Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Martin Jol
5
6%
Jose Mourinho
21
27%
Marco van Basten
14
18%
Louis van Gaal
15
19%
Adrie Koster
3
4%
Co Adriaanse
10
13%
Iemand anders, te weten:
10
13%

Totaal aantal stemmen: 78

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di dec 04, 2007 9:11 pm

joey schreef:Mocht dit werkelijkheid worden, dan is de machtsbasis van MVG danig aangetast. Anders haalde hij Adriaanse wel binnen.
Ahhh complotten, daar zijn ze weer. :1evil.gif:

Hoe weet je nou dat MvG MvB niet wil hebben? Puur suggestie en wishfill thinking?

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 04, 2007 9:15 pm

Omdat hij zelf een keer heeft gezegd dat ze 'nog maar eens over Adriaanse moesten praten'. Dat was een paar maanden geleden. Die twee zijn eenmaal aan elkaar gewend.
Van Basten lijkt me een keuze van een heel andere groepering binnen Ajax. Meer de Cruijffianen, zeg maar. Niet Cruijff zelf, maar de machtige lobby van oud-spelers.
Het stinkt aan alle kanten!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di dec 04, 2007 9:24 pm

Neefkens schreef:Hij heeft bewezen bij Oranje dat hij qua resultaat de top is. Bij Jong AJAX was hij de man van het aanvallende voetbal én resultaten. Als hij dagelijks kan werken met mannen als Siem, Arie-Jan, de topaankopen die er in de winterstop bij komen (die hij natuurlijk eerst goedkeurt) en de geblesseerden terugkomen dan wordt het allemaal weer goed bij ons cluppie.
ignorance is bliss.

als dit is de maatstaf, why the f*ck hebben we dan Koeman verketterd?
en volgens mij heeft Van Basten gewoon een heel veel wisselvalige indruk gemaakt, vaker negatief dan positief.

Van Basten nu onze trainer worden is gewoon het nekschot voor Ajax voor de komende 5 jaar. Mark my words.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di dec 04, 2007 9:27 pm

Hij zei dat omdat Jaakke Co had afgeserveerd en hij duidelijk wilde maken dat dat "wel wat vroeg was". In bedekte termen: "Waar bemoei je je mee?" :ajaxsmiley.gif:

Alle opties open houden heet dat. Om daar nou uit af te leiden dat MvG MvB niet wil hebben, is wat erg kort door de bocht. Net als het weer aanhalen van de stammenstrijd, dat JC MvB wil hebben en dat die dan weer "winnen".

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di dec 04, 2007 9:31 pm

Jansma schreef:ignorance is bliss.
Vertaling voor de ignoranten?
als dit is de maatstaf, why the f*ck hebben we dan Koeman verketterd?
Heb ik nooit gedaan, ik ben niet zo van het verketteren.
:ajaxsmiley.gif:
Van Basten nu onze trainer worden is gewoon het nekschot voor Ajax voor de komende 5 jaar. Mark my words.
het lijkt wel of je er blij mee zou zijn als je gelijk krijgt.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di dec 04, 2007 9:31 pm

Jansma schreef: Van Basten nu onze trainer worden is gewoon het nekschot voor Ajax voor de komende 5 jaar. Mark my words.
Hang een beetje af van wat er gekocht wordt. Met Aissati, Defour en 2 topverdedigers doe je gegarandeerd mee om de titel.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » di dec 04, 2007 9:33 pm

Peter schreef:
Jansma schreef: Van Basten nu onze trainer worden is gewoon het nekschot voor Ajax voor de komende 5 jaar. Mark my words.
Hang een beetje af van wat er gekocht wordt. Met Aissati, Defour en 2 topverdedigers doe je gegarandeerd mee om de titel.
Hij kan nog geen eens 1e worden in de poel met een partij voetballers... waar je je vingers bij aflikt. Mijn gebeden zullen waarschijnlijk dus niet verhoord gaan worden :1evil.gif: :1evil.gif:
Weer op zoek naar een Interim coach..

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 04, 2007 9:37 pm

Peter schreef:Hang een beetje af van wat er gekocht wordt. Met Aissati, Defour en 2 topverdedigers doe je gegarandeerd mee om de titel.
Inderdaad. In de eerste plaats moet de kwaliteit van de selectie verbeterd worden.

Toppie

Bericht door Toppie » di dec 04, 2007 9:54 pm

Asjeblieft zeg geen MVB , dan kunnen we net zo goed een begravenis ondernemer worden... :icon_frown.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 04, 2007 9:56 pm

En de reden is..?

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 04, 2007 9:58 pm

Wat hebben jullie toch met Aisatti? Een opgeschoten puber in spannende afwachting van zijn eerste haargroei die bij PSV de bank mag warmhouden. Dan kun je beter Maduro houden

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di dec 04, 2007 10:00 pm

LucaS schreef:Wat hebben jullie toch met Aisatti? Een opgeschoten puber in spannende afwachting van zijn eerste haargroei die bij PSV de bank mag warmhouden. Dan kun je beter Maduro houden
Mag ook blijven. Het is geen of/of situatie.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 04, 2007 10:00 pm

Ik houd Maduro het liefst ook hoor, maar Aissati is altijd welkom. Toptalent is altijd welkom bij Ajax. Wij weten daar namelijk wel mee om te gaan.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di dec 04, 2007 10:03 pm

Peter schreef:
Misschien wil van Basten Denneboom en Bobson wel hebben..

