De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 13, 2009 5:17 pm

Inderdaad. :headbang.gif:

Van Basten moet eens zorgen dat er iets te juichen valt. Ik ben geen groupie. Kritisch zijn hoort bij de cultuur van Ajax, al zal dat misschien vreemd zijn voor al die dagjesmensen in de Arena.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 13, 2009 5:24 pm

Daar ben ik het wel mee eens. Het is ook maar wat je onder goede sfeer verstaat. Bij F. is het ****** zus en ******joden zo. Is dat dan een goede sfeer? Bij AZ maken die klappertjes veel lawaai, maar dat heeft iets kunstmatigs.

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 13, 2009 5:26 pm

Irritant, die klappertjes. Ik erger me dood en vind het ook zeer sneu. En om de indruk weg te halen dat ik vuistdiep in van Basten zit, die klappertjes zijn ongeveer net zo sneu als die keer dat Ajax publiek door de geluidinstallatie liet horen
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 13, 2009 5:33 pm

Trainers en spelers moeten zich niet bemoeien met het gedrag van de supporters. Danny Blind had er als speler een handje van om de supporters te vertellen dat ze Ajax meer moesten steunen. Bloedirritant vond ik dat. Van Basten doet dat nog net niet, maar hij moet wel oppassen dat hij die kant niet uit gaat. Wij supporters mogen reageren zoals we zelf willen, wij zijn geen klapvee.

De supporters van Glasgow Rangers waren ooit, bij een 4-0 achterstand van hun ploeg in de Arena, nog steeds aan het klappen en zingen. Die hadden dan ook een onwaarschijnlijk gat in hun kraag. In Thialff zijn ze ook zo, ze zuipen zich klem aan Beerenburger en alles is mooi. Veel plezier ermee, maar mijn wereld is het niet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 13, 2009 5:37 pm

joey schreef:Trainers en spelers moeten zich niet bemoeien met het gedrag van de supporters.
Zo zo, moeten nog wel.

Hij geeft zijn mening. Ik zie het probleem daarvan niet.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di jan 13, 2009 5:40 pm

Ik moet toch nu ff reageren hoor.
Het moet toch godverdomme niet gekker worden, nu mag Marco niet eens meer zeggen dat hij erg blij is met de sfeer in het stadion.

Prima dat hij het zegt, dat bevestigt de ontwikkeling van AJAX als club, ook in de relatie met de supporters.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 13, 2009 5:41 pm

Wat weet jij nou van die dingen, Neef?

Van Basten is sluw, die probeert de supporters in te pakken. Tijdens sommige wedstrijden kon je een speld horen vallen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di jan 13, 2009 5:48 pm

Gottegot, ga je op die tour? :aai.gif:
de "echte" supporter enzo.

"Natuurlijk is Marco sluw, die heeft overal een verborgen agenda, is nu al bezig met zijn droombaan in Italië".
En maar toegeven dat je niks tegen hem persoonlijk hebt, het wordt echt steeds gekker. :confused.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di jan 13, 2009 5:51 pm

joey schreef: Veel plezier ermee, maar mijn wereld is het niet.
Daar zijn we inmiddels wel achter joey. ;)

Maar volgens mij behoort dit niet tot de grote San Marco-indoctrinatie hoor, er zit echt geen propaganda-machine in de Arena die de kritische Ajaxsupporter stiekem wil omtoveren in een juichende positieve robot.

Hij heeft gewoon z'n mening over de sfeer, die dus écht wel veel beter is dan voorgaande seizoenen. En waarom zou Marco dat niet mogen zeggen? Lijkt me dat de sfeer in een stadion juist heel bepalend is voor de prestaties van het elftal, het bepaalt voor een groot deel het 'thuisvoordeel'.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jan 13, 2009 5:52 pm

Jöhnk schreef:
Duke schreef:
Jöhnk schreef: Helemaal mee eens. Volgens mij heeft hij ook gewoon gelijk. Ik zou niet weten waar de sfeer beter is op dit moment.
In Alkmaar misschien?
Met die klappers? Neej, dat spreekt me niet zo aan.
Was niet serieus bedoeld hoor. :blush.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 13, 2009 6:03 pm

Neefkens schreef:Gottegot, ga je op die tour? :aai.gif:
de "echte" supporter enzo.

