doodschamen voor zo'n salariseis en als VI dat onterecht zou beweren zou ik heel boos worden en reageren.
Maar het staat nog niet vast, wel is het geheel in lijn met de idiote overbetaling van Cruijffs vorige vriendjes die de club kapot kwamen maken.
Maar het staat nog niet vast, wel is het geheel in lijn met de idiote overbetaling van Cruijffs vorige vriendjes die de club kapot kwamen maken.
Ik zeg helemaal niet dat het dan waar is, maar jouw opmerking dat de VI eea suggereert is gewoon onjuist.Peter schreef:Aha de VI meldt het als een feit. OK dan ben ik overtuigd. Fok, dan moet het wel waar zijn. Shit heeee.
Van de rest is het duimzuigen? Verder is alleen de RvC als gevolg van Cruijff's bedreigingen vervangen. Ook die willen een vergoeding, voor het eerst in de geschiedenis van Ajax.
- peter
Daar gaat Lucas weer met de feiten. Het is allemaal maar wat. Dit was het citaat:
Ze willen een vergoeding mensen! Een dikke vette ook! Stelletje kolerelijers! Ze maken Ajax kapot!
Zucht.
Misschien moet Lucas even opzoeken wat 'overweging' betekent."Dit werk moet in de geest van vrijwilligers worden gedaan, maar met de kennis en inzet van een professional. Een vergoeding moet daarbij een overweging zijn. Al is daar met nog geen woord over gesproken”,
Ze willen een vergoeding mensen! Een dikke vette ook! Stelletje kolerelijers! Ze maken Ajax kapot!
Zucht.
Je bent erg goed in het verdraaien van woorden en het leggen van die woorden in andermans mond. Het feit dat de goede man er over begint betekent wel dat er met een woord over gesproken is, in ieder geval al op het moment er dus over begint. Ik heb geen mening over de hoogte van die eventuele beloning omdat ik die hoogte niet ken. Daar heb ik dus dan ook geen letter over geschreven.
En ze maken Ajax niet kapot, daar is Cruijff een half jaartje geleden, of eigenlijk al jaren geleden, mee begonnen. Maar in ieder geval een half jaar geleden door Ajax over te levren aan maffiapraktijken. En Bergkamp en Jonk, die misbruiken hun huidige positie om Ajax een poot uit te draaien. Deze twee loopjongens past niets anders dan de diepste minachting.
En ze maken Ajax niet kapot, daar is Cruijff een half jaartje geleden, of eigenlijk al jaren geleden, mee begonnen. Maar in ieder geval een half jaar geleden door Ajax over te levren aan maffiapraktijken. En Bergkamp en Jonk, die misbruiken hun huidige positie om Ajax een poot uit te draaien. Deze twee loopjongens past niets anders dan de diepste minachting.
Ik dacht dat ze al aan zagen komen dat ze om de haverklap naar Barcelona moesten vliegen en geen zin hadden om dat elke keer uit eigen zak te betalen, maar het gaat dus niet om een onkostenvergoeding.Peter schreef:Daar gaat Lucas weer met de feiten. Het is allemaal maar wat. Dit was het citaat:
Misschien moet Lucas even opzoeken wat 'overweging' betekent."Dit werk moet in de geest van vrijwilligers worden gedaan, maar met de kennis en inzet van een professional. Een vergoeding moet daarbij een overweging zijn. Al is daar met nog geen woord over gesproken”,
Zucht.
Maar het tikt natuurlijk wel lekker aan zo. 1 miljoen per jaar voor Bergkamp en Jonk ipv 3 ton of zo, een operationeel directeur voor ook waarschijnlijk een ton of 3 omdat ze geen geschikte AD kunnen vinden. Hiddink dan als directeur voetbal? Als die het als vriendendienst beschouwd ben je met een miljoen wel klaar, dus dat valt dan weer meer. Commissarenvergoeding, dan heb je het ook snel over 10 mille pp, onkosten en vliegticketvergoeding er nog bij. En dan hebben we het nog niet over ontslagvergoedingen.
Je komt op die manier toch snel aan 2 of 3 miljoen extra per jaar met al die "echte Ajacieden" in de organisatie, geld wat je niet aan spelers kunt uitgeven, en ook niet aan de jeugdopleiding.
- peter
Ja het zit allemaal heel diep zie ik alweer.
Een overweging:
1) Aanschouw 2) Afweging 3) Argument 4) Bedenk 5) Bedenken 6) Bedenking 7) Beraad 8) Berekening 9) Beschouwing
Een afweging. Maar nee, Lucas weet het alweer. Ze willen een vergoeding mensen. En nu niet de boel verdraaien Peter, want zo werkt het niet.
Een overweging:
1) Aanschouw 2) Afweging 3) Argument 4) Bedenk 5) Bedenken 6) Bedenking 7) Beraad 8) Berekening 9) Beschouwing
Een afweging. Maar nee, Lucas weet het alweer. Ze willen een vergoeding mensen. En nu niet de boel verdraaien Peter, want zo werkt het niet.

