Je weet ik heb een zeer hoge hoed van je op, maar het herkennen van de echte grootheden op het gebied van (technisch) leiding geven is niet je sterkste kant!
Moderator: mods
Er is al veel te veel geblaat en kuddegedrag, alsjeblieft geen schaap. De bestuursstructuur is 3 jaar geleden veranderd, dat was nodig, en dat is een succes geweest. Daar was dan ook totaal geen kritiek op. We moeten gewoon een AD hebben die zich een goed bestuurder heeft getoond, die weet waar hij voetbalexpertise moet halen en die snapt waar Ajax voor staat. Meer niet.Neefkens schreef:Ik verlang zo naar rust rondom ons cluppie, ik vraag me af of de scheiding in een operationele en een voetbaldirecteur de oplossing is. Maar misschien is het schaap met de 5 poten wel niet te vinden nu.
Zo is het. De integere Boog zou Jol niet ontslaan. Daar mochten we hem op afrekenen.Yo schreef:Er was gewoon sprake van een doorlopend contract. Beide partijen wilden van elkaar af en dan gaat het zoals het gegaan is. Als Jol 0,0 euro meegekregen zou hebben was hij nog wel even blijven zitten tot hij ontslagen zou worden.
Hoe zijn de gesprekken met de directie verlopen?
Ik heb aantal gesprekken gehad met Rik van de Boog over de drastische koerswijziging binnen Ajax na het vertrek van Martin Jol. Martin en Cock hadden bij hun afscheid bedongen, dat Rik van de Boog mij in het kader van mijn opleiding zou steunen. Daar is niets van terecht gekomen, want Rik van de Boog kan geen kant op. Hij zit gevangen in het web van Johan Cruijff.
Ongeveer net zo dramatisch als toen Cruijff de jeugdopleiding had neergezet.Peter schreef:Stekelenburg, VdWiel, Mathijsen, Heitinga, Gio, van Bommel, de Jong, Robben, van Persie, Sneijder. Kuijt. Invallers? Braafheid, Elia, vdVaart. Tel maar na.
Boeit verder ook niet, want vdBoog heeft hier geen ene jota mee te maken, natuurlijk.
Ik zie alleen dat onze jeugdopleiding het de laatste jaren dramatisch doet. De doorstroming is nihil. Het wordt gemaskeerd door de aanwas van buitenlandse talenten.