Erik ten Hag

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Sandro

Re: Erik ten Hag

Bericht door Sandro » za okt 06, 2018 8:40 pm

Tegen die positieve ontwikkeling in staan we al wel weer vijf punten achter in de Eredivisie. Daar maak ik me wel zorgen over ook al is het seizoen nog lang. We zitten nu al in een positie dat we ons vrijwel geen missstap meer kunnen veroorloven.
Tja, PSV is gewoon foutloos tot nu toe in de competitie. Daar is lastig tegen op te boksen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za okt 06, 2018 9:21 pm

Nou ja, daar zijn we een paar weken terug toch zelf bij geweest? Dat was bepaald geen succes van de kant van Ajax. En het eerdere puntenverlies was ook slordig.

Ik realiseer me best dat je soms ook een klein beetje geluk nodig hebt met een bal die er net wel of juist net niet in valt. Zowel bij jezelf als bij de concurrent. Maar Ajax moet wel oppassen dat we het in de Eredivisie niet te snel definitief verspelen. We moeten er vanuit gaan dat PSV niet veel punten gaat laten liggen. Dan is de manier waarop we in Eindhoven de doelpunten weggaven wel een dure fout.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » za okt 06, 2018 9:36 pm

We moeten er vanuit gaan dat PSV niet veel punten gaat laten liggen
Ja precies, dat dus. Ze laten eigenlijk niks liggen. Dat was mijn punt.

We verliezen in Eindhoven. Kan op zich gebeuren, is maar één wedstrijd. Het is nu alleen zo dat Ajax en PSV zo ver boven de rest uitstijgen dat de onderlinge duels steeds beslissender worden.

Lionel

Bericht door Lionel » zo okt 07, 2018 5:04 am

Sandro schreef:
Tegen die positieve ontwikkeling in staan we al wel weer vijf punten achter in de Eredivisie. Daar maak ik me wel zorgen over ook al is het seizoen nog lang. We zitten nu al in een positie dat we ons vrijwel geen missstap meer kunnen veroorloven.
Uit mag je daar toch niet met 3 0 verliezen? En thuis 1 1 tegen Heracles.. Het spel was een aantal weken ook gewoon ruk hoor.

Tja, PSV is gewoon foutloos tot nu toe in de competitie. Daar is lastig tegen op te boksen.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo okt 07, 2018 10:05 am

Sandro schreef:

We verliezen in Eindhoven. Kan op zich gebeuren, is maar één wedstrijd. Het is nu alleen zo dat Ajax en PSV zo ver boven de rest uitstijgen dat de onderlinge duels steeds beslissender worden.
Voorlopig stijgt alleen PSV ver boven de rest uit. Wij hebben momenteel net zo veel punten als de kakkies en Heracles.

wimpey

Bericht door wimpey » zo okt 07, 2018 6:30 pm

NSB-verleden van De T., middels zagen aan stoelpoten EtH, komt weer eens aan de oppervlakte. Dat zgn. gesprek van 3 uur is klinkklare onzin.

Fake news. Ze hebben een mening en zoeken er 'feiten' bij.

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » zo okt 07, 2018 8:25 pm

Ik ben blij met ten Hag, ook vandaag weer een plan en speelwijze dat prima uitpakte!

En trekt zich, net als Bosz, niets aan van de buitenwacht.

Sandro

Bericht door Sandro » zo okt 07, 2018 9:03 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Sandro schreef:

Voorlopig stijgt alleen PSV ver boven de rest uit. Wij hebben momenteel net zo veel punten als de kakkies en Heracles.
Inmiddels hebben we meer punten dan "de kakkies" en Heracles.

Lionel

Bericht door Lionel » zo okt 07, 2018 11:35 pm

Gaizka1985 schreef:Ik ben blij met ten Hag, ook vandaag weer een plan en speelwijze dat prima uitpakte!

En trekt zich, net als Bosz, niets aan van de buitenwacht.
Kan wel wezen maar we staan 5 punten achter.
IK GELOOF!!!!!!

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » ma okt 08, 2018 4:53 am

En ondanks die 5 punten vind ik ons beter dan PSV, we voetballen veel makkelijker, positiespel is beter verzorgd.

Van PSV winnen in Amsterdam en het zijn nog maar 2 punten, die zijn echt wel ergens goed te maken.

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 08, 2018 8:06 am

Gaizka1985 schreef:En ondanks die 5 punten vind ik ons beter dan PSV, we voetballen veel makkelijker, positiespel is beter verzorgd.