- peter
Voor dat geld heb je ook een jaar lang Martin Jol. Doeeeee mij die maar!Le T. schreef:
Je komt op die manier toch snel aan 2 of 3 miljoen extra per jaar met al die "echte Ajacieden" in de organisatie.

Ah, benieuwd wat je had gezegd als Coronel een vergoeding voor zichzelf had geopperd. Of eigenlijk weet ik het wel.
- peter
Eerlijk? Ik vind het niet meer dan normaal dat de RvC een bedrag krijgt. Ik was ook in de veronderstelling dat Coronel en cs gewoon een vergoeding kregen bijvoorbeeld. Hoeft niet teveel te zijn, maar die lui zijn er gewoon wel aardig druk mee. Hoeft geen kapitaal te zijn, zoals Kok bij ING, maar gewoon een kleine vergoeding (10.000 ofzo).
Een vergoeding zou belachelijk zijn. Totaal onzinnig! Deze functie is een erebaan, en daar hoeft en moet geen geld tegenover staan.
Overigens begrijp ik wel waarom Ten Have dit zegt. Een echte Ajacied die deze functie krijgt, zou nooit zoiets zeggen. Het is het allerhoogste wat je als Ajacied kan bereiken en dat moet je met trots vervallen. Onze nieuwe RVC bestaat echter voor 60% uit zakenmensen en die hebben geen enkele feeling met de club. Dan is het niet zo gek als je voor al dat werk geen euro ontvangt.
De bedoeling is dat de RVC meer gaat samenwerken met de directie. Dus is het voor de commissarissen ook meer werk. De afgelopen jaren deden de commissarissen niet meer dan controleren, als dat er al van kwam.
Ik zit er niet mee als commissarissen een vergoeding krijgen. Als Ajax daardoor topmensen kan binnenhalen, is het het geld wel waard.
Ik zit er niet mee als commissarissen een vergoeding krijgen. Als Ajax daardoor topmensen kan binnenhalen, is het het geld wel waard.
Het stinkt aan alle kanten!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Uit de bestuurservaring die ik heb, maak ik op dat samenwerken tussen RvC en directie mij onverstandig lijkt. De RvC is er juist om het werk van de directie te toetsen; natuurlijk mag je als directie de RvC als klankbord gebruiken, maar samenwerken maakt dat de gezagsverhouding troebel wordt en je het jezelf als RvC tamelijk moeilijk maakt. Je verbindt dan in feite je lot aan dat van de directie. En dat lijkt me allesbehalve de bedoeling.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Krijg je daar beter bestuur van dan? Als het doel van de organisatie geld verdienen is dan natuurlijk wel. Ik denk dat eerzucht en ijdelheid de drijfveren voor een commissaris of verenigingsbestuurder moeten zijn. Als je dan je werk goed doet, en anderen ook, dan heb je niet alleen dat daardoor jouw club succes heeft, maar ook dat je daar dan echt trots op mag zijn en voldoening van mag hebben van die prestatie. Voor mensen die niet kunnen voetballen is dat de enige manier om deelgenoot te zijn van sportief succes, dan kunnen ze mooi voldaan staan glimmen bij een prijs.Peter schreef:Eerlijk? Ik vind het niet meer dan normaal dat de RvC een bedrag krijgt. Ik was ook in de veronderstelling dat Coronel en cs gewoon een vergoeding kregen bijvoorbeeld. Hoeft niet teveel te zijn, maar die lui zijn er gewoon wel aardig druk mee. Hoeft geen kapitaal te zijn, zoals Kok bij ING, maar gewoon een kleine vergoeding (10.000 ofzo).
Nee, dat is niet de bedoeling, dat is een lapmiddel omdat Cruijff geen geschikte kandidaat kan vinden.joey schreef:De bedoeling is dat de RVC meer gaat samenwerken met de directie.
Alleen zijn mensen die het laten afhangen van de vergoeding geen topmensen voor deze functie.Dus is het voor de commissarissen ook meer werk. De afgelopen jaren deden de commissarissen niet meer dan controleren, als dat er al van kwam.
Het is een belachelijk idee. De directie bestuurt de NV, de commissarissen controleren namens de aandeelhouders de directie.
- peter
Eens. Controleren en niets meer/minder. Zo ben ik het ook gewend.
Blijkbaar is er veel weerstand tegen een vergoeding voor een RvC omdat 'we' Ajax zijn. Ik snap prima dat iemand die het financiele gedeelte van de organisatie van Ajax controleert daar een vergoeding voor wil. Laten we niet doen alsof de RvC louter voetbalverstand en eergevoel herbergt. Nee, ze moeten ook de organisatie (lees: de NV) controleren en dan vind ik Ajax eigenlijk ook gewoon een bedrijf. Dat een RvC daar een vergoeding voor wil zien is in mijn ogen plausibel. Of ze nu Joop Krant of Steven ten Have heten. Het is me allemaal om het even.
Blijkbaar is er veel weerstand tegen een vergoeding voor een RvC omdat 'we' Ajax zijn. Ik snap prima dat iemand die het financiele gedeelte van de organisatie van Ajax controleert daar een vergoeding voor wil. Laten we niet doen alsof de RvC louter voetbalverstand en eergevoel herbergt. Nee, ze moeten ook de organisatie (lees: de NV) controleren en dan vind ik Ajax eigenlijk ook gewoon een bedrijf. Dat een RvC daar een vergoeding voor wil zien is in mijn ogen plausibel. Of ze nu Joop Krant of Steven ten Have heten. Het is me allemaal om het even.
Je denkt dat Jaakke voor niets is opgestapt, na de putsch van Coronel?LucaS schreef: Van de rest is het duimzuigen? Verder is alleen de RvC als gevolg van Cruijff's bedreigingen vervangen. Ook die willen een vergoeding, voor het eerst in de geschiedenis van Ajax.