"Natuurlijk is Marco sluw, die heeft overal een verborgen agenda, is nu al bezig met zijn droombaan in Italië".
En maar toegeven dat je niks tegen hem persoonlijk hebt, het wordt echt steeds gekker. :confused.gif:
Ik heb niets tegen Van Basten persoonlijk, want ik ken hem niet persoonlijk. Ik kan wel zeggen hoe hij op mij is overgekomen in de jaren dat hij als speler en trainer bij Ajax zat. Van Basten is een planner en een egoïst. Hij probeert alles naar zijn hand te zetten, hij is sluw en en resultaatgericht. Zijn wil om te winnen gaat heel erg ver, mij te ver. Maar zo bijzonder is dat niet, de sportwereld is vergeven van zulke mensen.

Of ik hem sympathiek vind? Neuh.

Kijk, dat is een mening, Neef. Die mag ik hebben. Net zoals jij over alles wat Ajax betreft een andere mening mag hebben. Al weet ik niet eens of jij een mening hebt, behalve dat alles bij Ajax fantastisch is. Als iemand kritisch is, begin je meteen te steigeren, zonder je af te vragen of er misschien iets in die kritiek zit. Je was een prima redacteur voor de Pravda geweest.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 13, 2009 6:04 pm

joey schreef:Inderdaad. :headbang.gif:

Van Basten moet eens zorgen dat er iets te juichen valt. Ik ben geen groupie. Kritisch zijn hoort bij de cultuur van Ajax, al zal dat misschien vreemd zijn voor al die dagjesmensen in de Arena.
Ik verwacht juist helemaal niet dat iedereen constant maar loopt te hossen of zo. Daar gaat het me niet om. Ik vind het gewoon een beetje vermoeiend dat werkelijk overal een probleem van wordt gemaakt. Van Basten doet wat Ten Cate anderhalf jaar geleden deed (voor Peter: Ten Cate begon er na afloop van het seizoen over in FC Godenzonen), maar dan nu terwijl er echt reden toe is. Destijds heb ik je niet gehoord over de grote boze Ten Cate die de supporters probeerde in te pakken en die zich nergens mee moest bemoeien.

Iedereen heeft zo z'n favorieten, maar om hier nou een probleem van te gaan maken gaat ver hoor.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di jan 13, 2009 6:06 pm

joey schreef:Wat weet jij nou van die dingen, Neef?

Van Basten is sluw, die probeert de supporters in te pakken. Tijdens sommige wedstrijden kon je een speld horen vallen.
Als jij niet eens wil toegeven dat de sfeer enorm is verbeterd dan ben je echt niet meer serieus te nemen. Sneu te noemen zelfs. Blind van je Van Basten intifada. 410 heeft hier heel erg in bijgedragen en nu ze dit jaar 'bij ons' zitten is dat alleen nog maar beter geworden. De fluitconcerten zijn een stuk minder geworden, alleen na de 0-1 bij rust tegen Utrecht en dat was terecht. Ik vind het een zeer positieve ontwikkeling.

Wat je 'kritisch publiek' betreft. Kijk wat het ons heeft opgeleverd de afgelopen jaren. Eigen spelers die met knikkende knietjes het eigen veld betreden. Ik ben blij dat dat langzaam aan het veranderen is. Maar blijf jij maar lekker fluiten bij een 0-1 stand, dan buigen ze het al helemaal niet meer om.
Laatst gewijzigd door El Clavo op di jan 13, 2009 6:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 13, 2009 6:09 pm

Tja, misschien komt het doordat ik aan de andere kant zit. Bij ons is het heel stil.

Dat gehops van 410, ach ja... :aai.gif:

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » di jan 13, 2009 6:09 pm

El Clavo schreef:

Als jij niet eens wil toegeven dat de sfeer enorm is verbeterd dan ben je echt niet meer serieus te nemen. Sneu te noemen zelfs. Blind van je Van Basten intifada. 410 heeft hier heel erg in bijgedragen en nu ze dit jaar 'bij ons' zitten is dat alleen nog maar beter geworden. De fluitconcerten zijn een stuk minder geworden, alleen na de 0-1 bij rust tegen Utrecht en dat was terecht. Ik vind het een zeer positieve ontwikkeling.
Mee eens...maar als dagjesmens moet ik helemaal m'n bek houden natuurlijk... :excited.gif:

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di jan 13, 2009 6:10 pm

joey schreef:Tja, misschien komt het doordat ik aan de andere kant zit. Bij ons is het heel stil.