Van PSV winnen in Amsterdam en het zijn nog maar 2 punten, die zijn echt wel ergens goed te maken.
edsv speelt meer op kracht. Is explosiever. Ajax speelt inderdaad verzorgder.

edsv heeft natuurlijk het voordeel dat ze nog maar 4 Europese wedstrijden spelen.

zeux

Bericht door zeux » ma okt 08, 2018 8:13 am

Gaizka1985 schreef:En ondanks die 5 punten vind ik ons beter dan PSV, we voetballen veel makkelijker, positiespel is beter verzorgd.

Probleem is: hoe logisch is het dat Ajax vanaf nu alles wint? Ik vrees dat er nog wel ergens een gelijkspel of dom verlies tussen gaat zitten. Ik denk dat psv door de coach uiteindelijk consistenter gaat zijn, doordat hij de spelers het gros van de wedstrijden gefocused zal weten te houden. Bij Ajax ligt verslapping/overschatting/arrogantie continu op de loer. Dan mors je sneller punten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma okt 08, 2018 12:55 pm

Met name die onderlinge confrontatie zit me dwars. Op zich kun je natuurlijk gewoon een keer verliezen in Eindhoven maar het strijdplan van Ajax klopte gewoon niet.

De seizoensopener tegen Heracles was ook een dure misser. Daar staat tegenover dat PSV uit m'n hoofd twee keer zo'n gelijkspel in blessuretijd nog is ontlopen. Ik hoop maar dat de bal ook nog een paar keer gunstig onze kant op valt. Vijf punten is best veel in een competitie waar twee ploegen er bovenuit lijken te steken. Maar het seizoen is nog lang. Hopelijk heeft Ten Hag geleerd van die wedstrijd tegen PSV. Je moet ook kijken naar de kwaliteiten van je tegenstander.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » do okt 11, 2018 11:58 pm

Wat Wimpey al eerder aangaf.. PSV speelt max 4 wedstrijden nog in Europa.

Die gaan na de winterstop weinig meer verspelen. 3 punten tegen ons. Verder winnen zij alles.

Wij spelen daarentegen nog minimaal 6 wedstrijden in Europa. En zo een brede selectie hebben we niet. Want Onana, De Ligt, Ziyech, Frenkie, Nico en Tadic kunnen we niet missen.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr okt 12, 2018 12:22 am

Misplaatste arrogantie om voor de thuiswedstrijd tegen PSV automatisch de 3 punten te rekenen.
Die komen ook echt wel weer met een 'game plan' naar de Arena.

Vorig jaar won je met 3-0, maar in de Arena heb je recent ook nog 1-1 gespeeld en met 1-3 verloren. In zo'n wedstrijd ben je behoorlijk afhankelijk van bijv een balletje binnenkant paal of één call van de scheidsrechter op een rottig moment.
Van Bommel zal echt wel met een tactiek komen om Ajax ia de counter te pakken of om sneaky 1 uber belangrijk puntje mee te nemen

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr okt 12, 2018 7:17 am

Volgens mij zegt men dit hier al jaren. Ajax heeft een jonge en dus per defenitie wisselvalligere ploeg dan PSV. Dat is de reden waarom die IMO kampioen gaat worden.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr okt 12, 2018 9:32 am

InnerHarbour schreef: Volgens mij zegt men dit hier al jaren. Ajax heeft een jonge en dus per defenitie wisselvalligere ploeg dan PSV. Dat is de reden waarom die IMO kampioen gaat worden.
definitie. :blush.gif:
Hoe kom je erbij dat PSV zoveel ervaringen jongens heeft? Ik tel er maar 3,5, met goede wil vier. Ajax heeft Huntelaar, Blind, Schöne, Tadic... bij PSV is de keeper weliswaar ervaren maar of hij beter is dan Onana?

Lullige is juist dat Ajax dit jaar wel meerdere ervaren jongens heeft maar toen de ploeg 0-2 voorkwam in Luik en tegen Heracles en uit bij PSV uit nog steeds dezelfde fouten is blijven maken.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr okt 12, 2018 9:54 am

Ik schrijf niet dat PSV een ervaren ploeg heeft, ik schrijf dat Ajax een jonge ploeg heeft die daardoor wisselvallig is, daarom halen ze die 5 punten niet meer in IMO.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr okt 12, 2018 10:59 am

InnerHarbour schreef:Ik schrijf niet dat PSV een ervaren ploeg heeft, ik schrijf dat Ajax een jonge ploeg heeft die daardoor wisselvallig is, daarom halen ze die 5 punten niet meer in IMO.
Maar in de praktijk is juist Ajax door het ijs gezakt als ze gemiddeld met een hogere leeftijd in 't veld kwamen dan PSV.