Bij mijn weten zijn die niet bedreigd. Of jij denkt dat ze afgekocht zijn? Als dat zo is zou ik daar graag een bron van zien.
Coronel heeft geen putsch gepleegd, Coronel wilde het oorspronkelijk ook helemaal niet doen. Je gaat toch niet de geschiedenis herschrijven?
Coronel heeft geen putsch gepleegd, Coronel wilde het oorspronkelijk ook helemaal niet doen. Je gaat toch niet de geschiedenis herschrijven?
Coronel suggereerde dat hij het niet wilde doen.LucaS schreef: Coronel heeft geen putsch gepleegd, Coronel wilde het oorspronkelijk ook helemaal niet doen. Je gaat toch niet de geschiedenis herschrijven?

Hij was uiteindelijk wel héél moeilijk over te halen.

Denk je echt dat Jaakke en Fontein hun portefeuille ter beschikking hebben gesteld en zonder vergoeding zijn vertrokken? Net als MvG? Die mensen zijn ontslagen en zullen dús een schadevergoeding hebben ontvangen. Net zoals Boog en Coronel (terecht) een oprotpremie hebben meegekregen.
En net als de door Boog ontslagen Jol, Cock en Lindeman financieel zijn gecompenseerd.
Fontein en van Geel waren directeur, met een contract en salaris en zullen ongetwijfeld een ontslagvergoeding hebben gekregen. Jaakke was onbezoldigd voorzitter van de vereniging en RvC lid en heeft ongetwijfeld geen vergoeding meegekregen. Maar nogmaals, als jij weet dat de vorige RvC leden een (oprot)vergoeding hebben gekregen, dan ben ik zeer benieuwd naar de bron. Net als de bron voor de oprotvergoeding voor Coronel, want die heeft er ook geen gekregen.
Ik citeer je even:
En vervolgens:LucaS schreef: Verder is alleen de RvC als gevolg van Cruijff's bedreigingen vervangen. Ook die willen een vergoeding, voor het eerst in de geschiedenis van Ajax.
Ik volg je even niet...LucaS schreef: Net als de bron voor de oprotvergoeding voor Coronel, want die heeft er ook geen gekregen.
Ik beweer dat de RvC leden in de geschiedenis geen vergoedingen kregen, jij beweert dat RvC-leden Jaakke en Coronel een oprotpremie hebben gekregen. Ik geloof dat niet en vraag dus naar je bron.