Adrie Koster
Moderator: mods
Voetbalzone.nl:
Koster: 'Twente was nooit serieuze optie'
Geschreven op maandag, 26 mei om 10:21
Adrie Koster wordt niet de nieuwe hoofdcoach van FC Twente. De trainer zegt volgend seizoen gewoon in dienst van Ajax te blijven. De Zeeuw werd sinds het vertrek van Fred Rutten veelvuldig in één adem met de club uit Enschede genoemd.
“Ik blijf bij Ajax. Van serieuze belangstelling is nooit sprake geweest”, tekende TC/Tubantia uit de mond van Koster op. Het is nog niet duidelijk wie wél de opvolger van Rutten gaat worden. “Wat er ook allemaal gezegd of geschreven wordt, we hebben nog geen trainer", aldus voorzitter Joop Munsterman.
Twente bekeek naast Koster, ook de mogelijkheden om Jürgen Klopp binnen te halen. Die gaf uiteindelijk de voorkeur aan Borussia Dortmund. Tevens circuleert de naam van Morten Olsen nog altijd. Hij heeft echter nog een lopend contract bij de nationale bond van Denemarken.
Ach, het heeft toch gewerkt voor Twente: eerst Koster het hoofd gek maken zodat Twente de voorronde CL zou halen, maar bij Twente zien ze natuurlijk ook wel dat Koster daar niets te zoeken heeft.
Maar serieus: ik kon me sowieso al niet voorstellen dat een club met ambitie iets in Koster zou zien.

Maar serieus: ik kon me sowieso al niet voorstellen dat een club met ambitie iets in Koster zou zien.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
[/list]Ik blijf bij Ajax’
Uitgegeven: 26 mei 2008 12:55
Laatst gewijzigd: 26 mei 2008 12:55
AMSTERDAM - Adrie Koster blijft definitief bij Ajax. De oefenmeester van de Amsterdammers vertelt tegen TC Tubantia dat er nooit serieuze belangstelling van FC Twente was en dat hij ook volgend seizoen gewoon in de hoofdstad werkzaam is als trainer van Jong Ajax.
“Ik blijf bij Ajax,” bekent de interim trainer van de Amsterdammers tegen de krant. Koster stond lange tijd op het verlanglijstje van FC Twente om komend seizoen Fred Rutten op te volgen als hoofdtrainer. Laatstgenoemde gaat volgend seizoen aan de slag bij Schalke 04 in Gelsenkirchen.
Koster verving na enkele maanden Henk ten Cate, die naar Chelsea ging, als trainer van Ajax. Hij startte voortvarend met de Amsterdammers en streed tot de winterstop met PSV en Feyenoord om de landstitel. De afgelopen maanden kwam er aardig de klad in en verspeelde Ajax zowel de beker (verlies tegen NAC Breda) als de landstitel (uiteindelijk drie punten minder dan PSV).
Ramp
Tot overmaat van ramp verloren de hoofdstedelingen ook nog eens de tweestrijd met uitgerekend FC Twente om de plek in de voorronde van de Champions League (2-1 verlies in Enschede, 0-0 thuis). Daardoor speelt de nieuwe ploeg van Marco van Basten voor de derde achtereenvolgende keer in de UEFA Cup.
Wie nu wel de nieuwe trainer van Twente wordt, is vooralsnog onduidelijk. “Wat er ook allemaal gezegd of geschreven wordt, we hebben nog geen trainer,” vertelt voorzitter Joop Munsterman.