Huntelaar die concurreert met een anderhalf decennium jongere spits stichtte geen gevaar.

De 19-jarige De Ligt deed niet mee, onder meer Tagliafico, de teruggehaalde Blind en ene Frenkie die vanaf zijn 21e-22e pas voor 't eerst om een basisplaats mee is gaan doen, dat waren de jongens die die dag faalden.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr okt 12, 2018 11:15 am

Dat is een momentopname. Het gaat om jonge spelers die door een heel seizoen wisselwallig zijn, is een gegeven hoor wat je elke keer weer terugziet bij ploegen hoe goed de spelers ook zijn. Maar goed je mag het er rustig mee oneens zijn natuurlijk, helaas voor Ajax blijkt dat de schade die jullie in het begin van het seizoen opgelopen hebben teveel zal zijn.
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » vr okt 12, 2018 11:28 am

InnerHarbour schreef:Dat is een momentopname. Het gaat om jonge spelers die door een heel seizoen wisselwallig zijn, is een gegeven hoor wat je elke keer weer terugziet bij ploegen hoe goed de spelers ook zijn. Maar goed je mag het er rustig mee oneens zijn natuurlijk, helaas voor Ajax blijkt dat de schade die jullie in het begin van het seizoen opgelopen hebben teveel zal zijn.
edsv zou dit seizoen gemiddeld zomaar eens jonger kunnen zijn dan Ajax, schat ik in...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr okt 12, 2018 11:46 am

wimpey schreef: edsv zou dit seizoen gemiddeld zomaar eens jonger kunnen zijn dan Ajax, schat ik in...
Met Schöne op je middenveld.

Als Blind en Tagliafico wel spelen en De Ligt niet.
Als Huntelaar wel speelt en Dolberg niet (wat allemaal 't geval was in de onderlinge wedstrijd PSV-Ajax) dan weet ik wel zeker dat PSV jonger is dan Ajax.

InnerHarbour schreef:Dat is een momentopname. Het gaat om jonge spelers die door een heel seizoen wisselwallig zijn,

helaas voor Ajax blijkt dat de schade die jullie in het begin van het seizoen opgelopen hebben teveel zal zijn.
Dit ene moment kan wel weer een heel dure zijn.
En elk seizoen heb je bij Ajax wel meer zo'n de boel verknallend momentopname of vaak zelfs meerderen.

De ene keer is 't tegen Molde.
Dan verlies je weer met 3-0 van PSV.
Je volgende wedstrijd tegen PSV zet je exact diezelfde score 3-0 neer.
Als de jongens te veel tennis kijken verliezen ze in Utrecht opeens met 6-4.
De ene keer verneuk je het tegen Nice en Rosenborg.
Een andere keer kun je weer beginnen over De Graafschap.
Steaua Boekarest, Rapid Wien, FK Rostov en ga zo maar door...

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za okt 13, 2018 6:11 pm

InnerHarbour schreef:
Volgens mij zegt men dit hier al jaren. Ajax heeft een jonge en dus per defenitie wisselvalligere ploeg dan PSV. Dat is de reden waarom die IMO kampioen gaat worden.
Heeft niet zozeer met leeftijd te maken. PSV scoort makkelijker - en wint daardoor zijn wedstrijden makkelijker - omdat het met Bergwijn en Lozano spelers aan de zijkanten heeft met diepgang en een individuele actie. En als dat niet lukt hebben ze altijd nog de lange bal op Luuk de Jong als wapen.
Ajax mist die diepgang voorin. Neres heeft wel een individuele actie maar komt het liefst in de bal net als Zyiech en Tadic. Ajax moet doelpunten dus echt uitspelen en kan niet rekenen op bevliegingen van buitenspelers. Als het combinatiespel dan een dag niet loopt loop je sneller tegen puntverlies aan. Denk dan ook niet dat Ajax kampioen wordt. Hoop op een mooi seizoen in de CL waarin we hopelijk heel ver komen en daarna wordt het cashen voor een paar spelers en kunnen we weer helemaal opnieuw beginnen. Daarom maar genieten zolang het kan dit seizoen. Zo’n talentvolle en sterke selectie zullen we niet snel weer krijgen vrees ik.

