Ik begrijp het ook beter van andere vakmannen als Rob Witschge en John van 't Schip die zonder Cruijff geen werk konden krijgen en die niet zo heel dik verdiend hebben in hun carriere. Maar van de andere kant, Van Basten verdiende ook heel fors.joey schreef:Wie of wat is 'Ajax', in dit verhaal? Dat moet de directie wel zijn, of wat daarvan overgebleven is. De heren Slop en Van der Aat, die weten dat hij dagen geteld zijn als Cruijff blijft zitten. Ze duimen dat het morgen misloopt met Cruijff, dan kunnen ze daarna Bergkamp en Jonk lozen omdat die zogenaamd te duur zijn.
Bergkamp en Jonk hebben nu een heel gewoon contract. Ik kan me niet voorstellen dat geld voor die mannen een breekpunt is.
Misschien is dat waarom oudvoetballers de dienst uit moeten maken, die nemen hun mentaliteit als voetbalprof mee. Ik heb er ook moeite mee me dat van Bergkamp voor te stellen, die heeft zo goed geboerd en leek me iemand die geld toch al kon relativeren. Ik snap ook nog wel de behoefte om op waarde geschat te worden en erkend te willen worden dat je capaciteiten veel geld waar zijn. Maar kom op zeg, Bergkamp is een beginnend trainer. Die mag niet eens net zoveel verdienen als JOR.