Toppie

Bericht door Toppie » di dec 04, 2007 10:15 pm

brigade zuid schreef:
Peter schreef:
Misschien wil van Basten Denneboom en Bobson wel hebben..

:drecul.gif: :rofl.gif:

Don't forget the past

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 04, 2007 10:29 pm

Jansma schreef:als dit is de maatstaf, why the f*ck hebben we dan Koeman verketterd?
Om wat hij bij Ajax liet zien?

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di dec 04, 2007 10:45 pm

Tsja... sonde als Marco bij Ajax trainer zou gaan worden. Heb er totaal geen vertrouwen in dat dat goed gaat komen...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » di dec 04, 2007 10:49 pm

joey schreef:@Louis: is dit ook al weer de schuld van Cruijff? We hebben een dikbetaalde TD die bonussen opstrijkt, een commissaris technische zaken, een technisch adviseur (al gaat die naar de jeugd en een stuk of vijftig extra TD's in de ledenraad en dan zou Cruijff verantwoordelijk zijn? Kom op zeg, de aanstelling van de nieuwe trainer is voor 100% de taak van de leiding van Ajax, en met name MVG (in wie jij het volgens mij zag zitten) mag er op afgerekend worden.
Het is een publiek geheim dat Cruijff héél véél invloed heeft binnen Ajax en dat het bestuur en de directie het in hun broek doen voor hem. Ik weet zeker dat de keuze voor Van Basten uit de koker van Cruijff komt en niet de eerste keuze van MVG is. Daarom hou ik Cruijff hiervoor in eerste instantie verantwoordelijk. Omdat hij zogenaamd het beste met Ajax voor heeft, maar dat niet laat blijken in de praktijk.

Uiteraard is MVG een drol als hij dit accepteert en dat maakt hem net zo goed verantwoordelijk. Ik heb MVG inderdaad nog steeds hoog zitten, maar een keuze voor Van Basten zou ik een onvergeeflijke blunder van hem vinden. Omdat ik denk dat hij er ook niet blij mee is, sluit ik niet uit dat MVG Ajax aan het einde van het seizoen verlaat. Die man is het volgens mij inmiddels spuugzat om in deze slangenkuil te werken waarbij niet de professionele gedachte maar de rood-witte onderbuik regeert.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 04, 2007 10:59 pm

Een publiek geheim bij welk publiek?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 04, 2007 11:40 pm

Cruijff heeft enorm veel op Ajax aan te merken. Dus het lijkt me stug dat hij héél héél veel invloed zou hebben.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo dec 05, 2007 12:06 am

BTW; volgens die kenner (?) van de NOS zou ook Hiddink 'iets' willen gaan doen bij Ajax.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » wo dec 05, 2007 12:40 am

Jöhnk schreef:Cruijff heeft enorm veel op Ajax aan te merken. Dus het lijkt me stug dat hij héél héél veel invloed zou hebben.
Cruijff heeft heel veel aan te merken als men niet doet wat hij zegt. Krijgt hij zijn zin, dan is hij rustig. Daar ligt precies zijn macht.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » wo dec 05, 2007 5:21 am

als je kijkt naar puur results, dan heeft koeman het toch prima gedaan bij Ajax? Toch werd hij hier afgemmaakt om het slechte spel.

en nu kiezen we voor van basten die wel prestaties heeft gehaald in de qualificaties, maar niet op het endtournooi, en eigenlijk nooit Holland goed heeft laten voetballen, die onbegrijpelijke selecties deed, spelers op de verkeerde positie neerzet, krampachtig aan een systeem vasthield dat overduidelijk niet werkt, dan opeens van zijn voor die tijd keihard geformuleerde principes afstapt, spelers die hij niet mag slachtoffert en als hij er een van nodig heeft ze toch weer in genade aanneemt, rob witschge als hulptrainer aanneemt, geen relevante clubervaring heeft, niets bewezen heeft.... ET CETERA!

leuk dat Cruijff en co. Van Basten een goede leerscgool willen geven, maar moet dat tenkoste van jullie nationaal team en ons Ajax?????

Toppie

Bericht door Toppie » wo dec 05, 2007 7:38 am

Simpel , waar is Ajax in godsnaam mee bezig , hoe lang is de lijdensweg, ik denk :laughing.gif: erg lang

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo dec 05, 2007 8:25 am

banjavi schreef:Tsja... sonde als Marco bij Ajax trainer zou gaan worden. Heb er totaal geen vertrouwen in dat dat goed gaat komen...
Hij voldoet toch niet aan de "profielschets"? :confused.gif:

Gesloten