Wouter

Bericht door Wouter » zo okt 14, 2018 11:55 pm

Cruijff schreef:
wimpey schreef: edsv zou dit seizoen gemiddeld zomaar eens jonger kunnen zijn dan Ajax, schat ik in...
Met Schöne op je middenveld.

Als Blind en Tagliafico wel spelen en De Ligt niet.
Als Huntelaar wel speelt en Dolberg niet (wat allemaal 't geval was in de onderlinge wedstrijd PSV-Ajax) dan weet ik wel zeker dat PSV jonger is dan Ajax.

InnerHarbour schreef:Dat is een momentopname. Het gaat om jonge spelers die door een heel seizoen wisselwallig zijn,

helaas voor Ajax blijkt dat de schade die jullie in het begin van het seizoen opgelopen hebben teveel zal zijn.
Dit ene moment kan wel weer een heel dure zijn.
En elk seizoen heb je bij Ajax wel meer zo'n de boel verknallend momentopname of vaak zelfs meerderen.

De ene keer is 't tegen Molde.
Dan verlies je weer met 3-0 van PSV.
Je volgende wedstrijd tegen PSV zet je exact diezelfde score 3-0 neer.
Als de jongens te veel tennis kijken verliezen ze in Utrecht opeens met 6-4.
De ene keer verneuk je het tegen Nice en Rosenborg.
Een andere keer kun je weer beginnen over De Graafschap.
Steaua Boekarest, Rapid Wien, FK Rostov en ga zo maar door...
PSV gaat niet alle andere wedstrijden winnen. Er komt nog wel een dag tegen pakweg Willem II waarop PSV drie keer de lat en vier keer de paal raakt, de keeper van de tegenpartij een geweldige dag heeft en uiteindelijk Fran Sol of zo die enkele kans benut.

Alleen denk ik dat Ajax ook nog wel zo'n dag gaat hebben.

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 25, 2018 8:22 am

:biggrin.gif: De T. is weer bezig!
‘Ten Hag liet zich tegen Benfica overhalen door Schreuder en Winter’
Donderdag, 25 oktober 2018 om 07:14

Erik ten Hag was dinsdagavond niet van plan om David Neres in te brengen. Het waren zijn assistenten Alfred Schreuder en Aron Winter die hem overtuigden om de Braziliaanse aanvaller in te laten vallen als vervanger voor Donny van de Beek, zo meldt De Telegraaf. Neres viel vlak voor tijd in en stond met een actie aan de basis van de 1-0 van Noussair Mazraoui.

“De Ajax-directie was vanzelfsprekend door het dolle heen door de late zege op Benfica (1-0). Een mooie ’bijvangst’ voor de Ajax-leiding is dat Erik ten Hag zich zichtbaar steeds meer openstelt voor meningen van anderen en zich tegen de Portugezen liet overtuigen om David Neres wél in te brengen”, schrijft de krant donderdag. De aanvaller viel in en pikte in blessuretijd de bal op. Hij zocht de achterlijn op, dribbelde het strafschopgebied in en gaf voor. Zijn voorzet werd weggewerkt door de Benfica-defensie, maar Mazraoui ving de bal op en tekende voor de winnende treffer.

Ten Hag zou tevreden geweest zijn met een punt en wilde de wedstrijd het liefst afsluiten zonder wissels door te voeren. Schreuder en Winter wisten de hoofdtrainer echter te overtuigen om Neres binnen de lijnen brengen. Zij zagen dat de ruimtes op het veld groter werden en Neres daar wellicht van kon profiteren. Ook het psychologische effect zou een rol hebben gespeeld. Neres was tegen Bayern München nog een van de uitblinkers en wanneer hij tegen Benfica negentig minuten op de bank zou blijven, zou dat een grote tegenvaller zijn geweest voor de Braziliaan.

Na de 3-0 nederlaag tegen PSV is Ten Hag volgens het dagblad meer open gaan staan voor de mening van anderen. Waar hij tegen de Eindhovenaren nog een ‘kamikazetactiek’ toepaste, is hij in aanloop naar het duel met Bayern in gesprek gegaan met Dusan Tadic. Hij liet weten wat de spelersgroep graag anders wilde zien en daar lijkt de trainer naar te luisteren.
Dit was toch al door alle direct betrokkenen (dus niet V. Driessen) als onzin afgedaan?!

Plaats reactie