Dat gehops van 410, ach ja... :aai.gif:
Dat klopt, ik hoor Joey ook nooit wat inzetten eigenlijk...Je praat echt onzin Joey en weet je, ik denk dat je dat zelf ook wel weet.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di jan 13, 2009 6:12 pm

Ramona schreef:
El Clavo schreef:

Mee eens...maar als dagjesmens moet ik helemaal m'n bek houden natuurlijk... :excited.gif:
Zo is het Moon, opzouten hier. :drecul.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di jan 13, 2009 6:16 pm

joey schreef:Ik heb niets tegen Van Basten persoonlijk, want ik ken hem niet persoonlijk. Ik kan wel zeggen hoe hij op mij is overgekomen in de jaren dat hij als speler en trainer bij Ajax zat. Van Basten is een planner en een egoïst. Hij probeert alles naar zijn hand te zetten, hij is sluw en en resultaatgericht. Zijn wil om te winnen gaat heel erg ver, mij te ver. Maar zo bijzonder is dat niet, de sportwereld is vergeven van zulke mensen.
Voor iemand die hem niet persoonlijk kent, heb je toch heel wat te zeggen over hem. En natuurlijk heb je niets tegen hem. Nee hoor, echt niet. :hypocrite.gif:

Kijk, dat is een mening, Neef. Die mag ik hebben. Net zoals jij over alles wat Ajax betreft een andere mening mag hebben. Al weet ik niet eens of jij een mening hebt, behalve dat alles bij Ajax fantastisch is. Als iemand kritisch is, begin je meteen te steigeren, zonder je af te vragen of er misschien iets in die kritiek zit. Je was een prima redacteur voor de Pravda geweest.

Dus omdat ik een andere mening heb dan jij, heb ik geen mening? En dan ook nog de Pravda? Wel ja, blijf maar lekker om je heen slaan. :aai.gif:

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » di jan 13, 2009 6:29 pm

In het kader van het kaatsbal-effect:
Neefkens schreef: Kijk, dat is een mening, joey. Die mag ik hebben. Net zoals jij over alles wat Ajax betreft een andere mening mag hebben. Al weet ik niet eens of jij een mening hebt, behalve dat alles bij Ajax negatief is. Als iemand positief is, begin je meteen te steigeren, zonder je af te vragen of er misschien iets in dat positivisme zit. Je was een prima sales-man voor anti-depressiva geweest.
En dan had Neefkens zeker net zoveel gelijk gehad als jij nu bij je stukje...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di jan 13, 2009 6:31 pm

Leuk gevonden en je kaatst nog goed ook.
:ajaxsmiley.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jan 13, 2009 7:48 pm

Er is een betere sfeer, vanwege de betere resultaten nogmaals. Beste sfeer van Nederland? Hou toch op, zeg.

wimpey

Bericht door wimpey » di jan 13, 2009 7:51 pm

joey schreef: Ik ben geen groupie.
Momenteel niet nee. Je had wel een fetisj voor de voorganger van Koster, remember?! Je bent dus gewoon kritisch wanneer je daar zin in hebt.

Een Amsterdamse mopperkont ben je dus ook niet. Wel een 'gewone' fan met z'n likes (Henk) en dislikes (Marco).

Met dat in het achterhoofd kan ik je negativiteit, natuurlijk ingeleid door de U-turn van de 'Verlosser', trouwens prima hebben.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jan 13, 2009 7:54 pm

Jij wilde Koster toch niet uitsluiten voor het trainerschap? Vond ik ook wel lachen toen. :smallgrin.gif:

Ik snap die keiharde aanvallen niet zo, hoor. Er valt gewoon wat voor te zeggen, namelijk.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 13, 2009 7:59 pm

Ik snap niet waarom je per definitie pro of contra moet zijn. Ik stond positief tegenover de komst van Ten Cate en heb hem nog een hele tijd verdedigd, maar uiteindelijk heb ik ook een hele tijd geleden al toegegeven dat hij compleet door het ijs is gezakt. In Koster zag ik het niet zitten en in Blind volgens mij ook niet. Nu stond ik positief tegenover de komst van Van Basten, maar dat betekent niet dat ik geen kritiek heb op zijn functioneren. Deel mij maar niet in in een kamp hoor. Ik vind het prima om niet overal onhandig omheen te moeten draaien en me door allerlei bochten te moeten wringen om maar bij m'n pro -of contra standpunt te kunnen blijven. Die verdeling is op zich geinig, maar op deze manier levert het meer irritatie op dan goede discussies. Als de anti-Van Basten gangers niet van ieder onzinnig detaille een punt zouden maken zouden de pro-Van Basten gangers weer veel normaler reageren op de kritiek.

Just my two cents. Misschien bevordert het de discussie.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jan 13, 2009 8:02 pm

wimpey schreef:
joey schreef: Ik ben geen groupie.
Momenteel niet nee. Je had wel een fetisj voor de voorganger van Koster, remember?! Je bent dus gewoon kritisch wanneer je daar zin in hebt.
De pot verwijt de ketel...

Plaats reactie